موثر‌ترین روش‌های پاك كردن سياهی انار از دست

نظافت و شستشو

احتمالا زیاد برایتان پیش آماده که هنگام دانه کردن انار، آبگیری یا حتی خوردن آن دستتان سیاه شود. انار از جمله میوه‌هایی است که در گذشته، به خصوص در ایران، از آن برای رنگ دهی و رنگ سازی استفاده می‌کردند. پس پوست انار یک رنگزای طبیعی است و به همین علت پوست دست را سیاه می‌کند.

این سیاهی مخصوصا روی دست ظاهر بدی ایجاد می‌کند و خوشایند نیست. ما در ادامه قصد داریم چند روش برای پاك كردن سياهی انار از دست به شما آموزش دهیم. همچنین اگر در تمیز کردن خانه خود دچار کمبود وقت هستید می‌توانید از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده نمایید.

نکات کلیدی

  • یکی از روش‌های خوب برای پاک کردن سیاهی انار از دست استفاده از آبلمیو است.
  • اگر به آبلیمو حساسیت دارید می‌توانید از گوش‌ پاک‌کن آغشته به آب لیمو استفاده کنید.
  • محلول آب و صابون لباسشویی نیز گزینه مناسبی برای خلاصی از سیاه شدن دست با انار است.

چرا انار دست را سیاه می‌کند؟

سیاه شدن دست با انار به این دلیل است که انار حاوی اسید تانیک (tannic acid) است که باعث ایجاد لکه‌های سیاه می‌شود. اگر دستانتان را برای مدت طولانی پس از خوردن انار نشوئید و آب انار با پوستتان در تماس باشد و خشک شود؛ لکه های قهوه‌ای تیره یا سیاه روی انگشت و ناخن شما باقی می‌ماند.

روش‌های پاك كردن سياهی انار از دست

اگر سریع محلی که از آب یا دانه انار سیاه شده است را با آب خنگ بشویید فورا پاک خواهد شد. اما اگر سیاهی انار از دست شما پاک نشد، می‌توانید محل را با کمک صابون تمیز کنید. در صورتی اکه آب انار بیش از دو دقیقه روی پوست مانده باشد، فقط با کمک روش‌های کمکی می‌توان آن را شست.

در مواردی که با پوست بسیار حساس سر و کار دارید مانند پوست کودک، پوست صورت و بازوها، توصیه می‌شود از ملایم‌ترین محصولات استفاده کنید تا پوست شما کمتر آسیب ببیند.

روش‌های پاك كردن سياهی انار از دست

پاك كردن سياهی انار از دست با استفاده از  روغن سبزیجات

روغن را گرم کنید و پنبه را به آن آغشته کنید. سپس روی قسمتی که آثار سیاهی انار وجود دارد بمالید. چند دقیقه صبر کنید و مجدد این کار را تکرار کنید. سپس بدون شستن روغن، همان مناطق را با کف صابون بشویید (بهتر است صابون آنتی باکتریال یا مایع مصرف شود).

پاك كردن سياهی انار

 کرم

روش دوم برای پاک کردن سیاهی انار از دست استفاده از کرم است. به این صورت که ابتدا پوست را با استفاده از صابون شست و شو دهید. پس از آن، یک لایه ضخیم از هر کرمی را روی ناحیه‌ای از دست که اثر سیاهی انار مانده بمالید. چند دقیقه منتظر بمانید و بعد ماساژ دهید. سپس پنج دقیقه منتظر بمانید تا خوب پاکیزه شود. سپس آن ناحیه را با آب خنک و صابون بشویید.

نکته: توصیه می شود پس از پاکسازی پوست، دستان خود را با کرم مرطوب‌کننده محافظت کنید تا از بروز تحریکات پوستی و التهابات جلوگیری شود.

 کرم مغذی برای پاک کردن سیاهی انار

 ضد عفونی‌کننده برای پاك كردن سياهی انار از دست

روش دیگر برای پاک کردن سیاهی انار از دست استفاده از ضد عفونی‌کننده‌های مایع و ژل‌مانند یا حتی دستمال‌های مرطوب هستند. بهتر است چند بار، با دستمال یا مایع ضدعفونی کننده محلی که سیاه شده است را تمیز کنید؛ سعی کنید ماده ضد عفونی‌کننده‌ به قسمت‌های دیگر پوست نخورد، این مواد آسیب زننده هستند و پوست را خشک و خراب می‌کنند؛ مخصوصا پوست کودکان که حساس‌تر است.

بیاد داشته باشید بلافاصله پس از استفاده از ماده ضد عفونی کننده نباید از صابون استفاده کنید، بهتر است حداقل چند ساعت صبر کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

 پاک کردن انار از دست با آب لیمو

روش بعدی برای پاک کردن سیاهی انار از دست استفاده از آبلمیو است. اگر لکه‌ها کوچک هستند، می‌توانید آن‌ها را با یک گوش‌ پاک‌کن آغشته به آب لیمو بمالید و آن ناحیه را تمیز کنید.

اما اگر سطح زیادی از دستانتان سیاه شده یا آب انار زیر ناخن‌هایتان بسته شده است از این روش استفاده کنید: برای نیم لیتر آب گرم، آب یک لیمو را بگیرید. در محلول به‌دست آمده حداقل 15-20 دقیقه دست‌هایتان را قرار دهید. درنهایت اگر لکه سیاهی انار به صورت کامل از بین نرفت دستتان را با صابون بشویید. فراموش نکنید که در پایان به دست‌های خود کرم مرطوب‌کننده بزنید.

 پاک کردن سیاهی انار از دست با آب لیمو

صابون لباسشویی روشی برای پاک کردن انار از دست

مقداری صابون لباس‌شویی به اندازه یک قاشق غذاخوری را داخل یک لیوان آب حل کنید. سپس دست‌هایتان را به مدت پنج دقیقه داخل محلول نگه‌دارید. بعداز پنج دقیقه دست‌ها را با آب بشویید.

کمی آب گرم و یک قاشق غذاخوری روغن نباتی را به محلول صابون اضافه کنید. دستان خود را 10 دقیقه دیگر در محلول صابون نگه‌دارید و بعد با آب تمیز بشویید. در نهایت دست‌ها را کاملا با کرم دست چرب کنید تا خشکی حاصل شده از بین برود.

پاک کردن سیاهی انار از دست

نتیجه‌گیری

روش‌های فوق به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی لکه‌های انار را از دستانتان پاک کنید. برای اینکه موارد گفته شده حداکثر اثر را داشته باشند، بهتر است آن‌ها را چندین بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. اما بین آنها باید حداقل 2-3 ساعت وقفه بیندازید.

بهتر است پس از انجام هریک از مراحلی که گفته شد به دستتانتان کرم مرطوب‌کننده بزنید تا خشکی حاصل از پاك كردن سياهی انار از دست، از بین برود.

3.9/5 - (28 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. خیلی مطلب مفیدی بود ممنون ازتون با ابلیمو سیاهی زیادی از دستم پاک شد خیلی ناراحت بودم فردام مهمون داشتیم

  2. خیلی‌ها عالی بود سلامت و بخیر باشید جناب از معلومات مفید تان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا