همه چیز درباره پارچه مبلی مایا

چوب و کابینتساختمانمبلمان

هنگام انتخاب مبل به چه چیزهایی توجه می‌کنید؟ به ظاهر مبل؟ اندازه و قیمت آن؟ رنگ؟ همخوانی مبل با دیگر وسایل خانه؟ طرح پارچه؟ به جنس پارچه هم توجه می‌کنید؟ آیا جنس‌ پارچه‌های مبلی‌ را می‌شناسید؟ ما در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا درخصوص پارچه مبلی مایا صحبت کنیم. 

شناخت انواع پارچه مبلی‌ها و کیفیت، ویژگی و مزایایشان نسبت به یکدیگر، بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید. همچنین یک پارچه مبلی خوب، راحتی شما را فراهم می‌کند و اگر انتخاب درستی داشته باشید، نیاز به تعویض مداوم پارچه مبلی نخواهید داشت. تا انتها با ما باشید تا هرچیزی که درباره پارچه مبلی مایا نیاز دارید را یاد بگیرید.

پارچه مبلی مایا چگونه است؟

شاید با انواع پارچه مبلی آشنایی نداشته باشید، اما مایا، یکی از پارچه‌های پرطرفدار بازار است. جنس این روکش مبلی، ترکیبی از پارچه و چرم است؛ بنابراین، ویژگی‌های پارچه و چرم را با هم دارد. همچنین این پارچه بسیار بادوام و مقاوم بوده و اگر شما در منزل خود، کودک یا حیوان خانگی دارید و پارچه مبلتان در معرض آسیب دیدن است، پارچه‌ی مایا به کارتان می‌آید؛ چراکه دوام و مقاومت بالایی دارد و یک پارچه رومبلی مناسب حیوانات خانگی است.

پارچه مبلی مایا ترک

از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به ضخامت بالای آن اشاره کرد. همچنین، به علت این‌که پارچه مایا شبیه روکش مبلی چرم است، کسانی که مبل چرم دوست دارند اما هزینه مبل چرم طبیعی برایشان زیاد است، می‌توانند از مبلی که با پارچه مایا درست شده استفاده کنند.

تنوع رنگی پارچه مبلی مایا

خوشبختانه تنوع رنگی این نوع پارچه مبلی بالا است و تمامی سلایق می‌توانند رنگ موردنظرشان را در بازار پیدا کنند. در حال حاضر چرم پارچه‌ي مایا ۲۵ رنگ گوناگون دارد و دست شما برای انتخاب باز است.

رنگ‌های شیری، نسکافه‌ای، سبز تیره، قهوه‌ای و زغالی، تعدادی از رنگ‌های محبوب این چرم‌پارچه هستند.

کالیته پارچه مبلی مایا

بیشتر بخوانید: آموزش ترمیم و تعمیر رنگ مبل

این پارچه برای چه مبل‌هایی مناسب است؟

  • مبل راحتی
  • مبل چستر
  • مبل ال

در این روند دست شما باز بوده و انتخاب روکش مبل کاملا سلیقه‌ای است؛ اما استفاده از این پارچه برای مبل راحتی و مبل چستر رواج بیشتری دارد. از آن‌جا که پارچه مبلی مایا ظاهری چرم‌مانند دارد، برای فضای اداری و دفتری هم استفاده می‌شود. 

ویژگی‌های پارچه مبلی مایا

  1. باکیفیت و بادوام: یکی از ویژگی‌هایی که این پارچه مبلی را بسیار محبوب کرده، دوام بالای آن، در کنار کیفیت خوبش است. اگر انتخاب شما پارچه‌ مبل مایا باشد، تا چندین سال نیازی نیست که نگران پارگی یا خرابی آن شوید. همچنین، این پارچه به این سادگی‌ها از ریخت نمی‌افتد و شیطنت‌های کودک یا پنجه‌های گربه‌تان نمی‌تواند خرابش کند.
  2. استفاده در انواع مبل: رنگ‌های این پارچه به‌نوعی هستند که هم در مبل‌های اداری و هم در مبل‌های راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین رنگ‌های این پارچه مبلی چرک‌تاب هستند و نیازی نیست نگران کثیف شدن آن باشید.
  3. ضد لک: این ویژگی چرم پارچه‌ی مایا، به خاصیت چرم بودن آن برمی‌گردد و آب به درون این پارچه نفوذ نمی‌کند. همچنین اگر چیزی روی پارچه مایا ریخت، می‌توانید آن را با یک دستمال پاک کنید.
برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

رنگ های پارچه مبلی مایا

آیا این پارچه نانو است؟

خیر. متاسفانه یکی از راه‌هایی که بعضی فروشندگان برای فروش اجناسشان استفاده می‌کنند، این است که ویژگی‌های خوب زیادی را به آن نسبت می‌دهند. دیدگاه عمومی نسبت به کلمه‌ نانو خیلی مثبت است و فروشندگان هم برای فروش هرچه بیشتر اجناسشان، از عبارت «جنسش نانو است!» استفاده می‌کنند و اگر مشتری اطلاعات کافی نداشته باشد، به‌خاطر همین یک ویژگی، خریدش را انجام می‌دهد.

پارچه مبلی مایا نانو نیست! هیچ‌کدام از پارچه مبلی‌هایی که در بازار وجود دارند هم نانو نیستند! ممکن است فروشنده برای اثبات حرفش روی پارچه آب بریزد تا نشان دهد که آب به پارچه نفوذ نمی‌کند؛ اما این ویژگی هیچ ربطی به نانو بودن آن ندارد و به‌خاطر خاصیت چرمی پارچه است. 

پارچه مایا در چه کشوری ساخته می‌شود؟

در این مورد هم ممکن است فروشنده‌ پارچه مانند خیلی از فروشندگان دیگر شروع به اغراق کردن کند و اسم کشورهای دیگری را بیاورد که نشان دهد جنس کیفیت بالایی دارد! حقیقت این است که پارچه‌ مبلی مایا در ایران ساخته می‌شود و گونه‌های چینی آن هم در بازار موجودند.

موقع خرید پارچه، آن را برگردانید و اطلاعات پارچه که در پشتش درج شده است را مشاهده کنید. در برچسبی که پشت کالیته‌ پارچه آمده، مقدار تراکم آن نوشته شده است. در صورتی که پارچه‌ باکیفیتی تهیه کنید، تراکم آن باید بین ۳۷۰ تا ۴۵۰ باشد.


خدمات پیشنهادی آچاره: ترمیم و تعمیر انواع مبلمان در منزل


قیمت پارچه مبلی مایا چینی

آیا می‌توان پارچه مبلی مایا را شست؟

بله. یکی دیگر ویژگی‌های مثبت پارچه مایا، این است که می‌توانید آن را بشویید. برای مبل‌شویی و شستشوی این پارچه، بهتر است از شامپو فرش استفاده کنید. اگر شامپو فرش در دسترس نبود، از ترکیبات خانگی مانند ریکا با کمی آب یا پودر رخت‌شویی با دست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن مبل چرمی

شستن پارچه مایا

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تمام ویژگی‌های ‌چرم پارچه‌ مایا را بررسی کردیم. اگر دنبال پارچه مبلی‌ می‌گردید که تنوع رنگی بالا، دوام و کیفیت خوبی داشته باشد و زود لک نگیرد، این پارچه انتخاب مناسبی برای شماست! همچنین، از آن‌جا که قیمت آن نسبت به چرم کمتر است، در صورتی که نتوانید مبل چرم تهیه کنید، می‌توانید سراغ این پارچه مبلی بروید.

لطفا در قسمت نظرات هرگونه سوال، نظر یا پیشنهادی در خصوص پارچه مبلی مایا داشتید ذکر کنید تا کارشناسان آچاره این موارد را بررسی کنند. شما چه ویژگی‌هایی از این پارچه مبلی می‌شناسید؟ آيا از پارچه مایا راضی هستید؟شما با نظرات خود می‌توانید به دیگر افرادی که قصد انتخاب این پارچه را دارند، کمک کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا