خانه تکانی 1403 | 7 راز تمیز کردن خانه در نصف زمان همیشگی

نظافت و شستشوخانه‌داری

برای خانه تکانی 1403 نیازی نیست مرخصی بگیرید! ما در آچاره با کمک اعضای تیم سرویس نظافت منزل 7 نکته کاربردی را یکجا جمع کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت‌تر خانه تکانی کنید و در نصف زمانی که عموماً به خانه تکانی اختصاص می‌دهید کارها را تمام کنید.

نکات کلیدی

  • همیشه از بالا به پایین و از چپ به راست تمیز کنید!
  • وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و مطمئن شوید به درستی کار می‌کنند.
  • در طول سال فعال باشید – همه کارها را برای خانه تکانی آخر سال نگذارید.
  • بدون اسپری کردن آب و پاک‌کننده گردگیری کنید.

1- در خانه تکانی 1403 همیشه از بالا به پایین و از چپ به راست تمیز کنید!

هیچ چیز مثل دوباره‌کاری خانه تکانی را طولانی و فرسایشی نمی‌کند. فرقی نمی‌کند می‌خواهید نظافت منزل روتین خود را انجام دهید یا قصدتان نظافت برای مهمانی است؛ برای پرهیز از این مشکل طبق یک الگوی مشخص کار کنید. هرگز تمیز کردن اتاق را با پاک کردن میز شروع نکنید چون وقتی سراغ پرده‌ها می‌روید گرد و خاکی که رویش نشسته و ممکن است حتی به چشم نیاید دوباره روی میز خواهد نشست.

همیشه از بالای اتاق و سمت چپ شروع به کار کنید. برای مثال کار را با غبارگیری لوستر شروع کنید. با تمیز کردن از چپ به راست خیالتان راحت می‌شود کل اتاق را پوشش داده‌اید.

اغلب خانم‌ها هر چیزی را که اول به چشمشان بیاید تمیز می‌كنند، بعد نگاهی به اطراف می‌اندازند و چیز دیگری می‌بینند تا تمیزش کنند! در این روش آلودگی‌ها و گرد و غبار همه جا بخش می‌شود و روی چیزی که تازه تمیز شده می‌ریزد.

استعلام رایگان قیمت نظافت منزل و ساختمان!

2- وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و مطمئن شوید به درستی کار می‌کنند

وقتی تمام ابزارها و پاک کننده‌های مورد نیاز نظافت منزل در دسترستان باشد دیگر نیازی نیست وسط کار به فروشگاه بروید تا چیزی بخرید یا دائم سراغ کابینت زیر ظرفشویی بروید و وقتتان هدر رود. توصیه می‌کنیم پیش بند و دستکش را از قلم نیندازید و موقع کار حتماً از آن‌ها استفاده کنید. بطری‌های بزرگ پاک‌کننده را با خود این طرف و آن طرف نبرید و مقدار مورد نیاز را در اسپریی کوچک بریزید که حملش آسان باشد.

تصویر فردی که در حال طی کشیدن کف خانه برای خانه تکانی 1403 است

3- در طول سال فعال باشید – همه کارها را برای خانه تکانی آخر سال نگذارید

فعال باشید! این نکته مختص خانه تکانی عید نیست و خوب است همیشه به خاطر بسپاریدش. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن خانه، پیشگیری از بروز برخی مشکلات است. به عنوان مثال اگر در طی سال از جرم گرفتن شیرآلات حمام و دستشویی جلوگیری کنید نیازی نیست در آستانه شروع سال نو زمان زیادی برای پاک کردن آن صرف کنید.

خیلی اوقات اگر جرم زیاد باشد دیگر خوب پاک نمی‌شود و مجبور خواهید بود به تعویض شیر آلات فکر کنید. به طور مستمر از اسپری مخصوص دوش و شیرآلات استفاده کنید. مطمئن باشید این کار هزینه و زحمت زیادی برایتان نخواهد داشت.

مشاهده رایگان قیمت دستمزد نظافتچی منزل و ساختمان!

4- بدون اسپری کردن آب و پاک‌کننده گردگیری کنید

گردگیرهای استوانه‌ای یا پَردار برای تمیزکردن پرده‌ها، قاب عکس‌ها و گوشه و کنار بسیار عالی هستند. انواع مختلفی از گردگیرهای پَردار در بازار موجود است؛ گردگیر پر شتر مرغ گزینه بسیار خوبی است. فقط حواستان باشد چیزی انتخاب کنید که پرز تولید نکند و پرهایش محکم باشد و حین کار نریزد.

این گردگیرها برای رفع گرد و غبار معمولی به خوبی کار می‌کنند، اما اگر جایی زیاد گرد و خاک دارد یا دور از چشم بوده و تار عنکبوت بسته از جارو برقی یا پارچه استفاده کنید.

گردگیرهای استوانه‌ای یا پَردار برای تمیزکردن

5- با سرکه از دست رسوبات آب و صابون خلاص شوید

اگر رسوبات ناشی از آب سخت باعث لک شدن لوله‌کشی و شیرآلات خانه شده، آن‌ها را با برس یا اسکاچ زبر تمیز نکنید. چون شیر آب خط میوفتد و از این به بعد زودتر رسوب می‌گیرد.

از سرکه سفید که یک پاک کننده طبیعی است استفاده کنید. مقداری از آن را روی پارچه‌ای تمیز بریزید و شیرهای آب را پاک کنید. خواهید دید که نیاز نیست خیلی خود را خسته کنید؛ به راحتی برق می‌افتند. اگر بطری آب درون یخچالتان هم رسوب گرفته کافی است کمی سرکه سفید و آب در آن بریزید تا مثل روز اولش شود.

6- مایکروویو را با این روش تمیز کنید – خانه تکانی 1403

داخل مایکروویو شما هم احتمالاً مانند یک منطقه جنگی است. کافی است وقتی حواستان نبوده یکی از اعضای خانواده در آن خوراک لوبیا یا تن ماهی گرم کرده باشد!! تمیر کردن مایکروویو به خصوص اگر چند وقتی تمیز نشده باشد سخت است. یک فنجان پر از آب در مایکروویو قرار داده و آن را گرم کنید تا داغ شود.

رطوبت حاصله باعث می‌شود ذرات موجود در کناره‌ها یا سقف مایکروویو شل شود. سپس یک پارچه مرطوب برداشته و سطوح را به راحتی تمیز کنید.

7- جاروبرقی خانه با این روش سریع تر تمام می‌شود

یکی از بخش‌های مهم در تمیز کردن خانه‌ جارو کردن است لذا یادگیری روش درست جارو زدن اهمیت زیادی دارد. در خانه تکانی 1403 به این روش خانه را جاروبرقی بزنید تا سریع‌تر تمام شود و خانه تمیزتر شود. روی فرش یا موکت را خالی کنید و کل طول اتاق را در یک ردیف مستقیم جارو بزنید. وقتی به انتها رسیدید دوباره برگردید و از قسمت جلوی اتاق شروع کنید. مناطق پرترافیک را باید حداقل هفته‌ای یکبار جارو کنید.

***********

برای خانه تکانی 1403 روی ما حساب کنید. ما سرویس ویژه خانه تکانی نوروزی برایتان در نظر گرفتیم که به راحتی منزل خود را برای شروع سال آماده کنید و سال نو را با انرژی مثبت و حال خوش شروع کنید. اعضای تیم نظافت منازل آچاره بسیار تمیز و با سلیقه هستند. خانه شما با این سرویس ویژه برق خواهد افتاد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا