خانه تکانی در تابستان [راهنمای نظافت خانه در فصل تابستان]

خانه‌دارینظافت و شستشو

تابستان همیشه زمانی پر از انرژی و شادابی است که اکثر ما به دنبال تغییراتی در خانه‌مان هستیم، تا از این فصل دلپذیر بهره بیشتری ببریم. خانه ‌تکانی در تابستان یک فرصت استثنایی برای ایجاد تازگی و جذابیت در فضای زندگی‌مان می‌باشد. در این مقاله، لیستی از هفت موردی که در تابستان نیازمند تمیزکاری بیشتر هستند را برای شما آماده کرده‌ایم.

آچاره یکی از شرکت‌های خدماتی پیشتاز در زمینه نظافت منزل است که امروزه در بسیاری از شهرهای کشور، خدمات تخصصی ارائه می‌کند. خدمات نظافت منزل مشهد سرویسی ویژه از آچاره است که توسط نیروهای مجرب و نظافتچی آقا و خانم تمامی مناطق شهر مشهد را تحت پوشش قرار داده است.

برای کسب اطلاعات در خصوص هزینه‌ها و شناخت نیروهای خدماتی این سرویس، روی لینک مربوطه کلیک کنید یا با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • گرمای تابستان می‌تواند سبب رشد کپک در وسایلی مانند سطل زباله، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی شود.
  • کارشناسان توصیه می‌کنند در تابستان حداقل هفته‌ای یکبار ملحفه‌ها را با آب سرد یا گرم بشویید و از مواد شوینده به مقدار مناسب استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از تجمع آلودگی در تابستان، روکش کوسن و بالشتک‌ها را به‌طور مرتب با جاروبرقی یا مسواک تمیز کنید و طبق دستورالعمل بشویید.

خانه تکانی در تابستان

به دلیل گرمای هوا در تابستان و باز بودن مداوم پنجره‌ها، خانه تکانی در تابستان یکی از ضروریات است. اگر گردوغباری که از پنجره‌ها و دریچه کولر روی فرش و وسایل می‌نشینند به موقع تمیز نشوند، موجب کدر و تیره شدن آن‌ها خواهند شد.

بنابراین بهتر است انواع لوازم نظافت منزل و شوینده‌های خود را آماده کنید و برای خانه تکانی در تابستان برنامه جامعی داشته باشید.

  • تمیز کردن آشپزخانه

شما می‌توانید نظافت خانه در تابستان را از آشپزخانه شروع کنید. به دلیل اینکه بسیاری از اقلام و وسایل در این فضا نیاز به تمیزکاری دارند می‌توان آن را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد.

نظافت خانه در تابستان

اطراف سینک و فاضلاب، نقاطی که به‌طور مکرر لمس می‌شوند مانند دستگیره‌ها، و همچنین میز و پیشخوان، همگی در تابستان به تمیزی بیشتری نیاز دارند. آشپزخانه‌ها از نظر رشد میکروبی “کثیف‌تر” هستند؛ زیرا باقی‌مانده مواد غذایی، افزایش رطوبت ناشی از پخت‌وپز، آب جاری در سینک، تماس پوست با اشیا و غیره، حضور میکروب‌ها را در آشپزخانه افزایش می‌دهد.

نظافت تابستانه خانه

  • نظافت لوازم خانگی

گرمای تابستان می‌تواند سبب رشد کپک در وسایلی مانند سطل زباله، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی شود. سرکه و جوش شیرین موادی هستند که در نظافت تابستانه خانه بسیار کاربرد دارند. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی، جوش شیرین را در محفظه لباس، سرکه را در محفظه مایع قرار دهید و برنامه شستشو با آب گرم را اجرا کنید.

  • شستن حوله و ملحفه‌ها

یکی از موارد مهم خانه تکانی در تابستان شستن حوله و ملحفه‌ها است. در تابستان بیشتر عرق می‌کنید و شستن ملحفه و حوله می‌تواند از رشد باکتری‌ها و گردوغبار جلوگیری کند. کارشناسان توصیه می‌کنند در تابستان حداقل هفته‌ای یکبار ملحفه‌ها را با آب سرد یا گرم بشویید و از مواد شوینده به مقدار مناسب استفاده کنید.

با توجه به اینکه آب داغ در ماشین لباسشویی انرژی بیشتری مصرف می‌کند، شستن ملحفه‌ها با آب سرد می‌تواند مصرف انرژی شما را کاهش دهد.

برای شستن لباس‌ها در تابستان حتماً نکات بهداشتی را در نظر داشته باشید. اگر چه شستشوی لباس‌ها یک کار همیشگی است اما در خانه تکانی در تابستان باید شستن، جابه‌جایی و جمع کردن لباس‌های زمستانی که در گرما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را در برنامه کار خود قرار دهید.

قبل از گذاشتن لباس‌ها در کشو مطمئن شوید که کاملاً خشک شده‌اند. برای تمیز کردن لکه‌های لباس از محلولی متشکل از دو قسمت آب به یک قسمت سرکه سفید استفاده کنید و اجازه دهید لباس‌ها به مدت 15 دقیقه خیس بخورد.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

  • تمیز کردن دیوار‌ها

هر چند وقت یکبار دیوارهای خانه خود را تمیز می‌کنید؟ اگر خیلی زیاد آن را تمیز نمی کنید اشکالی ندارد، اما قطعاً باید آن را به لیست تمیز کردن خانه در فصل تابستان اضافه کنید.

خانه تکانی در تابستان بدون تمیز کردن دیوارها کامل نخواهد بود. اگر این‌کار انجام نشود، برخی از خانه‌ها در تابستان بوی کپک می‌گیرند. با باز کردن پنجره‌ها برای ورود هوا و تمیز کردن دیوارها با سرکه و آب گرم حداقل ماهی یک بار، از تشکیل کپک روی دیوارها جلوگیری کنید.

تمیز کردن خانه در فصل تابستان

  • تمیزکاری باربیکیو و کباب‌پز

از آنجایی که گریل در دورهمی‌های فضای باز در فصول گرم بیشتر استفاده می‌شود، باید در برنامه خانه تکانی در تابستان جزء اولویت‌ها باشد. چربی ذرات غذا و سایر زباله‌ها باید به‌طور کامل تمیز شوند. برای حفظ عملکرد مناسب گریل و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی، پس از هر بار استفاده، قسمت بیرونی آن را تمیز کنید و حداقل ماهی یکبار آن را در لیست خانه تکاني در تابستان قرار دهید.

در جریان خانه تکانی در تابستان، خاکستر را بیرون بریزید و همه چیز را با محلول غلیظی از صابون ظرفشویی و آب داغ بشویید و از جوش شیرین برای از بین بردن تجمع چربی استفاده کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

  • شستشوی روکش و بالش مبلمان فضای باز

نشستن در محیط باز ایده‌ای عالی برای لذت بردن از فصل تابستان است. با این حال، در طول ماه‌های گرم تابستان، مبلمان و کوسن‌های فضای باز، گردوغبار و مواد حساسیت‌زا را جذب می‌کنند و لازم است به هنگام تمیز کردن خانه در تابستان، شستن بالش و سایر وسیله‌هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌دهید را فراموش نکنید.

خانه تکاني در تابستان

برای جلوگیری از تجمع آلودگی، روکش کوسن و بالشتک‌ها را به‌طور مرتب با جاروبرقی یا مسواک تمیز کنید و طبق دستورالعمل بشویید. بالش‌های خود را با آب گرم و محلول سرکه بشویید، سپس بگذارید کاملاً در هوای آزاد خشک شوند.

یکی از امتیازات خانه تکانی در تابستان این است که به راحتی می‌توانید تمامی لباس‌ها و وسایلی را که می‌شویید در هوای آزاد قرار دهید تا زیر نور آفتاب کاملا خشک و میکروب‌زدایی شوند.

سخن پایانی

خانه‌ تکانی در تابستان فرصتی است تا انرژی تازه‌ای به فضای زندگی‌تان ببخشید و از همه لحاظ از این فصل بهره‌برداری کنید. با برنامه‌ریزی دقیق، انتخاب‌های هوشمندانه و توجه به جزئیات، می‌توانید تجربه‌ جذابی از تغییرات در خانه‌تان داشته باشید.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در مشهد، کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج نیاز دارید، می‌توانید از قسمت بالای سایت با انتخاب شهر مشهد از سرویس های این شهر استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا