آموزش تعمیر لوستر ریموت دار

برقکاریساختمانلوستر

لوستر از زیباترین وسایل در دکوراسیون منزل به‌حساب می‌آید که با جلوه شگفت‌انگیزش، زیبایی خانه را دوچندان می‌کند. لوسترها انواع مختلفی دارند. از هرکدام از آن‌ها در سبک خاصی و در نقاط مختلفی از منزل استفاده می‌شود (معرفی انواع لوستر برای بخش‌های مختلف خانه). برخی از لوسترها ریموت‌ دار هستند. لوستر ریموت‌ دار به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور لوستر را خاموش و روشن کرده یا نور آن را زیاد و کم کنید. اگر می‌خواهید آموزش تعمیر لوستر ریموت دار را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

عیب‌یابی قبل از تعمیر لوستر ریموت دار LED با کنترل پنل

برای تعمیر لوستر کنترلی با کنترل پنل، معمولاً نیاز به تعویض 1 الی 2 قطعه است. در صورت خراب شدن لوستر، ابتدا باید آن را عیب‌یابی کنید. یافتن اینکه کدام قسمت‌ها شکسته‌اند یا کدام قسمت مدار لوستر مشکل پیدا کرده، سخت است. پس بهتر است عیب‌یابی را با باتری‌ها آغاز کنید. اگر آن‌ها منشا مشکلات بودند، اقدام بیشتر ضروری نیست.

انواع مختلف لامپ در دسته‌های خاص گروه‌بندی می‌شوند. برای عملکرد طبیعی این بخش‌ها، قطعات مختلفی مسئول هستند. قبل از نصب یا تعمیر لوستر، توصیه می‌کنیم عناصر شکننده را از ساختار جدا کنید چون به‌راحتی شکسته می‌شوند. پس از تعمیر دستگاه، قطعات را دوباره به ‌یک‌دیگر متصل کنید.

برای ایمنی بیشتر تشخیص عناصر مختلف متصل به شبکه فقط در صورت عدم وجود ولتاژ انجام می‌شود. اگر بعد از تعویض باتری‌های کنترل، خرابی برطرف نشد، باید لوستر را با استفاده از یک سوئیچ ثابت روشن کنید. در صورت ناموفق بودن رویه، می‌توان نتیجه گرفت که کنترل‌کننده مرکزی، علت خرابی است. شما باید این المان و هم‌چنین کنترل را بررسی کنید.

نحوه عیب یابی لوستر

آموزش تعمیر لوستر ریموت دار 

در تعمیر لوستر ریموت دار اگر نمی‌توانید نور پس زمینه LED را راه‌اندازی کنید، باید خازن بالاست را بررسی کنید. برای انجام این‌کار، هادی خروجی را جدا کرده و به مولتی‌متری که از قبل برای اندازه‌گیری ولتاژ تنظیم شده است وصل کنید. اگر نشانگر در محدوده طبیعی باشد، خرابی در مدار سریال لامپ‌ها پنهان می‌شود. اگر ولتاژ بسیار کم است یا کلاً وجود ندارد، خازن را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی نصب لامپ ریسه‌ ای

اگر منابع نور هالوژن روشن نشوند، تعمیر لوستر LED  شامل تعویض یک یا چند لامپ خواهد شد؛ اگر فقط یک منبع کار نمی‌کند، به احتمال زیاد سوخته است. در این‌صورت تعویض همان لامپ کافی است. اگر تمام منابع نور در لوستر روشن نمی‌شوند، ترانسفورماتور الکترونیکی عامل خرابی است و عملیات مشابهی مانند آزمایش خازن “بالاست” مورد نیاز است.

برای تعمیر ابتدا باید به تمیز کردن لوستر بپردازید و در ادامه ترانسفورماتور را با دستکش تمیز تعویض کنید. اغلب، اگر لوستر برق داشته باشد اما باز هم روشن نشود، ترانسفورماتور (کنترل‌کننده) معیوب است. اگر لامپ‌ها به سیگنال‌های کنترل از راه دور پاسخ نمی‌دهند، اما با استفاده از کلید ثابت روشن می‌شوند، باتری‌ها را بررسی کنید.

 اگر با تعویض ترنسفورماتور هم مشکل برطرف نشد، لازم است محفظه کنترل از راه دور را باز کنید و برد را با استفاده از ابزار مخصوص چربی‌زدایی کنید. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که رمزگذار یا ترانزیستور قطع شده است. در این صورت، باید آن را سر جایش لحیم کنید. در برخی موارد لوستر اصلا روشن نمی‌شود. بیشتر اوقات، علت این خرابی، رله کنترل است. عملکرد این قطعه با استفاده از یک مولتی‌متر باید بررسی شود. برای این‌کار یک سیم از پیش جدا شده را به دستگاه متصل کنید. اگر منشا مشکل رله است، باید با قطعه جدید تعویض شود.

مطلب پیشنهادی نصب لوستر در سقف کاذب

می‌توانید لوستر را خودتان بدون کمک متخصص نیز نصب کنید. هنگام نصب لوستر یا تعمیر وسایل روشنایی، رعایت قوانین ایمنی برای جلوگیری از آسیب و شوک الکتریکی شدید ضروری است.

تعمیر لوستر ریموت دار

برای نصب و تعمیر لوستر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

دلایل تعمیر لوستر ریموت دار

منشا نقص می‌تواند بسیار ساده باشد. به‌عنوان مثال مواردی مثل خرابی باتری، خرابی کنترلر، خرابی منبع تغذیه یا برد نرم‌افزار می‌توانند از دلایل خرابی لوستر باشند. نیاز به تعمیر لوستر با کنترل از راه دور در موارد زیر ایجاد می‌شود:

  1. هنگامی که با وجود ارسال سیگنال هیچ واکنشی در لامپ‌ها وجود ندارد.
  2. برخی از حالت‌های دستگاه کار نمی‌کنند.
  3. لامپ‌ها خود‌به‌خود خاموش می‌شوند.
  4. حالت‌ها با کنترل دستی کار می‌کنند با ریموت کار نمی‌کنند.
  5. لامپ‌ها چشمک می‌زنند.تغییر خود به خودی حالت‌ها مشاهده می‌شود.

این علائم به ندرت به‌طور همزمان آشکار می‌شوند.

مطلب پیشنهادی آموزش سیم کشی تلفن

تعمیر کنترل پنل لوستر

نتیجه گیری

برخی از لوسترها با ریموت کنترل کار می‌کنند و خیلی طبیعی است که اکثر وقت‌ها ما با خرابی لوسترها یا خرابی ریموت‏‌های لوستر مواجه شویم. شما می‏‌توانید با یادگیری آموزش تعمیر لوستر ریموت دار، خودتان هم به تعمیر آن بپردازید. اما اگر می‌خواهید خیالتان از بابت بهتر انجام شدن کار راحت باشد، پیشنهاد می‌کنیم کار را به یک متخصص بسپارید. متخصصان مسلط به اصول و سازوکار لوستر و برقکاری در آچاره می‌توانند به شما کمک کنند.

4.1/5 - (15 امتیاز)

6 دیدگاه

    1. سلام، مشکل می‌تواند از سیم کشی داخلی لوستر یا کلید برق لوستر باشد، باید سیم کشی برق و لوستر بررسی شود. شما می‌توانید برای این کار از خدمات سیم کشی ساختمان آچاره استفاده کنید.

    2. سلام من یکدونه رسیور سه کانال دارم که ریموت کم شده چطوری یک ریموت تهیه کنم یا از کجا بفهمن فرکانس چیه ،آیا فیکس کد یا لرنینگ

  1. سلام
    لوستر مابعد از اینکه توسط ریموت اشکال پیدا کرد و روشن نشد بعد از چندبار روشن و خاموش کردن از کلید اصلی دیوار کلا خاموش شد و دیگه هیچ لامپی روشن نشد بعد از بازکردن و پایین آوردن و امتحان کردن مستقیم با پریز باز هم بی تاثیر بود

  2. سلام ریموت کنترول روشناییzfr ما ایراد پیدا کرده اینگونه که فقط یک خروجی فعال میشود و باید کلید خروجی فعال رو زد و بعداز غیر فعال کردن آن خروجی بعدی فرمان می گیرد؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا