تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تعویض پنل تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

تلویزیون یکی از وسایل پرکاربرد است که به عضو ثابت خانه تبدیل شده است. وقتی تلویزیون شما خراب شود باید بابت تعمیر آن هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. از این رو مراقبت از آن بسیار مهم است. پنل یکی از گران‌ترین بخش‌های تلویزیون است و طبیعتا هنگام تعویض پنل تلویزیون باید هزینه زیادی پرداخت کنید. البته شما با رعایت یکسری نکات می‌توانید زمان تعویض پنل تلویزیون را به تعویق بیاندازید. برای یادگیری این نکات و کسب اطلاعات درباره تعویض و تعمیر پنل تلویزیون همراه مجله آچاره باشید.

چگونه پنل تلویزیون را تعمیر کنیم؟

برای تعمیر و تعویض پنل تلویزیون مراحل زیادی وجود دارد. پنل‌ها هنگام خرابی دچار دو نوع ایراد می‌شوند: ایراد مکانیکی و ایراد فیزیکی. مشکل مکانیکی تلویزیون یا خراب‌بودن قطعه، قلع مردگی و موارد دیگر به‌سادگی قابل تعمیر است. اما اگر ایراد تلویزیون، فیزیکی باشد دیگر نمی‌شود آن را تعمیر کرد. درصورت بروز مشکل فیزیکی فقط باید تعویض پنل تلویزیون را انجام داد. برای این‌که بدانید چگونه پنل تلویزیون را تعمیر کنید، 3 مرحله زیر را دنبال کنید.

تعمیر پنل تلویزیون ال‌جی

  • مرحله اول

درصورتی که پنل شما هیچ تصویری نمایش نداد، سریعا ولتاژ پنل را چک کنید. ولتاژ پنل از منبع تغذیه اصلی تغذیه می‌کند. اگر هم منبع تغذیه داخل پنل تعبیه شده بود باید حتما فیوز پنل را مورد بررسی قرار دهید. برای این‌که مطمئن شوید سوختن فیوز به معنای اتصال کوتاه بودن پنل است یا خیر باید کامل آن را بررسی کنید. اگر داخل پنل، با اتصال کوتاه مواجه شدید مشکل با از بین بردن آن درست می‌شود.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

نحو تعویض پنل تلویزیون

  • مرحله دوم

اگر تمام ولتاژهای پنل PCB درست است ولی بازهم پنل هیچ‌گونه تصویری را نمایش نمی‌دهد باید چکار کرد؟ وقتی با چنین مشکلی مواجه شدید باید ابتدا ولتاژ مرجع را اندازه‌گیری کنید. اگر پنل شما باز هم تصویر نداشت باید این‌بار، COF را چک کنید. خیلی وقت‌ها با حل نشدن و تعمیر نشدن پنل باید به تعویض پنل تلویزیون بپردازیم.

روش تعویض پنل تلویزیون

  • مرحله سوم

در این مرحله به اصلاح پنل تلویزیون می‌پردازیم. اصلاح پنل به این معنی است که اگر یک قطعه در پنل صدمه دیده بود یا مثلا اتصال کوتاه شده بود و مقدارش عوض شده بود، قطعه را بای‌پس کرده و اصلاح کنید. انجام این مرحله نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. بنابراین سعی کنید برای انجام این مرحله با یک متخصص تماس بگیرید و خودتان کار را به عهده نگیرید. اصلاح پنل به احتمال زیادی می‌تواند پنل را درست کند. درغیر این‌صورت باید اقدام به تعویض پنل تلویزیون کنید.

 تعویض پنل تلویزیون

علت تعویض پنل تلویزیون

عیب و ایراداتی که به پنل تلویزیون وارد می‌شود خیلی گسترده است. خیلی از مشکلاتی که برای پنل تلویزیون‌ها به‎ وجود می‌آید امکان تعمیر دارد. البته تعمیر پنل صفحه‌نمایش تلویزیون‌های مختلف دارای شرایط مخصوص خودشان هستند. همین خاص بودن شرایط تلویزیون‌ها باعث خاص شدن تعمیرشان نیز شده است. بنابراین یک قاعده کلی تعمیر پنل را نمی‌توان برای کل تلویزیون‌ها درنظر گرفت و اعمال کرد. چندین علل خرابی پنل شامل موارد زیر است:

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

سیاه شدن و دوتا شدن تصویر تلویزیون از یک سمت

این چنین ایرادی را در تلویزیون‌های سامسونگ می‌توان به وفور پیدا کرد. البته پنل‌هایی هم که توسط شرکت سامسونگ روی تلویزیون‌های دیگر تعبیه می‌شود نیز دچار همین مشکل می‌شوند. نحوه خراب‌شدن تلویزیون توسط این مشکل این‌گونه است اول بخشی از تصویر از سمت راست یا چپ تلویزیون این‌شکلی می‌شود.

بعدا و به مرور زمان این یک‌سوم تصویر خراب به نصف می‌رسد، سپس کل تصویر تلویزیون سیاه می‌شود. اوایل که این مشکل در تلویزیون پدیدار می‌شود، معمولا پس از مدتی خود به خود درست می‌شود. افراد هم دیگر به فکر تعمیر یا تعویض پنل تلویزیون نمی‌افتند. درنتیجه این ایراد به حدی پیشرفته می‌شود که باید تلویزیون را تعمیر کنید.

سیاه شدن و دوتا شدن تصویر تلویزیون

شکستگی پنل، دلیلی برای تعویض پنل تلویزیون

یکی از مشکلاتی که وقتی برای پنل تلویزیون پیش بیاید مشکلش با تعمیرات درست نمی‌شود، ضربه خوردن به پنل است. ضربه به پنل یا خراشیدن صفحه نمایش و ساییدگی اجسام روی آن به هیچ‌عنوان قابل تعمیر نیست. تنها راهی که در این مواقع می‌توان انجام داد تعویض پنل تلویزیون است.

چون با این ضربه‌ها نمی‌توان دیگر پنل را تعمیر کرد. پنل تلویزیون شامل مجموعه قطعاتی از سینی فلزی و بیس اصلی، صفحات پولاریزه، نوربک لایت، مانیتور اصلی و لامپ بک‌لایت است. برای صرفه‌جویی در بخش هزینه، می‌توانید تنها بخش صفحه‌نمایش اصلی را عوض کنید. البته این روش درصورتی امکان‌پذیر است که اولا آسیب خیلی شدید نباشد، دوم باعث صدمه دین صفحات پولاریزه نشود.

کند شدن تصویر در تلویزیون

کند شدن تصویر تلویزیون، ایرادی است که در تلویزیون‌های سونی و سامسونگ بسیار محتمل است. وقتی این اتفاق بیفتد، تصویر تلویزیون به حالت حرکت آهسته درمی‌آید و تصاویر در هم‌دیگر هاله ایجاد می‌کنند. به‌نوعی هنگام نمایش تصاویر، یک سایه دیگر از همان تصویر روی تصویر اصلی میفتد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

گاهی وقت‌ها با پیش‌آمدن این اتفاق ممکن است کل تصویر تلویزیون دیده نشود یا بیشتر از یک‌سوم تصویر نمایش داده نشود. علت هاله‌ای شدن تصاویر به خاطر واکنش ناصحیح پنل به دیتاهایی است که به تلویزیون وارد می‌شود. درواقع پیکسل‌های تلویزیون نقش پاسخ‌دهنده را دهند؛ اما وقتی با واکنش نادرست پنل مواجه شویم نمی‌توانیم تصاویر را به‌درستی ببینیم.

گاهی مشکل دستگاه بعد از مدتی حل می‌شود و دیگر این ایراد را بروز نمی‌دهد. اما واقعیت این است که این مشکل در حال گسترش است. در اکثر این موارد، شما نیازی به تعویض پنل تلویزیون ندارید و تنها با تعمیر آن کارتان راه میفتد.

کند شدن تصویر در تلویزیون

آب خوردگی پنل تلویزیون

شاید شما هم فکر کنید که منظور از آب‌خوردگی تلویزیون یعنی این‌که یک لیوان آب را روی تلویزیون بریزید. امام این تصور کاملا غلط است. منظور از آب‌خوردگی تلویزیون، نفوذ مایعاتی مثل پاک‌کننده شیشه به تلویزیون است.

برخی از افراد اصول پاک‌کردن تلویزیون را نمی‌دانند و پاک‌کننده را با فاصله کم به صفحه نمایش می‌پاشند. مایعات هم به‌شدت رسانا هستند و از بخش پایین پنل تلویزیون وارد تلویزیون می‌شود. با نفوذ این مایعات به داخل تلویزیون، بین فلت‌های انتقال‌دهنده اطلاعات تصویر در قسمت زیرین پنل قرار می‌گیرند.

همین موضوع هم باعث می‌شود که پین‌های مختلف فلت اتصالی کنند که بعضی از آن‌ها اطلاعات تصویر و بعضی هم ولتاژ هستند. نفوذ مایعات به فلت‌ها باعث جرقه، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی مدارها می‌شود. با پیش‌آمدن این ایراد شما مجبور به تعویض پنل تلویزیون می‌شوید. چون امکان تعمیر آن وجود ندارد.

آب خوردگی پنل تلویزیون

 بهترین زمان برای تعویض پنل تلویزیون کی است؟

گاهی وقت‌ها تلویزیون دچار آسیب‌هایی می‌شود که می‌توانید درستش کنید و مجدد استفاده کنید. اما بعضی مواقع شاهد اتفاقاتی برای پنل تلویزیون هستیم که می‌دانیم تعمیر پنل به هیچ عنوان امکان ندارد و باید به فکر تعویض پنل تلویزیون باشیم. این موارد شامل:

  • ضربات بسیار سنگین به تلویزیون یا پایین افتادن تلویزیون از یک ارتفاع نسبتا بلند
  • کارکرد زیاد از حد تلویزیون
  • آب‌خوردگی‌
  • تلویزیون‌‌های خیلی قدیمی که عمر بسیار کمی نیز دارند.

نتیجه گیری

گفتیم که پنل یکی از مهم‌ترین و گران‎ترین بخش‌های یک تلویزیون به‌شمار می‌رود. خرابی این قطعه مساوی با خرابی تلویزیون است. البته در مواردی هم می‌شود ایراد را رفع کرد. ولی درصورت بروز مشکلات جدی باید اقدام به تعویض پنل تلویزیون کنیم. تعویض کردن پنل نیز خود دارای مراحل تخصصی است و شرایط خاص خودش را دارد.

بنابراین حتما از یک متخصص کمک بگیرید. با رعایت نکات نگهداری، می‌توانید سال‌ها بدون هیچ مشکلی از تلویزیون‌تان استفاده کنید و به هیچ تعمیر و تعویضی نیاز پیدا نکنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید