مهم‌ترین اصول فنگ شویی در نظافت برای جذب انرژی مثبت

نظافت و شستشو

فلسفه باستانی فنگ شویی کمک می‌کند تا جریان سلامتی، ثروت، موفقیت، شادی و هماهنگی را به زندگی‌مان وارد کنیم. مهم‌ترین اصل در فنگ شویی، رهایی از بی‌نظمی و شلوغی جهت جریان یافتن انرژی مثبت موسوم به “چی” در فضای خانه است. رعایت اصول فنگ شویی در نظافت بهتر منزل و رهایی از انرژی‌های منفی فضا اثرگذار است. دانستن این اصول کمک می‌کند تا خانه‌ای تمیزتر و ذهنی آرام‌تر داشته باشیم. با این مقاله از آچاره همراه باشید تا با اصول فنگ شویی نظافت منزل آشنا شوید.

اصول نظافت در فنگ شویی

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین اصل در فنگ شویی دوری از بی‌نظمی و آشفتگی است. فلسفه فنگ شویی بر این باور استوار است که آشفتگی، بی‌نظمی و انباشتگی‌ها باعث راکد ماندن انرژی مثبت موسوم به “چی” (chi) می‌شوند. در صورتی که چی جریان نداشته باشد، این انرژی راکد به انرژی منفی و تخریب‌گری تبدیل می‌شود که به آن “شا چی” یا “شا” (Sha Chi)  گفته می‌شود. برای اینکه انرژی چی به‌درستی در فضا جریان یافته و به شا تبدیل نشود باید اصول فنگ شویی نظافت رعایت شود.

مشاهده رایگان قیمت خدمات نظافت منزل و ساختمان!

رهایی از بی‌نظمی

همانطور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین اصول فنگ شویی نظافت، رهایی از بی‌نظمی است. فصل بهار بهترین زمان برای دریافت انرژی مثبت در خانه است و بنابراین نظافت درست در این زمان اهمیت دوچندانی دارد. فنگ شویی از این منظر با فرهنگ باستانی ما ایرانیان در خانه تکانی بهاری هم راستا است. خانه تکانی بر اساس تکنیک‌های فنگ شویی کمک می‌کند تا راه را برای عبور و جریان یافتن انرژی مثبت چی در خانه باز کنیم.  نظم بخشیدن به تمام نقاط خانه باعث ایجاد نظم ذهنی نیز می‌شود که فنگ شویی هم بر آن تمرکز دارد.

با دسته بندی و ارگانایز کردن آیتم‌های مختلف آشپزخانه، اتاق‌ها، پذیرایی و غیره هر بی‌نظمی را از سر راه برداشته و فضای خانه را باز کنید.

فنگ شویی نظافت در آشپزخانه

طبق فلسفه فنگ شویی، وضعیت آشپزخانه شما معادل وضعیت ذهنی شما است و به همان اندازه اهمیت دارد. ابتدا آشپزخانه را تمیز کنید، چربی و باقی مانده مواد غذایی گاز را پاک کنید و بی‌نظمی را به نظم تبدیل کنید. در فنگ شویی نظافت، تمیز کردن پنجره‌ها اهمیت زیادی دارد؛ با این کار شما جریان نور و هوای تازه را به خانه افزایش داده و کیفیت آن را بیشتر می‌کنید.

از شر هر وسیله‌ای که به آن نیاز ندارید خلاص شوید. خصوصا آیتم‌های مخفی شده در کابینت‌ها که مدت زمان زیادی دست نخورده باقی ماندند. غذای کهنه و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و هر وسیله‌ای که در 4 ماه گذشته از آن استفاده نکردید را به خیریه بخشیده یا بفروشید. بهتر است حتما از گل و گیاه طبیعی در کل فضای خانه و مخصوصا آشپزخانه استفاده کنید.

فنگ شویی در نظافت در آشپزخانه

نظافت اتاق خواب و سرویس بهداشتی

هنگام نظافت اتاق خواب و حمام و دستشویی، هر آیتمی که در 6 ماه گذشته از آن استفاده نکردید را دور انداخته، به کسی ببخشید یا بفروشید. از لباس گرفته تا مبلمان و حتی کتاب‌ها. تمیز کردن زیر تخت و پنجره‌ها را فراموش نکنید. تغییر دادن دکوراسیون راه خوبی برای ایجاد جریان انرژی مثبت در اتاق‌هاست. حتی اگر این تغییر صرفا محدود به یک آیتم باشد. هنگام نظافت خانه براساس اصول فنگ شویی بهتر است تا جای ممکن از مواد شوینده خانگی و دست‌ساز سازگار با محیط استفاده کنید.

پاکسازی موکت در فنگ شویی

فرش، موکت و پادری، و هرچیزی که روی آن پا می‌گذارید اهمیت زیادی در فنگ شویی دارند. تمیز کردن مرتب فرش و موکت باعث از بین رفتن گرد و خاک آن‌ها و در نتیجه جلوگیری از ایجاد انرژی منفی می‌شود. به طور کلی در فنگ شویی توصیه می‌شود از فرش‌های کوچک و گرد در فضای اتاق خواب، نهارخوری و نشیمن و از فرش مربعی برای فضاهای دیگر استفاده شود. استفاده از موکت و فرش‌های زیاد به طور کلی در اصول فنگ شویی نامناسب به شمار می‌آید و بهتر از فرش‌های کوچک یا کفپوش چوبی برای کف منزل استفاده کنید. در صورتی که منزل شما موکت دارد باید آن را به‌طور مرتب تمیز کنید تا مانع از راکد ماندن انرژی چی در فضا شوید. روش های جلوگیری از گرد و خاک به منزل

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

طبق اصول فنگ شویی پادری جای مناسبی برای قراردادن سکه است؛ چرا که این کار باعث فعال شدن انرژی جذب ثروت در منزل می‌شود.

باز کردن فضای کمدها

طبق فلسفه فنگ شویی اگر به دنبال رابطه جدیدی در زندگی‌تان هستید بهتر است به سراغ مرتب کردن و خالی کردن فضای کمدها بروید! نظم بخشیدن به کمد و باز کردن این فضای فیزیکی مساوی با باز شدن یک فضای احساسی برای ورود فرد جدیدی به زندگی‌تان است.

به‌طور کلی، برای به دست آوردن همه چیزهای بهتری که خواهانشان هستید، باید جریان انرژی مثبت را در فضای خانه ایجاد کنید. خانه تکانی بر اساس تکنیک‌های فنگ شویی در بهار باعث می‌شود تا نسبت به تغییرات و داشتن یک شروع جدید پذیراتر باشید.

فنگ شویی نظافت در مرتب کردن هوم آفیس

در دو سال گذشته به دلیل شرایط پاندمی خیلی از ما مجبور به دورکاری شده و بسیاری‌ از ما این سبک کار کردن را ترجیح می‌دهیم. در صورتی که شما هم از منزل کار می‌کنید و هوم آفیس در منزلتان دارید بهتر است از مرتب کردن آن غافل نشوید. اگر روی میز کارتان انبوهی از کاغذها و استیکی نوت‌های مختلف وجود دارد اول از همه از شر آن‌ها خلاص شوید. نیازی نیست تک تک کاغذها را بررسی کرده و مرتب کنید. همین که همه آن‌ها را در یک باکس مخصوص بگذارید کافی است. بعدا به دسته بندی کاغذها بپردازید و در لحظه خودتان را مشغول کارهای جزئی و وقت گیر نکنید تا بتوانید سریع‌تر فضا را مرتب کنید.

مرتب و منظم بودن میز کار باعث می‌شود ذهن شما هنگام کار آرام‌تر، خلاق‌تر و متمرکزتر باشد. همچنین این ایجاد نظم به افزایش موفقیت‌های کاری شما نیز منجر خواهد شد.

فنگ شویی در نظافت در هوم آفیس

چالش مرتب نگه داشتن فضای خانه

همیشه بعد از مرتب کردن اساسی منزل، تمیز و مرتب نگه داشتن آن یک چالش مهم محسوب می‌شود. برای اینکه بعد از رعایت اصول فنگ شویی نظافت همچنان خانه‌ای مرتب و پر از انرژی مثبت داشته باشید این نکات را رعایت کنید:

  • برای هرچیزی (از لباس‌ها گرفته تا بسته‌های دریافتی) فضای خاص خودش را در نظر بگیرید.
  • مینیمال زندگی کنید. مصرف‌گرایی را کاهش داده و با خرید کمتر و درست‌تر همیشه فضای کافی در منزل داشته باشید.
  • هر روز به منظم بودن فضا اهمیت بدهید. اگر به هر بی‌نظمی کوچکی توجه کرده و فورا آن را رفع کنید یکباره با خانه‌ای درهم و آشفته روبرو نخواهید شد.
  • در مقابل وسوسه نگه داشتن وسایلی که نیاز ندارید و استفاده نمی‌کنید مقاومت کنید.
  • به ازای هر آیتمی که وارد خانه می‌شود یک آیتم قدیمی را خارج کنید.

فنگ شویی خانه داری بحث گسترده‌ای است و نظافت تنها یک بخش از آن است. از گرفتن صدای جیر جیر درب‌ها گرفته تا محل درست قرارگیری گیاهان و تختخواب، فنگ شویی برای هر موردی در چیدمان خانه فلسفه و توصیه‌ای دارد که رعایت‌شان می‌تواند به ایجاد خانه‌ای تمیزتر، زیباتر و پر از آرامش و انرژی مثبت کمک کند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا