تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده

چوب و کابینتساختمانمبلمان

طبیعی است پس از مدتی با استفاده مداوم از مبلمان چوبی چند پریدگی بر روی چوب مبل شما ایجاد شود. در این مقاله قصد داریم چند روش آسان و در دسترس برای تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده را با شما به اشتراک بگذاریم؛ تا در کنار اقداماتی مانند شستشوی مبل با دستگاه مشکل ظاهری مبل شما را حل کند.

با ما همراه باشید.

نحوه رفع خراش‌های جزئی در مبلمان چوبی

خراش‌های بسیار جزئی آنهایی هستند که می‌توانید با چشم خود ببینید اما وقتی انگشت خود را روی آن بکشید آن را احساس نمی‌کنید. اینها فقط به کمی اصلاح  نیاز دارند که انجام آن بسیار آسان است. روشی که باید بکار بگیرید به بافت چوب بستگی دارد. در ادامه بیشتر به بررسی روند انجام کار خواهیم پرداخت.

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • بهترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش‌دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش‌دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

اشستشوی مبل با تیم آچاره

مبل شویی با دستگاه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • شستشوی مبل با دستگاه در خانه
  • بهترین مواد شوینده بدون آسیب به مبل
  • شستشوی انواع سطوح روکش‌دار مانند میز، صندلی و دیوارهای روکش‌دار
  • شستشوی موکت با دستگاه در محل
  • شستشوی فرش با دستگاه در محل
  • شستشوی مبلمان اداری

اشستشوی مبل با تیم آچاره

1. با برداشتن موم شروع کنید

بسیاری از اوقات خراش‌هایی در موم روی مبلمان ایجاد می‌شود. اگر علاوه بر خط و خش، با رسوبات نیز سر و کار دارید قبل از برطرف کردن خراش‌ها و ترمیم رنگ چوب مبل مطمئن شوید که تجمع موم را از روی مبلمان خود پاک کرده‌اید.

2. استفاده از روغن زیتون و سرکه

برای لکه گیری چوب مبل،1 قسمت سرکه سفید مقطر و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. هم بزنید تا مخلوط شود. مخلوط را روی خراش بکشید. اسید استیک سرکه به پر شدن خراش کمک می‌کند. روغن زیتون رنگ خراش را اصلاح کرده و چوب را مرطوب می‌کند. این کار را انقدر  تکرار کنید تا خراش محو شود.

تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده

3. پوشاندن خراش‌های چوب تیره

چوب‌های تیره رنگ‌های متنوعی دارند. برای لکه گیری چوب مبل و پوشاندن خراش‌های مبلمان تیره، رنگی را انتخاب کنید که با چوب هماهنگ باشد. مراحل پولیش چوب مبل به صورت زیر است:

  • چوب ماهون یا گیلاس: از ید یا واکس کفش استفاده کنید.
  • چوب‌های تیره تر مانند اقاقیا: از تفاله قهوه مرطوب استفاده کنید.
  • چوب با رنگ متوسط: از چای سیاه استفاده کنید. هرچه چوب تیره‌تر باشد چای پر رنگ تری باید استفاده کنید.
  • چوب آبنوس: از مخلوط خاکستر چوب با کمی آب برای تشکیل خمیر استفاده کنید.

برای ترمیم رنگ چوب مبل از یک سواب پنبه‌ای یا قلم مو استفاده کنید تا یک لایه سنگین از هر رنگی که انتخاب می‌کنید را بمالید. مراقب باشید که آن را روی سایر قسمت‌های چوب قرار ندهید. بگذارید یک ساعت یا بیشتر در جای خود بماند سپس مواد اضافی را پاک کنید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده

در مرحله آخر هم با استفاده از پولیش مبلمان خانگی برای تنظیم رنگ، کار را تمام کنید.

نحوه رفع خراش‌های عمیق در مبلمان چوبی

اگر زمانی که انگشت خود را روی مبل می‌گذارید خراش را احساس کنید به چیزی نیاز دارید که برای ترمیم چوب ضربه خورده مناسب باشد. این احتمال وجود دارد که ابزار مناسب حل مشکل را در جعبه مداد شمعی کودک خود پیدا کنید! رنگی را پیدا کنید که با مبلمان شما مطابقت داشته باشد و آن را به خوبی روی خراش بمالید. رنگ اضافی را با لبه کارت بانکی بردارید. سپس مبلمان خود را جلا دهید تا به ترکیب شدن رنگ‌ها کمک کند.

ترمیم پریدگی چوب مبل با استفاده از اتو

برای از بین بردن فرورفتگی‌های مبلمان چوبی با استفاده از اتو، یک حوله سفید ضخیم را مرطوب کنید. حوله باید سفید باشد تا رنگ را به مبلمان در حال تعمیر منتقل نکند. حوله مرطوب را روی فرورفتگی قرار دهید و اتوی داغ را به مدت 30 ثانیه به طور مداوم روی محل بکشید. پارچه را بچرخانید تا دوباره قسمت مرطوب آن استفاده شود و این عمل را تکرار کنید. پس از رفع فرورفتگی، 24 ساعت صبر کنید تا چوب کاملا خشک شود. سپس آن ناحیه را با روغن زیتون آغشته کنید تا هرگونه تیرگی از بین برود.

تعمیر مبل با  استفاده از سنباده

گاهی اوقات استفاده از کاغذ سنباده برای لکه گیری چوب مبل و از بین بردن خراش یا فرورفتگی روی مبلمان چوبی امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال اگر مبل رنگ شده باشد هر گونه فرورفتگی یا خراش احتمالاً رنگ را نیز از بین برده است. اما گاهی مجبور نیستید کل قطعه را مجدداً تکمیل یا رنگ آمیزی کنید. به شرطی که پوشش یا رنگ مطابق و هماهنگی در دسترس بیشتری داشته باشید. فقط باید ابتدا ناحیه آسیب دیده را صاف کنید.

یکی از راه‌های خراش یا تعمیر پریدگی چوب مبل سنباده زدن لکه روی دانه‌های چوب با کاغذ سنباده 180 است. سپس گرد و غبار را پاک کنید و با سنباده 240 تکرار کنید تا دیگر خراش زیر دست احساس نشود. حالا زمان رنگ آمیزی خراشیدگی و لکه گیری چوب مبل است. برای چوب‌های رنگ شده، از قلم موی نقاشی و رنگ مشابه استفاده کنید. برای چوب بی رنگ از یکی از مواد رنگ‌آمیزی استفاده کنید. سپس با استفاده از یک پارچه نرم واکس خمیری را برای روکش‌های ساتن و ترکیب پولیش را برای روکش‌های براق به کار ببرید.

چگونه خراش‌های روی مبلمان چوبی را بپوشانیم

در این قسمت مقاله به برخی روش‌های ترمیم چوب ضربه خورده خواهیم پرداخت؛

1. گردو

گردو راه حل خوبی برای لکه گیری چوب مبل است زیرا گردو روغن طبیعی تولید می‌کند که می‌تواند خراش های قابل مشاهده را پنهان کند. همچنین برای خراش‌های عمیق‌تر نیز تاثیر دارد زیرا گوشت گردو می‌تواند شکاف‌های خراش را پر کند. یک گردوی خام را به مدت چند ثانیه به صورت مورب در طول یک خراش به جلو و عقب بمالید. سپس از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید و به آرامی ناحیه خراشیده را صاف کنید. در این مرحله خراش باید کمتر قابل توجه باشد و سطح به همان اندازه جدید به نظر برسد.

2. مداد ابرو

اغلب اوقات می‌توانید به جای از بین بردن خراش مبلمان، آن را بپوشانید. برای خراش‌های کوچک، مداد ابرویی را پیدا کنید که با رنگ سطح هماهنگ باشد و سپس در جهت خراش بکشید.

3. مداد شمعی

در خراش‌های عمیق‌تر، مداد شمعی می‌تواند برای ترمیم رنگ وسایل چوبی و پر کردن و پنهان کردن خراش مفید باشد. به خصوص اگر وقتی انگشت خود را روی آن می‌گذارید بتوانید خراش را احساس کنید. فقط رنگی را پیدا کنید که با مبلمان شما مطابقت داشته باشد و آن را روی خراش بمالید. اضافی را با کارت بانکی خود با دقت بردارید و مبلمان خود را جلا دهید تا براقی به آن ببخشید.

4. قهوه

برای ترمیم رنگ وسایل چوبی روکش‌های چوبی با رنگ تیره‌تر، دانه‌های قهوه فوری و کمی آب داغ را با هم مخلوط کنید. سپس از یک گوش پاک کن یا پارچه تمیز استفاده کنید تا قهوه را روی خراش بمالید. این روش به عنوان ترمیم رنگ چوب مبل عمل می‌کند و خراش را در کمترین زمان محو خواهد کرد.

بوی بد ماکروفر

5. رنگ

راه دیگر برای ترمیم رنگ وسایل چوبی و پنهان کردن خراش در مبلمان چوبی لاک زده، استفاده از رنگ آبرنگ در ناحیه آسیب دیده است. برای پنهان کردن خراش‌ها از یک قلم مو و رنگ با هم استفاده کنید. پس از پنهان شدن لکه، می‌توانید محل را با موم یا لاک بپوشانید.

مطلب پیشنهادی:تغییر رنگ چوب مبل

6. روغن پخت و پز

از روغن پخت و پز مانند روغن نباتی و روغن کانولا می‌توان برای پوشاندن خراش‌های جزئی مبلمان استفاده کرد. روغن ناحیه چوبی را تیره کرده و به ترکیب شدن آن کمک می‌کند. به آسانی کمی روغن را به نوک انگشتان خود بمالید و آن را روی خراش‌های کوچک بکشید تا پنهان شود.

7. واکس کفش

همچنین می‌توانید برای تعمیر پریدگی چوب مبل تیره و ترمیم رنگ وسایل چوبی از واکس کفش استفاده کنید. مطمئن شوید که رنگ آن دقیقاً با رنگ مبلمان شما مطابقت داشته باشد. واکس کفش را با استفاده از نوک انگشتان خود روی خراش بمالید. اجازه دهید حدود یک ساعت در جای خود بماند و محل را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. برای تثبیت رنگ از لاک یا مقداری پولیش خانگی استفاده کنید.

8. کره بادام زمینی

این روش مشابه ایده گردو است. کمی کره بادام زمینی روی خراش بمالید تا مبلمان چوبی خود را بازسازی کنید و به ترمیم رنگ چوب مبل بپردازید. کره بادام زمینی را حدود یک ساعت روی چوب بگذارید. آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید، سپس با یک پارچه میکروفیبر صاف نمایید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده

9. وازلین

وازلین می‌تواند به ترمیم رنگ چوب مبل و رفع فرورفتگی‌های ریز و پر کردن خراش‌ها کمک کند. کمی وازلین روی خراش‌ها و فرورفتگی‌ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. این کار به پر شدن چوب و پر شدن خراش کمک می‌کند. صبح وازلین را پاک کنید و سطح را براق نمایید.

مطالعه بیشتر: معرفی چند ترفند آسان برای تعمیر خانگی مبل

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‎‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آچاره دریافت کنید.

3.8/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا