همه چیز درباره نصب شیر آب بالای گاز

ساختمانبازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلی

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ممکن است در تمام آشپزخانه‌ها نباشد و در خانه‌های نوساز یا خانه‌هایی که به‌تازگی بازسازی شده‌اند تعبیه شود نصب شیر آب بالای گاز است. هرچند که نصب شیر قابلمه پر کن به اندازه شیر سینک کاربرد ندارد، اما شیر پرکننده قابلمه می‌تواند یک افزودنی ارزشمند باشد.

روند نصب شیر آب بالای گاز

اگر قبلاً اقدام به نصب شیر آب بالای گاز کرده‌اید، نیازی به نگرانی در مورد فرآیند نصب ندارید. چون فقط باید نمونه قدیمی را با یک مدل جدید جایگزین کنید. به طور متوسط، نصب شیر قابلمه پر کن روی دیوار باید حدود 50 تا 60 سانتی‌متر بالاتر از اجاق گاز نصب شود. مکان دقیق به فضای دیوار و نوع شیر بستگی دارد.روند نصب شیر آب بالای گاز

در اکثر خانه‌ها خطوط آب در این فضا نصب نمی‌شود؛ بنابراین، لوله‌کش‌ها یک خط آب را از نزدیک‌ترین خط آب تا نقطه مورد نظر می‌کشند. بنابراین لوله‌کش‌ باید یک لوله آب موجود در آشپزخانه پیدا کند که به محل نصب شیر آب بالای گاز نزدیک باشد. بسته به چیدمان آشپزخانه شما، ممکن است از خط آب متصل به پشت یخچال یا سینک یا ماشین ظرفشویی شما استفاده شود. گذراندن این خط از دیوار تا محل نصب شیر آب بالای گاز جدید شما، به احتمال زیاد نیاز به تخریب دارد، بنابراین برای رنگ‌آمیزی مجدد دیوارها یا بازسازی مجدد کاشی‌ها آماده شوید.

نصب شیر آب بالای گاز یک انتخاب هوشمندانه

نصب شیر آب بالای گاز یک سرمایه‌گذاری عالی برای خانه شما خواهد بود، زیرا هم جذابیت و هم ارزش افزوده دارد. شیر روی گاز به راحتی به نقطه کانونی آشپزخانه شما تبدیل می‌شود و توجه‌ها را به سمت این وسیله جلب می‌کند. اگر تصمیم به فروش خانه خود داشته باشید، شیر روی گاز برای خریداران گزینه جذابی است و آن‌ها را بیشتر به خرید خانه شما علاقه‌مند می‌کند.

نصب شیر آب بالای گاز ممکن است پروژه‌ای طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند پس از بازسازی، بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید.شیر آب بالای گاز

نصب شیر قابلمه پر کن، ضامن سلامت شما

اگر دائماً قابلمه‌ها را پر می‌کنید و آن‌ها را روی اجاق می‌آورید، وزن زیاد آن می‌تواند بازوها، گردن و کمر شما را تحت فشار قرار دهد. نصب شیر قابلمه پر کن شما را از حمل دیگ‌های سنگین آب بی‌نیاز می‌کند زیرا می‌توانید آن را درست روی اجاق گاز خود با آب پر کنید.

در حین حرکت از سینک ظرفشویی به سمت اجاق گاز، ممکن است مقداری آب به اطراف، روی میزها، کابینت‌ها و کف آشپزخانه شما بپاشد. این مسئله می‌تواند منجر به لیز شدن کف آشپزخانه و حتی رشد کپک شود. فقط مقدار کمی آب لازم است تا چوب، تاب خورده و پوسیده شود و شما مجبور به بازسازی آشپزخانه شوید.نصب شیر قابلمه پر کن

روش نصب شیر آب بالای گاز روی دیوار موجود

نصب شیر قابلمه پر کن در دیوار موجود کار سختی نیست. در صورتی که تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید، لازم نیست آب را از سینک به اجاق‌گاز منتقل کنید. شیر آب قابلمه پر کن تک سوپاپ به راحتی نصب می‌شوند. در این قسمت، مراحل نصب شیر آب بالای گاز را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب کابینت

مرحله اول

اولین قدم برنامه‌ریزی است. باید برای خودتان برنامه‌ریزی کنید و در صورت نیاز برنامه خود را بنویسید.

مرحله دوم

لوله آب را به محلی که می‌خواهید شیر آب را در آن نصب کنید برسانید. لوله تأمین آب خود را پیدا کنید. اگر در این کار حرفه‌ای نیستید بهتر است از خدمات حرفه‌ای لوله‌کشی کمک بگیرید؛ اما اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید، می‌توانید از شیلنگ استفاده کنید.

لوله آب را تا روی دیوار بیاورید. جایی که شیر قابلمه پر کن شما قرار است نصب شود را سوراخ کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا آن را در وسط اجاق گاز قرار دهید یا در کنار آن. این موضوع به شما بستگی دارد.

مرحله سوم

یک لوله رزوه‌دار را به شیلنگ یا لوله خط آب خود وصل کنید. حداکثر اندازه این لوله 6.5 سانتی‌متر است. هنگام اتصال، از خمیر درزگیر برای اطمینان از عدم نشتی استفاده کنید.

مرحله چهارم

صفحه نصب را تعبیه کنید. صفحه نصب را بردارید و محل قرار دادن پیچ‌ها را علامت بزنید. سوراخ‌ها را با توجه به اندازه‌گیری پیچ‌ها دریل کنید. پس از آن، صفحه نصب را به همراه واشر روی دیوار قرار دهید و پیچ‌ها را محکم کنید.

مرحله پنجم

اکنون شیر قابلمه پر کن را تنظیم کنید. آن را به لوله رزوه‌ای که نصب کرده‌اید وصل کنید. برای اینکه آن را بدون نشتی و بادوام نگه دارید، از خمیر درزگیر استفاده کنید. شیر روی گاز را بیش از حد سفت نکنید. این کار موجب ایجاد آسیب می‌شود. هر نوع فشار اضافی به شیر آسیب می‌رساند و باعث نشتی و چکه می‌شود.

مرحله ششم

دیوار را تمیز و خشک کنید و وقتی همه کارها را به‌درستی انجام دادید، از نصب شیر آب بالای گاز خود لذت ببرید.

نکاتی که برای نصب شیر آب بالای گاز رعایت کنید

  1. قبل از شروع کار شیر آب را ببندید.
  2. اگر لوله کشی می‌کنید، فراموش نکنید که جریان برق را قطع کنید.
  3. اگر خودتان نصب شیر آب بالای گاز را انجام می‌دهید، از یک شیر قابلمه پرکن استفاده کنید.
  4. .        مطمئن شوید که خط تأمین آب فیلتر است زیرا از آن برای پخت‌وپز استفاده می‌کنید.
  5. هنگام سفت کردن پیچ‌ها، فشار اضافی به آن‌ها وارد نکنید.
  6. اگر از قابلمه‌های بزرگ‌تر برای پخت‌وپز استفاده می‌کنید، آن را بالا نگه‌دارید.خانه لوکس

شیر روی گاز باید آب گرم باشد یا سرد؟

از آنجایی که نصب شیر آب بالای گاز برای پخت‌وپز استفاده می‌شود، آب سرد گزینه بهتری است. شما باید از آب سرد برای پخت‌وپز و نوشیدن استفاده کنید. دلیل آن این است که آب گرم می‌تواند سرب را به سرعت حل کند. آب داغ سرب و آلاینده‌های بیشتری را از لوله‌ها خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب سقف کاذب رابیتس

بنابراین، برای حفظ سلامت، بهتر است از آب سرد برای شیر روی گاز استفاده کنید. اگر به آب گرم نیاز دارید، قابلمه را پر کنید و در صورت نیاز آن را گرم کنید.

مزایای نصب شیر روی گاز

راحتی تنها دلیل نصب شیر آب بالای گاز است. این شیرهای آب سرد از دیوار پشت اجاق گاز به بیرون می‌چرخند تا بتوانید دیگ‌ها یا کتری خود را بدون حمل به سینک پر کنید. اگر با انجام لوله کشی مشکلی ندارید، نصب آن دشوار نیست، اما اگر به خوبی فکر نشده باشد، شیر روی گاز می‌تواند به یکی از کم استفاده ترین وسایل در آشپزخانه تبدیل شود.

1. قابلمه‌ها را روی اجاق گاز پر کنید

زمانی که قابلمه‌های بزرگ آشپزخانه را از سینک به اجاق گاز منتقل می‌کنید، ممکن است وزن زیادی داشته باشد. نصب شیر آب بالای گاز شما را از این مشکل نجات می‌دهد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که شما را از حمل آب داغ از اجاق گاز به سینک در زمانی که زمان تخلیه آن فرا می‌رسد، نجات نمی‌دهد.

2. نصب آسان

یک لوله کش می‌تواند ظرف چند ساعت شیر روی گاز را نصب کند. تنها چیزی که لازم است یک لوله تأمین آب سرد است که از داخل دیوار پشت اجاق گاز بالا می‌رود و در ارتفاع مناسب از آن خارج می‌شود. شیر آب معمولاً با تمام اتصالات لازم برای اتصال آن به لوله تغذیه همراه است. با این حال، محل قرار دادن شیر آب بسیار مهم است. اگر خیلی پایین باشد، نمی‌توانید قابلمه را زیر آن قرار دهید، در حالی که اگر خیلی بلند باشد، نمی‌توانید به آن برسید. قبل از نصب باید مطمئن شوید که فضای کافی برای جمع شدن آن وجود دارد.

3. انجام چند کار را در آشپزخانه تسهیل می‌کند

اجتناب از رفت و آمدهای متعدد از سینک ظرفشویی به اجاق گاز با قابلمه‌های سنگین آب باعث صرفه جویی در زمان می‌شود و به گردش کار کمک می‌کند تا بتوانید کارهای دیگری مانند تهیه سبزیجات، تمیز کردن یا چیدن میز را انجام دهید. داشتن دو شیر در آشپزخانه به این معنی است که حتی می‌توانید در صورت نیاز دو قابلمه را به طور هم‌زمان پر کنید، یکی در اجاق گاز با شیر روی گاز و دیگری در سینک. در روزهای شلوغ، حتی یک دقیقه صرفه جویی می‌تواند کمک بزرگی باشد.تسهیل در انجام کارها

4. آشفتگی را کاهش می‌دهد

اگر شیر روی گاز دارید، می‌توانید قابلمه‌ها را روی اجاق گاز پر کنید در حالی که سینک و میز را برای آماده‌سازی و شستن مواد غذایی باز و آزاد نگه دارید. البته ناگفته نماند که کاهش رفت و آمد بین سینک و اجاق گاز، احتمال نشت را کاهش می‌دهد.

به‌علاوه، زمانی که بعد از شام زمان تمیز کردن است، می‌توانید در حین تمیز کردن سایر وسایل داخل سینک، به قابلمه‌ها و تابه‌های کثیف آب اضافه کنید تا روی اجاق گاز خیس بخورند.

5. کارایی و راحتی را افزایش می‌دهد

پر کردن قابلمه‌های بزرگی که در سینک شما جا نمی‌شوند، با شیر روی گاز آسان‌تر است؛ اما شیر روی گاز فقط برای پر کردن قابلمه‌های بزرگ پخت‌وپز عالی نیستند، می‌توانید از آن برای پر کردن کتری چای، گلدان‌ها، شیشه‌ها، بطری‌های آب، مخازن دستگاه بخور و غیره استفاده کنید.

برای نصب شیرآلات از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6. زیبایی طراحی آشپزخانه شما را افزایش می‌دهد

گرایش‌های فعلی طراحی آشپزخانه شامل الهام گرفتن از آشپزخانه‌های حرفه‌ای برای ایجاد حس پیچیده و «آشپز خانگی» به فضا است. شیر روی گاز انواع مختلفی دارد و می‌توانند سبک متفاوتی به آشپزخانه ببخشد. آن‌ها را می‌توان برای تطبیق با هر طراحی زیبایی شناختی، از سنتی گرفته تا شیک و مدرن، ادغام کرد، یا می‌توان از آن‌ها برای ترکیب سبک‌ها با یکدیگر استفاده کرد.زیبایی طراحی آشپزخانه

معایب نصب شیر آب بالای گاز

نصب شیر قابلمه پر کن علاوه بر همه مزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه دارد. در این قسمت به برخی از این معایب اشاره می‌کنیم.

1. خطرات نشت

شیرها دچار نشت می‌شوند و اگرچه این یک اتفاق آزاردهنده است، اما تا زمانی که شیر آب روی سینک قرار دارد، معمولاً یک وضعیت اضطراری محسوب نمی‌شود. با این حال، هنگامی که شیر روی گاز نشت می‌کند، آب می‌تواند به اجاق گاز، دیوار پشت اجاق گاز، کف آشپزخانه و داخل دیوار، آسیب برساند.

بیشتر بخوانید : آشنایی با اصول و روش‌های نصب سنگ روی دیوار

2. مسائل زیبایی‌شناختی

نصب شیر آب بالای گاز می‌تواند مشکلاتی را در تمیز کردن ایجاد کند. برای جلوگیری از کدر شدن سطح شیر آب و جمع شدن روی دیوار اطراف آن، تمیز کردن روغن، گرما و دود به طور منظم مورد نیاز است. بسته به محل قرارگیری آن، دسترسی به شیر آب ممکن است دشوار باشد. اگر مرتباً از شیر روی گاز استفاده نمی‌کنید، ممکن است مراحلی را به برنامه تمیز کردن خود اضافه کنید که ضروری نیستند.مسائل زیبایی‌شناختی

3. هزینه در مقابل کاربرد

قبل از خرید شیر آب و پرداخت هزینه برای نصب شیر آب بالای گاز، در نظر بگیرید که چند بار از آن استفاده می‌کنید. در مورد آن فکر کنید، آیا هزینه‌ای که می‌کنید واقعاً برای چیزی که ممکن است زیاد استفاده نشود ارزش دارد؟

سؤالات متداول

  1. شیر روی گاز برای چه کاری استفاده می‌شود؟

شیر روی گاز در پشت گاز نصب می‌شوند تا راحت‌تر قابلمه‌ها را با آب برای پخت‌وپز پر کنند.

  1. آیا نصب شیر آب بالای گاز خطرناک هستند؟

نصب شیر قابلمه پرکن، مانند هر نوع لوله کشی دیگری، در حالی که لزوماً خطرناک نیستند، ممکن است نشت کنند و نشت آن می‌تواند به اجاق گاز یا آشپزخانه شما آسیب برساند.

  1. آیا نصب شیر قابلمه پر کن ایده خوبی است؟

اگر زیاد آشپزی می‌کنید یا آشپزخانه بزرگی دارید و بودجه کافی برای این کار دارید، نصب شیر آب بالای گاز می‌توانند مفید باشند. با این حال، آن‌ها یک ضرورت نیستند و فقط یک مزیت هستند.

  1. از کجا می‌توانم شیر روی گاز بخرم؟

می‌توانید شیر روی گاز را از فروشگاه‌های لوازم خانگی بخرید یا آن‌ها را به‌صورت آنلاین از خرده‌فروش‌های مختلف سفارش دهید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا