علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن چیست؟

آبگرمکنسرمایش و گرمایشگرمایش

آبگرمکن همان‌طور که از نامش پیدا است برای گرم کردن آب مصرفی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبگرمکن و یا پکیج لوازمی هستند که روزانه و مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل هم خراب شدن آن امر غیر طبیعی و عجیبی نیست. یکی از مشکلات رایج آبگرمکن‌ها اتومات نکردن آن‌ها است. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی علت  اتوماتیک نکردن آبگرمکن بپردازیم.

نکات کلیدی

  •  آبگرمکن مخزن مخزن‌دار نسبت به نوع بدون مخزن سرعت پایین‌تری در گرم کردن آب دارد.
  • مهم‌ترین علت اتوماتیک نکردن ابگرمکن وجود مشکل در ترموستات دستگاه است.

تنظیمات ترموستات آبگرمکن و علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن

آبگرمکن‌ها یک قطعه الکتریکی به نام ترموستات دارند که میزان درجه گرمای آبگرمکن را به وسیله آن تعیین می‌کنند. به‌طور مثال زمانی که ترموستات روی 90 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده باشد، آب خیلی داغ می‌شود و در صورتی که روی 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود آب خیلی خنک می‌شود. معمولاً بهترین درجه، 60 درجه سانتی‌گراد است.

رمانی که درجه آب به 60 درجه سانتی‌گراد برسد، ترموستات به طور اتومات مصرف انرژی را قطع می‌کند تا دمای آب روی 60 درجه بماند و بیشتر نشود. زمانی که درجه آب کم شود، ترموستات دوباره شروع به کار می‌کند تا دمای آب را روی 60 درجه سانتی‌گراد حفظ کند. خرابی ترموستات یکی از موارد رایج در تعمیر آبگرمکن است.

نکته‌ای که باید درباره آبگرمکن‌ها بدانید این است که آبگرمکن مخزن‌دار نسبت به آبگرمکن بدون مخزن سرعت پایین‌تری در گرم کردن آب دارد اما در عوض بعد از رسیدن به دمای مورد نظر، شما می‌توانید به طور هم‌زمان در چند نقطه از آب گرم استفاده کنید.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری
نصب انواع آبگرمکن‌ها
اسیدشویی
تعویض منبع آبگرمکن
تعویض مبدل

تعمیر انواع آبگرمکن دیواری و زمینی در محل
رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

تعمیر آبگرمکن زمینی و دیواری
نصب انواع آبگرمکن‌ها
اسیدشویی
تعویض منبع آبگرمکن
تعویض مبدل

تعمیر انواع آبگرمکن دیواری و زمینی در محل

تعمیر آبگرم‌کن دیواری

علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن

به‌طورکلی مهم‌ترین علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن، خرابی و یا وجود مشکل در ترموستات آبگرمکن است. در صورتی که ترموستات به هر دلیل نتواند به‌درستی عمل کند، این امکان وجود دارد که آب به‌خوبی گرم نشود و به دمای مورد نظر نرسد و به همین دلیل آب گرم کافی برای مصرف وجود نداشته باشد.

در صورتی که بعد از بررسی این مورد، همچنان نتوانستید علت اتوماتیک کردن آبگرمکن را پیدا کنید، بهتر است با متخصصین آچاره تماس بگیرید تا بتوانند علت را پیدا و برطرف کنند.

علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از کارشناسان آچاره دریافت کنید. همچنین برای کلیه خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن می‌توانید از تیم متخصصین آچاره کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

استعلام قیمت سریع و رایگان تعمیر آبگرمکن

2.8/5 - (5 امتیاز)

8 دیدگاه

  1. باسلام آبگرمکن مادرجه روی۶۰است ولی جوش می اوردواف نمیکندلطفا راه نمایی کنید.ممنون

    1. با سلام، احتمالا اگر برقی باشد، المنت نیم سوز شده و اگر گازی باشد محور اهرم گاز از حالت استاندارد خارج شده و باید تنظیم مجدد شود.

  2. با سلام و خدا قوت..ببخشید آبگرمکن ما مخزنی گاز سوز مارک کوپال هست …درجه آبگرمکن از 60 عبور میکنه اما آف نمیکنه ..ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سلام آبگرم کن دیواری ۶۰لیتری دارم یک بار با شمعک خاموش کردم الان می خواهم روشن کنم به شمعک گاز نمیاد لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      احتمالش هستش که نازل سمعک گرفته باشه. ورودی هوا ممکن هستش گرفته باشه و یا ترموکوپل کثیف باشه و یا ترموکوپل تنظیم نباشه

  4. سلام،خسته نباشین.آبگرمکن ما مدتی هست که روی آخرین درجه روشن میشه،يعنی اگه درجه روی ۴۰ باشه اوتومات روشن نمیشه،باید رو آخرین درجه باشه که اوتومات کنه.
    ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. احتمالا آبگرمکن زمینی هستش و شیر کنترل تنظیم درجه اش خراب شده باید تنظیم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا