7 نکته مهم اسباب کشی در بارداری!

اسباب کشی

بارداری برای هر خانمی جزو دوران مهمی از زندگی محسوب می‌شود. از آنجایی اسباب‌ کشی در حاملگی فرایندی دشوار و انرژی‌بر است، می‌تواند برای خانم‌های باردار خطرناک باشد؛ بنابراین اگر به هر دلیلی در این دوران مجبور به انجام این کار شدید، لازم است با برخی نکات آشنایی داشته باشید تا بتوانید از سلامت خود و جنین‌تان به بهترین شکل ممکن محافظت کنید. در ادامه این مقاله از مجله آچاره با هر آنچه باید درباره اسباب کشی در بارداری بدانید آشنا خواهید شد.

نکات کلیدی

  • برای جلوگیری از کمر درد حین اسباب کشی در دوران بارداری، روی 2 زانوی خود بنشینید و با پشت صاف جسم را به خود نزدیک کرده و در همان حالت آن را بلند کنید.
  • چند روز مانده اسباب کشی، استراحت کافی داشته باشید.
  • روز اسباب کشی صبحانه پرانرژی بخورید و در فواصل زمانی معین آب بنوشید.
  • به هیچ عنوان اجسام سنگین را خودتان بلند نکنید.

اسباب کشی در بارداری

به یاد داشته باشید که به‌طورکلی اسباب کشی در حاملگی توصیه نمی‌شود. حالت ایدهآل این است که قبل از اقدام برای بارداری اسباب کشی کنید اما اگر ناگزیر به اسباب کشی هستید بهتر است از افراد ماهر و باتجربه در این زمینه بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. رعایت برخی نکات به شما کمک می‌کنند تا قرار گرفتن در معرض خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

1. برای اسباب‌ کشی در حاملگی برنامه‌ریزی کنید

برای جلوگیری از استرس از چند هفته قبل اسباب‌ کشی را شروع کنید. برای خودتان یک چک لیست اسباب کشی آماده کنید و با انجام هرکاری جلوی آن را تیک بزنید. این کار باعث می‌شود تا کار‌های خود را با نظم پیش ببرید و دچار تشویش نشوید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات اسباب‌کشی درون‌شهری و برون‌شهری!

اسباب کشی در حاملگی

2. نحوه صحیح بلند کردن اجسام برای افراد باردار را بیاموزید

بلند کردن اجسام یکی از نکات ویژه‌ای است که طی اسباب کشی در حاملگی باید به آن توجه داشته باشید. برای جلوگیری از کمردرد روی دو زانوی خود بنشینید و به‌طوری که پشت شما صاف و نزدیک جسم باشد. جسم را به خود نزدیک کنید و در حالت صاف از جای خود بلند شوید.

نحوه صحیح بلند کردن اجسام برای افراد باردار را بیاموزید

3. کارتن‌ها را تفکیک کنید

کارتن وسایل هر اتاق را به‌طور جداگانه تفکیک کنید تا دچار تشویش ذهنی نشوید. جدا کردن کارتن‌ها و برچسب‌زدن به روی آن‌ها فرایند جا‌به‌جایی را آسان می‌کند. در زمان جابه‌جایی می‌توانید از نیرو‌های خدماتی درخواست کنید هر کارتن را در مکان موردنظر شما قرار دهند.

اسباب کشی در حاملگی

4. استراحت کنید

استراحت کافی برای حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری یک امر حیاتی است. پس از به اتمام رساندن برنامه‌ریزی‌های خود، چند روز مانده به اسباب‌کشی خود را از شرایط دور کرده و به‌خوبی استراحت کنید. برای استراحت می‌توانید کمی پیاده‌روی کنید یا حرکات یوگا مخصوص دوران بارداری را انجام دهید.

اسباب کشی در حاملگی

 5. هنگام اسباب کشی در بارداری آب بنوشید!

روز اسباب‌کشی یک بطری آب به همراه داشته باشید و در فواصل زمانی معین بنوشید. اگر اسباب‌کشی بین‌شهری است، از همسر خود بخواهید تا در طول راه توقف کند و کمی استراحت کنید. فراموش نکنید که روز اسباب کشی صبحانه مقوی بخورید تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید.

اسباب‌کشی با آچاره

6. از حمل اجسام سنگین اجتناب کنید!

از آنجایی که بدن در دوران بارداری از لحاظ فیزیکی تحلیل می‌رود، توصیه می‌شود بلند کردن اجسام سنگین را به هیچ عنوان خودتان انجام ندهید و انجام این کار را بر عهده تیم باربری بگذارید.

سعی کنید کارهای چیدمان و نظافت‌های سبک را انجام دهید. شما می‌توانید با خیال آسوده صفر تا صد خدمات اسباب کشی درون شهری و برون شهری خود را به تیم متخصصین آچاره بسپارید.

اسباب کشی در حاملگی

7. در استفاده از مواد شوینده احتیاط کنید!

ممکن است بخواهید بعد از باز کردن بسته‌بندی وسایل، برخی از لوازم خود را بشویید. توجه داشته باشید که برخی مواد شوینده ممکن است برای افراد خطرناک باشد؛ بنابراین قبل از استفاده، برچسب پشت محصول را با دقت مطالعه کنید و هنگام شست‌وشوی وسایل دستکش مناسب بپوشید.

سخن پایانی

از آنجایی که بارداری دوران حساسی است انجام اسباب بدون در نظر گرفتن برخی نکات می‌تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نکات مهم برای اسباب کشی در حاملگی پرداختیم.

شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را از کارشناسان آچاره دریافت کنید. همچنین برای انجام اسباب کشی، با ثبت سفارش در سایت می‌توانید از تیم متخصصین آچاره کمک بگیرید.

سوالات متداول

روش درست بلند کردن اجسام در بارداری چیست؟

برای جلوگیری از کمر درد در دوران بارداری باید روی دو زانو بنشینید و بدنتان را طوری قراردهید که پشت شما کاملا صاف و نزدیک بار باشد سپس در حالت صاف از جای خود بلند شوید.

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به اسباب کشی مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا