تعمیر پکیج تعمیرپکیج

تست فلوسوئیچ و تست فلومتر پکیج

پکیجگرمایش

با راهنمایی این مقاله میتوانید تست فلومتر پکیج و تست فلوسوئیچ پکیج خودتان را انجام دهید. همچنین برای عیب یابی و تعمیر پکیج مشهد میتوانید از بهترین تعمیرکاران آچاره در این شهر استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • روش تسـت فلوسوئیچ بدین صورت است که هنگام آماده بکار بودن دستگاه اگر دو سر کنتاکت های آن را اتصال کوتاه کنیم، شوفاژ در حالت آبگرم بهداشتی روشن میشود.
  • اکثر فلومترها پروانه با محور یک تکه هستند و احتمال گیر کردن محور در سوراخ محل گردش زیاد است ولی در فلومترهای جدید سعی شده محور ثابت و پروانه روی محور چرخش داشته باشد که احتمال تشکیل رسوب در آن کمتر است.

تست فلوسوئیچ

در صورت باز شدن آبگرم بهداشتی باید دستگاه متوجه باز شدن آب شود. به این صورت که اگر در حالت تابستانه است فن روشن شده و جرقه زن فعال می‌گردد، و اگر دستگاه در حالت زمستانه است باید دستگاه از خود عکس العمل نشان دهد. مثلاً در پکیج‌های آنالوگ چراغ شروع به چشمک زدن می‌کند، یا در نوع دیجیتال علامت شیر بهداشتی روشن یا چشمک زن می‌شود.

اگر دستگاه هنگام باز شدن آبگرم بهداشتی از خود عکس العمل نشان دهد، پس فلوسوئیچ کار کرده و در غیر این صورت باید سلامت فلوسوئیچ را آزمایش کنید.

در روش تست فلوسوئیچ با مولتی متر باید آن را در حالت اتصال کوتاه قرار داده و سیمهای کانکتورهای فلوسوئیچ را جدا کنیم حال اگر سیمهای مولتی متر را به کانکتورهای فلوسوئیچ وصل کنیم، هنگام بسته بودن آبگرم بهداشتی اتصال باید قطع شود. و درصورت باز کردن آگرم کن بهداشتی اتصال باید برقرار شود

در عیب یابی فلوسوئیچ باید دقت نمود که تاثیر عملکرد فلوسوئیچ در پکیج شوفاژهای تک مبدله و دو مبدله متفاوت است زیرا در نوع تک مبدل وقتی فلوسوئیچ فعال شود، برق پمپ سیرکوله قطع شود.(چه در حالت تابستانه و چه در حالت زمستانه)

اما در نوع دومبدله در حالت تابستانه با فعال پمپ روشن است، برق شیر سه طرفه قطع شدن فلوسوئیج پمپ روشن میشود و در حالت زمستانه که یا وصل میشود تا مسیر رادیاتورها را بسته و مسیر مبدل ثانویه را باز نماید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

در بعضی از پکیج ها از فلوسوئیچ های 3 سیم استفاده شده است. این نوع فلوسوئیچ ها را باید به صورت ولتاژی آزمایش کرد. معمولاً این قطعه دارای سیم به رنگ‌های آبی سفید و قرمز است. آبی سیم مشترک یا مرجع، و سیم قرمز سیم ولتاژ تغذیه ۵ ولت و سفید فرمان خروجی برای برد است.

سیم‌های آبی و قرمز ولتاژ تغذیه هستند و همیشه ولتاژ ۵ ولت را نشان می دهند که در صورت نشان ندادن ولتاژ، سوکتها و سیمهای و برد را بررسی می کنیم.

سیمهای آبی و سفید ولتاژ خروجی برای فرمان دادن به برد هستند که در حالت عادی ولتاژ ۵ ولت و پس از باز کردن شیر آبگرم مصرفی ولتاژ صفر ولت را نشان میدهد، که در غیر اینصورت ریدرله معیوب است و یا شناور تفلونی در داخل فلوسوئیچ جام گیر کرده و حرکت نمیکند.

تست فلومتر و تست فلوسوئیچ پکیج


تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

تست فلومتر – علائم خرابی فلومتر پکیج

علائم خرابی فلومتر نیز مانند فلوسوئیچ بوده و در صورت خرابی آن دستگاه هنگام باز شدن آبگرم بهداشتی هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

خرابی فلومترها گاهی به دلیل تشکیل رسوب و عدم چرخش توربین (پروانه) داخلی آن است در مواردی نیز پروانه دچار شکستگی شده با آهنربای روی محور پروانه شکسته است.

نحوه تست فلومتر پکیج

در اکثر فلومترها پروانه با محور یک تکه هستند و احتمال گیر کردن محور در سوراخ محل گردش زیاد است ولی در فلومترهای جدید سعی شده محور ثابت و پروانه روی محور چرخش داشته باشد که احتمال تشکیل رسوب در آن کمتر است.

در مواردی نیز قطعات داخلی فلومتر سالم بوده و فشار آب ورودی نیز مناسب است اما قطعه الکترونیکی روی فلومتر یا اتصال آن معیوب شده است.

این قطعه غالباً دارای ۳ سیم به رنگ‌های مشکی زرد و قرمز است. سیم مشکی مشترک و سیم قرمز ولتاژ ۵ ولت تغذیه و سیم زرد فرمان خروجی برای برد .است سیمهای مشکی و قرمز ولتاژ تغذیه هستند که مقدار ۵ ولت را نشان میدهند و سیمهای زرد و مشکی ولتاژ فرمان خروجی برای برد است.

در صورتی که آبگرم مصرفی باز باشد به تناسب دبی عبوری ولتاژ خروجی بین ۰ تا ۵ ولت تغییر می‌کند. این روش با اندکی تغییر برای تست فلوسوئیچ‌های ۳ سیم و سنسورهای فشار ترانسدیوسر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

شما میتوانید در همین بلاگ آچاره با تعمیر فلومتر پکیج هم آشنا شوید.

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در مشهد، کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج نیاز دارید، می‌توانید از قسمت بالای سایت با انتخاب شهر مشهد از سرویس های این شهر استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا