آموزش تعویض و جا انداختن توری پنجره

تعمیرات ساختمانتوری درب و پنجرهساختمان

نحوه جا انداختن توری پنجره ممکن است کمی سخت به نظر برسد ولی اگر با روش صحیح آن آشنا باشید؛ خیلی زود می‌توانید توری پنجره خود را در بیاورید یا در جای قبلی خود نصب کنید. بسیاری از افراد دوست دارند پنجره‌های خانه را کامل باز کنند تا کمی هوای تازه وارد منزل شود. این کار بسیار لذت بخش است ولی تا زمانی که خبری از حشرات موذی نباشد. برای رفع این مشکل می‌توانید توری پنجره نصب کنید و با جلوگیری از ورود حشرات دیگر نگرانی نداشته باشید. اگر با نحوه جا انداختن توری پنجره آشنا نیستید؛ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با طریقه نصب و درآوردن توری پنجره آشنا کنیم.

طریقه در آوردن توری پنجره

یکی از مزیت‌های پنجره‌های بزرگ خانه‌های ویلایی یا آپارتمانی این است که شما می‌توانید ساعاتی پنجره‌ها را باز کنید تا هوای مطبوع و تازه وارد خانه شود‌. البته قبل از آن باید توری‌های محکم و باکیفیت نصب کنید تا از ورود حشرات، گرد و خاک و آلودگی به منزل جلوگیری شود. از آنجا که استفاده از مواد شیمایی برای از بین حشرات برای سلامتی بدن خطرناک است، پس بهتر است جهت جلوگیری از ورود حشرات، توری پنجره نصب کنید. البته این توری‌ها بعد از مدتی ممکن است پاره یا کثیف شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. طریقه درآوردن توری کاری سختی نیست و فقط لازم است ابزار و وسایل مورد نیاز آن را تهیه کرده تا بتوانید خودتان در خانه توری پنجره را تعویض کنید. طریقه درآوردن توری پنجره شامل مراحل زیر است:

نحوه نصب توری پنجره

  1. ابتدا باید قاب توری را از پنجره جدا کنید. بسیاری از توری‌ها توسط یک قاب جدا به پنجره نصب شده‌اند. کافی است با پیچ گوشتی پیچ‌ها را باز کرده و قاب را به راحتی جدا کنید. توجه داشته باشید که به آرامی این کار را انجام دهید؛ تا آلودگی که طی این مدت روی آن نشسته، وارد حلق و بینی شما نشود. بعد از جدا کردن قاب توری، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  2. سپس با استفاده از یک پیچ‌ گوشتی به آرامی نوارهای پلاستیکی را از لبه‌های اطراف قاب جدا کنید‌.
  3. در قاب‌های چوبی ممکن است توری را با استفاده از منگنه یا میخ به قاب وصل کرده باشند. برای برداشتن منگنه و پیچ‌ها می‌توانید از منگنه کش یا چکش میخ کش استفاده کنید. این کار نیاز به صبر و حوصله دارد؛ پس در انجام دادن آن به هیچ عنوان عجله نکنید؛ زیرا ممکن است به خودتان آسیب وارد کنید‌.
  4. وقتی به صورت کامل منگنه و میخ‌ها را بدون آسیب زدن به قاب در آورید؛ می‌توانید توری قدیمی را دور انداخته و توری جدید نصب کنید.
  5. نحوه جا انداختن توری پنجره بسیار راحت است. ابتدا رول توری را باز کرده و روی قاب توری قرار دهید. توری را کاملاً بکشید تا بتوانید سایز دقیق را تنظیم کرده و کار تمیز تر از آب دربیاید.
  6. وقتی از مقدار مورد نیاز توری برای قاب مطمئن شدید، با قیچی اضافه آن را ببرید.
  7. اگر قاب شما چوبی است با کمک منگنه توری را روی قاب محکم کنید. توجه داشته باشید که توری باید کاملا سفت و محکم روی قاب نصب شود.
  8. در آخر بخش‌های اضافه توری را با کاتر یا قیچی ببرید. به همین سادگی کار شما تمام شد و می‌توانید آن را روی پنجره دوباره نصب کنید. البته طریقه نصب توری پنجره دوجداره کمی متفاوت است که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

نصب توری

طریقه جا انداختن توری پنجره

جهت نصب توری پنجره دوجداره ابتدا باید توری مناسب را خریداری کنید. امروزه انواع توری از جمله توری چسبی، توری پلیسه‌ای و توری آهن ربایی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. در این قسمت به نحوه جا انداختن توری پنجره می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره تعمیر توری پلیسه‌ای

توری چسبی

یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین توری‌های پنجره، توری چسبی است. نصب توری چسبی بسیار آسان است و شامل مراحل زیر است:

  1. ابتدا با توجه به اندازه پنجره، به مقدار مناسب نوارهای چسب پنجره خریداری کنید.
  2. سپس با استفاده از یک پارچه، چارچوب پنجره را تمیز کرده و سپس نوار چسب را با دقت در چارچوب پنجره بچسبانید.
  3. در آخر توری را روی نوار چسب پنجره قرار داده و فشار دهید که کاملا محکم شود. البته توجه داشته باشید که توری چسبی مقاومت توری‌های آلومینیومی را ندارد ولی در موارد ضروری بهترین گزینه است و شما را از شر حشرات موذی خلاص می‌کنند.
برای نصب توری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

توری پلیسه‌ای

توری پلیسه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین جهت در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه جا انداختن توری پنجره شامل مراحل زیر است:

  1. ابتدا قاب توری را کلاف می‌کنیم. به این صورت که قاب‌های عمودی و افقی را توسط گونیا متصل می‌کنیم.
  2. در مرحله بعد توری باید در قاب قرار بگیرد. برای این کار یک طرف پروفیل توری پلیسه‌ای را به صورت عمودی داخل فریم اصلی قرار داده و با فشار دادن به بست‌های مشکی، آن را محکم می‌کنیم. همین کار را برای طرف دیگر قاب انجام می‌دهیم.
  3. در مرحله بعد سراغ نصب توری روی فریم پنجره می‌رویم. جهت نصب آن باید با کمک دریل آن را روی چارچوب پنجره پیچ کنیم.

مطلب پیشنهادی آموزش کامل ساخت قاب توری

توری آهن ربایی

نحوه نصب توری آهن ربایی بسیار راحت است. البته این توری بیشتر برای درب ساختمان‌ها استفاده می‌شود. ازآنجاکه قاب پنجره‌ها و درب‌ها فلزی است، این توری‌ها به‌خاطر آهن ربایی‌هایی که دارند به سادگی نصب شده و از ورود حشرات و گرد و خاک جلوگیری می‌کنند.

نصب توری

بهترین توری برای پنجره دوجداره

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم؛ توری‌های مختلفی برای پنجره‌های دوجداره وجود دارد ولی یکی از بهترین توری‌های پنجره دوجداره، توری پلیسه‌ای است. فریم این توری هماهنگ با پنجره‌های دوجداره است و علاوه بر اینکه از ورود حشرات و گرد و غبار جلوگیری می‌کند، زیبایی خاصی به نمای منزل شما می‌بخشد. از مزایا توری پلیسه‌ای برای پنجره‌های دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در برابر گرد و غبار بسیار مقاوم هستند.
  2. شستشو این‌ توری بسیار راحت است و با استفاده از یک دستمال تمیز می‌شود.
  3. نحوه جا انداختن توری پنجره بسیار راحت است و شما می‌توانید خودتان در منزل آن را نصب کنید.
  4. تنوع رنگ‌های توری بسیار بالاست و شما می‌توانید رنگ آن را مطابق با رنگ پنجره انتخاب نمایید.
  5. توری پلیسه‌ای دوام بالایی دارد؛ البته به شرطی که به صورت صحیح از آن استفاده کنید.
  6. از ورود حشرات جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی ایده توری پنجره: انواع مختلف توری

در این مقاله به نحوه جا انداختن توری پلیسه، طریقه درآوردن توری پنجره و طریقه نصب توری پنجره دوجداره پرداختیم. انواع توری‌ها پنجره از ورود گرد و غبار و حشرات به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. برای اینکه بتوانید ساعاتی از هوای تازه و مطبوع در خانه لذت ببرید؛ حتماً توری پنجره تهیه کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا