ماسک گل دریای مرده چیست و چه خواصی دارد؟

پوستزیبایی و سلامت

دریای مرده یک دریاچه آب شور در خاورمیانه است که از غرب با کرانه باختری و از شرق با اردن هم‌مرز است. ویژگی‌های جغرافیایی دریای مرده، از جمله این واقعیت که این دریاچه در پایین‌ترین سطح دریا نسبت به سایر آب‌های روی زمین قرار دارد و توسط کوه‌ها احاطه شده است، لجن و گل اطراف را با ترکیبی منحصر به فرد از مواد معدنی مانند منیزیم، سدیم و پتاسیم غنی می‌کند. مردم از گل دریای مرده برای درمان بیماری‌های مختلف از پسوریازیس تا کمردرد استفاده می‌کنند. تحقیقات زیادی این ادعا را تأیید می‌کند که گل دریای مرده می‌تواند درد را تسکین دهد، التهاب را کاهش دهد.

1. گل دریای مرده به بهبود پسوریازیس کمک می‌کند

گل دریای مرده را می‌توان به عنوان کمپرس برای بیماری پسوریازیس استفاده کرد. محققان ثابت کرده‌اند که غلظت بالای نمک و سایر ترکیبات شیمیایی موجود در گل می‌تواند برای درمان مؤثر پسوریازیس استفاده شود. استفاده از گل دریای مرده به عنوان کمپرس، می‌تواند علائم بیماری پسوریازیس را کاهش دهد و درد ناشی از التهاب آن را تسکین دهد.پسوریازیس که با نام‌ صدف پوستی هم شناخته می‌شود، یک مشکل پوستی خودایمنی است.

ماسک گل دریای مرده

2. ناخالصی‌های پوست را کاهش می‌دهد

اگر پوست خشکی دارید، ماسک گل دریای مرده را امتحان کنید. ماسک‌های گل می‌توانند ناخالصی‌ها و پوست مرده بدن شما را از بین ببرند. یکی دیگر از مزایای گل دریای مرده این است که نمک و منیزیم موجود در آن می‌تواند عملکرد پوست شما را با ایجاد یک مانع بهتر و انعطاف‌پذیرتر بهبود بخشد. نمک دریای مرده نیز به عنوان درمانی برای سلامت پوست نشان داده شده است.


خدمات پیشنهادی آچاره : خدمات پاکسازی پوست در منزل


ماسک گل دریای مرده

3. آرتروز را تسکین می‌دهد

در یکی از آزمایش‌های قدیمی‌تر با منبعی مطمئن، از بسته‌های گل داغ به مدت 20 دقیقه روی اندام افراد مبتلا به آرتریت، یک بار در روز و به مدت 2 هفته استفاده شد. در این مطالعه از گل دریای مرده استفاده شد و افراد کاهش قابل توجهی در علائم آرتریت خود مشاهده کردند که تا سه ماه ادامه داشت. افراد مبتلا به آرتریت التهابی، مانند آرتریت روماتوئید یا آرتریت پسوریاتیک، بیشتر احتمال دارد این مزیت را تجربه کنند.

مطلب پیشنهادی : ماسک زغال خانگی

4. گل دریای مرده به تسکین کمردرد مزمن کمک می‌کند

داده‌های یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که اگر پنج بار در هفته کمپرس گل دریای مرده به مدت سه هفته متوالی اعمال ‌شود، منجر به بهبود قابل توجه علائم در افراد مبتلا به کمردرد مزمن می‌شود.

5. به درمان آکنه کمک می‌کند

گل دریای مرده مورد آزمایش قرار گرفته است و اثر ضد میکروبی آن بر روی گونه‌هایی از باکتری‌هایی که روی پوست انسان زندگی می‌کنند، ثابت شده است. از آنجایی که رشد بیش از حد یا وجود برخی باکتری‌ها می‌تواند منجر به انواع آکنه صورت شود، ممکن است به همین دلیل باشد که گل دریای مرده از زمان‌های کتاب مقدس برای درمان جوش‌ها استفاده می‌شده است. استفاده از گل دریای مرده در ماسک گل، یا استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های صورت حاوی گل دریای مرده، ممکن است به شما کمک کند که جوش‌های کمتری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : درمان جوش هورمونی: درمان خانگی و درمان پزشکی

خطرات و عوارض جانبی استفاده از گل دریای مرده

گل دریای مرده باید فقط برای استعمال خارجی استفاده شود. مصرف گل دریای مرده در مقادیر زیاد می‌تواند اثر سمی داشته باشد. برخی از افراد هستند که به فلزات مانند نیکل و کروم حساسیت پوستی دارند. از آنجایی که گاهی اوقات می‌توان عناصر کمیاب برخی فلزات را در گل دریای مرده پیدا کرد. افرادی که این حساسیت‌ها را دارند ممکن است بخواهند از گل دریای مرده به عنوان یک درمان موضعی یا درمان خانگی خودداری کنند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر افراد با پوست سالم نیازی به استفاده از گل دریای مرده روی پوست خود ندارند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

فواید استفاده از گل دریای مرده

گل دریای مرده جایگزینی برای داروها نیست؛ اما این یک روش بسیار کم خطر برای درمان برخی از بیماری‌ها و افزایش سلامت پوست است و برای اکثر افراد بی‌خطر است. ثابت شده است که گل دریای مرده دارای خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی است که استفاده از آن را در بسته‌های گل و لوازم آرایشی مفید می‌کند. اگر نگران حساسیت هستید، قبل از استفاده از محصول گل دریای مرده با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید. همیشه قبل از استفاده از هر محصول جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود را تست کنید.

مطلب پیشنهادی : نکات طلایی درمان آکنه با عسل مانوکا

آیا گل دریای مرده در ایران وجود دارد؟

بله این نوع ماسک در قالب محصولاتی مانند ماسک صورت و کرم در بازار موجود است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا