تعمیر اتو پرس خانگی + مشکلات رایج اتو پرس و نحوه رفع

اتولوازم خانگی

اتو پرس یکی از لوازم خانگی است که در سال‌های اخیر در خانه‌ها محبوب شده است. این دستگاه نیز مانند هر وسیله خانگی دیگری ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشید. در صورتی که اتو پرس شما هم اخیرا دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر آن دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تعمیر اتو پرس خانگی و مشکلات احتمالی که ممکن است برای آن اتفاق بیافتد را با هم بررسی کنیم.

دلیل بخار نکردن اتو پرس

بخار مهم‌ترین بخش فرآیند اتوکشی است و در صورتی که اتو بخار نکند، عملا نمی‌توانید از آن استفاده کنید و فرآیند اتوکشی نیز مدت بیشتری طول می‌کشد. برای رفع این مشکل قبل از هرکاری مخزن آب دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که داخل آن آب وجود دارد. ممکن است مخزن اتو را به تازگی پر کرده باشید اما به دلیل استفاده، سریعا مخزن خالی شده باشد و اتو هیچ بخاری نکند. همچنین در صورتی که آب موجود در مخزن بیشتر یا کمتر از میزان موردنیاز باشد، عملکرد آن با اختلال مواجه خواهد شد.دلیل بخار نکردن اتوپرس

اگر مخزن را چک کردید و از وجود آب کافی در آن مطمئن شدید، ممکن است مشکل از میله آب اتو پرس یا فیلتر رسوب‌گیر آن باشد. در صورتی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، به دلیل سختی آب، فیلتر رسوب‌گیر به سرعت کثیف می‌شود و باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری نسبت به شهرهای کوچک آن را تعویض کنید. برای اطمینان بیشتر قبل از بررسی فیلتر و میله آب، درجه حرارت اتو را هم بررسی کنید. برای بهترین عملکرد ممکن درجه حرارت اتو باید بالاتر از ۱۸۰ درجه باشد.

1. پمپ فعال است اما اتو بخار نمی‌کند

برخی اوقات ممکن است صدای پمپ بخار را به وضوح بشنوید و درجه حرارت دستگاه نیز بالا باشد، اما اتو بخار نکند. این مشکل ممکن است به دلیل چفت نشدن صحیح میله اتو پرس داخل مخزن آب رخ دهد. در صورتی که مخزن آب را خارج کنید، متوجه قسمتی خواهید شد که زبانه مخزن داخل آن قرار می‌گیرد. به این قسمت میله اتو پرس گفته می‌شود و در صورتی که به خوبی در جای خود فیکس نشود، نمی‌تواند عمل تولید بخار را هم انجام دهد. همچنین خرابی واشرها یا رسوب گرفتگی میله بخار هم ممکن است باعث بروز این مشکل شود.

2. بوق زدن اتو

دلیل بوق زدن اتو، به برد الکتریکی آن برمی‌گردد. در صورتی که شاهد بوق زدن دستگاه بودید، بلافاصله اتو را خاموش کنید و با یک متخصص تماس بگیرید زیرا برد الکتریکی مهم‌ترین قسمت اتوبخار است و خرابی آن ممکن است آسیب‌های غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشد. البته برخی اوقات این صدای بوق ممکن است به خاطر آلارم فیلتر باشد و با تعویض فیلتر، مشکل برطرف خواهد شد. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است اتو پرس خانگی را به یک متخصص مجرب نشان دهید.

3.بوی بد اتو پرس

بوی بد اتو پرس یکی دیگر از نشانه‌های این است که به تعمیر اتو پرس خانگی نیاز دارید. مهم‌ترین دلیل بروز این مشکل این است که آب برای مدت زمان زیادی داخل مخزن دستگاه باقی مانده است. اگر برای یک هفته یا بیشتر از اتو پرس استفاده نمی‌کنید، حتما قبل از هرکاری آب داخل آن را تخلیه کنید. همچنین می‌توانید فیلتر رسوب‌گیر دستگاه را هم بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. برای جلوگیری از رسوب بستن فیلتر و مخزن آب اتو پرس خانگی، بهتر است از آب تصفیه شده یا ترجیحا جوشیده داخل آن استفاده کنید. جرم گیری اتو پرس در منزل و از بین بردن رسوبات اتو پرس

بوی بد اتوپرس

4. بروز مشکل در روشن کردن اتو

در صورتی که در روشن یا خاموش کردن اتو پرس مشکل دارید، قبل از هرچیز، کابل دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچگونه زدگی یا آسیب بر روی آن وجود ندارد. همچنین برق ساختمان را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل از برق ساختمان نیست. پریزی هم که اتو به آن متصل است را با استفاده از فازمتر یا یک وسیله برقی دیگر بررسی کنید. در صورتی که مطمئن شدید دلیل مشکل به وجود آمده، هیچکدام از این موارد نیست، به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید و از او برای تعمیر اتو پرس خانگی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تعمیر محافظ برق خانگی

5. لک انداختن اتو روی لباس‌ها

لک انداختن اتو روی لباس‌ها، یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای شما رخ دهد. به همین خاطر، برای رفع این مشکل قبل از هرکاری، پارچه و ابر اتو پرس را بررسی کنید و از تمیزی آنها مطمئن شوید. در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت رسوب گیر اتو را چک کنید و در صورت وجود مشکل، آن را تعویض نمایید. همچنین می‌توانید از مایع رسوب گیر هم داخل مخزن استفاده کنید و چند بار با فشار بالا بخار بزنید. برای رسوب‌گیری فیلتر اتو پرس خانگی، می‌توانید از سرکه سفید هم استفاده کنید.

لک انداختن اتو روی لباس‌ها

6. بخار نکردن اتو پرس نو

ممکن است بلافاصله پس از خرید اتو پرس متوجه شوید که اتو به درستی بخار نمی‌زند. این مشکل به راحتی قابل حل است و اصلا نیازی به نگرانی نیست. دلیل بخار نکردن اتو پرس این است که هنوز آب از فیلتر دستگاه رد نشده است. معمولا بهتر است مخزن اتو پرس را از چند ساعت قبل پر کنید و اجازه دهید آب برای مدتی داخل آن باقی بماند.

بخار نکردن اتوپرس نو

7. جمع شدن پارچه توسط اتو

یکی دیگر از نشانه‌های اینکه نیاز به تعمیر اتو پرس خانگی دارید، این است که اتو پارچه را جمع می‌کند و یا آن را به صورت خط دار اتو می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل قبل از هر چیز مطمئن شوید که درجه حرارت اتو متناسب با جنس پارچه تنظیم شده است. برای مثال پارچه‌هایی که جنس ظریف‌تری دارند باید با درجه حرارت پایین‌تر اتو شوند و از درجه حرارت بالا برای اتو کردن پارچه‌های کتان و لی استفاده کنید. همچنین خرابی ابر و پارچه اتو نیز در بروز این مشکل بی تاثیر نیست. توجه داشته باشید که ضربه خوردن صفحه بالایی اتو هم ممکن است باعث بروز این مشکل شود.

8. پریدن فیوز پس از اتصال اتو به برق

ممکن است زمانی که اتو پرس را به برق می‌زنید فیوز برق بپرد. در این شرایط باید حتما به فکر تعمیر اتو پرس بیافتید چرا که مشکل از اتصالی یا خرابی قطعات داخلی دستگاه است و در صورتی که برطرف نشود، ممکن است اتو پرس خانگی دچار خرابی بیشتری شود. برای رفع این مشکل بهتر است قبل از هرکاری با یک متخصص مشورت کنید اما اگر دست به آچار هستید، می‌توانید سیم‌های داخلی دستگاه را هم بررسی کنید و از عدم اتصالی آن‌ها مطمئن گردید.

9. زرد شدن کف اتو پرس

مشکل زرد شدن کف اتو پرس یکی از آن مشکلاتی است که ممکن است باعث کثیفی لباس‌ها و لکه دار شدن آن‌ها شود. اما نگران نباشید، زیرا این مشکل به راحتی قابل برطرف شدن است. برای این کار فقط کافی است یک تکه پارچه زبر را داخل یک پارچه نرم قرار دهید و در حالی که اتو داغ است، کف آن را با این پارچه تمیز کنید.

10. گرم نشدن اتو پرس خانگی

گرم نشدن اتو پرس خانگی ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. خرابی سنسور، برد یا قطعات آن، المنت دستگاه و… تماما مواردی هستند که ممکن است باعث شوند اتو پرس خانگی به خوبی گرم نشود یا اصلا گرم نشود. برای رفع این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : چگونه می‌توان لباس‌ها را با بخار شست و خشک کرد؟

گرم نشدن اتو پرس خانگی

11. زرد بودن آب دستگاه

برخی اوقات ممکن است هنگام فشار دادن دکمه بخار، آب زرد رنگ روی لباس‌ها پاشیده شود. این مشکل به دلیل سختی آب شهری و به وجود آمدن سولفات فلز رخ می‌دهد. کثیف بودن صفحه بالایی اتو هم ممکن است باعث شود این مشکل به وجود بیاید. برای رفع این مشکل مقداری محلول رسوب‌ گیر داخل مخزن اتو بریزید. همچنین برای پاک کردن صفحه بالایی اتو هم می‌توانید در حالی که اتو داغ است، مقداری مایع شیشه پاک کن روی آن اسپری کنید و سپس آن را با کمک یک دستمال تمیز کنید.

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

براق شدن لباس پس از اتو

12. براق افتادن لباس‌ها پس از اتوکشی

برای جلوگیری از برق افتادن لباس‌ها، قبل از شروع اتوکشی، مخلوطی از آب و سرکه روی آن‌ها اسپری کنید. همچنین مطمئن شوید که اتو پرس و لباس مستقیما با هم برخورد نداشته باشند و یک پارچه نازک روی لباس‌های خودتان پهن کنید. در صورتی هم که پارچه شما از حساسیت بالایی برخوردار است می‌توانید یک لایه پارچه کتان روی آن پهن کنید و از حرارت و فشار بالاتری برای اتو کردن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اتو کردن شلوار مردانه

نکات ضروری برای نگهداری از اتو پرس خانگی

در صورتی که در نگهداری از اتو پرس خانگی دقت کافی را به خرج دهید، می‌توانید تا سالیان سال بدون هیچگونه مشکلی از آن استفاده کنید. برخی از نکاتی که برای نگهداری از اتو پرس خانگی باید به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر هستند:

  • اتو پرس را در محلی قرار دهید که امکان افتادن آن وجود نداشته باشد.
  • برای جلوگیری از رسوب گرفتن مخزن آب و فیلتر رسوب‌گیر دستگاه از آب تصفیه شده یا آب جوشیده شده داخل مخزن استفاده کنید.
  • سعی کنید اتو را حداقل هفته‌ای یکبار روشن کنید.
  • از یک محافظ در کنار اتو پرس خانگی استفاده کنید تا آسیبی به برد آن نرسد.
  • از ریختن آب روی قسمت بالایی اتو پرس جلوگیری کنید.
  • پس از استفاده اجازه دهید اتو خنک شود و سپس درب آن را ببندید.

سخن نهایی

در این مطلب تعدادی از مشکلات مرتبط به اتو پرس را بررسی کردیم و نحوه تعمیر اتو پرس خانگی را مورد بررسی قرار دادیم. البته برخی از مشکلات ذکر شده تخصصی‌تر هستند و برای تعمیر آن‌ها باید به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. اتو پرس دستگاهی است که نگهداری از آن اصلا سخت نیست و در صورتی که سرویس و تعمیرات آن را به موقع انجام دهید، می‌توانید سالیان سال از آن استفاده کنید. در صورتی که در زمینه تعمیر اتو پرس خانگی سوالی دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان آچاره آماده هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تمامی سوالات شما در مورد تعمیر اتو پرس خانگی پاسخ دهند.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا