لیست کامل ارور ماکروفر ال جی

لوازم خانگیمایکروفر

استفاده از ماکروفر باعث سهولت و سرعت در آماده‌سازی غذا می‌شود. اما گاهی اوقات در هنگام استفاده از ماکروفر، با مشکلاتی مانند ارورهایی روبه‌رو می‌شویم که ممکن است عملکرد دستگاه را مختل کند. ما در این مقاله به بررسی ارور ماکروفر ال جی می‌پردازیم که یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در بین کاربران این وسیله است.

اگر شما هم در آشپزخانه خود یکی از انواع مدل‌های ماکروفر ال جی را دارید با مجله آچاره همراه باشید تا با ارورهای مایکروویو ال جی و راهکارهای رفع آن بیشتر آشنا شوید.

همچنین اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر مایکروفر و همچنین تعمیر اجاق گاز نیاز به مشاوره و خدمات دارید می‌توانید از طریق ثبت سفارش در بخش تعمیرات سایت آچاره، از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • ترمیستور، هیتر، سنسور و برد الکترونیکی از جمله قطعاتی هستند که ممکن است در مایکروفر ال‌جی خراب شوند و ارورهایی مانند F-1، F-2 و F-3 را نمایش دهند.
  • برای برطرف کردن خطاهای مایکروفر ال‌جی، باید ابتدا کد خطای دستگاه را بررسی کنید و سپس بر اساس آن اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض قطعات خراب شده انجام دهید.
  • برای جلوگیری از خرابی ترمیستور و هیتر در مایکروفر، از تمیز کردن و نظافت دستگاه به‌صورت دوره‌ای و استفاده صحیح از آن اطمینان حاصل کنید.
  • خطاهای مایکروفر ال‌جی از جمله E-01، E-02 و E-03 نیز ممکن است به‌دلیل خرابی ترمیستور، هیتر و سیستم حرارتی رخ دهند.
  • برای جلوگیری از خرابی هیتر در مایکروفر، از آن استفاده صحیح کنید و زمان پخت‌وپز را به‌درستی تنظیم کنید.

دلایل و راه‌حل‌های ارور ماکروفر LG

در ادامه، دلایل و راه‌حل‌های ارور ماکروفر ال جی را شرح می‌دهیم:

ارور ترموستات مایکروفر ال جی

دلیل بروز  این ارور ماکروفر ال جی معمولاً خرابی ترموستات در داخل ماکروفر ال جی است و برای رفع این ارور باید ترموستات را تعویض کنید.

ارور ماکروفر LG

ارور مغناطیسی مایکروفر ال جی

این ارور ممکن است به‌دلیل قرار گرفتن مغناطیس در داخل ماکروفر ال جی یا دیگر ایرادات مرتبط به‌وجود بیاید. برای رفع ارور ماکروفر ال جی LG، باید از داخل ماکروفر ال جی مغناطیس را حذف کنید. با توجه به تخصصی بودن این تعمیرات، بهتر است از یک تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید.

ارور در موتور مایکروفر ال جی

این ارور ممکن است به‌دلیل خرابی موتور داخلی ماکروفر ال جی یا دیگر عیب‌های مربوط به موتور رخ دهد. برای رفع ارور مایکروفر ال جی در موتور، ابتدا باید موتور داخلی ماکروفر را با دقت بررسی کنید و در صورت لزوم، می‌توانید این مشکل را با تعویض موتور رفع کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

اشکال در مدار الکترونیکی و ارور ماکروفر ال جی

دلیل این ارور ماکروفر ال جی معمولاً خرابی مدار الکترونیکی داخلی ماکروفر ال‌جی یا دیگر عیب‌های مربوط به این مدار است. به‌علت پیچیدگی مدار الکترونیکی و نیاز به تجهیزات و دانش فنی خاص، ترمیم این مشکل باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

به‌طورکلی، برای جلوگیری از بروز این ارورها، بهتر است از ماکروفر ال جی به‌درستی و با رعایت دستورالعمل‌های آن، استفاده کنید. همچنین، بهتر است ماکروفر را به دور از دسترس کودکان قرار دهید و در صورت بروز هرگونه خرابی و ارور، برای رفع ایرادات آن اقدام کنید.

کدهای خطا در مایکروفر ال جی

توضیحات مربوط به بررسی ارورهای مایکروفر ال جی عبارتند از:

۱. کد خطا F-1: در صورتی که ترمیستور مایکروفر خراب شده باشد، این ارور نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و بعد از ۱۰ ثانیه دوباره راه‌اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد، باید ترمیستور و برد الکترونیکی دستگاه بررسی و تعویض شوند.

رفع ارور مایکروفر ال جی

۲. کد خطا F-2: این ارور نشان می‌دهد که ترمیستور خراب شده و در حین پخت دچار اتصال کوتاه شده است. برای برطرف کردن این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و پس از ۱۰ ثانیه دوباره راه‌اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد، باید ترمیستور و هیتر مربوطه بررسی و تعویض شوند.

۳. کد خطا F-3: این ارور ماکروفر ال جي نشان می‌دهد که دمای مایکروفر پس از پایان پخت‌وپز به‌درستی کاهش نیافته است و ممکن است ترمیستور دستگاه خراب شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل، باید سیم‌کشی و ترمیستور دستگاه بررسی و احتمال خرابی آن‌ها را بررسی کنید.

۴. کد خطا F-4: در صورت خرابی سیستم رطوبت‌سنج و کوک، این ارور ماکروفر ال جی نمایش داده می‌شود. ابتدا دستگاه را ریست کنید و در صورتی که مشکل حل نشد، باید سنسور و برد الکترونیکی مربوطه بررسی و تعویض شوند.

۵. کد خطا F-11: این ارور نشان می‌دهد که خطای ارتباطی میان برد و موتور اینورتر در مایکروفر ال جی رخ داده است. برای برطرف کردن این خطا، اتصالات و سیم‌کشی دستگاه را بررسی کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم آچاره

۶. کد خطا F-16: این خطا به‌دلیل وجود مشکل در موتور فن در ارور های مایکروویو ال جی رخ می‌دهد. برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است توسط تکنسین دستگاه بررسی شود.

۷. کد خطا F-17: این ارور ماکروفر ال جی زمانی نمایش داده می‌شود که سنسور دمایی موتور اینورتر دستگاه خراب شده باشد.

۸. کد خطا F-19: اگر محافظ اینورتر Vdc دستگاه خراب شده باشد، این خطا نمایش داده می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است از یک تکنسین راهنمایی بگیرید.

۹. کد خطا E-01: این ارور ماکروفر ال جی نشان می‌دهد که ترمیستور دستگاه به اتصال کوتاه رسیده است.

۱۰. کد خطا E-02: این ارور نشان می‌دهد که دمای مایکروفر به دمای مورد نظر نرسیده است. برای برطرف کردن این مشکل، ترمیستور و سیستم حرارتی دستگاه را بررسی کنید.

ارور های مایکروویو ال جی

۱۱. کد خطا E-03: این ارور نشان می‌دهد که دمای مایکروفر به‌دلیل خرابی ترمیستور و هیتر، بیش از حد بالا رفته است و باید این قطعات دستگاه را بررسی و در صورت خرابی تعویض کنید.

۱۲. کد خطا E-05: در صورت خرابی هیتر در مایکروفر، این ارور ماکروفر ال جی نمایش داده می‌شود.

۱۳. کد خطا E-10: اگر کلیدهای مایکروفر گیر کرده باشند یا خراب شده باشند، این ارور نمایش داده می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل، باید کلیدهای دستگاه را بررسی کنید و در صورت لزوم، تعمیر یا تعویض کنید.

"Cook mode در ماکروفر ال جی"

نتیجه‌گیری

ماکروفر ال جی قابلیت‌های مختلفی دارد؛ از جمله Cook mode در ماکروفر ال جی که به شما این امکان را می‌دهد که در سه حالت دستور پخت به دستگاه بدهید. اگر اشکالی در دستگاه ایجاد شود و شما با ارور ماکروفر ال جی مواجه شوید، تمامی این قابلیت‌ها ممکن است از کار بیفتند.

بنابراین لازم است با مشاهده ارور ماکروفر ال جی جهت بررسی، عیب‌یابی و تعمیر قطعات معیوب اقدام کنید تا ضمن استفاده بهینه از دستگاه، از بروز مشکلات جدی در ماکروویو  جلوگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا