چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

یکی از وسایلی که امروزه در بسیاری از اماکن مسکونی و تجاری از آن استفاده می‌شود دوربین مداربسته است. در گذشته افراد از نگهبان یا سگ برای نگهبانی از مکانی که چیز با ارزشی در آن وجود داشت استفاده می‌کردند. امروزه هم از این روش استفاده می‌شود اما استفاده از دوربین مداربسته امنیت را بالاتر برده است. اما ممکن است به هر دلیلی بخواهید دوربین مدار بسته را موقتا خاموش کنید. بنابراین؛ در این مطلب قصد داریم در مورد این‌که چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم صحبت کنیم.

چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟

در دوربین‌های مداربسته کلیدی برای خاموش یا روشن‌کردن آن‌ها قرار داده نشده است. اگر دوربین را درست بررسی کنید متوجه این موضوع خواهید شد و برای‌تان سوال پیش می‌آید که چگونه باید این کار را انجام دهم؟ شاید این موضوع به ذهن‌تان برسد که باید برق آن را قطع کنید. اگر دوربین شما به‌صورتی است که با برق کار می‌کند و یک سیم دقیقا متصل به برق دارد باید آن را ازکار بیندازید.

اگر دوربین مداربسته‌تان توسط باتری کار می‌کند، تنها کافیست که برای خاموش‌کردن آن باتری‌ها را در بیاورید. با قطع‌کردن منبع اصلی تامین برق دوربین می‌توانید به‌راحتی آن دوربین را خاموش کنید. شاید بتوان گفت با دانستن این‌که چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم متقاعبا مشکلاتی را هم به‌وجود بیاوریم. با خاموش‌کردن دوربین مداربسته ممکن است همان روز مشکلی برای‌تان ایجاد شود که دقیقا نیاز به تصاویر همان دوربین داشته باشید.

اگر از چند دوربین برای مکان موردنظر خود استفاده می‌کنید، بهتر است که تغذیه همه دوربین‌ها را از یک سیم قرار ندهید. اگر فردی برای خاموش‌کردن دوربین سیم موردنظر را از برق بکشد، درصورتی که دوربین‌ها از یک ناحیه تغذیه نشوند دوربین‌های دیگر که به آن قسمت دید داشته باشند، می‌توانند تصویر فرد را بگیرند. در این صورت اگر دوربین استفاده شده شما دارای کیفیت بالایی باشد و قدرت زوم بالای داشته باشد، تشخیص چهره فرد موردنظر به‌راحتی انجام می‌شود.

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی:نکات مهم نصب دوربین مدار بسته

برخی از دوربین‌های مداربسته از راه دور کنترل می‌شوند. برای کنترل دوربین مداربسته خود می‌توانید از ابزار دیجیتال همچون گوشی موبایل خود استفاده کنید. برخی از اپلیکیشن‌ها مخصوص کنترل از راه دور دوربین‌های مداربسته هستند.

مطالعه بیشتر: دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه می‌دارد‎‎؟

چگونه متوجه شویم که دوربین مداربسته خاموش است یا روشن؟

برای فهمیدن خاموش یا روشن‌بودن دوربین می‌توانید از برخی از نرم‌افزارهایی که برای ضبط فیلم‌های دوربین وجود دارد استفاده کنید. این نرم‌افزارها ارتباط مستقیمی با فیلم یا عکس‌های دریافتی دوربین دارد. تصاویر گرفته شده از دوربین مداربسته در این نرم‌افزار ذخیره می‌شود. می‌توانید با چک‌کردن آن بفهمید که دوربین مداربسته روشن است یا خاموش.

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اگر دوربین روشن باشد باید تصاویر مستقیم از دوربین که برای چند دقیقه قبل است داخل این نرم‌افزار وجود داشته باشد. یکی دیگر از راه‌های ساده تشخیص این موضوع این است که می‌توانید جلوی دوربین رفته و درصورت روشن‌بودن چراغ آن دریابید که دوربین روشن است. زمانی که دوربین مداربسته روشن باشد حرکاتی خواهد داشت که این حرکات دارای صدا هستند. حتی می‌توانید با مشاهده این حرکات به روشن‌بودن دوربین پی ببرید. یکی دیگر از روش‌های فهمیدن روشن یا خاموش‌بودن دوربین مداربسته این است که مانیتوری که دوربین به آن متصل است و تمام تصاویر را آنلاین روی آن نشان می‌دهد را چک کنید. اگر دوربین خاموش باشد، به‌جای آن صفحه برفکی نمایش داده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا