7 ترفند برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش!

نظافت و شستشوقالیشویی

ریختن مایعات روی فرش، به خودی خود ظاهر نامناسبی به فرش می‌دهد، حال فرض کنید که آن مایع شیر باشد؛ قطعا کار چندین برابر سخت‌تر می‌شود! شیر از آن دسته مایعاتی است که در صورت ریخته شدن روی فرش نه تنها فرش را کثیف می‌کند؛ بوی بسیار بدی نیز ایجاد می‌کند.

به علاوه شیر به دلیل پروتئینی که دارد اگر مدت زمان زیادی روی فرش بماند باعث پوسیده شدن بافت فرش می‌شود. اگر به دنبال راهکار برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش هستید، این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا از این معضل خلاصی یابید. مایع ظرفشویی، سرکه، نوشابه و قهوه از جمله موادی است که برای از بین بردن بوی بد شیر از فرش بکار می‌روند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

البته مواد بدبوتری هم وجود دارند که در صورت ریختن روی فرش شما را به دردسر می‌اندازند. یکی از این مواد نفت است. اگر این اتفاق برای شما افتاد نگران نباشید چون برای  از بین بردن بوی نفت فرش نیز راهکارهای خوبی به شما ارائه داده‌ایم.

نکات کلیدی

  • مایع ظرفشویی، سرکه، نوشابه و قهوه مواد طبیعی‌ای هستند که برای از بین بردن بوی بد شیر از فرش بکار می‌روند.
  • آمونیاک یک ماده شیمیایی موثر برای حذف بوی بد شیر اط فرش خانه شما است.
  •  یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش سرکه می‌باشد.

از بین بردن بوی بد شیر از روی فرش 

1. از بین بردن بوی شیر محلی از روی فرش با مایع ظرفشویی 

 ابتدا لکه را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید. مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و به آرامی روی لکه بریزید. بعد از آنکه لکه پاک شد، مقداری جوش شیرین روی آن  بریزید و اجازه دهید یک روز روی لکه بماند. بعد از گذشت یک روز، جای جوش شیرین را با جارو تمیز کنید. 

پاک کردن بوی شیر روی فرش

2. از بین بردن بوی شیر با سرکه 

 یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش، استفاده از سرکه است. سرکه سفید یک ماده خانگی عالی برای از بین بردن بوی شیر ریخته شده در ماشین یا فرش است.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا سرکه بوی بد را از بین می‌برد؟

سرکه به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کننده و اسیدی بودن، می‌تواند بوهای نامطبوع را از بین ببرد. بوهای ناخوشایند معمولاً  در اثر باکتری‌ها و بافت‌های مرده به وجود می‌آیند. وقتی سرکه بر روی این مناطق استفاده می‌شود، اسیدیته آنباکتری ها را از بین می برد و بافت‌های مرده را تمیز می‌کند. این فرایند باعث کاهش بوی نامطبوع می‌شود. همچنین، سرکه می‌تواند بوی ناخوشایند را به‌دلیل خاصیت خنک‌کنندگی که دارد ماسک کند و در برخی موارد این خاصیت می‌تواند بو را مستقیماً کاهش دهد.

ابتدا لکه را با یک دستمال خیس پاک کنید و مقداری سرکه روی آن بریزید، سپس با یک پارچه تمیز سرکه را از روی فرش پاک کنید. نگران بوی سرکه هم نباشید، با خشک شدن فرش بوی سرکه نیز از بین می‌رود.

در صورتی که لکه مدت زیادی روی فرش باقی مانده باشد و به تار و پود آن نفوذ کرده باشد، استفاده از سرکه بهترین روش در این زمینه است.   

سرکه برای بردن بوی شیر فرش

3. از بین بردن بوی بد شیر از روی فرش با نوشابه 

  هنگام نظافت منزل برای از بین بردن بوی شیر محلی و پاستوریزه از روی فرش با نوشابه طبق دستور زیر عمل کنید: 

  • ابتدا با استفاده از یک دستمال خشک لکه شیر را از روی فرش پاک کنید و مطمئن شوید که شیر کاملا از روی فرش رفته باشد.  
  • محل مورد نظر را با شامپوی مخصوص فرش و فرچه بشویید. 
  • مقداری نوشابه روی لکه بریزید و دوباره آب استفاده از شامپو و فرچه محل لکه را بشویید. 
  • با استفاده از یک دستمال مرطوب محل مورد نظر را تمیز کنید. 

اگر مراحل بالا را برای از بین بردن بوی بد شیر روی فرش انجام داده باشید، فرش شما دیگر بوی شیر نمی‌دهد.    

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

4. از بین بردن بوی شیر از روی فرش با گیاه اسطوخودوس  

برای پاکسازی فرش از بوی شیر، از گیاه اسطوخودوس نیز می‌توانید استفاده کنید. ابتدا گل گیاه اسطوخودوس را در هاون بکوبید تا له شود سپس آن را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و آن را روی محل لکه قرار دهید و بگذارید به مدت 24 ساعت روی لکه بماند، روز بعد فرش را با جارو یا بخارشوی تمیز کنید. 

از بین بردن بوی بد شیر روی فرش

5. آمونیاک 

یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید و روی محل لکه قرار دهید، سپس فرش را شست و شو دهید تا اثر آمونیاک از روی فرش پاک شود. 

6. قهوه 

 قهوه یکی از بهترین مواد برای جذب بوی بد شیر می‌باشد. روش استفاده آن در این زمینه به این صورت است که، ابتدا مقداری قهوه تازه را روی محل لکه بپاشید و بگدارید یک الی دو ساعت روی آن باقی بماند بعد از آنکه مطمئن شدید بوی شیر از بین رفته قهوه را از روی آن پاک کنید. 

قهوه برای از بین بردن بوی بد شیر فرش

7. از بین بردن بوی شیر از روی فرش با شامپو فرش  

ابتدا با استفاده از یک دستمال خشک رطوبت فرش را کامل بر طرف کنید، سپس با استفاده از فرچه لکه را با شامپو فرش بشویید. با از بین رفتن لکه، بوی شیر نیز محو خواهد شد.    

از بین بردن بوی شیر از روی فرش‌های ابریشمی 

  توصیه می‌شود برای از بین بردن لکه و بوی شیر از روی فرش‌های ابریشمی، به هیچ عنوان در خانه اقدامی انجام ندهید و فرش‌های خود را به قالیشویی‌های معتبر بسپارید زیرا ممکن است در صورت استفاده از روش‌های خانگی، فرش‌های شما آسیب ببینند. 

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

نتیجه‌گیری

ریختن مایعات روی فرش به خودی خود نامطلوب هست و اگر آن مایع شیر به سختی پاک شدن آن چندین برابر نیز می‌شود زیرا شیر علاوه بر ظاهر نامناسبی که به  فرش می‌دهد، بوی بسیار بدی نیز ایجاد می‌کند.

بعد از ریختن شیر روی فرش برای تمیز کردن فرش از بوی شیر، از جوش شیرین، سرکه، گیاه اسطوخودوس، قهوه و نوشابه می‌توان استفاده کرد. در صورتی که بوی شیر مانده باشد و به تارو پود آن نفوذ کرده باشد، بهترین روش برای از بین بردن بو، استفاده از سرکه می‌باشد.

سوالات متداول

1- برای رفع کردن بوی شیر از روی فرش چه کار کنیم؟ 

برای از بین بردن بوی شیر از روی فرش می‌توانید از جوش شیرین، سرکه، قهوه، نوشابه، آمونیاک، شامپو فرش، سرکه یا گیاه اسطوخودوس استفاده کنید. 

2- در صورتی که لکه شیر مدت طولانی روی فرش باقی مانده باشد چگونه بوی آن را از بین ببریم؟   

در صورتی که شیر به تارو پود فرش نفوذ کرده باشد، بهترین روش از بین بردن آثار آن استفاده سرکه است. 

3- آیا روش از بین بردن بوی شیر از روی فرش‌های ابریشمی با دیگر فرش‌ها متفاوت است؟ 

فرش‌های ابریشمی به دلیل بافت حساسی که دارند باید به حشک شویی سپرده شوند زیرا استفاده از روش‌های خانگی ممکن است به بافت آن‌ها آسیب برساند.  

4.7/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا