مکانیک سیار ماشین در محل تهران مکانیک سیار ماشین در محل تهران

اجرت تعمیر گیربکس پراید و حل مشکلات رایج آن

خودرومکانیک خودرو

ماشین پراید، یکی از پراستفاده‌ترین خودروهایی است که در ایران می‌بینید و اکثریت مردم از این خودرو استفاده می‌کنند. بنابراین، لازم است که اجزای مختلف آن را بشناسید و بدانید که هزینه تعویض یا تعمیر قطعات به چه صورت است. یکی از قطعات مهم و پر استفاده پراید که گاهی وقت‌ها خراب می‌شود و عملکرد خودرو را مختل می‌کند، گیربکس آن است. خیلی وقت‌ها از آن‌جا که فرض می‌کنیم هزینه تعویض یا تعمیر قطعات ممکن است خیلی زیاد باشد، از خیر تعمیر قطعات می‌گذریم و به رانندگی با قطعه معیوب ادامه می‌دهیم. دانستن قیمت تعمیر گیربکس پراید یا هر بخش دیگر آن، به ما کمک می‌کند که بتوانیم تصمیم درستی بگیریم و خرج اضافی نیز نکنیم. ما در این مقاله می‌خواهیم اجرت تعمیر گیربکس پراید 1401 را به شما بگوییم؛ پس همراهمان باشید.

اجرت و هزینه تعمیر گیربکس پراید در سال ۱۴۰۱

گیربکس پراید، هنگام خرابی علائم متفاوتی از خود نشان  می‌دهد. لازم است این علائم را بشناسید تا بتوانید به‌طور دقیق خودروتان را عیب یابی کنید. عکس گیربکس پراید در ادامه درج شده است و  علامت‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، نشانه‌هایی هستند که گواه خرابی گیربکس‌اند:

  1. بوی سوختگی
  2. فعال شدن دیرهنگام گیربکس
  3. نشتی خودرو
  4. سخت جا رفتن دنده
  5. لیز خوردن ماشین
  6. مشکل داشتن کلاچ یا سفت شدن
  7. روشن شدن چراغ چک
  8. لرزیدن بدنه‌ی ماشین پس از روشن شدن
  9. دود کردن موتور
  10. سروصداهای غیرعادی هنگام خلاصی خودرو

قیمت گیربکس پراید هاچ بک

هر کدام از این موارد، به نحوی می‌توانند بر اجرت تعمیر گیربکس پراید تاثیر بگذارند. همچنین، لازم است بدانید که قیمت گیربکس پراید آنژکتوری، قیمت گیربکس پراید دست دوم، قیمت گیربکس پراید صبا دست دوم و قیمت گیربکس پراید هاچ بک، با هم متفاوت خواهد بود.

اگر از زیر ماشین روغن نشت می‌شود، به رنگ آن توجه کنید. اگر مایع نشت شده نارنجی است، مشکل به گیربکس برمی‌گردد. در صورتی که به موقع و بدون فوت وقت اقدام به تعویض این قطعه کنید، هزینه کمی روی دستتان خواهد گذاشت.

اگر نمی‌توانید راحت کلاچ را بگیرید، در کانال سیال گیربکس هوا گیر کرده است. باید خودرو را به تعمیرگاه برسانید تا این قطعه را عیب یابی، و مشکل را برطرف کند.

مکانیک سیار ماشین در محل تهران
مکانیک سیار ماشین در محل تهران

چنانچه ماشین لیز می‌خورد و دنده‌ها به سختی جا می‌روند، وضعیت بسیار خطرناک است و باید به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنید چون این مشکل می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد. 

اگر موقع تعویض دنده اذیت می‌شوید و صدای بدی از ماشین بلند می‌شود، صفحات کلاچ کهنه شده‌اند و باید عوض شوند. 

اگر موتور دود می‌کند و بوی بدی، مانند بوی سوختگی احساس می‌کنید، باز هم مشکل به گیربکس برمی‌گردد و نشان می‌دهد که مایع انتقال خیلی گرم شده. کم بودن این مایع یا بی کیفیت بودن آن، موجب اصطکاک قطعات گیربکس می‌شود و خیلی زود آن را از کار می‌اندازد و نیازمند تعویض می‌کند.

اگر می‌خواهید نحوه تعویض روغن گیربکس را یاد بگیرید، این مقاله به شما کمک می‌کند.

قیمت تعمیر گیربکس پراید طبق نرخنامه سال ۱۴۰۱

قیمت‌هایی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، مربوط به تعمیر و تعویض لوازم گیربکس پراید یا خود گیربکس است و قیمت‌ها بر اثر نرخ سال ۱۴۰۱ تعریف شده است.

نوع خدمات پراید پراید دو گانه سوز پراید یورو ۴
تعمیر کامل گیربکس بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان حدود ۴۰۰ هزار تومان
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان  بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان حدود ۴۰۰ هزار تومان
باز و بست گیربکس برای عوض کردن میل لنگ و کاسه نمد بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان

 

همانطور که قبلتر هم گفتیم، برای پراید دست دوم و انواع مختلف این خودرو ممکن است قیمت‌ها تفاوت داشته باشند.

مشاهده هزینه مکانیک سیار ماشین در محل!

عوامل موثر در قیمت تعمیر گیربکس پراید

قیمت مشخص شده حدودی است اما مسائلی چون قطعات به کار رفته و اصل یا غیر اصل بودنشان، سختی کار، میزان دسترسی، تجربه تعمیرکار که معمولا این امکان وجود دارد که مبلغی دلبخواه را برای خود مشخص کند. تمامی این موارد ممکن است در تعیین نرخ کمی تاثیر بگذارد.

تعویض گیربکس پراید

مکانیک سیار ماشین در محل تهران

پایان

اگر برای تعمیر گیربکس پراید دنبال تعمیرکار مجرب می‌گردید که به محل اعزام شود و کارش را اصولی و باکیفیت انجام دهد، می‌توانید از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. تعمیرکارانی که در تیم آچاره مشغول هستند همگی به کار خود واردند و با منصفانه‌ترین قیمت کار را انجام می‌دهند. همچنین، پشتیبانان سایت تمام مدت در کنار شما خواهند بود تا اگر مسئله‌ای پیش آمد یا شکایتی از جانب شما صورت گرفت، به تمامی امور رسیدگی کنند. برای ثبت سفارش خود جهت عیب یابی گیربکس پراید و تعمیر آن، می‌توانید به وبسایت ما یا اپلیکیشن سر بزنید و یا از طریق شماره‌گیری ۱۴۷۱ با ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (153 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

مکانیک سیار

درخواست فوری مکانیک سیار!

 

کلیک کنید