آموزش نصب کابینت ممبران

چوب و کابینتساختمانکابینت

زیبایی آشپزخانه با نصب کابینت ممبران بسیار چشم‌نوازتر خواهد شد. کابینت ممبران یا وکیوم یکی از جنس‌ها و طرح‌های پر‌طرفدار است که امروزه با سبک‌های مدرن و کلاسیک عرضه می‌شود.

اگر نصب کابینت‌ها به‌طور غیراصولی و غیرحرفه‌ای انجام شود، علاوه‌بر این‌که هزینه و متریال استفاده‌شده هدر می‌رود، به دوام و ظاهر آن نیز ضربه وارد می‌شود و شما باید در مدت‌‌زمان کمی اقدام به تعویض کابینت آشپزخانه خود کنید. در ادامه به بررسی نحوه نصب کابینت های ممبران می‌پردازیم.

نکات کلیدی

  • برای ثابت ماندن کابینت‌های زمینی لازم است که از پایه‌های کاملا تراز استفاده شود.
  • با توجه به مدل کابینت ممبران، ممکن است که نصب تاج صرفا جنبه تزئینی داشته باشد یا این‌که برای محکم شدن کابینت نصب تاج ضروری باشد.
  • برای محکم شدن روکابینتی‌ها بهتر است از پیچ استفاده شود تا علاوه‌بر استحکام، تعمیر و تعویض آن در آینده امکان‌پذیر باشد.

آموزش نصب کابینت ممبران آشپزخانه

نحوه نصب کابینت‌ های ممبران ازجمله کارهایی است که به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد. بهتر است برای نصب آن به سراغ افراد حرفه‌ای بروید تا جلوه و زیبایی را به آشپزخانه شما ببخشند.

معمولا نجار‌های ماهر اندازه‌گیری دقیق برای ساخت و نصب کمد‌های منظم را می‌دانند که نکته بسیار مهمی در کابینت‌سازی به شمار می‌رود. در این بخش مراحل نصب کابینت ممبران را به‌صورت جز‌ء‌‌به‌‌جزء بررسی خواهیم کرد.

ساخت و تعمیر انواع کابینت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت

ساخت و تعمیر کابینت با آچاره

ساخت و تعمیر انواع کابینت را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت

ساخت و تعمیر کابینت با آچاره

1. انتخاب متریال و دیزاین رنگ

با توجه‌ به این‌که سلیقه افراد متفاوت است، انتخاب متریال خوب و مناسب در محدوده بسیار وسیعی انجام خواهد شد. در ابتدا شما باید سبک مناسب و دلخواه خودتان را انتخاب کنید و بعد از آن انواع کابینت‌ها را بشناسید.

کابینت‌ها در انواع مختلفی از جمله (ام‌دی‌اف، کابینت انزو، چوبی، کابینت های‌گلاس، ممبران و غیره) هستند که هر یک از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند؛ اما در میان همه این‌ها، نصب و اجرای کابینت ممبران از اصول و قواعد خاص خود برخوردار است که نصاب باید آن‌ها را رعایت کند.

2. علامت‌گذاری جهت نصب کابینت

هر آشپزخانه ابعاد، اندازه‌ها و هماهنگی کابینت با دکوراسیون داخلی و همچنین شیوه نصب ویژه‌ای را می‌طلبد. در نتیجه بعد از مشخص شدن ابعاد و اندازه‌گیری دقیق، محل قرارگیری کابینت را با علامت‌گذاری مشخص کنید تا از بروز مشکل در زمان نصب جلوگیری کنید.

3. نصب بدنه کابینت به نگه‌دارنده‌ها

برای نصب بدنه کابینت به اتصالات، 2 مرحله وجود دارد. از آنجاکه کابینت‌های آشپزخانه 2 بخش دیواری و زمینی هستند؛ بنابراین باید این دو قسمت با فاصله مناسب از یکدیگر نصب شوند.

آموزش نصب کابینت ممبران آشپزخانه

  • نصب کابینت‌های دیواری

کابینت‌های دیواری، روی دیوار و در ارتفاع نصب می‌شوند.

به‌طوری‌ که می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند؛ اما بهتر است از اتصالات قوی برای نصب استفاده کنید.

  • نصب کابینت زمینی

کابینت‌های زمینی برای ثابت ماندن، به پایه نیاز دارند و باید به‌خوبی روی زمین تراز شوند؛ چراکه امکان اختلاف سطح در کف اغلب آشپزخانه‌ها؛ مانع از ثابت ماندن کابینت می‌شود.

نصاب در زمان نصب کابینت ممبران باید پایه‌های کابینت را بچرخاند تا بتواند آن را روی سطح تراز کند و سپس با استفاده از اتصالات، کابینت‌ها را در جای خود ثابت کند. با انجام این کار از جابه‌جایی و لق زدن کابینت جلوگیری می‌شود.

مونتاژ و نصب کابینت ممبران

4.  اندازه‌گیری صحیح درب‌ها و قفسه‌ها

در برخی موارد نجار پس از نصب کابینت اقدام به‌اندازه‌گیری و ساخت در‌ها و قفسه‌ها می‌کند تا هنگام نصب در و جک کابینت با مشکل مواجه نشود. البته این روش نصب کابینت ممبران است و در نصب کابینت‌های دیگر نیز کاربرد زیادی دارد.

اندازه‌گیری درب‌ها و قفسه‌های کابینت باید با دقت بالا اندازه‌گیری شود و برای قفسه‌های داخل کابینت اندازه استاندارد را در نظر گرفت. به اینصورت در زمان بازوبسته کردن درب به مشکل بر‌نمی‌خورید. به‌طور معمول اندازه قفسه‌ها مقداری کمتر از عمق در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کابینت!

5. نصب روکابینتی یا پیشخوان

روکابینتی یا همان پیشخوان با توجه‌ به سلیقه و نیاز مشتری ساخته می‌شود که جنس آن یا از خود کابینت یا هر نوع جنس دیگری است. فرایند اندازه‌گیری و برش روکابینتی باید با دقت انجام شود تا در زمان استفاده کوچکی و بزرگی آن مشکل‌ساز نشود.

روکابینتی‌ها باید به‌وسیله پیچ روی کابینت محکم شوند تا اگر زمانی نیاز به تعمیر یا تعویض داشتند، شما بتوانید آن‌ها را به‌راحتی تعویض کنید.

برای کسب اطلاعات در خصوص آموزش نحوه خش گیری کابینت های گلاس کلیک کنید.

اندازه‌گیری دقیق برای نصب کابینت ممبران زمینی

6. نصب لولای کابینت‌ها

در نصب کابینت ممبران ابتدا باید لولا‌ها برش‌کاری شوند و بعد از اندازه‌گیری دقیق آن‌ها را در قسمتی که علامت‌گذاری کرده‌اید، بر روی در و بدنه کابینت نصب کنید.

7. نصب ریل کابینت

در قسمت‌هایی که علامت‌گذاری کرده‌اید می‌توانید ریل‌ها را قرار دهید. البته توجه داشته باشید که ریل‌های با‌کیفیت و مناسب در فرآیند بازوبسته شدن روان کشوها، نقش به‌سزایی دارند.

در واقع نصب لولا و ریل‌ها یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کابینت ممبران به‌شمار می‌رود.

نصب ریل کابینت ممبران

8. نصب کشو، طبقات

در این مرحله باید کشوها و طبقات به‌درستی جایگذاری شوند و کشوهای داخل کابینت که به‌سختی بازوبسته می‌شوند را چک کنید و از اتصالات درست آن‌ها مطمئن شوید تا مشکل حل شود.

مراحل نصب کابینت ممبران

9. نصب درب

مرحله بعدی در نصب کابینت ممبران نصب درب به لولا‌های کابینت و رگلاژ کردن درب کابینت هاست. درها باید به‌درستی و با فاصله مساوی به لولا‌ها متصل شوند.

اگر در فرآیند نصب و تنظیم لولاها دقت به خرج دهید، باعث بی‌نقص بودن کابینت و بازوبسته شدن راحت آن خواهد شد.

10. نصب دستگیره‌ها

در این مرحله دستگیره‌ها را روی درب کابینت وصل کنید و در این حالت کابینت قابل‌ استفاده است و می‌توانید وسایل داخل آن را بچینید.

طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت با تیم آچاره

11. نصب تاج کابینت

نصب تاج کابینت ممبران بیشتر جنبه تزیینی دارد؛ اما در برخی از مدل‌ها این تاج لازم و ضروری است. با نصب تاج روی کابینت شما می‌توانید فاصله خالی بین کابینت و دیوار را به‌خوبی بپوشانید.

درواقع طرح‌های متنوع و زیادی برای تاج کابینت وجود دارد که هر مشتری با توجه‌ به سلیقه خود، نمونه‌ای از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

نصب تاج برای کابینت‌های قدیمی کار چندان سختی نیست؛ اما برای کابینت‌های جدید مثل ممبران، نصب تاج زمان‌بر و سخت‌تر است.

برخلاف بدنه کابینت، تاج با دیوار ارتباطی ندارد و شما باید تاج کابینت ممبران را روی کابینت نصب کنید. البته برای نصب باید مراحل گفته‌‌شده را رعایت کنید.

  1. اندازه‌گیری نوارهای چوبی میخ
  2. اندازه‌گیری لبه پایین کابینت
  3. برش نوارهای چوبی
  4. قرار دادن نوارهای میخ در مکان‌های تعیین‌شده
  5. اندازه‌گیری و برس قسمت‌های جانبی تاج
  6. در مرحله آخر می‌توانید رنگ‌آمیزی را شروع کنید.

جمع‌بندی

امروزه به‌جای استفاده از چوب در کابینت‌های کلاسیک که هزینه نسبتا بالایی دارند، می‌توانید از ممبران استفاده کنید که جایگزین خوبی برای چوب است.

نصب کابینت ممبران مزایای بی‌شماری نسبت به دیگر کابینت‌ها دارد و گزینه بسیار خوب برای کابینت‌های کلاسیک است. اگر شما می‌خواهید کابینت ممبران را برای آشپزخانه خودتان انتخاب کنید، بهتر است ابتدا درباره نحوه نصب و ساخت این کابینت تحقیق کنید تا نتیجه نهایی کار برای شما مطلوب باشد.

به‌همین منظور می‌توانید از طریق ثبت سفارش ساخت و نصب کابینت در آچاره با طراحان و نصابان کابینت ممتاز شهر مشاوره نمایید و در صورت توافق، ساخت و نصب کابینت ممبران خانه خود را به متخصصان آچاره واگذار کنید.

سؤالات متداول

قطعات کابینت ممبران شامل چه چیزی است؟

قطعات تشکیل‌دهنده کابینت شامل (بدنه کابینت، پایه، دستگیره، صفحه رو کابینتی، لولا و ریل‌ها وغیره) است که در متریال‌های مختلفی نظیر سنگ، شیشه و چوب هستند.

ساخت کابینت ممبران شامل چه مراحلی می‌شود؟

1- کنده‌کاری و خراطی چوب
2- کنده‌کاری با استفاده از دستگاه cnc
3- طراحی با جزئیات بالا در کابینت ممبران
4- چسب زدن و محکم‌کاری روی سطح MDF

در نصب کابینت ممبران چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای ساخت و نصب کابینت حتما از یک فرد باتجربه و متخصص کمک بخواهید که دوره آموزش نصب کابینت ممبران آشپزخانه را گذرانده و توانایی داشته باشد که به‌طور صحیح کابینت را نصب کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا