بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

اسباب کشی

اگر برای اسباب کشی برنامه‌ریزی درستی نداشته باشید و راهکارهای کاربردی آن را ندانید، بدون شک اسباب کشی بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود. یکی از راهکارها و ترفندهای مهم، نحوه بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی است.

برای جمع کردن سایر وسایل، کافی است چندین جعبه مثل کارتن محکم مقوایی یا جعبه مخصوص اسباب کشی تهیه کنید و همه چیز را تا زمانی که اتاق خالی شود، در آن‌ها جمع کنید.

اما در آشپزخانه برای بسته بندی هرنوع وسیله‌ای، به تکنیک خاصی نیاز است؛ زیرا با یک سری مواد فاسدشدنی و خوراکی‌هایی سروکار دارید که باید در فضای سرد یخچال نگهداری شوند.

با رعایت نکات بسته بندی مواد غذايی در اسباب کشی که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم، می‌توانید همه مواد غذایی را به‌راحتی برای اسباب کشی آماده کنید.

همچنین می‌توانید از مهارت و تجربه نیروهای خدمات بسته بندی اثاثیه منزل در اسباب کشی آچاره استفاده کنید.

نیروهای بسته بندی با در اختیار داشتن انواع لوازم مورد نیاز همچون سلفون، کاورهای حباب‌دار و ضربه‌گیر و کارتن‌های مقاوم جهت جابه‌جایی وسایل، مهارت بالایی در بسته بندی ایمن وسایل دارند.

سرویس دیگر آچاره، خدمات اسباب کشی است که انواع ماشین اسباب کشی همراه با کارگران کاربلد به محل اعزام می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی تمامی اسباب و وسایل شما را از مبداء به مقصد حمل می‌کنند؛ بدون اینکه آسیبی به وسایل شما وارد شود!

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • پیش از اسباب کشی تا حد امکان از خرید موادغذایی جدید خودداری کنید و روی استفاده از مواد غذایی که در حال حاضر در یخچال، فریزر، انباری و کمد دارید تمرکز کنید.
  • به‌هنگام بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی تمام وسایل سنگین‌تر را مانند شیشه‌های کره بادام زمینی و سس ماکارونی کنسرو شده و… را در پایین جعبه‌های متحرک خود قرار دهید.
  • یک یونولیت با یخ همراه داشته باشید تا هر گونه مواد فاسدشدنی مانند میوه‌ها، سبزیجات، شیر و غیره را که می‌خواهید به محل جدید منتقل کنید، در آن بگذارید.

6 گام برای بسته بندی مواد غذايی در اسباب‌ کشی

حتی اگر بارها اسباب‌کشي کرده باشید و در پیچیدن ظروف شیشه‌ای و چیدن کاغذ بین بشقاب‌ها و کاسه‌ها به شخصی حرفه‌ای تبدیل شده باشید، همیشه یک سوال آزاردهنده ولی مهم برای شما مطرح است: بسته بندي مواد غذايي در اسباب کشي را چگونه انجام دهم؟

ازطرفی دور ریختن مواد غذایی اسراف است؛ به همین دلیل پیدا کردن بهترین راه و زمان برای بسته بندی مواد غذايی در اسباب کشی سخت است.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌کشی!

نکات بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

اگر محتویات آشپزخانه را زودتر از موعد بسته‌بندی کردید، هیچ گزینه دیگری جز غذا خوردن در بیرون از خانه نخواهید داشت و اگر آن را به تاخیر بیندازید، احتمالاً نمی‌توانید آن‌ها را سالم به منزل جدید برسانید.

اما در این مطلب ما راهکارهایی ارائه می‌کنیم که بتوانید اسباب کشی مواد غذایی را به‌راحتی انجام دهید. برای این کار چند مرحله زیر را دنبال کنید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود.

مرحله اول: بررسی کنید چه مواد غذايي در زمان اسباب کشی در خانه دارید.

اول از همه به انبار، یخچال و فریزر نگاه کنید و محتویاتی را که در آن ذخیره کرده‌اید، بررسی کنید. یک دفترچه یادداشت و خودکار بردارید و موجودی خود را یادداشت کنید.

البته شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که یک چک ‌لیست اسباب کشی دیجیتالی را در تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود ایجاد کنید.

همچنین مواردی مانند تاریخ انقضا، اقلامی که چند برابر آن‌ها دارید، موجودی‌هایی که در حال تمام شدن هستند و چیزهایی که برای مدتی باز مانده‌اند را نیز یادداشت کنید. این از هدر دادن و اسراف مواد غذايی شما جلوگیری می‌کند.

هنگامی که بدانید چه چیزی دارید، می‌توانید برای بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی تصمیم بهتری بگیرید که چگونه یا چه کاری با آن انجام دهید. چراکه برخلاف جابه‌جایی وسایل خود، نمی‌توانید همه مواد را به یک شکل جابه‌جا کنید.

اقلام فاسدشدنی، یخچالی و منجمد باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند تا تاریخ مصرف آن‌ها منقضی نشود. شما باید مواد غذايی خود را بسته به ماهیت آن‌ها به چند دسته مختلف دسته‌بندی کنید که برای مثال می‌توانید از مدلی که در ادامه می‌بینید، کمک بگیرید.

  • مواد غذایی منجمد: گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات، نان، بستنی و غیره.
  • مواد غذایی در یخچال: تخم مرغ، شیر، پنیر، خامه، کره، سس‌ها، چاشنی‌ها، آب میوه‌ها و غیره.
  • غذاهای کنسرو شده: گوشت، میوه، سبزیجات، سوپ و غیره.
  • اقلام غذایی شیشه‌ای: مربا، ترشیجات، شکلات‌های خامه‌ای صبحانه و غیره.
  • اقلام جعبه‌ای و خشک: ماکارونی، برنج، آرد، قندوشکر و غیره.

نکات بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

مرحله دوم: از شر مواد غذايی تاریخ مصرف گذشته خلاص شوید

در این مرحله به تاریخ انقضای غذای خود نگاه کنید و آن‌هایی را که باید روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل مصرف می‌کردید و کهنه یا فاسد شده‌اند، کنار بگذارید تا به روشی سازگار با محیط زیست بازیافت شوند.

تمام ظروف مانند بطری، شیشه و تمام ظروف مقوایی (کارتن شیر، جعبه‌ها و بسته‌های مقوایی) را در سطل‌های بازیافت تعیین‌شده قرار دهید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

مرحله سوم: شروع به آشپزی کنید

برای کاهش ضایعات مواد غذایی و راحت‌تر شدن بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی، بهترین اقدام این است که سعی کنید بیشتر آن‌ها را قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، می‌توانید در اوایل آماده‌سازی برنامه‌ای برای بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی، استفاده مناسبی از محصولات غذایی در خانه خود داشته باشید. این کار را به یک چالش سرگرم کننده با خانواده تبدیل کنید و در وعده‌های غذايی خلاق باشید.

مرحله چهارم: اهدا کنید

اغلب اوقات، شما نمی‌توانید مواد غذایی باقیمانده خود را قبل از اینکه زمان انقضا آن فرا رسد، مصرف کنید. در چنین مواردی، هدیه اقلام غذایی فاسدنشدنی به دوستان و همسایگان راهکار بسیار خوبی است.

به هر حال، شما خانه قدیمی را ترک می‌کنید و به‌دلیل هزینه‌های حمل‌ونقل بیشتر یا کمبود فضا در مکان جدید، نمی‌توانید همه آن غذا را با خود ببرید.

با دانستن این موضوع، دوستان شما نسبت به این پیشنهاد احساس ناراحتی نخواهند کرد. علاوه‌بر این، موسسات خیریه‌ای وجود دارند که اقلامی را جمع‌آوری می‌کنند که به افراد نیازمند کمک کنند.

این گزینه را برای مواد غذایی که هنوز بازنشده نیز مدنظر داشته باشید. هنگامی که از چهار مرحله بالا گذر کردید، به مرحله اصلی بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی و حمل و جابه‌جایی مواد غذایی می‌رسیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

مرحله پنجم: بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

برای بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی باید قدم به قدم پیش برویم. اقلام خشک و بسته بندی شده خود را برچسب بزنید. هنگامی که موجودی مواد غذایی خود را تقسیم کردید، سعی کنید جعبه‌ها را نام‌گذاری کنید. مثلا جعبه “ادویه‌ها” را از جعبه “کنسروها” جدا کنید.

این کار به شما کمک می‌کند که ابتدا مواد فاسدشدنی را اولویت‌بندی کنید و بدون باز کردن تمام جعبه‌های آشپزخانه، همه چیزهایی را که نیاز دارید را شناسایی کنید. حالا برای جابه‌جایی بدون خسارت مواد غذایی در اسباب کشی، کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

بسته بندي مواد غذايي در اسباب کشي

بسته بندی مواد غذایی خشک

جابه‌جایی مواد غذایی خشک آسان‌ترین بخش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی است. فقط لازم است پس از بسته بندی از نوار چسب برای بستن تمام جعبه‌های باز غذاهای خشک یا پودر شده مانند برنج، ماکارونی، آرد، شکر، غلات و غیره استفاده کنید.

سپس آن جعبه‌ها و بسته‌های باز را در کیسه‌های پلاستیکی با قابلیت مهروموم مجدد قرار دهید و سپس آن‌ها را در جعبه‌های مقوایی از پیش روکش‌شده منتقل کنید.

همچنین می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی معمولی برای جلوگیری از نشتی‌ها و ریزش‌های احتمالی در حین حمل‌ونقل استفاده کنید.

حمل و جابجایی مواد غذایی در اسباب کشی ها

بسته بندی ظروف شیشه‌ای

به‌هنگام بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی باید ظرف شیشه‌ای را با احتیاط بیشتری بسته بندی کنید. تمام ظروف شیشه‌ای ( بطری‌های کوچک، بطری‌های بزرگ، شیشه‌ها و غیره) را ابتدا با چند ورقه کاغذ بسته‌بندی بپیچید و با چسب به‌گونه‌ای مهروموم کنید تا به هیچ عنوان باز نشوند.

سپس در جعبه‌های مقوایی کوچک از پیش روکش‌شده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ جابه‌جایی در داخل جعبه رخ نمی‌دهد. اگر این اتفاق افتاد، تکه‌هایی از روزنامه مچاله شده را وارد کنید تا فضای خالی داخل کارتن پر شود.

همچنین می‌توانید از صندوق‌های یخچالی مسافرتی برای جابه‌جایی اقلام فریزری استفاده کنید.

اسباب کشی مواد غذایی

مرحله ششم: یخچال و فریزر را به برق وصل کنید

اگر بتوانید قبل از روز اصلی اسباب‌کشی، یخچال و فریزر خود را به خانه جدید ببرید و وصل کنید خیلی بهتر است. بدین ترتیب مواد غذایی خنک در همان روز تخلیه می‌شوند و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

اگر پیش‌بینی می‌کنید که این وسایل در همان روز وصل نمی‌شوند، باید مواد غذایی خود را در یک محفظه خنک نگهداری کنید.

اسباب کشی مواد غذایی بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

جمع‌بندی

چیزهای زیادی وجود دارند که باید در حین آماده شدن برای بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی به آن‌ها فکر کنید. طبیعی است در چنین موقعیت‌های پرمشغله و نسبتاً استرس‌زا، صرفاً به این دلیل انجام کاری را فراموش کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود یک چک لیست خوب اسباب کشی و راهنمای کار داشته باشید تا بتوانید تمام کارهای ضروری را پیگیری کنید. به این ترتیب بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی بسیار راحت و بدون دردسر انجام خواهد شد.

بسته بندی درست و اصولی وسایل اهمیت زیادی در اسباب کشی بی‌دردسر و بدون مشکل را دارد. به همین دلیل در بلاگ آچاره چند مقاله تخصصی برای بسته بندی وسایل خانه تهیه کرده‌ایم. لینک این مقالات را در ادامه درج کرده‌ایم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.

  1. بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی
  2. 7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی
  3. روش‌های بسته بندی رختخواب در اسباب کشی
  4. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده
  5. آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش!
  6. جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!
  7. بسته بندی فرش در اسباب کشی

سوالات متداول

چگونه یک کالای یخچالی را جابه‌جا کنیم؟

برای این کار، استفاده از محفظه خنک با کیسه یخ راهکار مناسبی است.

آیا می‌توانید مواد غذایی را از یخچال به فریزر منتقل کنید؟

بیشتر غذاها را می‌توان به‌صورت منجمد نگهداری کرد. برای انجام این کار، بهتر است خوراکی موردنظر را در قسمت‌های قابل مصرف در فریزر نگهداری کنید تا در طول روز فقط آنچه را که نیاز دارید یخ‌زدایی کنید.

آیا هنگام جابه‌جایی ابتدا باید مواد غذایی را بسته‌بندی کنیم؟

مواد غذایی باید همیشه قبل از حرکت بسته‌بندی شوند. اقلام فاسد نشدنی ممکن است نیازی به بسته بندی نداشته باشند. برای غذاهای باز شده فاسدشدنی، مطمئن شوید که آن را به‌درستی در بسته و در ظرف نگهداری می‌کنید

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا