تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

راهکار های حل مشکل ویروسی شدن تلویزیون

تلویزیونلوازم خانگی

تلویزیون هوشمند شما درست مثل تبلت و گوشی‌های هوشمند امکان ویروسی شدن دارد. در واقع بهتر است بگوییم هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته باشد با خطر ویروسی شدن مواجه است و تلویزیون هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست! نشانه‌هایی وجود دارد که در صورت مشاهده آن‌ها می‌توانید متوجه ویروسی شدن تلویزیون شوید. در این مقاله از مجله آچاره نشانه‌های خرابی تلویزیون با ویروس و نحوه حل مشکل ویروسی شدن تلویزیون را بررسی می‌کنیم.

نشانه‌های خرابی تلویزیون با ویروس

بسته به نوع تلویزیون هوشمند، ممکن است دستگاه شما در معرض ویروسی شدن قرار بگیرد. در صورت مشاهده این نشانه‌ها می‌توانید از ویروسی بودن تلویزیون خود آگاه شوید:

  1. تغییر خودکار تنظیمات دستگاه
  2. خاموش شدن ناگهانی
  3. ری‌استارت شدن تلویزیون
  4. به هم ریختن کانال‌ها
  5. سیاه شدن تصویر صفحه

اگر به تازگی متوجه مشکلاتی در تلویزیون شدید که در لیست بالا نیست، می‌توانید جهت اطمینان از ویروسی شدن دستگاه آن را اسکن کنید.

ویروسی شدن تلویزیون

نحوه اسکن کردن تلویزیون برای بررسی وجود ویروس

  1. به منوی تنظیمات تلویزیون بروید.
  2. گزینه “General” را انتخاب کنید.
  3. سپس گزینه “System Manager” را انتخاب کنید.
  4. گزینه “Smart Security” را انتخاب کرده و سپس “Scan” را بزنید.

مراحل توضیح داده شده مربوط به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ است. جهت بررسی ویروس داشتن تلویزیون‌های ال جی، دوو، پاناسونیک، سونی، و اسنوا نیز می‌توانید مراحل گفته شده را انجام داده و گزینه مربوط به امنیت دستگاه و اسکن را پیدا کنید.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

اسکن کردن تلویزیون

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

نحوه رفع مشکل ویروس تلویزیون

یکی از بهترین راه‌ها برای ویروس کشی تلویزیون، نصب و اجرای یک آنتی ویروس مناسب است. نصب بودن آنتی ویروس روی دستگاه اهمیت زیادی دارد؛ چرا که وجود آنتی ویروس علاوه بر عملکرد اصلی و کشتن ویروس‌های مخرب، به افزایش امنیت دستگاه نیز کمک می‌کند.

آنتی ویروسی که نصب می‌کنید باید با سیستم عامل دستگاه شما مطابقت داشته باشد. یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای سیستم عامل اندروید، آنتی ویروس ESET SMART TV SECURITY است که می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید. لازم به ذکر است این برنامه رایگان نبوده و برای استفاده از خدمات کامل آن باید اشتراک برنامه را خریداری کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

معمولا در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، آنتی ویروس McAfee به طور پیش فرض نصب است. برای سیستم عامل WebOS تلویزیون‌های ال جی نیز نیازی به نصب آنتی ویروس ندارید. این سیستم عامل به طور اتوماتیک تلویزیون هوشمند را اسکن و ویروس کشی می‌کند.

چرا تلویزیون هوشمند ویروس می‌گیرد؟

ویروس داشتن تلویزیون می‌تواند در اثر عوامل مختلفی اتفاق بیافتد. مثل:

  1. دانلود برنامه حاوی ویروس
  2. وصل کردن فلش ویروسی به تلویزیون
  3. اتصال هرگونه دستگاه ویروسی به تلویزیون

دلایل ویروس گرفتن تلویزیون هوشمند

مطلب پیشنهادی 5 علت خاموش شدن تلویزیون

حل مشکل ویروسی شدن تلویزیون

همانطور که اشاره شد اتصال فلش و یا دستگاه‌های آلوده به ویروس از اصلی‌ترین دلایل ویروس گرفتن تلویزیون هوشمند (و حتی تلویزیون‌های قدیمی) هستند. همیشه پیش از اتصال فلش یا دستگاه جدید به تلویزیون آن را اسکن کرده و از ویروسی نبودن آن مطمئن شوید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

همچنین، برنامه‌های مورد نظرتان را تا جای امکان از سایت‌های متفرقه دانلود نکنید. اگر تلویزیون اندرویدی دارید بهتر است برنامه‌ها را از گوگل پلی دانلود کرده و در تلویزیون‌های دیگر از App Store پیش فرض سیستم استفاده کنید.

استفاده از آنتی ویروس

آیا کند شدن تصویر تلویزیون نشانه ویروسی شدن آن است؟

ممکن است کند شدن تصویر تلویزیون به ویروسی شدن آن هم مربوط باشد، اما اصلی‌ترین دلایل کند شدن تلویزیون ضعف سرعت اینترنت، پر شدن حافظه داخلی و آپدیت نبودن دستگاه است. بنابراین در صورت کند شدن تصویر تلویزیون در برندهای مختلف، ابتدا موارد گفته شده را چک کرده و در صورت حل نشدن مشکل مراحل ویروس کشی تلویزیون را انجام بدهید.

برخی موارد مشکلات اشاره شده در این مقاله می‌توانند مربوط به ضعف و اختلال فنی دستگاه باشند و در صورتی که مشکل با ویروس کشی برطرف نشد بهتر است با تعمیرکار مجاز برند تلویزیون تماس بگیرید. بیش از 3500 تعمیرکار مجاز تلویزیون در آچاره آماده ارائه خدمت به شما هستند.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید