نحوه رفع بوی بد اتو پرس در 5 گام

لوازم خانگیاتو

استفاده از اتو پرس مزایای زیادی دارد، از دادن ظاهری زیبا و حرفه‌ای به لباس شما گرفته تا آسان و سریع کردن اتوکاری لباس. با این حال، مشکل رایجی در مورد این اتوها وجود دارد و آن بوی بد اتو پرس است که از مخزن بخار متصاعد می‌شود. اگر اتو پرس کثیف باشد شروع به ایجاد بوی بد می‌کند. این کثیفی می‌تواند ناشی از مخزن آب آلوده و کپک زده یا آب بد بوی داخل مخزن باشد. آب باقی‌مانده در مخزن اتو بخار نیز می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و در نتیجه ایجاد بوی بد شود. قراردادن اتو پرس در کمدهای گرم یا تاریک محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و بوی بد در لوله‌های دستگاه است. این مقاله از مجله آچاره به شما کمک می‌کند تا با علت و نحوه رفع بوی بد اتو پرس آشنا شوید.

نحوه رفع بوی بد اتو پرس در 5 مرحله

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد اتو پرس، تمیز کردن اتو و مخزن آب آن پس از هر بار استفاده است. آب و سرکه را مخلوط کنید تا یک محلول ضدعفونی‌کننده تهیه کنید، سپس هر بار قسمت کوچکی از اتو بخار را با آن کاملاً تمیز کنید تا تمام شود. بسیاری از چیزها باعث ایجاد بوی بد اتو پرس می‌شوند. اگر می‌خواهید نشت رطوبت و بخار همراه بوی بد را از اتو بخار خود متوقف کنید، راه‌های مختلفی برای تمیز کردن آن وجود دارد.

در ادامه مراحل تمیز کردن اتو و نحوه از بین بردن بوی بد اتو پرس آورده شده است:بوی بد اتو پرس

1. اتو را از برق بکشید و بگذارید خنک شود

مطمئن شوید که اتو پرس خود را از منبع برق آن جدا کرده‌اید تا از احتمال برق‌گرفتگی جلوگیری کنید. سپس، قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، به آن زمان دهید تا کاملاً خنک شود. پس از خنک شدن اتو، مخزن آن را خالی کنید.خارج کردن از برق

2. داخل مخزن را تمیز کنید

ممکن است این کار غیرممکن به نظر برسد، اما با کمک یک برس یا مسواک، می‌توانید تمام باکتری‌های موجود در داخل مخزن را به‌طور کامل پاک کنید. معمولاً بوی بد اتو پرس از مخزن اتو بخار خارج می‌شود، بنابراین تمیز کردن آن باید برای از بین بردن بوی بد کافی باشد.

3. مخزن را با سرکه و آب تمیز کنید

یکی دیگر از دلایل بوی بد اتو پرس، خود مخزن دستگاه است. برای تمیز نگه داشتن مخزن، باید پس از هر بار استفاده، مخزن آب را خالی کنید و سپس آن را به‌طور کامل تمیز کنید تا از هر گونه احتمال ایجاد بوی بد یا کپک زدن جلوگیری شود. یک قسمت سرکه را با دو قسمت آب مخلوط کنید. اتو را با این مخلوط پر کنید و سپس اتو را روشن کنید تا نصف محلول از بین برود. این باعث می‌شود که باکتری‌ها در مخزن و نازل‌ها از بین بروند. سپس با آب مقطر آن را تمیز کنید.

4. شیلنگ‌ها و نازل‌ها را خیس کنید

بسیاری از اتوهای بخار دارای شیلنگ‌ها و نازل‌های جداشونده هستند تا بتوان آن‌ها را پس از استفاده تمیز و خشک کرد. برای جلوگیری از ایجاد کپک یا باکتری، قبل از برگرداندن قطعات در جای خود، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده‌اند.

5. تعویض قطعات بدنه اتو پرس

گاهی اوقات، شستشو ممکن است کارساز نباشد زیرا انگار که بوی بد اتو پرس به مخزن چسبیده است! این امر ناشی از عدم نگهداری مناسب در طولانی‌مدت است.  ممکن است نیاز باشد به ارتقا یا جایگزینی قطعات اتو پرس خود فکر کنید یا کلاً یک اتوی جدید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر اتو

چرا اتو پرس بوی سوختگی می‌دهد؟

ممکن است بوی سوختن یک اتو، به دلیل جمع شدن بقایای پارچه‌ها و مواد مصنوعی روی کفی اتو یا داخل دستگاه باشد. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی کرده و از ویژگی بخار اتو استفاده می‌کنید، این مواد معدنی می‌توانند روی کفی و داخل سوراخ‌های بخار اتوی شما جمع شوند.بوی سوختگی اتو پرس

اگر این باقی‌مانده‌ها تمیز نشود، اتوها با اثربخشی کمتری کار می‌کنند. این می‌تواند منجر به ایجاد بودی بد اتو پرس و بوی سوختگی، تولید بخار ناهموار و علائم سوختگی شود که لباس‌های شما را لکه‌دار می‌کند. همیشه بگذارید اتو خنک شود و بعد از استفاده دستگاه را تمیز کنید.

چگونه اتوی سوخته را تمیز کنیم؟

اتو کردن لباس در حالی که اتو سوخته است می‌تواند خسته‌کننده شود. تمیز کردن لکه‌های سوختگی روی کف اتو ممکن است سخت به نظر برسد، اما روش‌های متفاوت و ثابت شده‌ای برای تمیز کردن کفی وجود دارد. راه‌های تمیز کردن اتوی سوخته به شرح زیر هستند:

1. از روزنامه‌ استفاده کنید

اتو را تا بالاترین دما گرم کنید. این روش شامل گذاشتن روزنامه روی لباس‌های خشک و اتو کردن روزنامه برای پاک کردن اتو از قطعات پارچه سوخته است.

2. از نمک دریا استفاده کنید

پارچه یا کاغذ پنبه‌ای خشک را روی میز اتو بگذارید و مقداری نمک دریا روی آن بپاشید. بعد از اینکه اتو را به بالاترین درجه حرارت دادید، چند بار روی نمک بزنید و بگذارید خنک شود. پس از خنک شدن اتو، نمک را با پارچه تمیز کنید.

3. خمیر دندان بزنید

اتو را گرم کنید و روی اتو را با خمیر دندان غیر ژله‌ای به مدت 2-3 دقیقه بپوشانید. سپس خمیر را تمیز کنید.تمیز کردن اتو

4. استفاده از جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود و اتو را روی آن بمالید. می‌توانید از یک برس نرم برای تمیز کردن اتو استفاده کنید. سپس اتو را با آب پاک کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر اتو پرس خانگی + مشکلات رایج اتو پرس و نحوه رفع

چگونه می‌توانم اتو بخار را خوشبو کنم؟

با استفاده از افزودنی‌های معطر بوی خوشی از اتو بخار خارج می‌شود. این محصولات به شما کمک می‌کنند تا از، از بین رفتن بو و تمیزی لباس‌هایتان اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که قبل از خرید حتماً تحقیق کنید که کدام محصولات را می‌توان با خیال راحت در مخزن اتو استفاده کرد. همچنین می‌توانید این محصولات را قبل از استفاده روی لباس خود اسپری کرده یا به مخزن اتو اضافه کنید. مزیت استفاده از افزودنی‌های معطر این است که لباس شما را هم خوشبو می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا نحوه رفع بوی بد اتو پرس را به شما بگوییم زیرا هیچ چیز مانند استفاده از ملحفه رختخواب اتو شده یا لباس‌های اتوکشی شده لذت‌بخش نیست. اگر عاشق لباس‌های مرتب و اتو شده هستید، باید به نگهداری و مراقبت از اتوی خود توجه کنید. به‌طور مرتب مخزن اتو را تمیز کنید تا از ایجاد بوی بد اتو پرس جلوگیری شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا