نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

از بین بردن بوی رنگ در خانه

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

اگر قصد رنگ کردن سطوح مختلف در منزل را داشته باشید احتمالا به این فکر می‌کنید که تا از بین رفتن بوی رنگ یک مکان برای اقامت موقت خانواده در نظر بگیرید. باید بگوییم که شما می‌توانید با استفاده از برخی روش‌ها این مدت زمان را به حداقل ممکن برسانید.

رنگ‌آمیزی سطوح برای اکثر افراد یک روند لذت‌بخش محسوب شده و برای آن‌ها تازگی را با خود به همراه دارد اما آیا این قاعده شامل بوی رنگ هم می‌شود؟ بوی رنگ برای بسیاری از افراد آزاردهنده بوده و بعد از روند رنگ‌آمیزی این بو از لذت تازگی محیط برای این افراد می‌کاهد. رنگ کردن سطوح می‌تواند دلایل مختلفی از جمله تغییر دکوراسیون، فرسودگی و … داشته باشد که هدف همه زیبایی بخشیدن به محیط اطراف ماست.

در این مقاله از مجله آچاره روش‌های از بین بردن بوی رنگ در خانه را به شما آموزش خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های از بین بردن بوی رنگ در خانه

یکی از چالش‌هایی که پس از رنگ‌آمیزی برای بسیاری از افراد مشکل ساز می‌شود، بوی رنگ است. اگر شما یکی از اتاق‌های منزل خود را رنگ کرده باشید احتمالا تا چندین روز بوی رنگ به مشام ساکنین رسیده که این موضوع گاها برای افراد غیرقابل تحمل خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از چند روش ساده میزان این بو را کاهش داده و در زمانی کوتاه‌تر آن را از بین ببرید. روش‌های از بین بردن بوی رنگ در خانه عبارتند از :

تهویه هوای محیط

همان‌طور که احتمالا می‌دانید ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی رنگ در خانه، تهویه مناسب هوای محیط است. در صورتی که در منزل خود از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌کنید، بهترین زمان استفاده از این سیستم در این شرایط است.

در غیر این صورت با باز کردن پنجره‌ها و … تلاش کنید تا هوا در این محیط جریان پیدا کند. باز کردن دو روزنه در دو سمت محیط باعث خواهد شد که هوا در محدود موردنظر شما جریان پیدا کند. این روش مدت زمان از بین رفتن بوی رنگ را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تهویه هوای محیط

بیکینگ پودر یک گزینه مناسب است

این روش یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن بوی رنگ در خانه محسوب می‌شود. بیکینگ پودر به صورت طبیعی بو را جذب کرده و استفاده از آن در محیط‌هایی که به تازگی رنگ شده‌اند، مدت زمان ماندگاری بوی رنگ را به شدت کاهش خواهد داد.
نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

به این منظور در کف چند کاسه مقداری بیکینگ پودر ریخته و کاسه‌ها را در نقاط مختلف محیط مورد نظر خود قرار دهید. در قدم بعد کمی بیکینگ پودر را بر روی سطوح نرم موجود مثل فرش، مبلمان و … بپاشید. سپس یک روز منتظر مانده و کاسه‌ها را از محیط خارج کنید.

بیکینگ پودر برای بوی رنگ حانه

چند سطل را با آب پر کنید

دیگر روش بسیار ساده‌ای که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از آب است. اگر شما چند سطل را که با آب پر شده‌اند، در قسمت‌های مختلف محیطی که رنگ شده است قرار دهید، آب موجود در سطل‌ها ذرات معلق رنگ که در واقع عامل ایجاد بوی شدید رنگ هستند را جذب کرده و از شدت بو می‌کاهد. از این روش بسیار ساده و قدیمی از سال 1899 میلادی برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده می‌شده است.

سظل آب برای از بین بردن بوی رنگ

سرکه معجزه می‌کند!

پیشنهاد اولیه ما برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده از سرکه است. استفاده اولیه از سرکه در کنار روش‌های دیگر مثل بیکینگ پودر و … معمولا بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت. البته به این منظور نیازی به استفاده از میزان زیادی سرکه نیست زیرا بوی خود سرکه می‌تواند برای شما آزاردهنده واقع شود.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

در این راستا مقداری سرکه سفید خانگی که حاوی استیک اسید بیشتری است را درون چند ظرف ریخته و چند قطره آبلیمو برای کاهش شدت بوی سرکه به آن اضافه کنید. سپس این ظروف را در محیط پخش کرده و منتظر بمانید. استیک اسید موجود در سرکه ذرات حاوی بو را جذب کرده و در روند از بین بردن بوی رنگ به شما کمک خواهد کرد.

سرکه برای از بین بردن بوی رنگ در خانه

استفاده از ذغال را فراموش نکنید

ذغال یکی دیگر از مواردیست که در جذب بوی محیط بسیار قدرتمند عمل می‌کند به همین دلیل برخی از افراد یک تکه ذغال را در یخچال خود به منظور جذب بوی محفظه قرار می‌دهند. شما نیز می‌توانید از مقداری ذغال برای از بین بردن بوی رنگ در خانه خود استفاده کنید. به این منظور کافی است چند کیسه را با ذغال پر کرده و در چند گوشه از محیط قرار دهید.

هر چه اطراف ذغال‌ها بازتر باشد هوا آزادانه‌تر جریان پیدا کرده و ذغال‌ها اثر بیشتری از خود بر جای می‌گذارند. یکی از مزایای استفاده از ذغال در این روند، باقی نماندن هیچ گونه بو از خود ذغال می‌باشد. البته شما می‌توانید در این روند از ذغال فعال ( Activated Charcoal ) که بیشتر مصارف بهداشتی و آرایشی دارد نیز استفاده کنید. این ماده معمولا نسبت به ذغال معمولی در این شرایط اثر بیشتری خواهد داشت.

زغال از بین بردن بوی رنگ در خانه

کاهش دمای محیط یک راهکار ساده!

یکی از اثرات تهویه مناسب، کاهش دمای محیط است که در این شرایط به شما کمک خواهد کرد. البته اگر رنگ‌آمیزی را در فصل زمستان انجام داده‌اید فراموش نکنید که استفاده از سیستم گرمایشی در منزل باعث به تعویق افتادن روند خشک شدن رنگ و در نتیجه طولانی‌تر شدن روند از بین رفتن بوی آن خواهد شد.

درخواست نقاشی ساختمان

در این شرایط تلاش کنید که دمای محیط مورد نظر را تا حد امکان کاهش داده تا رنگ موجود بر روی سطوح در مدت زمان کوتاه‌تری خشک شود. با رعایت این نکته بوی رنگ نیز سریع‌تر از بین خواهد رفت.

پیاز بوی رنگ را جذب خواهد کرد

یکی از سنتی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن انواع مختلف بو، به کار بردن پیاز می‌باشد. در این مورد بخصوص باید گفت که پیاز حاوی ترکیباتی است که مواد شیمیایی موجود در رنگ که حاوی بو می‌باشد را خنثی می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید برای از بین بردن بوی رنگ در خانه ابتدا چند پیاز را از وسط بریده و سپس در نقاط مختلف محیط مقداری از آن را جای‌گذاری کنید. با این که ممکن است محیط کمی بوی پیاز بگیرد اما بوی رنگ مسلما از بین خواهد رفت.

پیاز جهت از بین بردن بوی رنگ

با خاک دیاتومه آشنا هستید؟

این خاک که از فسیل پلانکتون‌ها به دست می‌آید می‌تواند در این روند به شما کمک قابل توجهی کند. البته اگر شما در محل زندگی خود به این خاک دسترسی داشته باشید. در این صورت کمی خاک دیاتومه را در قوطی یا دستمال قرار داده و در محیط جای‌گذاری کنید. البته اگر در خانه کودک خردسال دارید بهتر است که نوع خوراکی خاک دیاتومه را تهیه و برای از بین بردن بوی رنگ در خانه استفاده کنید.

خاک دیاتومه

محیط را با شمع خوش‌بو کنید

برخی اوقات برای از بین بردن یک بو باید از یک بوی دیگر استفاده کرد. اگر بوی رنگ شما را آزرده خاطر کرده است می‌توانید چند شمع که بوی آن‌ها را دوست دارید را روشن کرده و در این محیط قرار دهید. البته اگر شمع مرتبا در حرکت باشد نتیجه بهتری حاصل خواهد شد اما اگر انجام این روند برای شما مقدور نیست، شمع را نقطه موردنظر قرار داده و آن را رها کنید. فراموش نکنید که اطراف شمع را از مواد قابل اشتعال خالی کرده و نکات ایمنی را رعایت کنید.

استفاده از شمع

از یک رنگ با پایین‌ترین ( VOC ) استفاده کنید

اگر شما رنگ موردنظر خود را از بین رنگ‌هایی با پایین‌ترین ( VOC ) انتخاب کنید، بوی رنگ کمتری به مشام شما خواهد رسید. ( VOC ) یا ( Volatile Organic Compound ) عاملی است که باعث بوی زیاد رنگ می‌شود در نتیجه هر چه میزان (VOC) در رنگ کمتر باشد، بوی رنگ در مدت زمان کوتاه‌تری از بین خواهد رفت.

مطلب پیشنهادی 7 ترفند برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش

تفاله قهوه، ارزان اما موثر!

اگر شما جزو مصرف‌کنندگان هر روزه قهوه باشید احتمالا به کمی تفاله قهوه دسترسی دارید. تفاله قهوه نیز یک جذب‌کننده قوی بو محسوب شده و شما می‌توانید به این منظور از آن استفاده کنید. در این راستا چند محفظه نگهدارنده را با تفاله قهوه پر کرده و آن‌ها در اطراف محیط قرار دهید.

البته برای تاثیر حداکثری شما باید این کار را چند بار تکرار کنید یعنی هر بار پس از گذشت چند ساعت محفظه‌های نگهدارنده را جمع کرده و تفاله قهوه موجود در آن‌ها را تعویض کنید. توجه داشته باشید که در نهایت احتمالا محیط مورد نظر کمی بوی قهوه خواهد گرفت که وابسته به سلیقه می‌تواند برای شما لذت‌بخش و یا ناراحت‌کننده باشد.

تفاله قهوه برای ازبین بردن بوی رنگ

از عصاره‌های طبیعی لذت ببرید

آخرین راهکاری که می‌توانیم از آن به منظور از بین بردن بوی رنگ در خانه اشاره کنیم، استفاده از عصاره‌های طبیعی مثل عصاره وانیل یا عصاره نعناع است. پس از تهیه عصاره چند قطره از آن را بر روی یک تیکه پنبه ریخته و پنبه را درون یک کاسه قرار دهید.

چند کاسه که در آن‌ها پنبه معطر قرار گرفته است را تا در چند قسمت قرار داده و آن‌ها را رها کنید. پیشنهاد آچاره به شما استفاده از این روش پس از به کار بردن سرکه است. اینگونه ابتدا بوی رنگ به وسیله سرکه که در این زمینه بسیار قدرتمند عمل می‌کند، از بین رفته و سپس عصاره‌های طبیعی بوی سرکه را از بین خواهند برد.

مطلب پیشنهادی 4 راه برای از بین بردن بوی سرکه از فرش

از بین بردن بوی رنگ در خانه

در این مقاله سعی کردیم که تمام راهکارها به منظور از بین بردن بوی رنگ در خانه را ذکر کرده و همه نکات لازم در این روند را در اختیار شما قرار دهیم. اگر برای از بین بردن بوی رنگ در خانه از روش‌هایی که در آن‌ها از لوازمی مثل شمع و … به کار می‌رود، استفاده می‌کنید، رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید.

همچنین شما می‌توانید با ذکر سوالات خود در بخش نظرات همین مقاله، پاسخ آن‌ها را در زمانی کوتاه از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید