رفع زردی بالش در 5 مرحله!

نظافت و شستشو

بالش‌های زرد شده در اتاق‌ خواب شما منظره چندان جذابی ندارند. بالش‌ها تقریباً در هر اتاق خواب استفاده می‌شوند و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است. زرد شدن بالش‌های سفید کاملاً طبیعی است زیرا چربی بدن، مواد آرایشی، سلول‌های مرده، عرق و کثیفی به داخل بالش نفوذ می‌کنند. شما نمی‌توانید جلوی زرد شدن بالش سفید خود را بگیرید اما قطعاً می‌توانید برای رفع زردی بالش‌های خود اقداماتی را انجام دهید.

وقتی می‌بینید که ظاهر بالش‌های شما چقدر منزجر کننده به نظر می‌رسند ممکن است وسوسه شوید آن‌ها را کنار بگذارید و بالش‌های جدید بخرید. اما خبر خوب این که به راحتی و با استفاده از چند محصول خانگی می‌توانید بالش‌های زرد رنگ را سفید کنید. واضح است که با گذشت زمان، کثیفی و آلودگی روی بالش‌ها جمع می‌شوند و بالش‌هایی که زمانی کاملاً تمیز بودند، زرد می‌شوند.

در حالی که همیشه یک گزینه برای خرید بالش‌های جدید دارید، رفع زردی بالش می‌تواند حیات را به بالش‌های شما بازگرداند و آن‌ها را کاملاً سفید کند. در اینجا چند روش برای سفید کردن دوباره بالش‌های زرد را ذکر می‌کنیم.

بیاد داشته باشید شما می‎‌توانید برای نظافت منزل خود از نظافتچی های خانم و اقای آچاره کمک بگیرید. نظافت اتاق خواب و رختخواب‌ها اهمیت زیادی دارد چون اغلب افراد بیشترین مدت زمان حضورتان در منزل را در اتاق خواب می‌گذرانید و باید به بهداشت آن توجه ویژه داشته باشید.

این لکه‌های زرد از کجا می‌آیند؟

قبل از این که به روش‌های رفع زردی بالش بپردازیم ببینیم علت اصلی این لکه‌ها چیست؟ بالش‌ها معمولاً پس از مدت زمان استفاده و شستشو، ممکن است زرد شوند.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

این اتفاق به دلیل عوامل مختلفی رخ می‌دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تماس با عرق: طولانی شدن زمان استفاده از بالش موجب تماس بیشتر با عرق بدن می‌شود. عرق حاوی رنگ‌ها و روغن‌های طبیعی بدن است که ممکن است در طول زمان روی بالش جمع شده و باعث زرد شدن آن شود.
  2. اثر آلودگی: ذرات آلودگی موجود در محیط مانند گرد و غبار، روغن‌ها، آرنج و ضایعات پوستی می‌توانند به بالش بچسبند. همچنین ممکن است بالش‌ها در تماس با رطوبت و حرارت بدن، زرد شوند.
  3. عدم شستشوی مناسب: شستشوی نامناسب بالش می‌تواند باعث رسوب و جمع شدن آلودگی‌ها و لکه‌ها در بافت بالش شود، که موجب زرد شدن آن می‌شود.
  4. خصوصیات الیاف باش: بعضی از مواد استفاده شده در ساخت بالش، ممکن است به‌طور طبیعی زیر آفتاب و تماس با هوا، زرد شوند. به طور معمول، موادی مانند پلی استر برای ساخت بالش استفاده می‌شوند که ممکن است تحت تأثیر موارد مذکور زرد شوند.

رفع زردی بالش

چگونه از شر این لکه‌های زرد خلاص شویم؟

بسته به اینکه این لکه‌ها چقدر قدیمی هستند می‌توانید با روش‌های مختلف بالش‌های خود را دوباره تمیز و به زیبایی برف کنید. بیشتر انواع بالش‌ها را می‌توانید در ماشین لباسشویی بشویید.

اگر بالش شما روکش زیپ‌دار دارد آن را بردارید. اگر لکه‌ها فقط به این پوشش محافظ محدود شوند، خوش شانس هستید. اگر خود بالش دارای لکه است، وقت آن است که هم آستر و هم بالش را بشویید.

برای رفع زردی بالش به چه موادی نیاز داریم؟

شستشوی منظم بالش‌ها یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از زردی بالش است. برای از بین بردن اثر این زردی به این مواد نیاز دارید:

  • 1 فنجان پودر شوینده ماشین ظرف‌شویی
  • 1 فنجان مایع لباسشویی
  • 1 فنجان سفید کننده
  • 2/1 فنجان بوراکس
  • 1 فنجان سرکه سفید

مراحل شستشوی ماشینی برای رفع زردی بالش

در ادامه مراحل شستشوی ماشینی جهت رفع زردی بالش را دنبال می‌کنیم:

1. نگاهی دقیق به برچسب‌های متصل به بالش داشته باشید

همیشه توصیه می‌شود قبل از شستن تشک تخت و بالش، برچسب‌های مراقبتی متصل به بالش را بررسی کنید. اگرچه بیشتر بالش‌ها در ماشین قابل شستشو هستند اما برخی از آن‌ها ممکن است دستورالعمل خاصی برای تمیز کردن، خشک یا لکه شویی داشته باشند. در چنین مواردی، پارچه بالش یا پرکننده داخل بالش ممکن است در صورت قابل شستشو بودن در ماشین خراب شوند.

برای خشکشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

از بین بردن زردی لباس

2. بالش‌ها را در آب داغ خیس کنید

دومین گام در فرآیند رفع زردی بالش این است که بالش‌های کثیف خود را در آب داغ خیس کنید تا مواد پاک کننده بتوانند لکه‌های سخت را راحت‌تر از بین ببرید. اگر درب ماشین لباسشویی شما از بالا باز می‌شود، می‌توانید خیساندن را در ماشین لباسشویی خود انجام دهید. اگر ماشین لباسشویی درب از جلو دارید می‌توانید خیساندن را در یک ظرف جداگانه یا وان حمام انجام دهید.

با قرار دادن یک قابلمه بزرگ آب روی اجاق گاز شروع کنید. مواد شوینده، مایع ظرف‌شویی و بوراکس را در آب در حال جوش بریزید و هم بزنید تا مواد پودر شده حل شوند. همچنین می‌توانید آب را در یک سطل بریزید و اگر نمی‌خواهید مواد پاک کننده را داخل قابلمه مخلوط کنید، مواد خشک را اضافه کنید.

زمانی که پودر در آب حل شد آب را در ماشین لباسشویی یا هر وسیله‌ای که برای خیس کردن بالش‌ها استفاده می‌کنید بریزید سپس سفید کننده را اضافه کنید. در این مرحله اجازه دهید بالش‌ها حداقل به مدت 30 دقیقه در محلول خیس شوند. بالش‌ها را برگردانید تا مطمئن شوید که هر دو طرف آن خیس شده است.


سرویس پیشنهادی: خدمات مبلشویی در منزل آچاره


3. از ترکیبی مواد طبیعی برای شستن بالش‌ها استفاده کنید

بالش‌های خود را فقط با مواد شوینده معمولی نشویید. درعوض، می‌توانید از 1 فنجان پودر شوینده ماشین ظرف‌شویی، 1 فنجان مایع لباسشویی، 1 فنجان سفید کننده، 2/1 فنجان بوراکس و 1 فنجان سرکه سفید برای تمیز کردن و رفع زردی بالش استفاده کنید.

4. برای تمیز کردن کامل از آب داغ استفاده کنید

ترکیب بالا برای شستن بالش‌ها ممکن است به دلیل بافت دانه دانه بودن در یک بار شستشو به بالش بچسبد. بنابراین توصیه می‌شود شستشوی دوم را فقط با آب داغ یا مخلوطی از آب داغ و 2/1 فنجان سرکه انجام دهید تا کاملاً تمیز شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

5. بررسی رنگ

پس از شستن، بالش‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کرده و بررسی کنید که آیا لکه‌های زرد باقی مانده‌اند یا خیر. اگر لکه‌ها از بین نرفته‌اند سعی کنید دوباره با 4/1 فنجان پراکسید که محلول سفید کننده ایمنی است بالش را بشویید. پس از این مرحله اگر رنگ هنوز زرد است اما بوی عرق، کپک و غیره نمی‌دهد می‌توانید زردی را با روکش کردن بالش‌ها پنهان کنید.

روش شستشوی دستی برای سفید کردن بالش زرد

در ادامه مراحل شستشوی دستی جهت رفع زردی بالش را دنبال می‌کنیم:

  1. برچسب‌های متصل به بالش را بررسی کنید

شستن بالش‌های دارای ابر و لایکو با تراکم پایین در آب بی‌خطر است. بنابراین زمانی که قصد دارید بالش‌های زرد را سفید کنید، همیشه باید برچسب‌های روی بالش را بررسی کنید. در چنین مواردی تمیز کردن منطقه لکه بهترین کار است. برای از بین بردن بو، استفاده از اسپری سرکه یا جوش شیرین و آب می‌تواند معجزه کند.

  1. بالش را در آفتاب خشک کنید

از آنجایی که از ماشین لباسشویی استفاده نکردید می‌توانید برای رفع زردی بالش، قرار دادن آن در زیر نور خورشید را امتحان کنید. برای بالش‌هایی که رنگ زرد دارند می‌توانید یک مسواک کوچک بردارید و از سرکه، سفید کننده یا جوش شیرین استفاده کنید تا رطوبت و بو از بین برود.

  1. تمیز کردن بالش با شوینده ملایم و آب گرم

می‌توانید بالش میکروفایبر را با استفاده از مواد شوینده ملایم و آب گرم در لگن شستشو بشویید. پیچاندن بالش توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است پرکننده ابر یا لایکوی موجود در بالش را از بین ببرد. اما فشار دادن ملایم آن می‌تواند به خشک شدن بالش با خطر آسیب بسیار کمتری به آن کمک کند.

نحوه شستن بالش‌های پر

اگر بالش پر دارید برای رفع زردی بالش می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برچسب‌های بالش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید.
  2. درزهای بالش را بررسی کنید و درزهای ضعیفی که ممکن است پاره شوند را بدوزید.
  3. یک چرخه شستشو و چرخش ملایم را انتخاب کنید و مواد شوینده را اضافه کنید. می‌توانید هم‌زمان حوله‌های همرنگ را هم بشویید.
  4. اگر ماشین لباسشویی با در بازشو از بالا دارید گاهی اوقات چرخش ماشین را متوقف کنید تا در طول چرخه شستشو بتونید هوا را از بالش‌ها خارج دهید.
  5. آبکشی کنید.
  6. اجازه دهید بالش چند ساعت در حالت خشک کن لباسشویی بماند تا کاملاً خشک شود. اضافه کردن مقداری حوله تمیز و خشک، رطوبت را جذب کرده و فرآیند خشک شدن را تسریع می‌کند.
  7. چند توپ خشک کن یا توپ تنیس به لباس‌ها اضافه کنید تا بافت پرها را کرکی نگه دارد.


سرویس پیشنهادی: خدمات خشکشویی آچاره


جمع‌بندی

تمیز کردن منظم بالش‌ها می‌تواند آن‌ها را برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگه دارد. برای رفع زردی بالش سعی کنید هر هفته یک بار ملافه و روبالشی‌های خود را عوض کنید. شستن بالش‌ها حداقل دو بار در سال و استفاده از اسپری خوشبوکننده می‌تواند بالش‌های شما را همیشه تازه و همچنین در بهترین حالت نگه دارد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا