چند وقت یک بار باید شامپو را عوض کرد؟

زیبایی و سلامتمراقبت از مومو

شامپو یکی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی است که از یک قرن اخیر توسط معتبر‌ترین شرکت‌های جهان به بازار عرضه می‌شود و هرکدام بسته به نوع خود و موادی که در آن‌ها به‌کار رفته است، تاثیرات متفاوتی بر روی موها خواهند داشت. به طور کلی استفاده از شامپو برای شست‌و‌شوی مو‌ها امری اجتناب ناپذیر است و هر کدام از ما به طور معمول در هفته دو الی سه بار  از شامپو‌های مختلف استفاده می‌کنیم. اما از آن‌جایی که استفاده از برخی شامپو‌ها بعد از یک مدت طولانی خاصیت خود را از دست می‌دادند و یا سبب انباشت آلودگی بر روی موهای سر می‌شدند، در قدیم بسياری کارشناسان توصیه می‌کردند که شامپو هر چند وقت یک بار تعویض شود.

امروزه برخی متخصصان توصیه می‌کنند که اگر شامپو با موهای سر سازگار است نباید عوض شود زیرا به غیر از شامپو‌های درمانی، باقی شامپو‌ها از مواد یکسانی تهیه می‌شوند و خاصیت یکسانی دارند و گاهی حتی عوض کردن شامپو، سبب به وجود آمدن پوسته سر  و آسیب به موها نیز خواهد شد. پس اگر شامپو با موی سر شما سازگار است، نباید عوض شود. در این مقاله به بررسی این سؤال که چند وقت یکبار باید شامپو را عوض کرد می‌پردازیم. همچنین به عواملی که باعث می‌شوند نیاز باشد شامپوی مصرفی خود را تغییر دهید نیز خواهیم پرداخت تا راهی مناسب برای مراقبت از موهایتان را پیش رویتان قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چند وقت یک بار باید شامپو را عوض کرد؟

به‌طور کلی می‌توان گفت برای این سؤال پاسخ واحدی وجود ندارد زیرا مدت زمان تعويض شامپو بسته به نوع موها می‌تواند متفاوت باشد. اما در کنار آن عوامل دیگری نیز نقش‌های موثری ایفا خواهند کرد که در ادامه به شرح هرکدام خواهیم پرداخت:

1. تغییرات فصلی

ممکن است موی شما با تغییرات آب و هوا، واکنش متفاوتی نسبت به شامپو‌ها نشان دهد. به عنوان مثال ممکن است در فصل تابستان موها به‌علت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب زودتر چرب شوند و در فصل زمستان به‌دلیل کاهش رطوبت، بیشتر در معرض خشکی قرار بگیرند. یا در مثالی دیگر قرار گرفتن موها در استخر و کلر ممکن است جنس موها را به خشکی تغییر دهد. بهتر است که متناسب با فصل و عوامل محیطی شامپو‌های خود را  تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی 10 درمان خانگی برای خلاص شدن از شر شوره سر

2. رنگ مو

استفاده از رنگ مو یا حتی انجام مدل‌های مختلف بافت مو می‌تواند جنس‌ موها را تغییر دهد. برخی رنگ موها به‌شدت موها را خشک می‌کنند. بنابراین قبل از رنگ کردن موها، از آرایشگر خود در رابطه تغییراتی که رنگ مویی که می‌خواهید استفاده کنید، روی موهای شما ایجاد خواهد کرد، پرس و جو کنید تا متناسب با آن شامپوی مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

رنگ مو

3. سن

بالا رفتن سن فقط موجب تغییر رنگ موهای شما نمی‌شود، بلکه بافت موها را نیز تغییر می‌دهد. برخی افراد موهایشان نازک می‌شود و برخی دیگر ضخامت موهایشان بیشتر می‌شود. بنابراین بهترین راه این است که بسته به نیاز فعلی موهایتان، شامپوی خود را تهیه کنید.

ارتباط شامپو و سن

4. تمیز نشدن مو

برخی افراد از نشانه‌های تعویض شامپو را زمانی می‌دانند که بعد از شستشوی مو، رضایت ۱۰۰ درصد از تمیز شدن مو‌هایشان ندارند. اما اگر بعد از شستن مو‌های خود همچنان احساس می‌کنید که موهایتان کثیف است شاید بهتر باشد به‌جای فکر کردن به اینکه زمان تعویض شامپو فرا رسیده است، در روند شستشوی موی خود تجدید نظر کنید و طریقه درست شستن موها را بیاموزید!

مطلب پیشنهادی شامپو تونر چیست؟

استفاده از شامپو برای درمان شوره و درماتیت سبوره

کاربرد شامپو‌های معمولی برای شستشوی مو است اما شامپو‌های ضد شوره خاصیت درمانی دارند. اگر درمان شوره سر به صورت تخصصی زیر نظر پزشک انجام نگیرد ممکن است بعد از حداکثر یک ماه استفاده، شامپو تاثیر خود را از دست بدهد. برای درمان درماتیت سبوره، استفاده از برخی شامپو‌های خاص حداقل ۳ تا ۴ ماه ضروری است.

درمان شوره

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. هر چند وقت یکبار باید شامپو را عوض کرد؟

بسته به نیاز مو اگر در شرایط آب و هوایی خاص جنس‌ موهایتان دچار تغییر شد، بهتر است شامپوی جدید خود را متناسب با تغییر موهایتان تهیه کنید.

2. آيا تاثير شامپو بعد از مدتی از بین می‌رود؟

خير. اگر استفاده از شامپو به موهای شما آسیب نمی‌زند می‌توانید استفاده از آن را ادامه دهید.

3. تعويض شامپو به چه عواملی بستگی دارد؟

  • آب و هوا
  • سن
  • استفاده از مواد شيميايي و بافت شامپو

4. آيا استفاده از شامپو‌های درمانی مدت زمان خاصی دارند؟

استفاده از شامپو‌های درمانی باید زیر نظر پزشک انجام شود. اما حداقل یک دوره ۳ الی ۴ ماه برای تاثیر‌گذاری آن ضروری است.

مطلب پیشنهادی ترمیم موهای آسیب دیده

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا