۷ روش پاک کردن لکه روغن از مبل

نظافت و شستشومبل‌شویی

شما بهتر از هر کسی این را می‌دانید که مبل‌ها نقش مهمی در دکوراسیون و زیبایی خانه دارند. اما گاهی اوقات در اثر سهل‌انگاری یا بازیگوشی کودکانتان لکه‌های درشت روغن غذا روی مبل دیده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید پاک کردن لکه روغن از مبل مثل دیوار و کابینت راحت نیست و شما نمی‌توانید آن را به‌صورت کامل آبکشی کنید؛ چراکه ممکن است پارچه آن آسیب ببیند و زیبایی خود را برای همیشه ازدست بدهد.

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر نا امید شده‌اید و نمی‌دانید که چطور باید لکه‌های روغن را از روی مبل از بین ببرید؛ نگران نباشید. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به راه‌های تضمینی و آسانی اشاره کنیم که شما به کمک آنها بتوانید در سریع‌ترین زمان لکه‌های روغنی را از روی مبل پاک کنید.

نظافت خانه خود را به نظافتچیان آچاره بسپارید. همچنین می‌توانید از خدمات مبل شویی با دستگاه آچاره استفاده کنید که توسط تکنسین ماهر و مواد نانو انجام می‌شود.

چگونه می‌توانیم لکه روغن را از روی مبل پاک کنیم؟

راهکار‌های مختلفی برای پاک کردن لکه روغن از روی مبل وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما قبل از اینکه در خصوص این روش‌ها صحبت کنیم باید در نظر داشته باشید که اگر لکه را در سریع‌ترین زمان پاک نکنید ممکن است لکه روغن به خورد پارچه مبل برود و تمیز کردن آن سخت شود. هم‌چنین در این مطلب به روش‌های مختلف اشاره می‌کنیم تا اگر برخی از وسایل در دسترس شما نبود، بتوانید از سایر روش‌ها استفاده کنید.

قبل از اینکه به سراغ معرفی روش‌ها برویم نیاز است با چند مرحله مهم و ساده آشنا شوید که برای تمیز کردن لکه روغنی از مبل می‌توانید استفاده کنید.

پاک کردن روغن اضافی از روی مبل

اگر به تازگی لکه روغن روی مبل شما ریخته بهتر است در اولین قدم یک دستمال کاغذی بردارید و روی سطح بکشید تا بیشتر چربی و روغن جذب دستمال شوند. از انجام دو تا کار صرف‌نظر کنید؛ مورد اول اینکه خیلی محکم مشغول تمیز کردن لکه نشوید چون باعث می‌شود بیشتر جذب شود. مورد مهم بعدی این است که به هیچ ‌عنوان لکه را روی مبل پخش نکنید چون قسمت‌های بیشتری درگیر لکه روغنی خواهند شد.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

پاک کردن لکه روغن با جوش شیرین

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه روغن استفاده از جوش شیرین است. مقداری جوش شیرین روی ناحیه مورد نظر بریزید و اجازه دهید جوش شیرین حداقل یک شب روی مبل بماند. سپس با جاروبرقی پودر جوش شیرین را از روی مبل پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن با جوش شیرین:   

تمیز کردن روغن از روی مبل با محلول آب و صابون

اگر شما هم‌زمان تمیز کردن خانه متوجه لکه روغنی روی مبل شده‌اید، باید بدانید که این لکه با جوش شیرین پاک نمی‌شود. باید روش بهتری برای پاک کردن لکه از روی مبل پیدا کنید. اما چه راه‌حلی؟ برای از بین بردن لکه‌ها نیاز به آب گرم و مقداری مایع ظرف شویی دارید. این یکی از بهترین لکه‌برهای مبل خانگی است.

ابتدا مقدار کمی مایع ظرف شویی را با آب گرم مخلوط کنید تا کف ایجاد شود.سپس از یک اسفنج تمیز برای پاک کردن لکه روغن استفاده کنید. قبل از خشک شدن محلول روی مبل بهتر است آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا لکه آن روی مبل باقی نماند.

چطور لکه روغن را از روی مبل از بین ببریم؟

گاهی اوقات برای تمیز کردن لکه روغن از روی مبل نیاز به پاک‌کننده و محلول شیمیایی ندارید، شما می‌توانید با یک دستمال مرطوب لکه را از روی مبل برای همیشه پاک کنید. در ادامه مطلب به بهترین و تاثیرگذارترین روش‌های خانگی اشاره می‌کنیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

پاک کردن روغن از مبل با نمک و الکل

همیشه نیاز نیست برای پاک کردن لکه روغن از مبل پاک‌کننده شیمیایی بخرید. بلکه شما می‌توانید از محلول نمک و الکل سفید برای پاک کردن این لکه‌ها استفاده کنید. قبل از انجام کار نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا مقدار کمی نمک و الکل سفید را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.
  2. یک اسفنج بردارید و داخل مخلوط بزنید.
  3. اسفنج را روی لکه ایجادشده روی مبل بزنید.
  4. اگر لکه از روی مبل پاک شده بهتر است از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن الکل از مبل استفاده کنید.

از بین بردن لکه روغن از روی مبل با پودر بچه

احتمالا با فواید پودر بچه آشنا هستید؟ یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه روغن از مبل استفاده از پودر بچه است. ابتدا نیاز  است مقداری پودر بچه را روی لکه روغن بریزید و اجازه دهید یک شب روی مبل بماند تا تمام روغن جذب پودر شود. سپس باید پودر را با جاروبرقی جمع کنید تا چیزی روی زمین نماند.

استفاده از اتوی داغ؛ از بین بردن لکه روغن

اگر جنس روکش مبل شما ابریشمی است، می‌توانید برای پاک کردن لکه روغن از روی مبل، قسمت چرب ‌شده را با یک برگه کاغذ بپوشانید و سپس اتوی داغ را روی آن قرار دهید. بعد از چند ثانیه مشاهده می‌کنید که لکه روغن از روی مبل پاک شده است.

از بین بردن لکه روغن از مبلمان با نوشابه

گوشه دستمال را داخل نوشابه بزنید و سپس روی لکه چربی به‌صورت آهسته ضربه بزنید. حالا نیاز است مقداری پودر ماشین لباسشویی را در آب گرم بریزید و مخلوط کنید تا کف کند. سپس به کمک مسواک لکه را پاک کنید. در مرحله آخر نیاز است یک پارچه تمیز روی مبل بکشید تا کف پاک شود.

از بین بردن لکه روغن از مبل با نوشابه

طریقه پاک کردن لکه روغن از مبل چرمی

درسته که پاک کردن لکه‌ روغن از مبل  نسبت به لکه‌های آب سخت‌تر است اما پاک کردن آنها غیرممکن نیست. برای از بین بردن لکه‌های چرب باید ابتدا جنس روکش مبل خود را بشناسید؛ سپس به کمک آن بهترین روش را پیدا کنید.

اگر جنس روکش مبل شما چرمی است بهتر است برای پاک کردن لکه چربی از روش زیر استفاده کنید.

  1. ابتدا از یک دستمال تمیز برای پاک کردن لکه روغنی استفاده کنید.
  2. محلول آب گرم و صابون آماده کنید و پارچه را آغشته به آن کنید.
  3. پارچه را مجددا بشورید و ناحیه روغنی را با آن تمیز کنید.
  4. سپس از یک پارچه تمیز برای خشک کردن استفاده کنید تا لکه کف روی آن باقی نماند.

طریقه پاک کردن لکه روغن از مبل چرمی

طریقه پاک کردن لکه روغن از مبل پارچه‌ای

  1. مقدار کمی جوش شیرین روی ناحیه روغنی بریزید.
  2. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا روغن جذب جوش شیرین شود.
  3. از یک مسواک برای پاک کردن روغن و جوش شیرین استفاده کنید.
  4. سپس از جاروبرقی برای پاک کردن دانه‌های جوش شیرین استفاده نمایید.
  5. یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، مایع ظرف‌شویی و ۲ فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید.
  6. پارچه‌ای را داخل محلول بزنید و سپس روی لکه چربی بزنید.
  7. درنهایت با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.

کلام آخر

پاک کردن لکه روغن از مبل کار سخت و طاقت‌فرسایی نیست. از طرفی نیاز نیست برای پاک کردن این لکه‌ها هزینه زیادی کنید، بلکه شما می‌توانید با پاک‌کننده‌های خانگی این لکه‌ها را برای همیشه از بین ببرید. در این مقاله از آچاره تلاش کردیم تا بهترین روش‌های موثر برای پاک کردن لکه روغن و چربی از روی روکش مبل را برای شما توضیح دهیم؛ امیدواریم این مطلب مفید واقع‌شده باشد.

3.9/5 - (16 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. روی مبل من مقدار زیادی روغن زیتون ریخته . نزدیک یک فنجون روغن. مبل شویی با دستگاه این لکه را از بین می‌بره؟ روغن تو مبل نفوذ کرده و با اینکه چندین بار پاکش کردم تیره با قی مونده

  2. سلام روی مبل من مقداری هاردنر ریخته و سخت شده و رنگش زرد شده راهی برا پاک کردنش هست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا