آموزش ساخت کارتن رگال دار

اسباب کشی

اگر به‌دنبال نکاتی درباره آموزش ساخت کارتن رگال دار هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید. در اینجا می‌خواهیم ببینیم کارتن رگال دار چیست و چگونه ساخته می‌شود.

در بیان کلی باید بگوییم که کارتن رگال دار جعبه‌ای است که چوب لباسی درون آن به صورت موقت تعبیه شده و برای بسته بندی لباس‌ها به‌کار می‌رود.

یکی از چالش‌های اسباب‌کشی، حمل لباس‌ها است. هیچ کس دوست ندارد لباس‌هایش حین جابه‌جایی آسیب ببینند یا چروک شوند.

بهترین راه‌حل ساخت وسایلی است که بتوان از آن برای جابه‌جایی آسان لباس‌ها استفاده کرد. به‌همین دلیل در این مطلب به آموزش ساخت کارتن رگال‌ دار می‌پردازیم که وسیله‌ای کاربردی است.

یادآور می‌شویم که 2 سرویس حمل گاوصندوق و همچنین سرویس اسباب کشی با انواع ماشین‌های باربری، جزء سرویس‌های پردرخواست آچاره است که توسط تیم‌های مجرب و کاربلد ارائه می‌شود.

اگر در این زمینه نیاز به خدمات دارید، به بخش ثبت سفارش مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • استفاده از کارتن‌های رگال دار برای جابه‌جایی لباس‌های ظریف که نباید چروک شوند گزینه‌ای عالی هستند.
  • آویزان کردن لباس‌ها در کارتن‌های رگال دار به شما امکان می‌دهد به‌راحتی به تمام لباس‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • ساخت کاراتن‌های رگال دار در خانه بسیار ارزان و سریع است. به احتمال قوی تمام وسایل لازم برای ساخت این جعبه‌ها را در خانه خود داشته باشید.
  • جعبه‌های انتخابی برای کارتن رگال دار هر چه بزرگتر و سنگین‌تر باشند در برابر ضربات ناشی از جابه‌جایی مقاومت بیشتری می‌کنند.

کارتن رگال دار چیست؟

قبل از اینکه به آموزش ساخت کارتن رگال دار بپردازیم بیایید با ساختار این جعبه‌ها آشنا شویم. کارتن‌های رگال دار جعبه‌های مقوایی بزرگ و محکمی هستند که میله‌ای برای آویزان کردن لباس‌ها داخل آن‌ها نصب می‌شود.

این جعبه‌ها جابه‌جایی لباس‌ها حین اسباب‌کشی را آسان و سریع می‌کنند. با وجود کارتن‌های رگال دار، تا کردن لباس‌ها را به‌طور کامل فراموش کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که چوب لباسی‌ها را از کمد خود بیرون بیاورید و آنها را در جعبه‌های متحرک آویزان کنید.

فواید استفاده از کارتن رگال دار
آموزش ساخت کارتن رگال دار | کارتن رگال دار چیست؟

ضرورت آموزش ساخت کارتن رگال دار چیست؟

استفاده از کارتن رگال دار برای بسته‌بندی و جابه‌جایی لباس‌ها مزیت‌های زیادی دارد. با کمک کارتن‌های رگال دار بسته‌بندی لباس‌ها بدون دردسر انجام می‌شود و برای افرادی که قصد اسباب‌کشی به منزل جدید دارند بسیار کاربردی خواهند بود.

استفاده از تجهیزات بسته‌بندی باکیفیت در ساخت این کارتن‌ها کار شما را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. علاوه‌بر این محافظت از لباس‌ها حین جابه‌جایی از مهم‌ترین فواید استفاده از کارتن رگال دار محسوب می‌شود.

با کمک کارتن‌های رگال دار لباس‌ها در برابر گردوغبار، کثیفی، آسیب و چروک محافظت خواهند شد. با توجه به مزایای این جعبه‌ها، قطعا تمایل دارید هر چه زودتر آموزش ساخت کارتن رگال دار را شروع کنیم. اما آیا می‌دانید بهترین گزینه برای ساخت کارتن رگال دار چیست.

برای ساخت کارتن‌های رگال دار می‌توانید از مواد بسته‌بندی دست دوم مانند جعبه‌های قدیمی استفاده کنید. با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

اما برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها بهتر است هزینه کنید و مواد اولیه باکیفیت و محکم را خریداری نمایید.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌کشی!

آموزش ساخت کارتن رگال دار

در این قسمت با مراحل ساخت کارتن رگال دار و وسایل لازم برای این پروژه آشنا خواهیم شد. پس دیگر نگران لباس‌های خود نباشید؛ چون قرار است کارتن رگال دار را به‌راحتی و با کمترین‌ امکانات درست کنیم.

1. وسایل لازم را تهیه کنید

برای آموزش ساخت کارتن رگال دار به وسایل زیر نیاز دارید:

  • جعبه‌های بلند ساخته شده از مقوای ضخیم. بهتر است از جعبه‌های نو، بدون ایراد، تمیز و محکم استفاده کنید.
  • میله چوبی، میله فلزی یا چیزی شبیه به آن که لباس‌ها را به آن آویزان کنید.
  • چسب نواری پهن و ضخیم
  • ابزارهایی برای سوراخ کردن جعبه مانند مته یا پیچ گوشتی
  • کاتر یا چاقوی تیز
  • خودکار یا ماژیک برای علامت‌گذاری کارتن و چک لیست اسباب‌کشی

برای انتخاب جعبه مناسب بهتر است طول لباس‌های خود را اندازه‌گیری کنید.

مراحل ساخت کارتن رگال دار
آموزش ساخت کارتن رگال دار | لوازم لازم برای ساخت کارتن رگال دار

2. جعبه را آماده کنید

در این مرحله از آموزش ساخت کارتن رگال دار بعد از تهیه وسایل لازم، می‌توانید دست به‌کار شوید.

  • با مونتاژ جعبه و چسب زدن قسمت‌های پایینی شروع کنید. برای محکم شدن کارتن و جلوگیری از باز شدن آن در طول حمل‌ونقل، تمامی لبه‌های زیرین کارتن را چسب کاری کنید.
  • در این مرحله برای آویزان کردن لباس‌ها باید در یک طرف جعبه دریچه‌ای تاشو برش دهید. برای برش این دریچه از کاتر یا چاقوی تیز استفاده کنید. بهتر است این برش تا یک سوم طول جعبه امتداد داشته باشد.
  • بعد از آماده شدن بخش تاشو، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوراخ‌هایی در بدنه جعبه برای نصب میله ایجاد کنید. در انتخاب محل سوراخ‌ها دقت کنید چون باید بعد از آویزان کردن لباس‌ها، لبه‌های بالایی کارتن به‌راحتی بسته شوند.
  • اطراف مناطق مشخص شده برای سوراخ‌ها را با چسب نواری محکم و شفاف بچسبانید. با این کار استحکام مقوا بیشتر شده و وقتی کارتن را سوراخ می‌کنید پاره نمی‌شود.
  • از پیچ گوشتی، مته یا ابزار مناسب دیگری برای سوراخ کردن استفاده کنید. مراقب باشید سوراخ‌ها را خیلی بزرگ نکنید. برای جلوگیری از پاره شدن جعبه بخاطر وزن لباس‌های آویزان سوراخ‌ها باید متناسب با سایز میله باشند.
کارتن رگال دار چیست
آموزش ساخت کارتن رگال دار | آماده کردن جعبه‌ها

3. ریل کمد لباس را اضافه کنید

مهم‌ترین قسمت از آموزش ساخت کارتن رگال دار نصب میله است. وقتی جعبه آماده شد وقت آن است که میله را برای آویز لباس‌ها نصب کنید.

  • برای میله آویز می‌توانید از هر میله چوبی یا فلزی با اندازه مناسب استفاده کنید. عرض جعبه را اندازه بگیرید تا بدانید طول ریل کمد باید چقدر باشد.
  • میله باید کمی بلندتر از مقدار اندازه‌گیری شده باشد تا بتوان آن را به‌راحتی در جعبه قرار داد و محکم کرد. باید فضای کافی برای بستن درپوش جعبه در بالای میله وجود داشته باشد.
  • توصیه می‌کنیم چند سانتی‌متر از میله را از جعبه بیرون بیاورید. با این کار می‌توانید از میله به‌عنوان دستگیره کمکی برای حمل جعبه استفاده کنید.
  • میله را علامت بزنید و آن را به طول دلخواه ببرید.
  • میله آویز را در جای خودش نصب و محکم کنید. بهتر است اطراف محل ورود و خروج میله به مقوا را با دقت چسب کاری کنید.
مراحل ساخت کارتن رگال دار
آموزش ساخت کارتن رگال دار | ساخت ریل کارتن رگال دار

به همین سادگی کارتن رگال دار ساخته می‌شود. حالا می‌توانید لباس‌هایتان را داخل این کارتن جادویی جاسازی کنید.

فقط مراقب باشید جعبه استحکام خود را در طول فرآیند بسته‌بندی از دست ندهد. کارتن نباید بیش از حد بارگیری شود و لباس‌ها را یکی یکی اضافه کنید.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

کاربردهای مختلف کارتن‌های رگال دار

بعد از آموزش ساخت کارتن رگال دار نوبت به بررسی کاربردهای مختلف این جعبه‌ها می‌رسد. همانطور که در بالا گفتیم از جمله فواید استفاده از کارتن رگال دار بسته‌بندی سریع و آسان لباس‌ها به صورت آویزان بدون چروک‌شدگی است.

همچنین این جعبه‌ها بهترین گزینه برای بسته‌بندی لباس‌هایی مانند لباس عروس و لباس شب هستند. این لباس‌ها حجیم هستند و باید با دقت حمل‌ونقل شوند تا آسیبی نبینند.

کارتن‌های رگال دار به‌عنوان کمد موقت لباس‌هایی که در فصل تابستان یا زمستان به آن‌ها نیاز ندارید هم استفاده می‌شوند.

کارتن‌های رگال دار برای لباس‌های گران‌قیمت مانند کت و شلوار، لباس‌های فانتزی، پیراهن‌های بلند و غیره بسیار مناسب هستند. با قرار دادن این لباس‌ها روی میله آویز و چیدمان منظم داخل جعبه مقوایی محکم، لباس‌ها بدون چروک‌شدگی به مقصد می‌رسند.

در این میان یکی از اقدامات احتیاطی مهم این است که از کاورهای محافظ روی این لباس‌ها بکشید تا از کثیف شدن آنها حین حمل‌ونقل محافظت کنید.

جمع‌بندی مبحث آموزش ساخت کارتن رگال دار

کارتن رگال دار جعبه‌های محکمی هستند که می‌توانید لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی را در زمان اسباب‌کشی داخل آن‌ها قرار دهید.

کارتن‌های رگال دار دارای چندین مزیت هستند و با کمک آن‌ها می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

این جعبه‌ها بسته‌بندی و باز کردن لباس‌ها را راحت می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را بدون چروک‌شدگی به محل جدید منتقل کنید.

در این مطلب تلاش کردیم نکات مهم آموزش ساخت کارتن رگال‌دار را شرح دهیم. شما با به‌کارگیری این نکات می‌توانید به‌راحتی یک کارتن رگال‌دار محکم و کاربردی بسازید.

سوالات متداول

معمولا چند عدد چوب لباسی در کارتن رگال دار جا می‌شود؟

تخمین می‌زنیم حدود 20 تا 30 چوب لباسی را بتوان روی یک میله در کارتن رگال دار جا داد. البته این تعداد لباس به ابعاد جعبه بستگی دارد.

آیا کارتن‌های رگال دار برای اسباب‌کشی ضروری هستند؟

کارتن‌های رگال دار برای اسباب‌کشی ضروری نیستند؛ مگر اینکه لباس‌هایی داشته باشید که نمی‌خواهید حین جابه‌جایی چروک یا پاره شوند.

آیا می‌توانم کارتن رگال دار را خودم بسازم؟

با تغییر جعبه‌های معمولی، می‌توانید کارتن رگال دار بسازید. برای خرید جعبه بهتر است به‌دنبال گزینه‌های باکیفیت و محکم باشید.

آیا می‌توانیم از کارتن رگال دار برای وسایل دیگری غیر از لباس استفاده کنیم؟

بله می‌توانید از کارتن رگال دار برای وسایل دیگری غیر از لباس هم استفاده کنید. می‌توانید فضای خالی پایین جعبه را با لوازم جانبی مانند کفش، حوله، ملحفه یا پتو پر کنید.

آیا کارتن‌های رگال دار قابل استفاده مجدد هستند؟

اکثر کارتن‌های رگال دار قابل استفاده مجدد هستند؛ اگر آنها را با دقت بسته‌بندی، حمل و نگهداری کنید. در این میان جعبه‌های پلاستیکی سنگین و دو جداره از دوام بیشتری برخوردار می‌باشند.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا