شامپو تونر چیست؟بررسی واریاسیون ها

زیبایی و سلامترنگ مومو

احتمالا تاکنون برای شما پیش آمده است که موهایتان را رنگ کرده اما رنگ دلخواهتان را بدست نیاورده باشید. در این مطلب از مجله آچاره به شما خواهیم گفت که واریاسیون‌ها به چه درد می‌خورند و چرا از شامپوهای تونر استفاده می‌کنیم.

واریاسیون چیست؟

واریاسیون‌ها در واقع رنگ‌های خاصی هستند که موهای شما را به تناژ مختلف در می‌آورند یا می‌توانند تن‌های ناخواسته موجود در مو را خنثی کنند.
واریاسیون‌ها 7 رنگ متفاوت دارند این رنگ‌ها عبارتند از:

  • آبی
  • قرمز
  • سبز
  • بنفش
  • دودی
  • نقره‌ای
  • طلایی

واریاسیون‌ها به چه درد می‌خورند

  • هر واریاسیون چه کاری انجام می‌دهد؟

– واریاسیون آبی: این واریاسیون خاصیت خنثی کردن رنگ نارنجی را داراست و با رنگ‌هایی از گروه N قابل ترکیب است.
– واریاسیون قرمز: این محصول را بهتر است با رنگ‌های گروه زیتونی(M) ، دودی(C) ، خاکستری(A) مخلوط نکنید.
– واریاسیون سبز: این واریاسیون را می‌توان با رنگ‌های گروه زیتونی (M)، خاکستری (A) و دودی (C) مخلوط کنید.
– واریاسیون بنفش: این واریاسیون خاصیت خنثی کردن رنگ زرد را داراست و با دودی و خاکستری ترکیب می‌شود.
– واریاسیون دودی: این واریاسیون نیز مانند بنفش خاصیت ضد زردی دارد و و تن دودی و نقره‌ای را قوام می‌بخشد.
– واریاسیون نقره‌ای: این واریاسیون نیز مانند بنفش و دودی خاصیت ضد زردی دارد و و تن دودی و نقره‌ای را قوام می‌بخشد.
– واریاسیون طلایی: این محصول با همه گروه‌ها قابل ترکیب است و رنگ زرد را برجسته می‌کند.

گروه‌های مختلف در رنگ مو چگونه تقسیم می‌شوند؟

رنگ موها به دو دسته کلی سرد و گرم قابل تقسیم اند:
–  رنگ موهای گرم

  • K  قهوه‌ای با تن قرمز
  • R  قرمز یا شرابی
  • N رنگ‌های طبیعی
  • Copper  فندقی یا مسی
  • Violet  بنفش

–  رنگ موهای سرد

  • M زیتونی
  • A خاکستری
  • C دودی

استفاده از واریاسیون به جای رنگ مو:

توصیه می‌شود به جای رنگ مو از این محصول استفاده نشود. اما شما با ترکیب کردن واریاسیون‌ها با اکسیدان می‌توانید رنگ‌هایی فانتزی اما با ماندگاری کم داشته باشید.
برای انجام این‌کار باید ابتدا موهای خود را دکلره کرده باشید، سپس بر اساس عدد پایه رنگ موهایتان، مقداری از واریاسیون را با اکسیدان قاطی کرده با موهای خود بمالید و 20 دقیقه بعد بشویید.
نگه داشتن این محصول بر روی مو می‌تواند آسیب زیادی به موهای شما برساند.

شامپو تونر

اگر موهای دکلره شده یا هایلایت شده دارید، شامپوی تونر برای روتین مراقبت از موهای شما ضروری است. شما ممکن است در مورد شگفتی‌های شامپو تونر بنفش شنیده باشید اما شامپو تونر چیست؟

شامپو تونر چیست؟

اول از همه، شامپو تونر چیست؟ اصطلاح شامپو تونر معمولاً به جای شامپو بنفش استفاده می شود. صرف نظر از رنگ (به دلیل وجود رنگ‌های مختلف شامپوهای تقویت‌کننده)، این نوع محصول به منظور کمک به خنثی کردن رنگ‌های ناخواسته، به‌ویژه براقی، در موهای رنگ‌شده کاربرد دارد. با استفاده از چرخه رنگ، می توانید بفهمید که کدام رنگ شامپوی تقویت کننده برای شما بهترین است.

سه نوع شامپو تونر که باید با آنها آشنا باشید

هنوز در مورد انواع مختلف شامپو تونر و اینکه کدام یک را باید استفاده کنید مطمئن نیستید؟ با ما همراه شوید

شامپو تونر بنفش

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، این نوع شامپو تونر، به رنگ بنفش است و اگر به چرخه رنگ نگاه کنید، می‌بینید که رنگ بنفش در مقابل زرد قرار گرفته است. اگر رنگ‌های زرد ناخواسته در سرتاسر موهای خود دارید، می‌توانید از شامپوی بنفش برای خنثی کردن آن‌ها استفاده کنید

شامپو لورآل پاریس: رنگ ارغوانی برای موهای رنگ شده: این محصول حاوی رنگ‌دانه‌های غنی شده بنفش است و کمک می‌کند رنگ دلخواه موهای شما از بین سایه‌های طلایی مزاحم بیرون بیاید و موهای زیبای شمارا خلوض ببخشد.

شامپو بدون سولفات تونر بنفش L’Oréal Paris EverPure :گزینه ای بدون سولفات را ترجیح می دهید؟ این شامپو تونر بنفش با رنگ هیبیسکوس و بنفش برای آبرسانی و خنثی کردن رنگ‌های زرد در موهای بلوند، دکلره شده، هایلایت شده و نقره‌ای فرموله شده است. علاوه بر این که سولفات ندارد، فاقد پارابن است.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

شامپو تونر آبی

آیا می توانید حدس بزنید شامپو تونر آبی چه ویژگی‌هایی دارد؟ رنگدانه‌های آبی! حالا چه زمانی باید از شامپو آبی استفاده کرد؟ ما یک ثانیه به شما فرصت می‌دهیم تا به چرخه رنگ رجوع کنید – اگر به رنگی که دقیقاً روبروی آبی قرار دارد نگاه کنید، نارنجی را خواهید دید. با این دانش، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که اگر به دنبال حذف رنگ‌های نارنجی موجود در رشته‌های موی خود هستید، شامپو تونر آبی باید برای شما مناسب باشد.
شامپو آبی یک انتخاب محبوب برای موهای قهوه ای است، زیرا رنگ های نارنجی یک مشکل رایج برای افراد سبزه با موهای رنگ شده است.

شامپو تونر سبز

آخرین شامپو تقویت کننده قابل توجه ما شامپو سبز است. یک بار دیگر، چرخه رنگ به شما می‌گوید: رنگ سبز را می توان در مقابل قرمز پیدا کرد، بنابراین اگر متوجه شدید رنگ‌های قرمز در رنگ مو های شما ظاهر می شود، شامپوی رنگ دهنده سبز راه حل است.

نحوه استفاده از شامپو تونر در روتین مراقبت از مو

مرحله شماره 1: موهای خود را تقویت کنید.
به سراغ شامپوی تقویت کننده‌ای بروید که به بهترین وجه با نگرانی‌های شما درباره رنگ موی شما مطابقت دارد. آن را روی موهای مرطوب بمالید. برخی از شامپو تونر را می توان بلافاصله پس از کف کردن و ماساژ سریع شستشو داد (درست مانند شامپوی معمولی شما)، در حالی که برخی دیگر ممکن است لازم باشد برای چند دقیقه روی موهای شما باقی بمانند. دستورالعمل‌های روی بطری شامپوی خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از شامپوی خود می‌برید، سپس آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید بهترین رنگ موهای ایرانی

مرحله شماره 2: استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ
پس از استفاده از شامپوی تقویت‌کننده، می‌خواهید از نرم‌کننده استفاده کنید. اگر رنگ‌های ناخواسته در روی موهای شما زیاد است، ترکیب شامپو تونر با یک نرم کننده و تثبیت کننده رنگ مو چیزیست که موهای شما را نجات خواهد داد. پس از انجام این مراحل موهای خود را آبکشی کنید.

در این مطلب از مجله آچاره تلاش کردیم اطلاعاتی در مورد انواع واریاسیون و شامپوی تونر در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که رضایت شما را جلب کرده باشیم.

4/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا