یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ + آموزش ذوب کردن آن

سرمایش و گرمایشپکیجرادیاتور شوفاژگرمایش

اگر دیگ بخار موتورخانه شما در اثر سرما از کار افتاده است، قبل از اینکه بخواهید با یک تعمیرکار تماس بگیرید، بهتر است بررسی کنید که آیا لوله میعانات آن یخ زده است یا خیر. وقتی هوا سرد می‌شود، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که پیش می‌آید یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ است. این مشکل باعث می‌شود دیگ بخار به‌صورت اتوماتیک برای حفظ ایمنی خاموش شود.

بعد از این مراحل اگر هنوز مشکل برطرف نشد برای تعمیر رادیاتور می‌توانید با تیم آچاره تماس بگیرید یا بر روی لینک کلیک کنید.

‌نحوه یخ زدایی لوله میعانات شوفاژ

برای یخ‌زدایی لوله میعانات شوفاژ این چهار گام را دنبال کنید:

  1. در اولین اقدام باید لوله میعانات شوفاژ را پیدا کنید. لوله میعانات شوفاژ، لوله سفید رنگی است که از دیواره پشت دیگ بخار بیرون می‌آید و مستقیماً وارد یک لوله تخلیه خارجی می‌شود.
  2. یک کتری را بجوشانید و بگذارید تا 10-15 دقیقه خنک شود از دمای جوش بیوفتد. خیلی مهم است که برای رفع یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ از آب جوش استفاده نکنید. همچنین می‌توانید از کیسه آب گرم یا کیسه حرارتی قابل گرم شدن در ماکروویو استفاده کنید.
  3. از قسمت بالایی لوله میعانات شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید، آب گرم را روی لوله بریزید یا کیسه آب گرم را روی لوله قرار دهید تا یخ آب شود.
  4. دیگ بخار را دوباره تنظیم کنید. در این مرحله دیگ بخار باید به طور عادی کار کند.

نحوه یخ زدایی لوله میعانات شوفاژ

محاسبه رایگان هزینه خدمات رادیاتور و شوفاژ در محل!

چگونه از یخ زدن لوله میعانات شوفاژ جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری از یخ‌زدگی لوله شوفاژ، بهتر از برطرف کردن آن است. برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

اندازه لوله میعانات شوفاژ را تا جایی که ممکن است کم کنید

در صورت امكان، لوله ميعانات شوفاژ بايد تا آنجا كه امكان دارد به صورت داخلي و توکار كار شود. هرچه مقدار کمتری از لوله بیرون باشد، بهتر است. شما نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید؛ برای انجام آن باید از یک متخصص کمک بگیرید.

توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید چون اگر لوله منجمد شود، دردسر زیادی برای رفع یخ‌زدگی لوله میعانات خواهید داشت. وقتی دیگ بخار خود را تعمیر و یا تعویض می‌کنید، از تعمیرکار بپرسید که آیا این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید لوله‌ها را به صورت داخلی اجرا کنید و یا خیر.

چگونه از یخ زدن لوله میعانات شوفاژ جلوگیری کنیم؟

لوله میعانات شوفاژ را عایق کنید

 اگر نمی‌توانید لوله میعانات شوفاژ خود را به صورت داخلی اجرا کنید باید از روشی دیگر استفاده کنید. در این روش باید لوله میعانات را عایق‌بندی کنید. این کار به ویژه در مواردی که ساختمان ارتفاع زیادی دارد و آب کردن یخ لوله میعانات شوفاژ با استفاده از آب گرم دشوار است، بسیار کاربردی است.

شما می‌توانید لوله را خودتان عایق بندی کنید، اما تنها در صورتی این کار را انجام دهید که به طور دقیق بدانید باید چه کنید و حتماً از مواد مناسب و با کیفیت برای عایق استفاده کنیدتا از یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ جلوگیری کنید.

لوله میعانات شوفاژ را عایق کنید

از یک لوله بزرگ‌تر برای میعانات شوفاژ استفاده کنید

سایز لوله میعانات شوفاژ را تا حد امکان بزرگ کنید. برخی از شرکت‌ها و یا متخصصین توصیه می‌کنند که سایز لوله باید حداقل 32 میلی‌متر و حداکثر 40 میلی‌متر باشد. قطر داخلی لوله میعانات شوفاژ نباید کمتر از 30 میلی‌متر باشد. از یک متخصص بخواهید شوفاژ را بررسی کند و در صورت نیاز لوله بزرگ‌تری نصب کند.

از یک لوله بزرگ‌تر برای میعانات شوفاژ استفاده کنید

نکاتی برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله میعانات

اگر موارد گفته شده یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ در بخش‌های قبل را امتحان کرده‌اید اما لوله میعانات شوفاژ شما کماکان دچار مشکل یخ‌زدگی می‌شود این نکات به شما کمک می‌کند مشکل را برطرف کنید:

  • از نیروی جاذبه زمین استفاده کنید: لوله‌ها باید تا جایی که ممکن است مستقیم و شیب‌دار نصب شوند. هرچه تعداد خم‌های لوله میعانات شوفاژ کمتر باشد بهتر است. اگر لوله دارای زاویه تند نباشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آب از لوله عبور کند و در نتیجه احتمال یخ زدن آن بیشتر می‌شود.
  • از دیگ بخار سیفون‌دار استفاده کنید: اگر قصد دارید یک دیگ بخار جدید تهیه کنید، می‌توانید از مدل‌های جدید دیگ بخار که دارای سیفون تخلیه میعانات است استفاده کنید. این امکان فقط در مدل‌های خاصی از دیگ بخار موجود است. در صورتی که دیگ بخار دارای سیفون باشد وقتی آب به مقدار مشخصی برسد آن را تخلیه می‌کند و این موضوع خطر یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ را کاهش می‌دهد.
  • برای لوله میعانات شوفاژ خود سیستم ردیابی دما نصب کنید: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که ممکن است دمای هوا چندین روز در سال به زیر صفر برسد، از یک متخصص بخواهید تا سیستم ردیابی روی لوله میعانات شوفاژ شما نصب کند. این سیستم یک عنصر الکتریکی است که به لوله میعانات متصل شده و هنگامی که دمای بیرون به +5 درجه سانتی‌گراد کاهش یابد، لوله را گرم می‌کند. این دستگاه برای محافظت از لوله‌ها تا دمای 20- درجه سانتی‌گراد طراحی شده است و احتمالاً تنها راه تضمین شده برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله میعانات شوفاژ در مناطق سردسیر است.
  • تا حد ممکن لوله میعانات را در معرض هوای آزاد قرار ندهید: اگر لوله میعانات شوفاژ سیاه رنگ باشد و در معرض جریان هوا و نور قرار داشته و روی دیوارِ آفتاب‌گیر نصب شده باشد همین امر باعث می‌شود با جذب گرما یخ‌زدگی کمتر شود. در غیر این صورت، از یک متخصص بخواهید برای عایق کاری لوله و یا نصب سیستم ردیابی دما اقدام کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید