تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

5 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی!

لوازم خانگیماشین لباسشویی

برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند به‌خوبی کار خود را انجام دهد و لباس‌ها و ملحفه‌ها را از کثیفی پاک کند، باید همه اجزای آن درست کار کنند. گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مشکلی است که از شستن صحیح لباس‌های درون ماشین جلوگیری می‌کند.

این موضوع همچنین ممکن است نشان‌دهنده وجود مشکل در سایر قسمت‌های دستگاه باشد. در این مقاله 5 علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی به همراه راه‌حل آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

نکات کلیدی

  • گرم نشدن آب ماشین لباسشویی مشکل مهمی است و در صورت تشخیص باید به عیب‌یابی آن پرداخت.
  • علل مختلفی ممکن است باعث گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی شوند که هر یک راه‌حل خاصی دارند.
  • خرابی ترموستات، اتصال نامناسب دستگاه، خرابی ماژول کنترل، گرفتگی لوله سنسور سطح آب و خرابی المنت گرمایی عواملی هستند که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می‌شوند.

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی موضوعی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا کار کردن ماشین لباسشویی در این شرایط ممکن است منجر به آسیب بیشتر قطعات دیگر آن شود.

ماشین‌های لباسشویی شیلنگ‌های ورودی آب گرم و سرد و همچنین شیلنگ تخلیه دارند. شیر برقی نیز میزان آب و دمای داخل لباسشویی را تعیین می‌کند.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

پس از نصب ماشین لباسشویی و ورود آب به مخزن دستگاه و رسیدن به سطح معین، هیدروستات شیر برقی را متوقف می‌کند. هر کدام از قطعات درگیر در فرایند آب‌گیری در صورت معیوب بودن موجب اشکال در روند آب‌گیری می‌شوند. در این شرایط ماشین لباسشویی به تعمیر نیاز دارد.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی اغلب به علت معیوب بودن ترموستات، خرابی برد الکترونیکی و تایمر، وجود مشکل در المنت یا مشکل در آب‌گیری لباسشویی ایجاد می‌شود. در ادامه مطلب هر عامل را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علائم گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که از کجا بفهمیم آب ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود؟ در بسیاری از مدل‌های جدید ماشین لباسشویی در صورتی که ماشین لباسشویی آب را گرم نکند، بلافاصله خطایی نشان داده شده و فعالیت ماشین متوقف می‌شود. ماشین‌های لباسشویی قدیمی‌تر چنین امکانی ندارند.

در ماشین‌های لباسشویی قدیمی برای اطمینان از گرم نشدن آب ماشین لباسشویی، باید چرخه شستشو را در دمای بالا (بالای 60 درجه سانتی‌گراد) اجرا کنید. پس از گذشت 30 دقیقه از شروع کار، شیشه درب لباسشویی را لمس کنید. سرد بودن شیشه نشان می‌دهد که ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند و در حال شستن لباس‌ها با آب سرد است.علائم گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

توجه کنید که گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل اشتباه بودن برنامه باشد و نه به دلیل معیوب بودن قطعات ماشین لباسشویی!

همچنین ممکن است دستگاه آب را ضعیف یا به‌صورت دوره‌ای گرم کند. با این وجود چنین مشکلی در بسیاری از موارد به دلیل خرابی برخی قطعات اتفاق میفتد.

معرفی تمام دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

در ادامه علل مختلف گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد:

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

1. اتصال نامناسب دستگاه

اتصال نامناسب ماشین لباسشویی منجر به کشیدن و تخلیه مداوم آب می‌شود. در این شرایط باید شیلنگ‌ها را برای کشیدن و تخلیه آب مجدداً وصل کنید.

برای این کار دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما را دنبال کنید یا با تکنسین تماس بگیرید.گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

2. خرابی ماژول کنترل (برنامه‌نویس)

ماژول کنترل مسئول اجرای صحیح وظایف بخش‌های مختلف دستگاه است. ماژول نرم‌افزار ممکن است به علل مختلفی از کار بیفتد.

نوسانات نامنظم برق در شبکه برق یکی از علل رایج این مشکل است. در اغلب موارد می‌توان مدار را تعمیر کرد؛ هرچند متخصصان توصیه می‌کنند که در صورت خرابی ماژول، ماژول قدیمی را با ماژول سالم و جدید تعویض کنید.

3. گرفتگی لوله سنسور سطح آب

به دلیل تجمع زباله‌های مختلف، آب به میزان لازم کشیده می‌شود، اما سیگنالی برای گرم کردن آن نیست. برای رفع مشکل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی در این حالت باید گرفتگی لوله را باز کرد.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، در پاسخ به سوال چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند، باید 2 عنصر دیگر این دستگاه یعنی المنت گرمایی و ترموستات را در نظر بگیرید.

4. خرابی عنصر گرمایشی

ممکن است علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی عنصر گرمایشی آن باشد.

  • اگر عنصر گرمایشی در ماشین لباسشویی خوب کار نمی‌کند، احتمالاً با بررسی آن یک لایه ضخیم از کف یا آسیب مکانیکی روی بدنه آن پیدا می‌کنید.
    اگر روی آن کف مشاهده کردید، یک چرخه شستشو و آبکشی خالی را با قرار دادن چند قاشق غذاخوری اسید سیتریک یا یک ماده پاک‌کننده مخصوص به‌جای مواد شوینده انجام دهید.
    یا این کار المنت گرمایشی از کف پاک می‌شود.
  • اگر راه بالا جواب نداد، احتمالاً عنصر گرمایشی سوخته است. برای بررسی سالم بودن المنت، مقاومت آن را به کمک تستر اندازه بگیرید.
    المنت را به دستگاه اندازه‌گیری وصل کنید. اگر رقم حاصل با مقدار مقاومت محاسبه‌شده مطابقت داشته باشد، عنصر گرمایشی در وضعیت خوبی قرار دارد.
    در غیر اینصورت باید آن را تعویض کرد.
  • برای افزایش طول عمر عنصر گرمایشی توصیه می‌کنیم تنها از شوینده‌های باکیفیت استفاده کنید.
    از دوز بیش‌ازحد مواد شوینده استفاده نکنید.
    اگر آب لوله‌کشی منطقه شما سخت است، فیلتر streamline را نصب کنید.
  • یکی دیگر از دلایل خرابی ممکن است سایش سیم‌های منتهی به عنصر گرمایی باشد.
    برای از بین بردن خرابی، باید سیم‌ها را تعویض کرد یا جوش داد.
    خرابی عنصر گرمایشی لباسشویی

5. معیوب بودن سنسور دما (ترموستات)

در زمان کارکرد دستگاه، سنسور کنترل دما یا همان ترموستات به‌طور دوره‌ای بخاری را بعد از رسیدن به دمای حالت موردنظر روشن و خاموش می‌کند. اگر این قسمت خراب باشد، آب گرم نمی‌شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

برای بررسی ترموستات ماشین لباسشویی، از یک مولتی‌متر استفاده کنید. برای تست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ترموستات را از محفظه دستگاه خارج کنید.
  • مقاومت را به کمک مولتی‌متر اندازه‌گیری کنید.
  • سنسور دما در آب گرم پایین می‌آید. این موضوع با اندازه‌گیری مکرر مقاومت دنبال می‌شود.
  • هر 2 نتیجه مقایسه می‌شوند.
  • اگر مقادیر ترموستات ماشین در حالت سرد و گرم به میزان قابل‌توجهی با یکدیگر متفاوت باشند، دستگاه به‌درستی کار می‌کند. در غیر اینصورت به تعویض نیاز دارد.معیوب بودن سنسور دما

ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می‌کند؟

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می‌کند؟

این کار توسط عناصر مختلفی در دستگاه انجام می‌شود. خرابی هر کدام از این عناصر در گرم شدن آب اختلال ایجاد می‌کند. شیر برقی آبگیری را انجام می‌دهد. بعد از چپ و راست شدن موتور آب گرم می‌شود. برای این کار عنصر توسط برد الکترونیکی در مدار قرار می‌گیرد و آب گرم می‌شود.

سنسور کنترل دما به برد الکترونیکی خبر می‌دهد. ممکن است به‌جای برد الکترونیکی به تایمر اطلاع داده شود. تایمر یا برد عنصر را از مدار خارج می‌کنند.

عیب‌یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را چگونه انجام دهیم؟

در ابتدای مقاله علل مختلف گرم نشدن آب ماشین لباسشویی را بیان کردیم. برای عیب‌یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی عوامل گفته شده را یک‌به‌یک بررسی کنید تا ببینید دلیل گرم نکردن آب در لباسشویی شما از کدام مورد است.

عیب یابی لباسشویی می‌تواند توسط خودتان انجام شود. با این وجود اگر شخص فنی نیستید، بهتر است از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.

سوالات متداول

1. چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود؟

مطمئن شوید که شیلنگ آب گرم باز بوده و چیزی آن را مسدود نکرده باشد. سیم‌کشی‌های لباسشویی را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند. از صحت عملکرد شیر ورودی آب مطمئن شوید.

2. آیا خودم می‌توانم کار عیب‌یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را انجام دهم؟

بله. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله و داشتن کمی تخصص، خودتان می‌توانید به عیب‌یابی علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی بپردازید.

3. چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند؟

خرابی ترموستات، اتصال نامناسب دستگاه، خرابی ماژول کنترل، گرفتگی لوله سنسور سطح آب و خرابی المنت گرمایی عواملی هستند که باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید