نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف

چوب و کابینتکمد دیوارینجاری

کمد دیواری ام‌دی‌اف علاوه‌بر داوم بالا،ظاهری زیبا و کاربردی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. یکی از ابهاماتی که در مورد ساخت این کمد دیواری وجود دارد، نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف است که موجب سردرگمی بسیاری از سفارش‌دهندگان می‌شود.

عوامل بسیاری در محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف و دستمزد ام دی اف کار موثر هستند. در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف نحوه محاسبه قیمت کمد دیواري ام دي اف می‌پردازیم.

چنانچه در خصوص نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف و همچنین سفارش ساخت و نصب آن به مشاوره و خدمات نیاز دارید، می‌توانید در بخش سرویس ساخت کمد دیواری و تعمیر آن، درخواست خود را ثبت کنید و از متخصصان قیمت بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • هزینه کمد دیواری ام‌ دی‌ اف با توجه به جزئیات کمد و متریال‌های استفاده‌شده محاسبه می‌شود.
  • ۲. برای ساخت کمد دیواری از مواد اولیه مانند ورق MDF ، پایه کمد، درب و پوشش استفاده می‌شود و انتخاب مناسب این مواد در کیفیت کمد و نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف تاثیر دارند.
  • ۳. برای محاسبه متراژ ورق‌های مورد نیاز برای ساخت کمد دیواری باید ابتدا طرح کمد را بر روی کاغذ رسم کرده و با استفاده از فرمول‌های مناسب به متراژ ورق‌ها و تعداد آن‌ها برسیم.
  • ۴. برای محاسبه هزینه نصب کمد دیواری باید به مواردی مانند مدت زمان و تعداد نیروی کار و نوع پوشش و درب کمد توجه داشت.
  • ۵. برای قیمت‌گذاری کمد دیواری ام ‌دی ‌اف باید به فاکتورهایی مانند نوع ورق MDF، ضخامت ،اندازه ،تعداد درب و پوشش و … استفاده کرد.

معرفی کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری ام‌دی‌اف، از ورق‌های چندلایه ام ‌دی ‌اف ساخته شده است. این ورق‌ها از الیاف چوب و رزین ساخته می‌شوند و دارای چگالی بالا، مقاومت دربرابر رطوبت، ضربه و کیفیت بالایی هستند.

به‌همین دلیل، از آن‌ها برای ساخت کابینت‌ها، کمد‌ها، میزها و سایر اشیاء دکوری استفاده می‌شود.

این محصول، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های مناسبی مانند مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت شکل‌دهی، بسیار محبوب است و به‌عنوان یکی از محصولات مدرن و باکیفیت برای دکوراسیون داخلی منزل، محل کار و محل تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف خواهیم پرداخت.

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواري ام دي اف

هر ورق ام دی اف چند متر کمد دیواری می‌دهد؟

در ابتدا شاید برای شما نیز چنین سوالی پیش بیاید که هر ورق ام دی اف چند متر کمد دیواری میدهد؟ در واقع این مسئله بسیار متغییر است. زیرا ابعاد و متراژ هر ورق ام‌دی‌اف ممکن است با توجه به نوع و تولیدکننده آن متفاوت باشد.

متراژ کمد دیواری نسبت به ورق ام ‌دی ‌اف، به ابعاد ورق و نحوه برش آن و همچنین طرح و ابعاد کمد بستگی دارد. در واقع، برای هر نوع کمد دیواری ام ‌دی‌ اف، نیاز به طراحی و برش به اندازه دقیق ورق‌های مورد استفاده دارد.

به‌عنوان مثال، برای یک ورق ام‌دی‌اف با ابعاد 244 در 122 سانتی‌متر، در صورتی که بخواهیم یک کمد دیواری با ابعاد 200 در 60 سانتی‌متر تولید کنیم، نیاز به برش و استفاده از یک ورق با متراژ حدود 1.46 متر مربع داریم.

با این حال، در صورتی که طرح و ابعاد کمد دیواری مورد نظر متفاوت باشد، نیاز به ورق‌های با متراژ متفاوتی نیز خواهد بود.

به‌همین دلیل، برای نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف و تعداد ورق‌های مورد نیاز، بهتر است با تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر در ارتباط باشید و در این زمینه از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

قیمت ورق ام دی اف

برای هر متر کابینت چند ورق mdf نیاز است؟

برای این‌که بدانیم برای هر متر کابینت چند ورق mdf نیاز است، باید به تعداد ورق‌های مورد استفاده برای ساخت هر قسمت کابینت و نیز ابعاد این ورق‌ها توجه شود.

برای مثال، برای تولید درب یا کشوی کابینت، یک ورق ام‌ دی‌ اف با ابعاد مشخص و متناسب با ابعاد قطعات مورد نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی برای اینکه بدانیم با هر ورق ام‌ دی ‌اف (MDF) چند متر کابینت می‌سازند باید بدانیم که تعداد ورق‌های مورد نیاز برای تولید یک مترمربع کابینت بستگی به ابعاد و طراحی آن دارد.

بااین‌حال، به‌صورت تقریبی و با فرض یک کابینت با ابعاد 1 متر در 1 متر، معمولاً نیاز به 2 تا 3 ورق ام دی اف با ضخامت 18 میلی‌متر برای ساخت کابینت است.

به‌هرحال، برای دقیق‌ترین محاسبه تعداد ورق‌های مورد نیاز برای کابینت خود، باید به طراحی دقیق و ابعاد قطعات کابینت توجه کرد و با توجه به آنها تعداد ورق‌ها را محاسبه کرد.

قیمت متری کابینت ام دی اف

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف بر اساس متراژ ورق‌ها

برای نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف باید تعداد ورق‌های مورد نیاز و این که هر ورق ام دی اف چند متر مربع است توجه کرد.

برای اینکه دقیقا بدانیم قیمت ساخت کمد دیواری ام دی اف چقدر است؟ ابتدا باید ابعاد کمد را به‌دقت اندازه‌گیری کنیم و در نظر داشته باشیم که در ساخت کمد دیواری معمولا از ورق‌های استانداردی با ابعاد مشخصی استفاده می‌شود. سپس برای محاسبه متراژ ورق‌های موردنیاز، از فرمول زیر استفاده می‌کنیم:

متراژ ورق = (طول + عرض) x 2 x تعداد x ضخامت / 1000000

در این فرمول، طول و عرض به سانتی‌متر است و کلمه تعداد به تعداد ورق‌های موردنیاز برای ساخت کمد دیواری اشاره دارد. همچنین ضخامت نیز به میلی‌متر است.

در نهایت، برای محاسبه کل متراژ ورق‌ها، باید متراژ هر ورق را با تعداد ورق‌های مورد نیاز جمع کنیم.

لازم به‌ذکر است که برای محاسبه دقیق‌تر متراژ ورق‌ها، باید نیازمندی‌های خاص پروژه و نوع ورق‌های استفاده‌شده را در نظر گرفت.

محاسبه رایگان هزینه خدمات نجاری در محل!

یک روش طلایی برای محاسبه قیمت کمد دیواری

اشاره کردیم که نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف به عوامل متعددی مانند اندازه، ضخامت و نوع ورق ام ‌دی‌ اف استفاده‌شده، طراحی و مدل کمد، نوع درب‌ها، متراژ کل و هزینه نصب آن بستگی دارد. همچنین هزینه‌های تولید و نگه‌داری کارگاه نیز در قیمت‌گذاری تاثیرگذار است.

به‌طورکلی، نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف برای هر مترمربع بسیار متفاوت است. اما این محدوده بسته به نوع و قیمت ورق ام‌ دی ‌اف، ضخامت، طراحی، جزئیات نصب و هزینه‌های تولید ممکن است متغیر باشد.

همچنین هزینه نصب کمد دیواری ام ‌دی ‌اف به متراژ، نوع پایه، نحوه نصب و یراق‌آلات استفاده‌شده برای نصب بستگی دارد.

دستمزد ام دی اف کار

محاسبه هزینه نصب کمد دیواری ام دی اف

برای نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام‌ دی‌ اف که بخش اصلی آن نصب است، باید به چند عامل مهم توجه کرد. این عوامل عبارتند از:

تعداد نصابان

تعداد کارگران نصاب برای نصب کمد دیواری به ابعاد کمد، تعداد درب‌ها، تعداد قفسه‌ها، نوع درب و قفسه، و همچنین نوع ورق استفاده شده بستگی دارد.

قیمت ساخت کمد دیواری ام دی اف چقدر است؟ | نحوه محاسبه قیمت کمد ام دی اف

نوع ورق ام دی اف

برای کمد دیواری می‌توان از انواع مختلف ورق‌های MDF استفاده کرد. قیمت ورق‌ها بسته به نوع، کیفیت و ضخامت متفاوت است.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز

برای نصب کمد دیواری، ابزار و تجهیزاتی نظیر پیچ‌گوشتی، دریل، ابزار قیچی و اتصالات مختلف نیاز است. به‌عنوان مثال قیمت کمد دیواری ریلی و همچنین هزینه طریقه نصب درب اکاردئونی کمد دیواری که نیازمند نصب تجهیزات خاصی است، با انواع کمد دیواری ساده متفاوت است.

با توجه به موارد فوق، به‌طورکلی هزینه نصب کمد دیواری ام‌دی‌اف معمولا در حدود 30 تا 40 درصد از هزینه کل کمد دیواری خواهد بود. اما این میزان بسته به شرایط پروژه و محل نصب، ممکن است متغیر باشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، بررسی کردیم که قیمت ساخت کمد دیواری چقدر است؟

همانطور که بیان شد، عوامل مؤثر در قیمت متری کابینت ام دی اف بسیار متنوع هستند و لذا برای محاسبه دقیق قیمت، باید تمامی این عوامل مورد بررسی قرار گیرند. روش‌های مختلفی برای محاسبه قیمت وجود دارد که می‌توان با توجه به نیاز و محیط مورد استفاده، بهترین روش را انتخاب کرد.

محاسبه قیمت بر اساس متراژ، جنس و کیفیت مصالح و نوع درب‌ها و لوازم جانبی، از جمله روش‌های مورد استفاده در نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف هستند.

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا