آموزش تعمیر تصفیه آب خانگی

لوله کشی و تاسیساتتصفیه آبساختمان

دلایل زیادی برای خراب شدن تصفیه آب خانگی وجود دارد. قبل از توضیح نحوه عیب یابی و تعمیر تصفیه آب خانگی مهم است که بدانیم تصفیه آب چگونه کار می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نحوه تعمیر تصفیه آب خانگی می‌پردازیم.

مراحل تعمیر تصفیه آب خانگی

برای اینکه آب تصفیه شده دوباره جریان یابد در اینجا سه ​​راه حل وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن‌ها را انجام دهید.

 مخزن نمک را تمیز کنید

مطمئن شوید که نمک در داخل مخزن آب نمک پوسته سختی ایجاد نکرده است. پوسته نمکی می‌تواند از اضافه شدن نمک زیاد به وجود بیاید. نمک را خرد کنید سپس آن را دور بریزید. هر گونه رسوب را با جاروبرقی تمیز کنید. از آب و صابون برای تمیز کردن کامل مخزن استفاده کنید و آن را بشویید.

تمیز کردن تصفیه کننده آب

 بستر آلوده به آهن را تمیز کنید

اگر آب حاوی آهن باشد در نهایت به مسدود شدن بستر که ذرات سخت آب را از بین می‌برد و سدیم را جایگزین آنها می‌کند منجر خواهد شد. به مقدار مواد لازم که باید به مخزن آب نمک اضافه شود توجه کنید. برای انجام این کار پوشش را از شیر کنترل بردارید و دستگیره بازسازی را پیدا کنید. از یک پیچ گوشتی تخت برای فشار دادن دستگیره استفاده کنید و آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت روی «Service» بچرخانید.

برای تعمیر تصفیه آب از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

انژکتور مخزن رزین را تمیز کنید

گاهی اوقات انژکتور با رسوبات ناشی از نمک کثیف مسدود می‌شود. برای تمیز کردن آن ابتدا شیر بای پس تصفیه کننده را ببندید تا آب آن بسته شود. در مرحله بعد فشار آب را کاهش دهید. در نهایت کلاهک‌های دو طرف تصفیه کننده را بردارید. انژکتور در سمت راست کلاهک و صفحه انژکتور در سمت چپ را کاملا تمیز کنید. نکته مهم این است که استفاده از نمک خالص به جای سنگ نمک و Iron-Out به تمیز نگه داشتن نرم‌کننده آب مصرفی شما کمک می‌کند.

نحوه تعمیر تصفیه آب خانگی

پنج مرحله برای سالم نگه داشتن تصفیه کننده آب

  1. از نمک خالص با پاک کننده آهن استفاده کنید. سنگ نمک استاندارد قیمت پایین‌تری دارد اما آلاینده‌های موجود در آن در دراز مدت هزینه بیشتری خواهد داشت. سنگ نمک باعث ایجاد رسوب در مخزن آب نمک شده و رسوب انژکتور و شیر کنترل نرم‌کننده را مسدود می‌کند.
  2. تا زمانی که تقریبا تمام نمک موجود در مخزن تمام نشده نمک اضافه نکنید. مخزن را بیش از دو سوم پر نکنید.
  3. سالی یک بار از آیرون اوت برای تمیز کردن بستر رزین و قطعات موجود در شیر کنترل استفاده کنید.
  4. مخزن آب نمک را یک بار در سال تمیز کنید. حتی نمک خالص نیز حاوی آلاینده‌هایی است.
  5. مطمئن شوید که خط تخلیه تصفیه کننده به داخل لوله تخلیه فشار داده نشده است. انتهای خط تخلیه تصفیه کننده باید بالای شبکه تخلیه باشد تا فاضلاب به طور تصادفی از سیفون داخل تصفیه کننده نشود.

 مزیت نصب تصفیه کننده آب

اگر در منطقه‌ای با  آب سخت زندگی می‌کنید توصیه می‌کنیم به دنبال خرید و نصب سیستم تصفیه کننده آب باشید. سیستم تصفیه کننده آب راه حلی ایده آل برای آب سخت و اثرات مخرب آن بر شما و خانواده تان است. آب پر از مواد معدنی “سخت” است. آب سخت به دلیل سطوح بالاتر کربنات کلسیم و منیزیم موجود در آن برای مو، پوست و لوله کشی ساختمان بسیار مخرب است. هرچه سطح کلسیم و منیزیم بالاتر باشد آب سخت‌تر است و لایه‌ها و تجمع بیشتری را تجربه خواهید کرد. در مقابل سیستم‌های تصفیه کننده آب که در بازار موجود می‌باشند در واحدهای مبتنی بر نمک و بدون نمک هستند که این مواد معدنی آب سخت را فیلتر و تصفیه می‌کنند.

تصفیه کننده آب خانگی، هم برای سلامتی و هم برای ساختار خانه شما مزایای زیادی دارد:

 پوست سالم‌تر و نرم‌تر

یکی از فواید تصفیه کننده آب، نرمی پوست است. اگر همیشه از آب سخت برای شستشو استفاده کرده‌اید شاید نمی‌دانید که راه دیگری برای سالم بودن پوستتان وجود دارد. شما به احساس خشکی بعد از حمام عادت کرده‌اید و همیشه به مرطوب‌کننده برای کمک به کاهش سوزش نیاز دارید.

مطالعه بیشتر: خرید دستگاه تصفیه آب و نکات مهم در تهیه آنها

 موهای درخشان و قوی

مو به خصوص برای کسانی که موهای پرپشتی ندارند نیاز به مراقبت بیشتری دارد. شما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین شامپو، نرم‌کننده و محصولاتی می‌کنید که موهای خود را سالم نگه دارید. با این حال شستن موها در آب سخت می‌تواند دلیلی باشد که موهایتان کدر، شکننده و آسیب دیده به نظر برسند. درست مانند پوست آب سخت موهای شما را خشک می‌کند و مواد معدنی و یون‌ها می‌توانند باعث ایجاد احساس و آسیب به موهای شما شوند. حتی با وجود تمام محصولات مرطوب‌کننده در قفسه‌های سالن‌ها در سرتاسر جهان، بهترین راه برای داشتن ظاهر و احساس سلامت موهای شما این است که آن‌ها را با آب مناسب بشویید. آب نرم و عاری از مواد شیمیایی و مواد معدنی مضر تنها راه چاره است.

برای نصب و تعمیر تصفیه آب از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مزه ناخواسته را از آب آشامیدنی شما حذف می‌کند

منظور ما در اینجا طعم “خاکی” است که می‌تواند از سختی آب ناشی شود. بسته به منبع آب این طعم خاکی می‌تواند به دلیل تجمع مواد معدنی سخت یا فلزاتی مانند آهن باشد. برخی مردم آب نرم را به آب سخت ترجیح می‌دهند زیرا طعمی مانند مواد معدنی، فلوراید، کلرامین یا افزودنی‌های شیمیایی ندارد. تصفیه کننده آب به حذف چیزی که ترجیح می‌دهید آن را ننوشید کمک می‌کند. در واقع شیر آب آشپزخانه خود را باز می‌کنید و می‌توانید هر زمانی خواستید آب تازه و سالم بنوشید.

 لباس‌ها نرم‌تر هستند و تمیزتر به نظر می‌رسند

اگر آب نرم می‌تواند تا این اندازه برای پوست و موی شما موثر باشد تصور کنید چه کاری می‌تواند برای لباس شما انجام دهد! آخرین باری که یک ژاکت کاملا جدید و نرم خریدید که قرار بود لباس مورد علاقه شما باشد را به خاطر دارید؟ چه اتفاقی افتاد وقتی آن را شستید؟ دیگر نرم نبود درست است؟این تقصیر مایع لباسشویی شما نیست. این خشکی یکی از تأثیراتی است که آب سخت روی لباس شما می‌گذارد درست مانند پوست و موی شما. سختی آب می‌تواند پارچه را خشک کند.

 جریان آب نرم درون لوله‌ها روان‌تر است

آب نرم روی همه چیز روان تر است. به عنوان مثال آب نرم باعث ایجاد رسوب در لوله کشی و لوازم خانگی شما نمی‌شود. آب نرم همچنین به کاهش مشکلات لوله کشی در آینده کمک می‌کند. سیستم تصفیه کننده آب به تمیز کردن سریع‌تر کمک می‌کند به این دلیل که آب نرم با صابون واکنش مطلوب‌تری نشان می‌دهد و قدرت زیادی برای از بین بردن باکتری‌‌ها دارد.

بیشتر بخوانید : آموزش تصویری نصب شیرآلات چشمی

جمع‌بندی

لوازم خانگی منزل شما ممکن است گاه گاهی خراب شوند اما در این میان تعمیر تصفیه آب خانگی ممکن است پرهزینه باشد. با این حال اغلب اوقات می‌توانید این مشکل را خودتان برطرف کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشید. در واقع اکثر افراد می‌توانند بدون کمک لوله‌کش، تعمیر تصفیه آب خانگی و عیب‌یابی اولیه را به تنهایی انجام دهند. ساختار دستگاه‌های تصفیه آب پیچیده به نظر می‌رسد اما اغلب راحت‌تر از آنچه در نگاه اول فکر می‌کنید تعمیر می‌شوند. کافیست دو مرحله اصلی را بدانید و بشناسید. شناسایی مشکل و تهیه ابزارهای مورد نیاز برای رفع مشکلات دو گام اصلی و مهم برای تعمیر تصفیه آب خانگی هستند که اگر دانش کافی داشته باشید به تنهایی از عهده این کار بر می‌آیید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا