تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

علت نشت آب کولر گازی به همراه رفع و تعمیر آن

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اگر تا به حال متوجه آب دادن کولر گازی و نشت آب از داخل واحد تهویه مطبوع خود شده‌اید، مشکل نسبتاً کوچکی است که‌ می‌توانید آن را تحت کنترل داشته باشید. با این حال، اغلب نشتی‌های کولر گازی تنها زمانی کشف می‌شوند که قبلاً به بخش‌هایی از خانه آسیب رسانده باشد که برای تعمیر آسیب آب به دیوار باید هزینه زیادی بکنید.

به همین دلیل است که باید هر ساله با یک تکنسین برای تعمیر و نگهداری کولر گازی تماس بگیرید. آنها‌ می‌توانند به جلوگیری از مشکلاتی مانند آب دادن کولر گازی که باعث می‌شود کولر گازی شما به طور موثر کار نکند یا مهم‌تر از آن آسیبی به دیوارها، کف‌پوش‌ها، سقف، کابینت‌ها و موارد دیگر شما وارد نشود. در راهنمای زیر می‌توانید در مورد علت آب دادن کولر گازی اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

علت آب دادن کولر گازی یا نشتی کولر گازی چیست؟

 

در ادامه به بررسی تفصیلی علل متداول این مشکل خواهیم پرداخت:

1. تخلیه میعانات مسدود شده 

هنگامی که هوای گرم و مرطوب روی سیم پیچ اواپراتور کولر گازی حرکت می‌کند، آب روی سطح فلزی سرد شده جمع می‌شود. در پایان فرایند، آب به یک تشتک زیر سیم پیچ داخلی در کوره یا هواگیر تخلیه می‌شود. همان‌طور که توالی خنک‌سازی انجام می‌شود، میعانات قبل از سرریز شدن تشت، از تشت خارج می‌شود و به لوله‌های تخلیه می‌رود.تخلیه میعانات مسدود شده

با این حال، کپک، رسوبات معدنی، کثیفی و سایر زباله‌ها می‌توانند زهکشی را مسدود کنند. این باعث می‌شود که آب مانند آنچه که قرار است خارج نشود. فرآیند رفع گرفتگی را بهتر است به تعمیرکاران کولر گازی بسپارید تا به‌درستی و بدون ایجاد آسیب اضافی انجام شود.

کارشناسان خدمات همچنین می‌توانند یک دستگاه ایمنی قرار دهند که به طور مستقل کولر گازی شما را خاموش می‌کند فقط در صورتی که پس از مدتی تخلیه مجدداً پشتیبان گیری شود، بنابراین آسیب آب در داخل خانه شما به حداقل می‌رسد. البته، تعمیر و نگهداری مداوم به کولرگازی شما کمک خواهد کرد که تخلیه میعانات شما شفاف و باز بماند.

خوشبختانه این آب جایی برای تخلیه دارد. شایع‌ترین علت آب دادن کولر گازی مربوط به خرابی این سیستم زهکشی است. و دلیل اینکه معمولاً از کار میافتد این است که خاک و زباله‌ها تخلیه میعانات را که به خارج از منزل منتهی می‌شود مسدود می‌کند.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

این چیزی است که بسیار قابل پیشگیری است. تمیزکردن خط میعانات گازی بخش مهمی از تعمیر و نگهداری معمولی کولرگازی است، اما تعداد کمی از صاحبان خانه تا زمانی که آب به خانه‌هایشان نشت نکند، متوجه این موضوع می‌شوند. اگر نمی‌دانید چگونه خط کندانس را به تنهایی بررسی و تمیز کنید، با یک تکنسین تماس بگیرید.

2. قطع شدن خط تخلیه 

در حالی که تا حدودی نادر است، اما اتصال خط تخلیه به ظرف تخلیه ممکن است شل یا قطع شود. آب دادن کولر گازی ممکن است زمانی رخ دهد که خط تخلیه جدا شود.

به داخل کولر خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که آیا خط تخلیه هنوز به ظرف تخلیه سیم پیچ متصل است یا خیر. اگر دیگر متصل نیست، توصیه می‌کنیم با یک تکنسین تماس بگیرید تا در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کند.

3. کارنکردن پمپ میعانات گازی 

برخی از دستگاه‌های تهویه مطبوع به پمپ میعانات گازی نیاز دارند تا آب را به اندازه کافی تخلیه کند. این پمپ‌ها زمانی ضروری هستند که سیستم تخلیه خانه در بالای واحد کولر گازی قرار گیرد. حتی اگر لوله تخلیه عاری از انسداد باشد، اگر پمپ میعانات گازی کار نکند، آب می‌تواند در ظرف جمع شود و به بیرون نشت کند. ابتدا از روشن بودن پمپ مطمئن شوید. اگر مشکل این نیست، آب دادن کولر گازی ممکن است به دلیل خرابی پمپ میعانات باشد.کارنکردن پمپ میعانات گازی 

4. کثیف شدن یا شکستن کوئل اواپراتور

اگر به جای یک گودال بزرگ‌تر در اطراف بیرونی کوره یا هواگیر خود، قطرات ریز مشاهده کردید، ممکن است آب از سیم پیچ اواپراتور در مقایسه با تخلیه مناسب در ظرف تخلیه و خط میعانات، پاشیده شود. اگر کوئل‌ها کثیف باشند یا سوراخ‌هایی در عایق اطراف سیم‌پیچ‌ها آب را تغییر دهند، ممکن است رخ دهد.

5. سطح مبرد پایین

اگر نشتی را کشف کردید و کولر به خوبی خنک نمی‌شود، ممکن است سطح مبرد به دلیل نشتی ناکافی باشد. کولر گازی برای ایجاد هوای سرد به مبرد وابسته است، بنابراین بررسی مداوم آن در طول تعمیرات فصلی برای سلامت دستگاه شما بسیار مفید است.

بدون مبرد کافی، سیم‌پیچ‌های اواپراتور ممکن است یخ بزنند و باعث سرریز شدن ظرف تخلیه در حین ذوب شوند. علی‌رغم برخی انتظارات، کولر گازی شما نیازی به پرکردن مجدد ندارد مگر اینکه نشتی وجود داشته باشد. سیستم مهروموم شده و شارژ مجدد تنها زمانی انجام می‌شود که نشتی در سیستم ظاهر شود. برای رفع مشکلات مبرد بهتر است کار را به تعمیرکاران باتجربه بسپارید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

6. فیلتر هوای کثیف

فیلتر تهویه مطبوع شما باید به طور مرتب تعویض شود تا جریان هوا کافی باشد. بدون تهویه کافی، کوئل‌های اواپراتور ممکن است خیلی سرد شده و یخ بزنند. سیم‌پیچ‌های اواپراتور سپس ذوب شده و باعث می‌شوند آب اضافی در ظرف تخلیه جمع شود که گاهی اوقات سرریز ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل، فیلتر هوای خود را تعویض کنید. اگر مشکل باقی بماند، گاهی اوقات تعمیرات بیشتری موردنیاز است.فیلتر هوای کثیف

7. دمای بیرون برای اجرای کولرگازی خیلی سرد است

سیستم‌های تهویه مطبوع به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خنک‌کننده کافی برای هوای گرم فراهم کنند. راه‌اندازی کولر گازی خود در زمانی که دمای هوای بیرون 60 درجه فارنهایت یا کمتر است می‌تواند باعث یخ زدن کوئل‌های اواپراتور شود.

پس از ذوب شدن، آب و یخ از سیم پیچ‌های اواپراتور می‌ریزند و احتمالاً به دلیل مسدود شدن یخ در دهانه تخلیه، منجر به سرریز می‌شوند. اگر آب دادن کولر گازی ادامه داشت، برای کمک به حل مشکل، با مراکز معتبر تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

8. ظرف تخیله آسیب دیده

تهویه مطبوع برای ماندگاری طولانی تولید می‌شود، اما هیچ چیز برای همیشگی نیست. اگر کولرتان را 12 سال یا بیشتر است که دارید، ظرف تخیله ممکن است پس از سالها استفاده معمولی آسیب دیده یا خورده شود. اگر ظرف تخلیه سوراخ‌هایی در آن داشته باشد، ممکن است نشت آب ظاهر شود زیرا میعانات مستقیماً از آن نفوذ می‌کند.

برخی دیگر از مشکلات میعانات کولر گازی

چند مشکل احتمالی دیگر وجود دارد که می‌تواند ناشی از معیوب بودن سیستم میعانات گازی باشد.

  1. سینی زیر سیم پیچ اواپراتور ممکن است از جای خود خارج شود.
  2. سینی ممکن است در هنگام نصب به درستی نصب نشده باشد یا زاویه دار نباشد.
  3. برخی از خانه‌ها برای کمک به کنترل جریان به پمپ میعانات گازی نیاز دارند.
  4. با یک تکنسین تعمیر کولر گازی برای بازدید تعمیر و نگهداری تماس بگیرید تا زودتر به این مسائل رسیدگی شود و از آسیب رساندن به خانه شما جلوگیری کند!آب دادن کولر گازی

چگونه‌ می‌توانم از آب دادن کولر گازی در آینده جلوگیری کنم؟

  • یکی از بالاترین اولویت‌ها در لیست کارهای تعمیر و نگهداری، تعویض فیلترهای هوای قدیمی و کثیف خود با فیلترهای جدید (با اندازه صحیح) است.
  • در بهار، قبل از فصل گرم تابستان، تعمیر و نگهداری حرفه‌ای سیستم کولر گازی خود را انجام دهید، این‌گونه شما می‌توانید از اکثر مشکلات احتمالی آن جلوگیری کنید.
  • تکنسین تعمیر و نگهداری کولر گازی باید ظرف تخلیه شما را از نظر ترک یا زنگ زدگی بررسی کند و برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها از درمان استفاده کند. او باید خط تخلیه را بشویید و بررسی کند که پمپ میعانات گازی و موارد دیگر به خوبی کار می‌کند.

اکنون شما برای مقابله با آب دادن کولر گازی خود مجهز شده‌اید. ما سعی کرده‌ایم به شما نشان دهیم که چگونه، با دانش درست، می‌توانید به سرعت برخی از مشکلات چکه‌کردن آب کولر گازی را مشخص و اصلاح کنید. اما سیستم‌های تهویه مطبوع به طور معمول نیاز به سرویس حرفه‌ای دارند، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا در رفع مشکل به شما کمک کنیم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید