آموزش تعمیر اتو

اتولوازم خانگی

احتمالا برای شما هم این مسئله پیش آمده باشد که درست لحظه‌ای که آماده‌ی رفتن به بیرون از خانه هستید و می‌خواهید لباس‌های خود را اتو کنید، متوجه می‌شوید که اتو خراب است و کار نمی‌کند. شاید فرصت مراجعه به مرکز تعمیرات لوازم خانگی را هم نداشته ‌باشید. گاهی نیز ممکن است اشکالی که در این وسیله‌ی برقی خانگی وجود دارد به قدری ساده باشد که شاید بتوانید با مطالعه آموزش تعمیر اتو در منزل آن اشکال را برطرف کنید و به کار خود برسید. اما چگونه می‌توان اتو را در منزل تعمیر کرد؟ آیا می‌توان با چند تکنیک ساده به تعمیر اتو قدیمی، تعمیر اتو بخار، تعمیر اتو برقی و تعمیر اتو بخار مخزن دار پرداخت؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیاورید.

نکات مهم در تعمیر اتو قدیمی و اتو برقی

برای تعمیر اتوهای قدیمی منزل خود می‌توانید از چند راهکار ساده استفاده کنید. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، ترتیب بررسی مواردی است که ممکن است اتو در آن‌ها مشکل داشته ‌باشد. در ادامه به بررسی مراحل اتو قدیمی و تعمیر آن می‌پردازیم.

1. سیم برق را بررسی کنید!

اولین موردی که باید آن را در نظر داشته ‌باشید،‌ مسیری است که برق را به اتو می‌رساند. آیا اتو را به پریز زده‌اید و روشن نمی‌شود؟ شاید اصلا برقی به داخل آن نمی‌رسد. ابتدا سیم اتو را بررسی کنید و ببینید که بریدگی یا قطع‌شدگی در آن وجود نداشته باشد. سپس به دو شاخه نگاه کنید. آیا به خوبی درون پریز وارد می‌شود؟ خود پریز چطور؟ آیا پریز هم در صحت کامل به سر می‌برد؟ در صورتیکه هیچ کدام مشکلی نداشتند، می‌توانید قدم‌های دیگر را برای تعمیر اتوی قدیمی منزل بردارید.

 تعمیر اتو

2. صفحه کلید اتو را بررسی کنید

از دیگر مواردی که ممکن است در عملکرد اتو مشکل ایجاد کند، اشکال در صفحه کلید است. اگر صفحه کلید مشکلی داشته‌ باشد، می‌توانید با خرید یک صفحه کلید اتو جدید و تعویض آن، به خوبی و سادگی اتوی خود را تعمیر کنید.

3. المنت اتو را تعویض کنید

یکی از بخش‌های اتو که برای عملکرد اتو که صاف کردن لباس‌ها با حرارت است، لازم و ضروری است، المنت اتو است. در صورتیکه المنت اتو با مشکل مواجه شده‌ باشد، باید آن را تعویض کنید. وظیفه‌ی المنت اتو ایجاد حرارت در اتو و داغ کردن آن است. در صورتیکه اتو داغ نشود، یکی از علت‌ها اشکال در المنت است.

بیشتر بخوانید: تعمیر اتو پرس خانگی 

4. مجموعه بی متال اتو را چک کنید!

با استفاده از بی متال اتو می‌توان درجه حرارت را تغییر داد و با حرارت دلخواه اتو کشی را انجام داد. اما اگر این مجموعه مشکل داشته ‌باشد، می‌توان به سادگی با تعویض این مجموعه، مشکل را برطرف کرد و یک اتوی سالم داشت.

تعمیر اتو بخار و تعمیر اتو بخار مخزن دار چگونه است؟

توجه کرده‌اید که امروزه بیشتر خانواده‌ها از اتو بخار و اتو بخار مخزن‌ دار استفاده می‌کنند و کم‌تر کسی را می‌بینید که از اتوهای قدیمی استفاده کند؟ این اتوها کیفیت بالایی در اتو کردن دارند و معمولا زمانی که خراب می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند، می‌توانید حدس بزنید که چه مواردی در ساختار آن دچار مشکل شده‌اند. در صورتی که تمایل دارید با تعمیر این دو نوع اتو آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 1. کف اتو مشکل داشته‌باشد!

گاهی ممکن است که اتو داغ نکند و یا باعث سوختن لباس‌ها شود. اتوها از کف مخصوصی ساخته شده‌اند که در اتو کشیدن نقش مهمی دارد. اگر کف اتو متناسب نباشد و یا مشکل داشته ‌باشد، باید کف آن را تعویض کنید.

 تعمیر اتو

2. ترموستات خراب باشد!

اگر ترموستات اتو خراب باشد، اتو داغ نمی‌شود. ترموستات مسئول داغ کردن اتو است. از طرفی اگر ترموستات مشکلی داشته ‌باشد، اتو ممکن است بیش از اندازه داغ کند. ترموستات اتو در نقش تنظیم‌کننده‌ دمای آن است.

3. اتو نشتی آب داشته باشد

زمانی که اتو نشتی آب دارد، ممکن است که مخزن آن جرم گرفته ‌باشد و یا دریچه مشکل داشته ‌باشد. از طرفی، گاهی ممکن است به علت بیش از اندازه پر کردن مخزن اتو از آب، این مشکلات پیش بیاید. در چنین حالتی ابتدا بررسی کنید که آب اتو به اندازه باشد و جرم نگرفته ‌باشد. اگر چنین مسائلی وجود نداشت، می‌توان به تعویض مخزن اتو و یا گرفتن نشتی دریچه آن فکر کرد.

مقاله پیشنهادی: آموزش رسوب گیری اتو 

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راهنمای آچاره برای تعمیر اتو

اگر نمی‌توانید به تعمیر اتو در منزل بپردازید، بهتر است که به دنبال بهترین تعمیرکاران لوازم خانگی باشید و تعمیر اتوی خود را به آن‌ها بسپارید. بررسی لوازم خانگی که مشکلات و آسیب‌های پیچیده دارند، با بررسی ساده در منزل ممکن نیست و در صورتی که مشکلات در برق آن‌ها و سیستم‌های داخلی باشد، نیاز به بررسی و دخالت یک متخصص است.‌ گاهی نیز ممکن است نتوان اتو را تعمیر کرد و باید به فکر خریدن اتوی جدید باشید. کارشناسان کاربلد آچاره در راستای تعمیرات تخصصی لوازم خانگی شما از جمله اتو، به اندازه‌ی یک درخواست با شما فاصله دارند.

 تعمیر اتو

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی و آموزش تعمیر اتو، به شما در انجام صحیح این روند کمک کنیم. فراموش نکنید که عدم رعایت نکات ایمنی سلامت شما و اطرافیانتان را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد. همچنین شما می‌توانید با ذکر سوالات خود در بخش نظرات، پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا