سیم کشی تلفن

چگونه سیم تلفن را پیدا کنیم؟

ساختمانبرقکاریسیم‌ کشی تلفن

گاهی برای اینکه بفهمیم آیا مشکل خرابی تلفن ثابت از سیم کشی تلفن است یا از مخابرات باید سر خط تلفن ثابت را در آپارتمان پیدا کرده و خط تلفن ثابت را تست کنم. در واقع ما می‌خواهیم یک خط DSL ورودی پیدا کنیم. اگر فقط یکبار درب جعبه‌ تلفن را باز کرده باشید، متوجه خواهید شد که جعبه‌های تلفن ثابت و سیم‌های درون آن اغلب گیج کننده هستند. بنابراین پیدا کردن سیم تلفن مربوط به واحد شما کار دشواری خواهد بود. اگر شما نمی‌دانید چگونه سیم تلفن را پیدا کنید با ما همراه باشید تا نحوه پیدا کردن آن را به شما آموزش بدهیم.

بهترین روش برای پیدا کردن سیم تلفن

برای پیدا کردن سیم تلفن، اولین کار رفتن به کوچه است. در کنار درب ورودی به دنبال جعبه تلفن باشید. تعدادی سیم را خواهید دید که از جعبه تلفن به ساختمان شما می‌رود. این جعبه‌ها معمولا به شکل یک جعبه فلزی یا پلاستیکی هستند.

بعد از یافتن آن، باید پیچ‌های جعبه را باز کنید تا بتوانید به سیم‌های تلفن دسترسی داشته باشید. نوع پیچ‌ها را نگاه کنید و بسته به اینکه چهار پر هستند یا خطی، با یک پیچ گوشتی مناسب آنها را باز کنید. بعد از باز کردن درب جعبه، تعدادی سیم رنگی آب و زرد خواهید دید که در برخی از موارد روی خطوط نصب شده، یک برچسب حاوی اطلاعات مشخصات سیم، شماره واحد و … را خواهید دید.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

پیدا کردن سیم تلفن

با اینکه سیم‌های تلفن درون جعبه اغلب به هم ریخته‌ هستند، شما نیازی به درک و شناخت همه آن ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برچسبی را پیدا کنید که شماره تلفن مورد نظر را دارد. به طور معمول، سیم‌های تلفن رنگارنگ هستند و در سمت جعبه قرار داده می‌شوند.

پس برای پاسخ به سؤال چگونه سیم تلفن را پیدا کنیم باید گفت همیشه به دنبال سیم‌های رنگارنگ طرف چپ جعبه باشید، هر چند نحوه قرار گیری سیم‌ها در برخی جعبه‌ها متفاوت است. زیرا شرکت مخابرات ممکن است، متناسب با نوع و موقعیت جعبه و ساختمان، محل قرارگیری سیم‌‌ها را تغییر دهد. هنگامی که امکانات تلفن را پیدا کردید، گام بعدی این است که به دنبال برچسب خط باشید. معمولا برچسب‌های مختلف تلفن کاغذی آبی و زرد را مشاهده خواهید کرد. با پیدا شدن برچسب، شما به سیم تلفن خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

سیم کشی تلفن


گاهی پیدا کردن سیم تلفن به روش بالا، عملا نشدنی است. چون سیم‌ها یا برچسب ندارند یا بسیار طولانی هستند و به دلیل ظریف بودن آنها، یک حرکت اضافی دست می‌تواند سیم تلفن سایر طبقات را قطع کند. در چنین شرایطی می‌توانید از راهکارها زیر استفاده کنید:

سیم تلفن ساختمان

یک سیم مسی را آورده و دو طرف آن را لخت کنید. با موبایل شماره واحد خود را بگیرید و بدون جواب دادن به تلفن، اجازه دهید تا بوق بخورد. حال دو طرف سیم مسی را به دو پایه ترمینال بزنید. زمانی که بوق تلفن قطع شود، آن بخش از ترمینال مربوط به خط تلفن شما می‌باشد.

نحو پیدا کردن سیم تلفن

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

به کمک یک آداپتور یا تعدادی باتری قلمی (به دلیل طولانی بودن سیم تلفن تا دم در، معمولا باتری گزینه مناسبی نیست) به دو طرف سیم تلفن از داخل آپارتمان می‌توان این کار را انجام داد. در محل جعبه تلفن با آزمایش زوج سیم های موجود به وسیله ولتمتر یا یک لامپ کوچک، می‌توانید زوج سیم مورد نظر را پیدا کنید.

توجه: قبل از وصل کردن سیم تلفن به شبکه مخابرات، باید منبع تغذیه از آن طرف سیم قطع شود.

2.8/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید