چگونه هدفون بیتس را تعمیر کنیم؟

لوازم دیجیتالگجت

یک هدفون که ظاهر شیک و درعین حال کیفیت بالایی داشته باشد جز خواسته‌های همه کسانی است که به گوش دادن آهنگ علاقه‌مند هستند. یکی از این هدفون‌ها، هدفون بیتس است که طراحی ظریف و جذابی دارد و صدا را باکیفیت مطلوبی ارائه می‌دهد. اما این ظریف بودن دردسرهای مختص خود را هم دارد. چرا که اگر هدفن روی زمین بیفتد و یا ضربه‌ای به آن وارد شود دچار آسیب دیدگی می‌شود. این آسیب بسته به شدت ضربه و فشار متفاوت است. ممکن است کاپ‌های آن جدا شود که در این صورت سیم اتصال صدا نیز قطع می‌شود. اما جای نگرانی نیست، چرا که ‌می‌توانید به راحتی آن را تعویض نمایید و مجددا استفاده کنید. در این مقاله به موضوع تعمیر هدفون بیتس خواهیم پرداخت و بصورت تصویری شما را راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رایج‌ترین مشکل که برای هدفون بیتس پیش می‌آید

کمپانی بیتس از برترین برندهای سازنده‌ هدفون است که محصولا جذاب و فوق العاده‌ای را روانه بازار کرده است. این محصولات بر اثر عوامل مختلفی ممکن است خراب شود. یکی از رایج‌ترین آن‌ها کنده شدن کاپ گوش هدفون است. فرقی نمی‌کند که هردو کاپ هدفون جدا شود و یا تنها یکی از آنها کنده شود، در هر صورت این مشکل قابل تعمیر خواهد بود. اگر کمی دقت به خرج دهید می‌توانید به راحتی خودتان این مشکل را برطرف کنید.

رایج ترین مشکلاتی هدفن بیتس
مراحل تعمیر هدفون بیتس

فرض کنید هدفون روی زمین بوده و با پا از روی آن رد شده اید و یکی از گوش‌های آن شکسته و جدا شده است. فرقی نمی‌کند، این اتفاق برای یک گوش بیفتد یا هر دو در هر صورت از طریق مراحل زیر به راحتی می‌توانید آن را به شکل اولیه خود بازگردانده و مورد استفاده قرار دهید.

مرحله اول

کاپ گوشی این هدفون به واسطه دو دستگیره کوچک پلاستیکی به بدنه وصل شده است. در زمان جدا شدن یکی از این کاپ‌ها بی شک این دستگیره‌ها شکسته شده‌اند. نمی‌توانید به کمک چسب این دستگیره‌ها را بچسبانید. چرا که سطح بسیار کمی دارد و نمی‌تواند وزن آن را هم تحمل کند. اما چاره کار چیست؟

شما می‌توانید با سوراخ کردن قسمت خارجی بدنه و کاپ گوش به کمک دو پیچ آنها را مجدد به یکدیگر وصل کنید. برای آنکه بتوانید زمانی که دستگیره کاپ‌ها سالم بودند آنها را بچرخانید، نباید پیچ‌ها را به صورت کامل سفت کنید. سفت کردن کامل پیچ باعث می‌شود که نتوانید کاپ گوش را بچرخانید و حرکت دهید.

حال در ظاهر هدفون شما تعمیر شده است. اما اگر آن را به سیستم وصل کرده و امتحان کنید متوجه خواهید شد که تنها از یک کاپ که سالم است صدا را می‌شنوید و کاپ شکسته شده با وجود اتصال به بدنه صدا را انتقال نمی‌دهد.

شکستن کاپ گوشی

مرحله دوم

حال که متوجه شده‌اید این قطعی صدا به خاطر بریده شدن سیم انتقال دهنده صدا است، باید دست به کار شوید و آن را وصل کنید. کار سختی پیش رو ندارید اما باید بسیار دقت کنید. چرا که باید کاپ را باز کنید. ابتدا از ایرپاد فومی شروع کنید و سپس به سراغ گوشواره بروید. این کار را به کمک یک پیچ گوشتی نازک انجام دهید.

به آرامی هر دو سمت را از یکدیگر جدا کنید تا دچار شکستگی نشوند. حال باید آهن لحیم کاری شده را بشکنید و سپس اتصال را برقرار کنید و مجدد مراحل ذکر شده را به صورت برعکس انجام دهید تا کنار همدیگر قرار بگیرد و در نهایت هدفون شما وصل شده و کار کند.
برای تعمیر هدفون به چه ابزاری نیاز داریم؟

برای آنکه بتوانید تعمیر هدفون بیتس را شخصا انجام دهید، باید یک سری ابزارهای لازم را داشته باشید. این ابزارها عبارتند از:

  1. دو پیچ کوچک
  2. هدفون خراب شده و نیاز به تعمیر
  3. ست پیچ گوشتی (وجود پیچ گوشتی تخت و نازک الزامی است)
  4. مته
  5. وسایل لحیم کاری

با این ابزارها به راحت می‌توانید تعمیر هدفون خود را انجام دهید.

قعطی صدا هدفون بیتس

نکات مهمی که در زمان تعمیر هدفون بیتس باید بدانید:

  1.  در حین سوراخ کردن گوشی هدفون برای اتصال دوباره آن باید محل دقیق آن را تشخیص دهید. شما نمی‌توانید در هرجایی که دوست دارید این کار را انجام دهید، چرا که علاوه بر جلوه بدی که ایجاد می‌کند کارایی خود را هم ممکن است از دست بدهد. به همین خاطر سعی می‌کنیم با تصویر به شما محل ایجاد سوراخ را نشان دهیم. شما باید سوراخ‌هایی که برای دستگیره گوشی کاپ وجود داشت را سوراخ نمایید و به عبارتی آنها را بزرگتر کنید تا بتوانید پیچ‌ها را درون آنها جای دهید. برای سوراخ کردن آن بهتر است از مته پرس استفاده کنید. می‌توانید برای انجام صحیح این کار از یک دوست نیز کمک بگیرید تا در نگه داشتن هدفون و … به شما کمک کند. از پیچ‌های کوچک به این منظور استفاده کنید و سوراخ‌های خود را متناسب با قطر پیچ ایجاد کنید. سعی کنید همان بار اول سوراخ مورد نیاز خود را ایجاد نمایید، چرا که بزرگتر کردن آن در سری‌های بعدی می‌تواند دردسر ساز باشد.
    آموزش تصویری تعمیر هدفن بیتس
  2.  در زمان جدا کردن لایه‌های کاپ گوشی برای رسیدن به سیم اتصال، از اشیا نوک تیز استفاده نکنید. جدا کردن آن بسیار آسان است. ابتدا از ایرپدفوم آغاز کنید و با فشار دادن لبه‌های آن عمل جداسازی را مطابق با تصویر انجام دهید.
  3. برای لحیم کاری از دستکش ایمنی استفاده کنید. کار دشواری پیش رو ندارید، تنها باید مقدار کمی از لحیم را روی محل اتصال سیم‌ها ذوب کنید تا آنها را به یکدیگر متصل کند. در زمان بستن بخش‌های باز شده از یکدیگر، توجه کنید که سیم‌ها درون آن تا نشوند و اسپیکر نیز به درستی در محل خود قرار بگیرد و سپس آن را ببندید.تعمیر هدفون بیتس

    سخن پایانی

    اگر تمامی کارهایی که در قسمت بالا ذکر شد را انجام داده باشید حال تعمیر هدفون بیتس شما به پایان رسیده است و همچون روز اول می‌توانید با استفاده از آن به آهنگ‌های خوبتان گوش دهید و از آنها لذت ببرید. تعمیر هدفون توسط خود شما باعث می‌شود که هدفون خود را در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه تعمیر کنید.

منبع: +

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا