8 روش از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن!

نظافت و شستشو

آیا می‌دانید که می‌توان بوی بد لباس‌ها را بدون شستن آنها از بین برد؟ روش‌های زیادی برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن وجود دارد که ما در این مقاله به 10 مورد از کاربردی‌ترین و موثرترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

از آنجا که شستشوی مکرر تأثیر زیادی در کاهش عمر لباس‌ها دارد، دانستن روش‌هایی که با استفاده از آنها بتوان بدون شستن بوی بد لباس را از بین برد، اهمیت زیادی دارد.

برای آموزش ترفندهای جادویی از بين بردن بوي بد لباس بدون شستن با مجله آچاره همراه باشید.

اگر در زمینه خشکشویی لباس نیاز به خدمات دارید، فقط کافی است در بخش سرویس مربوطه سفارش خود را ثبت کنید و ضمن اطلاع از تعرفه خشکشویی از خدمات باکیفیت این سرویس استفاده نمایید.

نکات کلیدی

  • اگر لباس شما به میزان کم بوی بد می‌دهد، قرار دادن لباس در معرض هوا برای خلاص شدن از شر بوی آن بسیار مناسب است.
  • استفاده از بخارشو یک روش سریع برای از بین بردن بوی بد لباس است. اگر به دنبال راهی سریع و در عین حال موثر برای از بردن بوی بد عمومی لباس هستید، بخارشو گزینه مناسبی است.
  • لباس را به همراه مقداری جوش شیرین داخل یک کیسه قرار دهید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا بوی نامطبوع لباس از بین برود.

اهمیت از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن

اغلب افراد برای خلاص شدن از شر بوی بد لباس‌ها به شستن آنها اقدام می‌کنند. این کار اگر چه در تمیز کردن لباس و از بین بردن بوی بد موثر است، اما به مرور زمان باعث فرسودگی لباس می‌شود.

آب داغی که لباس را با آن می‌شویید، مواد شوینده استفاده شده و چنگ زدن و چرخاندن لباس‌ها در لباسشویی همه از عواملی هستند که باعث کاهش عمر الیاف و آسیب دیدن آن می‌شوند.

جالب است بدانید که لباس‌های شسته شده گاز کربن دی اکسید تولید می‌کنند که بر سلامتی و محیط زیست اثرات منفی دارد. از این رو دانستن روش‌های از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن، بسیار مهم است.

معرفی روش‌های از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن

توجه داشته باشید روش‌هایی که برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن در این قسمت توضیح داده می‌شوند، هیچ یک جایگزین شستشوی لباس‌ها نیستند؛ اما می‌توانند بین دفعات شستن لباس فاصله ایجاد کنند و بوی نامطبوع لباس‌ها را کاهش دهند.

1. قرار دادن لباس در معرض هوا

اگر لباس شما به میزان کم بوی بد می‌دهد، قرار دادن لباس در معرض هوا برای خلاص شدن از شر بوی آن بسیار مناسب است.

لباس‌های خود را با یک قلاب در طول شب آویزان کنید. این کار باعث از بین رفتن بوی بد لباس‌هایی می‌شود که در طول روز استفاده کرده‌اید.

دقت کنید که آویزان کردن لباس در کمد لباس‌ها این اثر را ندارد. برای از بین رفتن بوی بد لباس باید جریان هوای آزاد در اطراف آن وجود داشته باشد.

بهتر است آنها را در اتاق خوابتان یا حتی در هوای آزاد آویزان کنید. همچنین حداقل یک روز به آنها زمان بدهید. برخی لباس‌ها ممکن است به چند روز زمان برای حذف بوی بد نیاز داشته باشند.

از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستشو

نور خورشید و نسیم ملایم بهترین چیزی است که بوی بد لباس را خارج می‌کند. البته نور خورشید ممکن است باعث تغییر رنگ لباس شود. در این مورد احتیاط کنید.

می‌توانید لباس‌های با رنگ تیره را به سمت خارج برگردانید تا آسیب نور خورشید در قسمت داخلی لباس که در معرض دید نیست، ایجاد شود.

اگر فضای بیرون بارانی است، یا اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که به فضای بیرون دسترسی ندارید، لباس خود را روی چوب لباسی بگذارید و آن را در کنار پرده آویزان کنید.

پنجره را باز نگه دارید تا نسیم ملایمی به لباس برخورد کند. این روش به طور کلی برای از بین بردن بوی بد عمومی موجود در لباس مناسب است.

محاسبه رایگان هزینه خشکشویی آنلاین!

2. از بین بردن بوی بد لباس با فندق افسونگر (Witch Hazel)

این گیاه برای از بین بردن بوی بد ایجاد شده در لباس موثر است. این ماده می‌تواند باکتری‌های ایجادکننده بوی بد را از بین ببرد.

مقداری از عصاره آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی قسمتی از لباس که بوی بدی دارد، اسپری کنید. پیش از استفاده در یک نقطه از لباس که در معرض دید نیست، تست کنید تا مطمئن شوید که به الیاف لباستان آسیب نمی‌رساند.

پیش از اینکه به لباس خود اجازه دهید تا خشک شود، دیگر قسمت‌های لباستان را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا بوی بد می‌دهند یا خیر.

به روش گفته شده تمام نقاطی که دارای بوی بد هستند را اسپری کنید. سپس لباس را در فضای باز بگذارید تا خشک شود.

از بين بردن بوي بد لباس بدون شستن

3. از بین بردن بوی بد لباس با قرار دادن آن در فریزر

این روش برای از بین بردن بوی بد عمومی لباس مناسب است. بوهایی مانند بوی آشپزی که به صورت کلی و اغلب ضعیف در لباس ایجاد شده‌اند، با این روش از بین می‌روند.

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما فریز کردن لباس‌ها باکتری‌های ایجادکننده بوی بد را از بین می‌برد.

این راه‌حل به اندازه استفاده از فندق جادوگر سریع نیست؛ اما به عنوان یکی از روش‌های از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن می‌توانید از آن استفاده کنید.

لباس را در یک کیسه بگذارید و اجازه دهید به مدت یک شب در فریزر بماند. تمام کاری که باید انجام دهید، همین است.

روز بعد وقتی لباس‌هایتان را از فریزر درآوردید، اجازه دهید تا گرم شوند.

4. استفاده از بخارشو برای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن

استفاده از بخارشو یک روش سریع برای از بین بردن بوی بد لباس است. اگر به دنبال راهی سریع و در عین حال موثر برای از بردن بوی بد عمومی لباس هستید، بخارشو گزینه مناسبی است.

با توجه به اینکه بخارشو چروک‌های موجود در لباس را نیز از بین می‌برد، در عرض چند دقیقه می‌توانید ظاهر و بوی خوبی در لباس ایجاد کنید.

گرمای زیاد بخار باکتری‌های ایجادکننده بوی بد را از بین می‌برد. می‌توانید آب‌های معطر را به عنوان آب بخارشو انتخاب کنید.

پیش از استفاده از بخارشو برای لباس باید مطمئن شوید که بخارشو برای لباس شما مناسب است.

5. از بین بردن بوی بد لباس با جوش شیرین

یک ماده موثر دیگر برای از بین بردن بوی بد لباس، جوش شیرین است. جوش شیرین به عنوان یک ماده قوی در از بین بردن باکتری و بوهای مختلف شناخته شده است.

از بین بردن بوی بد لباس با جوش شیرین | از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن

بسیاری از مردم از جوش شیرین برای حذف بوهای بد در یخچال استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که می‌توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد لباس نیز استفاده کنید.

مقداری جوش شیرین را در یک کیسه پلاستیکی به همراه لباس قرار دهید. باید جوش شیرین به قسمت‌هایی از لباس که بوی بدی دارند، برخورد کند.

ده دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین کار خود را انجام دهد. به این ترتیب بوی بد لباس به همراه باکتری‌های موجود در الیاف از بین می‌رود.

خدمات خشکشویی سیار با تیم آچاره

6. استفاده از آبلیمو

چه راهی بهتر از آبلیمو برای دادن حس تازگی به لباس‌هایتان سراغ دارید؟! آبلیمو یک ماده موثر در رفع بوی بد لباس است. مقداری آبلیمو در یک بطری اسپری بریزید و روی قسمت‌هایی از لباس که بوی بد می‌دهند، اسپری کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا بوی بد لباس‌هایتان از بین بروند. لیمو همچین عطر دلپذیری در لباس‌هایتان ایجاد می‌کند. این روش در مواقعی مناسب است که لباس‌هایتان بوی بد ضعیف داشته باشند. اگر بوی بد قوی در لباس وجود دارد، باید از روش‌های قوی‌تر استفاده کنید.

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن لکه سوختگی روی لباس مشکی نیز بسیار موثر است و به راحتی می‌توانید با این ترفند، لکه‌های سوختگی روی لباس را از بین ببرید.

7. پودر قهوه

اگر شما هم جزء طرفداران قهوه هستید و مرتب در منزل از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید از تفاله باقیمانده قهوه برای از بین بردن بوی بد لباس‌هایتان استفاده کنید.

استفاده از قهوه برای از بین بردن بوی لباس همانند جوش شیرین است. مقداری قهوه را به همراه لباس‌ها در کیسه‌ای قرار دهید، به‌گونه‌ای که قهوه با قسمت‌هایی از لباس که بوی بد می‌دهد تماس داشته باشد.

اجازه دهید یک شب به همین صورت باقی بماند. سپس لباس خود را بردارید. نیازی به تکان دادن کیسه نیست؛ زیرا تفاله‌های قهوه بسیار قوی هستند و بوی بد را به خود جذب می‌کنند. پس از خارج کردن لباس از کیسه آن را در معرض هوا قرار دهید.

8. روزنامه

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای از بین بردن بوی بد لباس، روزنامه است. روزنامه را روی قسمت‌هایی از لباس که بوی بدی می‌دهد، قرار دهید. اجازه دهید به مدت 1 شب به همان صورت باقی بماند. این کار بوی بد لباس‌های شما را برطرف خواهد کرد!

سخن پایانی

مواردی که به عنوان ترفندهای از بین بردن بوی بد لباس بدون شستن بیان کردیم، همگی در کاهش بوی نامطبوع لباس‌ها موثر هستند؛ اما توجه داشته باشید که میزان تاثیرگذاری این روش‌ها به شدت بوی لباس هم بستگی دارد. به همین دلیل در مواردی لازم است که لباس‌ها را بشویید تا از شر بوی نامطبوع آن‌ها خلاص شوید!

سوالات متداول

آیا از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستشو امکان‌پذیر است؟

بله. قرار دادن لباس در معرض هوا، استفاده از اسپری آبلیمو، قهوه، جوش شیرین، بخارشو یا اتو بخار، کاغذ روزنامه و فریز کردن لباس گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستشو از آن استفاده کنید.

چه عاملی باعث ایجاد بوی بد در لباس می‌شود؟

باکتری‌های روی پوست باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. هر چه تعداد این باکتری‌ها کمتر باشد، بو کمتر خواهد بود.

چگونه می‌توان از ایجاد بوی بد جلوگیری کرد؟

هر عاملی که بتواند میزان باکتری‌ها را کاهش دهد، در کاهش بو موثر است. همچنین مصرف زیاد مایعات، میوه و سبزیجات باعث بهتر شدن بوی بدن می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا