7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی

اسباب کشییخچال و فریزر

اسباب کشی و جابجایی وسایل منزل کار بسیار سخت و پر استرسی است. خصوصا در مورد لوازم برقی و حساسی مثل یخچال این سختی می‌تواند چند برابر باشد. خبر خوب این است که با رعایت چند نکته می‌توانید یخچال فریزرتان را به‌راحتی بسته بندی کرده و جابجا کنید. در این مقاله از مجله آچاره بهترین راه بسته بندی یخچال برای اسباب کشی را به شما معرفی می‌کنیم.

7 مرحله بسته بندی یخچال برای جابجایی در یک نگاه

  • مرحله اول: یک شب قبل از جابجایی یخچال را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • مرحله دوم: مواد غذایی را خارج کرده و یخچال را کاملا تمیز کنید.
  • مرحله سوم: قفسه‌های شیشه‌ای داخل یخچال را بیرون آورده و جداگانه بسته بندی کنید.
  • مرحله چهارم: یخچال را بدون خش انداختن روی کفپوش جابجا کنید. بهتر است برای این کار حتما کف زمین را جارو کنید تا آشغال‌ها کفپوش را خش نیندازند.
  • مرحله پنجم: دور یخچال سلفون مخصوص بسته بندی و سپس پارچه بکشید.
  • مرحله ششم: چرخ دستی مخصوص اسباب کشی را زیر یخچال قرار داده و جهت جلوگیری از افتادن یخچال آن را با یک طناب به چرخ دستی ببندید.
  • مرحله هفتم: یخچال را به آرامی و با دقت جابجا کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

مراحل بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی

مرحله اول: یک شب قبل از جابجایی یخچال را خاموش کرده و از برق بکشید

قبل از جابجایی یخچال باید آن را به مدت 24 ساعت خاموش کنید تا اواپراتور (یکی از فن‌های خنک‌کننده) زمان کافی برای یخ‌زدایی داشته باشد. در غیر این صورت این قطعه هنگام جابجایی دچار صدمه می‌شود. خاموش کردن یخچال همچنین باعث می‌شود تا روغن و مایعات کمپرسور زمان کافی برای ساکن شدن داشته باشند. حتما بعد از تخلیه یخچال به فکر بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی باشید.

اگر یخچال شما یخساز خودکار دارد باید شلنگ آب را از آن جدا کرده و محفظه را از یخ خالی کنید تا هنگام جابجایی با نشت آب و صدمه دیدن یخچال مواجه نشوید.

مراحل بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی

مرحله دوم: مواد غذایی را خارج کرده و یخچال را کاملا تمیز کنید

به محض خاموش کردن یخچال باید تمام مواد غذایی را از آن خارج کرده و یخچال را کاملا تمیز کنید. درست بعد از خاموش کردن یخچال، محفظه آن شروع به گرم شدن می‌کند و اگر تمیز نشده باشد بوی بسیار بدی خواهد گرفت.

مرحله سوم: قفسه‌های شیشه‌ای داخل یخچال را بیرون آورده و جداگانه بسته بندی کنید

برای جابجایی بی‌خطر یخچال باید تا جای ممکن ریسک جابجایی آن هنگام اسباب کشی را کاهش بدهید. یکی از اشتباهات رایج افراد هنگام جابجایی، خارج نکردن قفسه‌ها از یخچال است.

بعد از تمیز کردن یخچال باید قفسه‌ها را جداگانه در پلاستیک حباب دار یا پارچه پیچیده و بسته بندی کنید. در صورتی که این قفسه‌ها خارج نشوند ممکن است هنگام جابجایی شکسته و داخل یخچالتان پر از خرده‌های شیشه شود.

مرحله چهارم: یخچال را بدون خش انداختن روی زمین جابجا کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام جابجایی یخچال باید رعایت کنید خش نیافتادن زمین است. برخی از یخچال‌ها چرخ‌دار هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد. در صورتی که یخچال شما چرخ ندارد باید احتیاط بیشتری هنگام جابجایی داشته باشید.

برای جابجایی این نوع یخچال‌‌ها باید آن را کمی به عقب متمایل کرده و زیرش یک مقوای محکم بگذارید، سپس یخچال را به سمت دیگر خم کرده و زیر قسمت دیگر هم یک تکه مقوای محکم بگذارید. با این کار شما زیر یخچال یک لایه محافظ ایجاد کرده‌اید که هنگام جابجایی به کف منزل آسیبی نمی‌رساند.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌کشی!

مرحله پنجم: دور یخچال سلفون مخصوص بسته بندی و سپس پارچه بکشید

بدنه و قطعات یخچال در هنگام اسباب کشی می‌توانند آسیب زیادی ببینند. به همین جهت بسته بندی مناسب و محافظت از آن هنگام جابجایی ضرورت دارد. برای اینکه بدنه و اجزای یخچال آسیب نبینند باید آن را در دو لایه محافظتی بپیچید. برای لایه محافظتی اول بهتر از سلفون مخصوص بسته بندی یا سلفون حباب دار استفاده کنید. سپس روی آن را با یک لایه پارچه یا پتوی نازک بپوشانید و با طناب آن را سفت کنید.

مرحله ششم: چرخ دستی مخصوص اسباب کشی را زیر یخچال قرار دهید

بعد از اینکه به خوبی یخچال را بسته بندی کردید باید راه مناسبی برای جابجایی آن پیدا کنید. بهترین راه استفاده از چرخ دستی مخصوص اثاث است. برای قرار دادن یخچال روی چرخ دستی به دو نفر نیاز است. یک نفر که چرخ دستی را عقب عقب ببرد و فرد دیگر یخچال را به جلو هل بدهد.

هنگام قرار دادن یخچال در ماشین بارکشی فردی که چرخ دستی را کنترل می‌کند باید عقب عقب برود و فرد دیگر مراقب کج شدن یا افتادن یخچال باشد.

مراحل بسته بندی یخچال و جابجایی آن

مرحله هفتم: یخچال را به آرامی و با دقت جابجا کنید

هنگام جابجایی باید مطمئن شوید که یخچالتان به آرامی و بادقت جابجا می‌شود. یادتان باشد یخچال همیشه باید به صورت عمودی جابجا شود تا از صدمه دیدن اجزای داخلی ان جلوگیری شود. هنگام جابجایی یخچال آرام حرکت کردن اهمیت زیادی دارد؛ در این زمان عجله نکنید.

در آخر، زمانی که یخچال به مقصد جدید رسید باید حداقل 4 ساعت قبل از روشن کردن مجدد آن صبر کنید. این کار باعث می‌شود تا مایعات و مکانیزم داخلی یخچال به‌درستی در جای خود قرار بگیرند. این هم از تمام مواردی که نیاز بود رعایت کنید. بسته بندی یخچال و جابجایی آن با انجام این 7 مرحله ابدا کار سختی نیست!

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید