تمیز کردن گل مصنوعی: ابریشمی، پلاستیکی و فلزی

نظافت و شستشو

گیاهان مصنوعی بسیار زیبا هستند و از آنجایی که به مراقبت‌هایی مانند آبیاری و کود دهی نیاز ندارند بسیار کاربردی هستند. اما فراموش نکنید برای اینکه زیبایی خود را حفظ کنند و در نظافت خانه و تمیز دیده شدن آن اثر داشته باششند باید منظم تمیز شوند. برای تمیز کردن گل مصنوعی از هر جنسی که باشند باید دقت به خرج داد تا گل خراب و پلاسیده و چروک نشود. در ادامه به شما خواهیم آموخت که چگونه گل‌های مصنوعی را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید.

تمیز کردن گل مصنوعی از جنس ابریشم

1. گل‌های خود را  هر هفته گردگیری کنید

تمیز کردن گل مصنوعی ابریشمی را با استفاده از یک دستمال یا یک گردگیر پر دار و با حرکات آرام بر روی قسمت‌هایی که معمولاً گردوغبار جمع می‌شوند شروع کنید. گردگیری هفتگی می‌تواند از کثیف شدن شدید گل‌ها جلوگیری کند و با این کار دیگر نیازی نیست که هر چند وقت گل‌ها را خیلی عمیق و اساسی تمیز کند.  به عنوان جایگزینی برای گردگیر پر، می‌توانید از وسایل زیر استفاده کنید:

  • یک پارچه میکروفیبر
  • استفاده از سشوار با حرارت کم

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

تمیز کردن گل های مصنوعی با سشوار

2. از اسپری پاک کننده گل ابریشم استفاده کنید

گل‌ها را به آرامی اسپری کنید. در این روش از تمیز کردن گل مصنوعی، بعد از اسپری کردن دیگر نیازی به پاک کردن گل‌ها نیست. می‌توانید این اسپری را از فروشگاه‌ها خریداری کنید. اسپری‌های تمیزکننده می‌توانند خیلی کارآمد باشند، اما معمولاً گران هستند.

3. گل‌ها را در یک کیسه حاوی نمک یا آرد ذرت تکان دهید

گل‌ها را همراه با چند قاشق نمک درشت در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. کیسه را به آرامی به مدت یک دقیقه تکان دهید. دانه‌های نمک به عنوان یک ساینده‌های ملایم عمل می‌کنند و به آرامی گردوغبار و کثیفی را از بین می‌برند.

وقتی کارتان تمام شد، گل‌ها را از کیسه دربیاورید و نمک باقی‌مانده را دور بریزید. می‌توانید از دو تا سه قاشق غذاخوری آرد ذرت نیز به جای نمک استفاده کنید.

4. تمیز کردن برگ گیاهان با سرکه و آب

اگر فکر می‌کنید  جنس گل‌های شما مقاوم است و می‌تواند کمی رطوبت را تحمل کند، یک بطری اسپری را با مقدار مساوی آب و سرکه سفید پر کنید. خیلی آرام، گل‌ها را با این محلول اسپری کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. می‌توانید یک حوله در زیر گل‌ها قرار دهید تا قطرات اضافی روی حوله بریزد.

5. از آب و مایع ظرف‌شویی برای تمیز کردن گل مصنوعی استفاده کنید

سینک را با آبی که هم‌دمای اتاق است پر کنید و چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید. به آرامی هر گل را در آب بچرخانید و به آرامی مالش دهید تا هرگونه کثیفی از بین برود. بلافاصله گل را از آب خارج کرده و با یک حوله تمیز تمام قسمت‌های گل را خشک کنید. هنگام خشک کردن گل‌ها احتیاط کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

تمیز کردن گل مصنوعی پلاستیکی

1. گل‌ها را گردگیری کنید

این کار را هر هفته انجام دهید تا از تجمع ذرات گرد و غبار روی گل‌ها جلوگیری کنید. گردگیر خود را به آرامی روی گل‌ها حرکت دهید. از آنجایی که پلاستیک از ابریشم بادوام‌تر و مقاوم‌تر است، می‌توانید از یکی از موارد زیر به عنوان جایگزین گردگیر پر استفاده کنید:

  • یک پارچه میکروفیبر
  • سشوار با حرارت کم

2. تمیز کردن برگ گیاهان با آب لیمو

مقداری آب لیمو را در بطری اسپری بریزید. آب لیمو را روی قسمت‌های کثیف گل‌ها اسپری کنید. اسید سیتریک به تجزیه کثیفی کمک می‌کند.

  • اگر کثیفی گل‌ها زیاد است، آن را به آرامی با یک پارچه یا دستکش ظرف‌شویی پاک کنید. گل‌ها را در آب خنک بشویید. پس از اتمام آبکشی، گل‌ها را روی حوله بگذارید تا خشک شوند.
  • برای تمیز کردن گل مصنوعی هرگز از آب داغ استفاده نکنید، زیرا می‌تواند چسبی که تک تک تکه‌های گل را در کنار هم نگه می‌دارد را ضعیف کند یا از بین ببرد.
  • از مالش دادن گل‌ها خودداری کنید، چون می‌تواند به گل‌ها آسیب برساند.

تمیز کردن برگ گیاهان با آب لیمو

3. از شیشه پاک کن استفاده کنید

روش دیگر تمیز کردن گل مصنوعی استفاده از شیشه پاک کن است. شیشه پاک کن را روی کل هر گل اسپری کنید. گل‌ها را به مدت 30 دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید. این کار به فعال شدن پاک کننده موجود در شیشه پاک کن کمک می‌کند.

برای نظافت منزل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تمیز کردن گل مصنوعی فلزی

1. برای تمیز کردن گل مصنوعی هر هفته آن‌ها را گردگیری کنید

از آنجایی که فلز از پلاستیک یا ابریشم محکم‌تر و مقاوم‌تر است، می‌توانید ذرات گرد و غبار روی گل‌ها را با حوله دستی یا پارچه میکرو فایبر پاک کنید.

2. تمیز کردن گل مصنوعی فلزی با سرکه

برای رفع کدری گل‌های مصنوعی فلزی، دو قسمت سرکه سفید و یک قسمت آب را با هم مخلوط کنید. گل‌ها را حدود دو ساعت در این ترکیب خیس کنید. بعد از دو ساعت، گل‌ها را از محلول خارج کرده و با آب بشویید. گل‌ها را با حوله خشک کنید. از طرف دیگر، می‌توانید مخلوط سرکه و آب را با موارد زیر جایگزین کنید:

  • آب گوجه
  • مخلوطی از دو قسمت شیر ​​و یک قسمت آب

تمیز کردن گل‌های مصنوعی فلزی با سرکه

3. از بین بردن زنگ زدگی گل‌های فلزی

به آرامی با استفاده از یک برس سیمی زنگ‌زدگی‌ها را خراش دهید. می‌توانید از یک محصول ضد زنگ استفاده کنید و سپس گل‌ها را دوباره با اسپری رنگ مخصوص، رنگ کنید.

تمیز کردن گل خشک

سبدهای گل و دسته‌های گل خشک شده می‌تواند یک المان خوب برای دکوراسیون منزل شما باشد. اگرچه گل‌های خشک می‌توانند جایگزین خوبی به جای گل‌های تازه باشند، اما به یاد داشته باشید که آن‌ها دائمی نیستند. اگر از گل خشک به درستی نگهداری شود، بین سه تا پنج سال دوام می‌آورند.

گل‌های خشک شده را که نیاز به گردگیری یا تمیز کردن دارند بردارید و آن‌ها را در فضای باز روی میز یا هر سطح صاف و سفت دیگری قرار دهید. بهتر است گل‌های خشک شده را در فضای باز تمیز کنید تا از انتقال گرد و غبار به قسمت‌های دیگر خانه جلوگیری کنید.

تمیز کردن گل خشک

سشوار را در نزدیکی جایی که گل‌های خشک شده خود را گذاشته‌اید وصل کنید تا بتوانید به راحتی از آن برای تمیز کردن گل خشک استفاده کنید. برای تمیز کردن گل خشک، سشوار را در فاصله 10 سانتی‌متری از گل‌ها بگیرید.

سشوار را روی کمترین میزان حرارت و سرعت قرار دهید و روشن کنید و باد سشوار را به سمت گل‌ها هدایت کنید که گرد و غبار جمع شده را از روی گل‌ها پاک کند. ممکن است لازم باشد از دست آزاد خود برای حرکت دادن آرام ساقه‌ها و گل‌های خشک شده استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام گرد و غبار و آلودگی از همه قسمت‌های گل، پاک شده است.

اگر هوا خیلی سرد است و نمی‌توانید برای تمیز کردن گل خشک، گل‌هایتان را به فضای باز منتقل کنید یا اگر نمی‌توانید گل‌ها را بیرون ببرید، می‌توانید گل‌ها را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ یا جعبه‌ قرار دهید. اگر سشوار دم دست ندارید، می‌توانید از گردگیر پر نیز استفاده کنید تا گرد و غباری که روی گل‌های شما جمع شده است را پاک کند.

4.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا