روش پاک کردن مداد رنگی از دیوار، مبل، صندلی و لباس

نظافت و شستشومبل‌شویی

بچه‌ها عاشق نقاشی روی دیوار، صندلی‌ها و مبلمان هستند و نمی‌توان ملامتشان کرد. همه کسانی که بچه کوچک دارند این مشکل را تجربه کرده‌اند. این کار ممکن است باعث عصبانیت و نگرانی شما شود. اما نگران نباشید؛ لزوما نیاز نیست از خدمات مبل شویی استفاده کنید. چند روش امتحان‌شده و تضمینی برای پاک کردن مداد رنگی از سطوح وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

روش پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار

راه‌های مختلفی برای تمیز کردن مداد رنگی از روی دیوار وجود دارد. اما این نکته مهم را بدانید که باید برای پاک کردن آن سریع‌تر اقدام کنید. با کمک این روش‌‌ها می‌توانید نحوه پاک کردن مداد از دیوار گچی بدون باقی ماندن ردی از آن را بیاموزید.

جوش شیرین یکی از مواد مفید در نظافت منزل است. جوش شیرین در نظافت در پاك كردن مداد از ديوار گچی بسیار خوب عمل می‌کند. برای استفاده از جوش شیرین، ابتدا یک پارچه را با آب گرم خیس کنید. سپس پارچه خیس را به جوش شیرین آغشته کنید.

ناحیه‌ای که لکه‌ شده است را تا زمان از بین رفتن آن لکه باید تمیز کنید. برای از بین بردن کامل لکه مداد رنگی شاید لازم باشد پارچه را فشرده و یک یا دو بار دیگر آن را با آب تازه خیس کنید تا اثر مطلوبی داشته باشد.

پاک کردن مداد رنگی با مداد پاک کن

راهکاری ساده و بدیهی به نظر می‌رسد اما به‌قدری موثر است که حیف است امتحانش نکنید! در بسیاری از موارد بخش زیادی از مداد رنگی با پاک کن کودکتان پاک خواهد شد.

پاک کردن مداد رنگی با سرکه سفید

سرکه سفید هم برای پاک کردن اثرات مداد رنگی از دیوار توصیه می‌شود. سرکه حاوی اسید استیک است و این اسید مواد مداد رنگی را تجزیه می‌کند.

کافی است یک مسواک کهنه را بردارید و آن را در محلولی از آب و سرکه فرو برده و دست بکار شوید. در حین کار نیز هرازگاهی از یک دستمال نخی مرطوب برای پاک کردن دیوار استفاده کنید. نگران نباشید بوی سرکه در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

مبل شویی در منزل با تیم آچاره

تمیز کردن مداد رنگی با خمیر دندان

خمیر دندان یکی دیگر از موارد موثر در از بین بردن آثار مداد رنگی از روی دیوار است. البته به این نکته توجه کنید که حتما باید از خمیر دندان غیر ژلی استفاده کنید؛ زیرا خمیر دندان ژلی خود باعث لکه‌ شدن دیوارتان می‌شود.

برای استفاده از خمیر دندان به یک برس اسکراب نیز نیاز پیدا می‌کنید. لکه‌ی روی دیوار را با آب گرم و خمیر دندان به مدت 10 دقیقه یا بیشتر، تا زمانی که لکه از بین رود بشویید.

 پاک کردن مداد رنگی از دیوار

تمیز کردن مدادرنگی با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی هم برای پاک کردن مداد رنگی مفید است. اگر بلافاصله بعد از خط خطی شدن دیوار با اسکاچ مرطوب آغشته به مایع ظرفشویی دیوار را تمیز کنید اثری از آن روی دیوار باقی نمی‌ماند. حتما بعد از اتمام کار با دستمال مرطوب مایع ظرفشویی اضافی را از دیوار پاک کنید.

پاک کردن مداد رنگی از مبل پارچه‌ای

اگر مبلمان پارچه‌ای داشته باشید، احتمالا چیزی بیشتر از لک مداد رنگی روی بالشتک‌های آن شما را آزار نمی‌دهد. شاید فکر کنید تنها چاره شما استفاده از سرویس مبل‌شویی است اما نگران نباشید چون شما برای پاک کردن لکه مداد رنگی از روکش پارچه‌ای نیازی به پرداخت هزینه زیاد ندارید.

 پاک کردن مداد رنگی از مبل

شاید به نظر برسد که اسپری WD-40 برای این کار مناسب نیست و شاید حتی نخواهید آن را روی پارچه مبل خود امتحان کنید. اما این اسپری در از بین بردن لکه مداد رنگی بسیار خوب عمل می‌کند. برای پاک کردن این لکه، ابتدا از لبه تیز یک چاقو استفاده کرده و پودر اضافی مداد رنگی را بردارید.

در این حالت تنها چیزی که باقی می‌ماند، لکه‌ای روی پارچه است. حتما قبل از امتحان اسپری روی مبل خود آن را در گوشه‌ای از نقاط انتهایی مبل که توی چشم نیست امتحان کنید. سپس مقدار کمی از اسپری WD-40 را روی لکه بمالید و بگذارید 10 دقیقه باقی بماند.

پس از ده دقیقه مقدار کمی صابون مایع را روی لکه بریزید و آن قسمت را تمیز بشویید. اگر لکه‌ی روی مبل ریشه‌دارتر بود، ممکن است لازم باشد تا از یک برس شستشوی فرش نیز استفاده کنید.

اگر زمان کافی برای پاک کردن لکه مبل ندارید یا پس از تلاش برای حدف لکه نتیجه مطلوب نبوده می‌توانید از خدمات مبل شویی آچاره استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت خدمات کلیک کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

پاک کردن مداد رنگی از مبل چرمی

از بین بردن لکه مداد رنگی از روکش چرمی زیاد هم دشوار نیست. اما این را بدانید که برخی از محلول‌های تمیز کننده ممکن است به پارچه چرم آسیب بزند. استفاده از مخلوط آب لیمو و کرم تار تار (پتاسیم بی تارترات) روشی موثر برای پاک کردن آثار مداد رنگی از روی چرم است. کافی مقداری مساوی از هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و سپس خمیری که به دست آمده را روی لکه بریزید.

ممکن است پس از انجام این کار، بوی بسیار شدیدی را استشمام کنید. پس از گذشت 10 دقیقه لکه شروع به حل شدن می‌کند. برای اثربخشی بیشتر از برس اسکراب نیز می‌توانید استفاده کنید و با شستشویی ملایم، لکه را کاملا پاک کنید. یادتان باشد این ترکیب را نیز روی بخش کوچکی از مبل تست کنید و بعد آن را روی لکه بمالید.

پاک کردن اثر مداد رنگی از روی لباس

اغلب بچه‌ها وقتی سرگرم نقاشی می‌شوند سرآستین و جلوی لباس خود را هم خط خطی می‌کنند. جلوی مقنعه نیز مرتبا با انواع مداد لک می‌شود.

مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه‌های سخت بسیار عالی عمل می‌کند. مایع ظرفشویی را روی لکه هر نوع پارچه‌ای به آرامی مالش دهید. حداقل ده دقیقه زمان بدهید تا به خوبی در لکه نفوذ کند. سپس لباس را در ماشین لباسشویی گذاشته و با آب داغ بشویید.

 پاک کردن مداد رنگی از لباس

پاک کردن مداد رنگی از روی میز و صندلی

اغلب میزها و صندلی‌ها از نوع چوبی هستند. شاید پس از ایجاد لکه مداد رنگی، پاک کردن آن سخت به نظر آید اما این کار اصلا دشوار نیست. خمیر دندان روی سطوح چوبی اثربخشی خوبی دارد. خمیر دندان و آب گرم را مخلوط کرده و آن را روی لکه بمالید. اثر مداد رنگی از بین خواهد رفت.

پاک کردن مداد رنگی از چرم یا جیر

برای پاک کردن آثار مداد رنگی یا مداد از چرم یا جیر مراحل زیر کافی است را دنبال کنید:

  • محلولی از صابون و آب ولرم تهیه کنید.
  • کف را با اسفنج بمالید و با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید.

سخن آخر

بسیاری از کودکان ممکن است روی دیوار، مبلمان، لباس یا وسایل دیگر نقاشی بکشند و یا آنها را خط خطی کنند. از بین بردن این لکه‌ها دشوار نیست و هر کدام را می‌توان با روشی مخصوص تمیز کرد و اثر مداد رنگی را از بین برد.

در این مقاله روش‌هایی موثر برای پاک کردن مداد رنگی از سطوح و لوازم خانه ارائه شد که در صورت وقوع چنین اتفاقی به شما کمک خواهد کرد.

4.9/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا