تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

علت آب دادن پنل کولر گازی هوگن

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

گاه و بی‌گاه، وسایل خانه با مشکلات و خرابی‌هایی روبرو می‌شوند که می‌توانند صاحبخانه را حسابی نگران کنند. یکی از این مشکلات، آب دادن پنل کولر است. ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی این مشکل رایج و ناراحت‌کننده حرف بزنیم تا هر وقت این مسئله برایتان پیش آمد، متوجه شوید که علت آن چیست و چطور می‌توان این مشکل را رفع کرد. با ما باشید با دلایل آب دادن پنل کولر گازی هوگن. 

نحوه کار کردن کولر گازی و علت آب دادن پنل کولر گازی هوگن

اول از هر چیزی خوب است بدانید که کولر گازی هوا را خنک نمی‌کند، بلکه گرما را می‌گیرد و به بیرون منتثل می‌کند. این کار در سه مرحله انجام می‌شود.

  1. شیر هواگیری هوای گرم داخل را می‌گیرد و از طریق شلنگ اواپراتور به بیرون می‌فرستد. گرما توسط مبرد که داخل شلنگ اواپراتور است جذب شده و به گاز گرم تبدیل می‌شود. هوا که حالا دیگر خنک شده، دوباره به داخل فضای درونی خانه برگردانده می‌شود.
  2. گاز گرمی که داخل شلنگ است، به کمپرسور بیرونی می‌رود و به صورت بخار گرمتری کمپرس و فشرده می‌شود.
  3. زمانی که این گاز که حالا خیلی گرم است به کندانسور می‌رسد، گرما در محیط بیرون تخلیه شده است. مبرد، دوباره به صورت مایع خنک درآمده و برگشته به جایگاه اولی خود که دوباره هوای گرم را دریافت و تبدیل به گاز کند.

در مدت انجام این کار، وقتی هوای گرم داخل مدام به درون شلنگ کشیده و گرما خارج می‌شود، رطوبت هوا روی شلنگ اواپراتور جمع می‌شود و از لوله‌ی مخرج بیرون می‌زند. اما اگر این پروسه نرمال است، از کجا بفهمیم که آب دادن پنل کولر گازی هوگن می‌تواند نشانه خرابی آن باشد؟ در ادامه متوجه خواهیم شد.

از کجا بفهمیم که آب از کولر گازی هوگن نشت می‌شود؟

اگر آب از کولر نشت می‌شود، باید چشمتان به دنبال یک سری نشانه باشد. 

آب دادن کولر گازی هوگن

اگر اطراف واحد کولر آب جمع شده بود یا بوی خاک احساس کردید، می‌تواند نشانه آب دادن پنل کولر گازی هوگن باشد که چندان نشانه خوبی نیست. نشت آب می‌تواند به این دلایل باشد:

  • انسداد فیلتر هوا
  • خراب شدن پمپ
  • انسداد راه خروج آب
  • کم بودن گاز کولر
  • وضعیت نامناسب شلنگ تخلیه

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

علت آب دادن پنل کولر گازی هوگن

1. انسداد فیلتر هوای کولر گازی هوگن

فیلترهای کولر گازی را باید مرتبا تمیز کنید وگرنه می توانند منجر به نشت آب پنل کولر گازی شود. ارتباط آب دادن پنل کولر با فیلترها این است که با انسداد فیلتر، مسیر ورود و خروج هوا یخ می‌زند و گرفته می‌شود و پروسه‌ی خنک سازی با اختلال روبرو می‌شود. برای همین وقتی بعد از چند ساعت کولر را خاموش کنید، یخ‌ها آب شده و سرریز می‌شوند.

گرفتگی فیلترهای کولر گازی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

2. آب دادن پنل کولر گازی هوگن به دلیل خراب شدن پمپ کولر

تخلیه آب از کولر به عهده‌ی پمپ آب است و اگر این پمپ خراب شده باشد یا شکسته باشد، وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد و آب سرریز می‌شود. این مشکل تنها با عوض کردن پمپ کولر درست می‌شود.

3. انسداد راه خروج آب

در مسیری که از آن آب خارج می‌شود، یک سینی وجود دارد که سینی تخلیه آب محسوب می‌شود. اگر این مسیر به هر نحوی مسدود شده باشد، مسیر خروج آب با مشکل روبرو می‌شود. برای رفع این مشکل، پنل داخلی را بگشایید و مسیری که آب از آن خارج می‌شود را خالی کنید.

4. آب دادن کولر گازی هوگن به دلیل کم بودن گاز

یکی دیگر از مشکلات، می‌تواند کم بودن میزان گاز باشد. کمبود گاز مبرد می‌توان عملکرد کولر و پروسه سردسازی را با مشکلات زیادی روبرو کند. در صورت این که گاز مبرد کم شود، کمپرسور منجمد می‌شود و یخ‌ها که نشت کنند، از کولر آب بیرون می‌زند. 


خدمات پیشنهادی آچاره:سرویس کولر گازی


5. وضعیت نامناسب شلنگ تخلیه

اگر این لوله خم شود، آب نمی‌تواند از آن بیرون بزند و به داخل پنل برمی‌گردد. بهتر است وضعیت شلنگ کولر را همیشه نصب کنید. مسائلی مانند فرسایش کولر یا برخورد جسمی با آن می‌تواند جهتش را عوض کند. بهترین حالت این است که شلنگ شیب ملایمی داشته باشد تا آب به‌راحتی از داخل آن بیرون بزند.

وضعیت شلنگ خروج آب کولر گازی

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

آیا یخ زدن شلنگ اواپراتور می‌تواند منجر به آب دادن کولر گازی هوگن شود؟

۲ دلیل می‌توانند منجر به یخ زدن شلنگ اواپراتور شوند.

۱) کاهش گردش هوا

۲) نشت مبرد.

وقتی هیچ هوای گرمی وجود نداشته باشد که مبرد موجود در شلنگ اواپراتور جذب کند، مایع به جای این‌که تبدیل به گاز شود، یخ می‌زند. گردش هوا به دلایل مختلفی می‌تواند محدود شده باشد: فیلتر کثیف، دریچه گردش هوای مسدود شده، فن خراب، یا حتی شلنگ کثیف. حال اگر شلنگ اواپراتور یخ زده و شما هم کولر را خاموش کرده‌اید، این یخ‌ها به مرور آب می‌شوند و از کولر نشت می‌کنند.

اگر کولر گازی هوگن به داخل آب داد چکار کنیم؟

در این صورت اول از همه کولر را خاموش کنید تا آب به اجزای آن آسیب نزند. آبی که نشت شده را پاک کنید. اگر نشتی آب به دلیل شلنگ‌های یخ زده است، در حالی که هنوز کولر خاموش است فن را روشن کنید تا هوای گرم آب به آب شدن یخ کمک کند. فیلترها را عوض کنید و دریچه خروجی هوا را بررسی کنید. برید بیرون و ببینید اگر چیزی مسیر آن را سد کرده، مانع را برطرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید