نحوه از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

پوستزیبایی و سلامت

جوش‌های سر سیاه از جمله مشکلات پوستی هستند که بسیاری از افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند و برای رهایی از آن‌ها روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از این روش‌های درمانی از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین است.

در ادامه این روش درمانی را مورد بررسی بیشتری قرار می‌دهیم تا مشخص شود که آیا وازلین واقعا باعث از بین رفتن جوش سر سیاه می‌شود یا خیر.

هچنین یادآور می‌شویم که شما می‌توانید برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری پوست، از خدمات تخصصی و مشاوره رایگان متخصصان استفاد نماییده. برای این کار درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • وازلین باعث پوشش‌دهی منافذ پوست می‌شود و همراه با نفوذناپذیری پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند.
  • قبل از این که بخواهید به درمان پوست با وازلین بپردازید، باید پوست خود را به خوبی تمیز کنید.
  • تغییرات هورمونی می‌تواند به عنوان یکی از علت‌های اصلی به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه شناخته شود.

علت تشکیل جوش‌های سر سیاه بینی

معمولا جوش‌های سرسیاهی که روی بینی به وجود می‌آیند، از اول سیاه نیستند و زمانی که در مجاورت آلودگی هوا قرار می‌گیرند، سیاه می‌شوند.

از بین بردن جوش سر سیاه بيني با وازلین، یکی از راهکارهایی است که می‌توان برای رفع کردن این مشکل به کار برد. قبل از این که مطالبی را در موردرفع این مشکل ارائه کنیم، بهتر است علت تشکیل جوش‌های سر سیاه بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

معمولاً یکی از علت‌های اصلی که باعث می‌شود جوش‌های سر سیاه روی بینی نمایان شوند، انسداد فولیکول‌های موهای روی بینی و تجمع باکتری پروپیونی باکتریوم است.

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

تولید شدن بیش از اندازه روغن هم باعث می‌شود که روی بینی جوش‌های سر سیاه نمایان شود. البته باید بگوییم که این گونه جوش‌ها در سایر قسمت‌های صورت هم ممکن است به وجود بیایند. با توجه به این که بینی یکی از تاثیرگذارترین عضوها در زیبایی چهره است، درمان کردن جوش‌های سرسیاه‌ در این قسمت دارای اهمیت بیشتری است.

لازم به ذکر است که جوش‌های سر سیاه قابل درمان هستند که در ادامه به روش درمان آن‌ها می‌پردازیم.

راهکار از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

قبل از هر چیز لازم است که بینی خود را پاکسازی کنید؛ توصیه می‌کنیم که ماهی یک بار این کار را انجام دهید. در ادامه مطلب قصد داریم راهکاری را ارائه دهیم تا با استفاده از آن بتوانید این جوش‌ها را از بین ببرید و پوست بینی خود را شفاف و صاف کنید.

یکی از نکاتی که در این قسمت وجود دارد، این است که تشدید شدن جوش‌های سر سیاه روی بینی، به این که فرد چقدر در معرض آلودگی هوا قرار بگیرد هم بستگی دارد. برای از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی با وازلین می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

  • در ابتدای کار باید یک وازلین باکیفیت را انتخاب کنید و کمی از آن را روی قسمت‌هایی که جوش‌های سر سیاه تجمع کرده‌اند، بزنید. مقدار وازلینی که می‌خواهید استفاده کنید، اندازه نخود هم که باشد، کافی است.
  • در مرحله بعدی باید کیسه پلاستیک فریزر تمیز را بردارید و روی قسمتی که وازلین زده شده است قرار دهید و بگذارید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی آن قسمت بماند.
  • بعد از گذشت مدت زمان ۵ تا ۷ دقیقه، می‌توانید پلاستیک را از روی بینی خود بردارید و در این صورت مشاهده خواهید کرد که جوش‌های سر سیاه به شکل نیمه درآمده رسیده‌اند.

از بين بردن جوش سر سياه بیني با وازلين

  • در مرحله بعدی باید وازلین‌های باقیمانده را با یک دستمال یا پارچه تمیز از روی بینی خود پاک کنید.
  • مرحله اصلی کار به این شکل است که باید یک بانداژ یا پارچه توری تمیز را بردارید و با استفاده از آن جوش‌های سر سیاه را از بین ببرید. پارچه یا بانداژ را از پایین به بالا روی جوش‌های سر سیاه فشار دهید و همینطور بکشید تا از بین بروند.
  • اکنون می‌توانید مشاهده کنید که دیگر اثری از جوش‌های سر سیاه روی بینی شما نیست و در نهایت می‌توانید از یک شوینده ملایم استفاده کنید و بینی خود را شستشو دهید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

از بین بردن جوش‌های سرسیاه با اسکراب شکر

راهکارهای دیگری هم علاوه‌بر روش از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن پوست را لایه‌برداری کرد.

  • در مرحله اول شما باید ۳ قاشق غذاخوری شکر را داخل یک ظرف بریزید. خاصیتی که شکر دارد، به این نحو است که می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند و آن را از شر جوش‌های سر سیاه خلاص کند.
  • در مرحله بعدی شما باید نصف آب لیمو را به همراه یک قاشق چای‌ خوری عسل ارگانیک به شکر اضافه کنید و سپس به خوبی ترکیب را هم بزنید تا مواد در یکدیگر حل شوند.
  • برای این که بتوانید از این مخلوط برای بینی خود استفاده کنید، ابتدا باید صورت خود را با استفاده از آب ولرم بشویید و سپس بینی خود را هم تمیز کنید.
  • کار بعدی این است که یک مسواک تمیز را بردارید و سر آن را به ترکیب مورد نظر آغشته کنید و به صورت دایره‌ای روی بینی خود و نواحی جوش‌های سر سیاه بمالید.
  • این کار را باید به مدت ۳ دقیقه انجام دهید و سپس بینی خود را با آب ولرم بشویید.

این کار را می‌توان در طول هفته سه بار انجام داد؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از این کار با یک فرد متخصص هم مشورت کنید.

از بين بردن جوش سر سياه بیني با وازلين

نکات مهم در مورد از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

هنگامی که اقدام به از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین می‌کنید، باید یک سری نکات را هم رعایت کنید تا بتوانید به بهترین نحو این کار را انجام دهید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • هنگامی که می‌خواهید وازلین یا هر ماده دیگری را روی بینی خود بمالید، نباید این کار را به صورت مستقیم و با استفاده از دست‌های خود انجام دهید. استفاده از وازلین با استفاده از دست، باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و باکتری‌های دست به منافذ پوست وارد شوند.
  • برخی از فروشگاه‌ها ابزارهای مختلفی برای پاکسازی پوست صورت عرضه می‌کنند که برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین هم می‌توانید از این ابزار استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که ممکن است این وسایل در معرض انواع آلودگی‌ها قرار گرفته باشند و اگر به صورت درست از آن‌ها استفاده نکنید، باعث ایجاد مشکلاتی خواهند شد.
  • قبل از اجرای راهکارهای درمانی برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین، باید پوست خود را شناسایی کنید و اگر پوست حساسی دارید، نباید اسکراب پوست را بیش از حد تعادل انجام دهید. اسکراب بیش از اندازه ممکن است که باعث شود پوست حساسیت‌هایی پیدا کند و همینطور باعث ایجاد واکنش جوش‌های سر سیاه و قرمز شود. توصیه می‌کنیم که اگر پوست حساسی دارید، به جای اسکراب، از پاک کننده‌های لطیف‌‌تری استفاده کنید که با پوست شما هماهنگی دارند.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

روش‌های پیشگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید، این است که آیا می‌توان از ایجاد جوش‌های سر سیاه پیشگیری کرد؟ در پاسخ باید بگوییم، همانطور که روش‌های مختلفی برای درمان جوش‌های سر سیاه وجود دارد‌، روش‌هایی هم وجود دارند که باعث پیشگیری از ایجاد این گونه جوش‌ها می‌شوند. این روش‌ها به شرح زیر است؛

  • شستشوی صورت

یکی از راهکارهای موثر برای پیشگیری از ایجاد جوش‌های سر سیاه شستشوی پوست صورت است که باید روزانه دو بار شسته شود.

اگر بیرون از منزل کار می‌کنید، یا از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، بهتر است که صورت خود را بعد از انجام این کارها بشویید. برای شستشوی صورت خود باید از یک شوینده مناسب استفاده کنید. در نهایت باید توجه داشته باشید که شستشوی زیاد از حد صورت هم، باعث خشکی پوست می‌شود.

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

  • لایه برداری

اگر لایه‌برداری فیزیکی پوست با استفاده از ماسک‌های خانگی انجام شود، می‌تواند از به وجود آمدن توده‌های جوش سر سیاه جلوگیری کند. دقت کنید که استفاده کردن از ماسک‌های لایه‌بردار، بیشتر از یک یا دو بار در هفته مناسب نیست.

همچنین لازم است برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین نیز حد تعادل را رعایت کنید و در انجام آن زیاده‌روی نداشته باشید.

  • تمیز نگه داشتن ناخن‌ها و دست‌ها

یکی دیگر از راهکارهایی که در زمینه جلوگیری از به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه به طور موثری عمل می‌کند، تمیز نگه داشتن ناخن‌ها و دست‌ها است. تمیز بودن دست‌ها و ناخن‌ها باعث می‌شود که انتقال باکتری‌ها به پوست کاهش پیدا کند.

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین

  • شستن موها سه بار در هفته

همانطور که می‌دانید، تارهای مو به صورت مستقیم با پوست سر و صورت در ارتباط هستند و برای این که آلودگی‌های روی مو به پوست منتقل نشود، باید دو یا سه بار در هفته موهای خود را بشویید.

  • زیاده‌ روی نکردن در استفاده از داروهای آکنه و جوش

برخی از افراد ممکن است برای از بین بردن آکنه و جوش، از داروهای مختلف استفاده کنند. در این مورد باید بگوییم که معمولاً داروهای آکنه و جوش دارای عناصری هستند که باعث خشکی پوست می‌شوند.

بنابراین استفاده زیاد از آن‌ها، باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شود. استفاده بیش از حد از این گونه داروها به مرور زمان، باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه می‌شود.

تغییرات هورمونی و استرس؛ علت به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه

مطالعات مختلفی در مورد علت به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه انجام شده‌اند که یکی از نتایج این مطالعات، مشخص کرده است که تغییرات هورمونی می‌توانند باعث به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه شوند.

وقتی هورمون‌های آندروژن در آقایان و هورمون استروژن در خانم‌ها کاهش پیدا می‌کند، فعالیت غدد چربی پوست بیشتر می‌شود و لازم است که مراحل روتین مراقبت از پوست چرب در چنین مواقعی انجام شوند.

علاوه‌بر این مورد، داشتن استرس در افراد مختلف هم، باعث می‌شود که آن‌ها با مشکل جوش‌های سر سیاه در پوست خود روبه‌رو شوند. تا جایی که می‌توانید، باید سعی کنید با استفاده از روش‌های صحیح، استرس خود را کاهش دهید.

از بين بردن جوش سر سياه بیني با وازلين

عوارض احتمالی وازلین برای پوست

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین راهکار مناسب و کم‌هزینه‌ای است؛ اما برخی از افراد ممکن است به وازلین حساسیت داشته باشند و به طور کلی این محصول عوارضی را برای آن‌ها به همراه بیاورد.

یکی از عوارضی که وازلین ممکن است داشته باشد، این است که این محصول جزء مشتقات نفت به حساب می‌آید و به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد آلرژی در برخی از افراد شود.

ترجیحاً از این محصول برای کودکان و همینطور افرادی که به مشکلات تنفسی مبتلا هستند، استفاده نکنید. استفاده خوراکی از وازلین هم می‌تواند باعث ایجاد اسهال و بیماری‌های معده شود‌‌.

قبل از این که از وازلین استفاده نمایید، حتما پوست خود را تمیز کنید، زیرا استفاده کردن از وازلین روی پوستی که آلوده است، باعث می‌شود تا گردوغبار روی پوست گیر بیفتند. افرادی که پوست آن‌ها معمولا مستعد جوش است، بهتر است که از وازلین برای پوست خود استفاده نکنند.

سخن پایانی

برای این که بتوانید از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید، باید صبور باشید. همانطور که اشاره کردیم، از بین بردن جوش سر سياه بیني با وازلين از جمله گزینه‌های پیشنهادی است که با استفاده از آن، به خوبی می‌توانید این جوش‌ها را از بین ببرید.

روش‌های درمانی خانگی معمولا عوارض خاصی ندارند و با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی انجام می‌شوند؛ اما در خصوص از بین بردن جوش سر سیاه بینی با وازلین توصیه می‌کنیم که اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از این روش با متخصص پوست مشورت نمایید.

سوالات متداول

علت اصلی به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه چیست؟

علت اصلی به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه در سطح پوست، مسدود شدن فولیکول مو است.

موثرترین روش جهت جلوگیری از به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه چیست؟

اگر می‌خواهید از به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه در سطح پوست خود و مخصوصاً بینی جلوگیری کنید، باید به صورت مرتب پوست خود را تمیز نگه دارید و از شستشوی بیش از حد آن هم پرهیز کنید.

آیا استفاده کردن از لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم بله، لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت، علاوه‌بر این که به پوست آسیب می‌رسانند، باعث افزایش چربی آن می‌شوند و در نهایت می‌توانند در سطح پوست جوش سرسیاه ایجاد کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا