روش‌هایی ساده برای پاک کردن رنگ لبو از دست

نظافت و شستشوخانه‌داری

دیدید وقتی لبو را پوست می‌کنید یا آن را به قطعات ریز و درشت خورد می‌کنید، دستتان قرمز می‌شود؟ حتی اگر خیلی مراقب باشید باز هم دست‌هایتان رنگی می‌شود و اثری از آن می‌ماند؟ احتمالا می‌دانید که این لکه‌های صورتی مایل به قرمز لبو را نمی‌توانید با آب و مایع دستشویی پاک کنید؛ پس باید یک راه‌حل ساده برای پاک کردن رنگ لبو از دست پیدا کنید.

این بار در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور تمام رنگ لبو را از بین ببرید. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا لبو بخوریم؟

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر به این فکر می‌کنید که با وجود این همه سختی نیازی نیست که لبو بخوریم، بهتر است قبل از اینکه با روش‌های پاک کردن رنگ لبو از دست آشنا شوید، ویژگی‌های لبو را بشناسید.

  1. لبو سرشار از ویتامین c، فیبر و مواد مغذی زیادی است.
  2. لبو برای کاهش فشار خون هم موثر است.
  3. باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می‌شود.
  4. التهاب و کلسترول را هم کاهش می‌دهد.

حالا که می‌دانید چغندر چه‌ قدر فواید برای بدن شما دارد، بهتر است همین حالا با ما همراه شوید تا در خصوص روش‌های پاک کردن رنگ چغندر از دست صحبت کنیم.

چرا لبو بخوریم

چگونه لکه لبو را از روی دست پاک کنیم؟

1. لیمو راهی ساده برای پاک کردن رنگ لبو از دست

احتمالا می‌دانید که برخلاف تمام تلاش‌های ما، گاهی رنگ قرمز لبو روی لباس، فرش و دستمان می‌ریزد. در این صورت باید سعی کنیم این لکه‌ها را پاک کنیم. یکی از روش‌های از بین بردن رنگ چغندر از روی دست استفاده از لیموترش است. مراحل انجام این کار عبارت‌اند از:

  1. ابتدا یک لیمو را از وسط نصف کنید.
  2. آب یک نصف لیمو را بگیرید و سپس روی دستتان بریزید.
  3. دستان خود را به هم بمالید تا اثر آن را بعد از چند دقیقه ببینید.
  4. حالا باید دستتان را با آب بشورید.
  5. اگر همچنان لکه‌های کم‌رنگ روی دستتان قابل مشاهده بود، باید مجدداً این کار را انجام دهید. درنهایت خواهید دید که تمام این لکه‌ها از بین خواهند رفت.

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید با آب لیمو انجام دهید. ریختن آب لیمو در یک کاسه کوچک است و سپس نیاز است هر یک از دست‌های خود را به صورت جداگانه در کاسه آب لیمو قرار دهید و بعد از آن دست‌های خود را بشورید. حالا مقدار کمی نمک روی دستتان بپاشید و آن را پخش کنید. به آرامی دست‌های خود را به هم بمالید و بعد از آن با آب گرم بشورید تا هم نمک و هم لکه‌ها از بین بروند.

از بین بردن لکه لبو با لیمو

2. سیب‌ زمینی خام راهی برای پاک کردن رنگ لبو از دست

آیا می‌دانستید یکی از روش‌های پاک کردن رنگ لبو از روی دست استفاده از سیب‌زمینی خام است؟ سیب‌زمینی سرشار از آنزیم و نشاسته است که می‌تواند برای از بین بردن رنگ چغندر از دست مفید باشد. برای انجام این کار تنها نیاز به یک سیب‌زمینی متوسط و مقدار کمی نمک دارید. ابتدا آن را از وسط نصف کنید و به نمک آغشته کنید.

سپس سیب‌زمینی را به دستان خود بمالید و بعد از آن تنها کافی است دست‌های خود را آب بکشید تا تاثیر آن را به چشم ببینید. استفاده از نمک در این ترکیب اجباری نیست و می‌توانید تنها از سیب‌زمینی برای پاک کردن رنگ لبو از دست استفاده کنید.

توجه: اگر بعد از شستن دست با خشک ‌شدن آن روبرو شده‌اید، بهتر است آن را با کرم مرطوب کنید تا خشکی از بین برود.


سرویس پیشنهادی: درخواست نظافتچی مطمئن منزل


سیب‌ زمینی خام راهی برای پاک کردن رنگ لبو از دست

3. نمک روشی برای پاک کردن رنگ چغندر از دست

یکی از روش‌های ساده‌ دیگری که معمولاً کمتر به آن اشاره می‌شود، استفاده از نمک است. برای انجام این کار تنها کافی ‌است در ابتدا دست‌هایتان را با آب سرد بشورید و نمک را روی دستانتان بپاشید و آنها را به هم بمالید. بعد از اینکه از پاک شدن لکه‌ها اطمینان حاصل پیدا کردید، نوبت این است که دست‌هایتان را با مایع ظرف‌شویی بشورید تا نمک و لکه‌ها به‌صورت کامل از بین بروند.

اگر همچنان لکه‌های چغندر پخته‌ روی دستتان باقی‌مانده، بهتر است یک‌ بار دیگر این کار را انجام دهید و سپس برای جلوگیری از خشک شدن دست از کرم استفاده کنید.

نمک روشی برای پاک کردن رنگ چغندر از دست

4. استفاده از آب و جوش شیرین؛ راه‌حلی ساده اما تاثیرگذار

جوش‌شیرین همیشه در همه خانه‌ها پیدا می‌شود و چه خوب است که بتوانید از آن برای پاک کردن لکه لبو از روی دست استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی آب را با جوش شیرین مخلوط کمی کنید و روی دست بریزید. دست‌هایتان را بهم بزنید و چند بار این کار را تکرار کنید، سپس دستانتان را بشورید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که تمام لکه‌ لبو از روی دستتان پاک شده است.

برای نظافت منزل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

استفاده از آب و جوش شیرین برای پاک کردن رنگ لبو از دست

روش‌های دیگر از بین بردن رنگ لبو از روی دست

اگر با روش‌های بالا به جواب خوبی نرسیدید، می‌توانید برای پاک کردن رنگ لبو از دست، متدهای زیر را امتحان کنید.

  1. جوش شیرین و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و به دست‌های خود بمالید.
  2. دست‌های خودتان را با آب نمک خیارشور بشورید.
  3. از سرکه برای از بین بردن لکه لبو از روی دست استفاده کنید.

چطور جلوی قرمز شدن دستمان را بگیریم؟

اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از قرمز شدن دست می‌گردید شاید استفاده از یک دستکش پلاستیکی تمیز، راه‌حل خوبی باشد. البته گاهی ممکن است دستکش در خانه نداشته باشید. در این صورت دست‌هایتان را با روغن زیتون چرب کنید؛ این ‌کار می‌تواند باعث شود تا دست‌هایتان دیگر زمان خورد کردن لبو یا خوردن آن، قرمز نشود.

نتیجه‌گیری

در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا به تمام روش‌هایی که معمولا خانم‌های خانه‌دار برای پاک کردن رنگ لبو از دست استفاده می‌کنند، اشاره کنیم. اگر شما هم‌راهی را می‌شناسید حتما آن را در بخش کامنت‌ها معرفی کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا