تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی

لوازم خانگیتلویزیون

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، تمام محصولات مربوط به این حوزه دستخوش تغییرات شده‌اند؛ تلویزیون هم یکی از همین محصولات است. تلویزیون سه بعدی یک صفحه نمایش در ابعاد مختلف دارد که به بیننده اجازه دیدن فیلم، بازی و… را می‌دهد. این تلویزیون، جزو اولین نسل تلویزیون‌هایی است که با سه‌بعدی کردن تصاویر، این امکان را به بیننده می‌دهد که عکس و فیلم‌ها را با افکت “استریوسکپیک” یا همان برجسته‌بینی ببینند. در‌واقع  این تلویزیون‌ها مغز و چشم ما را فریب می‌دهند تا ما بعد سوم تصاویر را ببینیم.

اگر شما نیز علاقه دارید بیش‌تر درباره تلویزیون سه بعدی بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی را توضیح دهیم. 

تلویزیون سه بعدی چیست و چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم، تلویزیون سه بعدی یک نمایشگر برای تماشا کردن فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی و… است. ابعاد تصویری که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود، محدود به ارتفاع و عرض تلویزیون است.

تلویزیون‌هایی مثل پلاسما و ال‌سی‌دی، در دو دهه اخیر بازار داغی داشته‌اند و به‌وفور تولید می‌شوند. زمانی که تکنولوژی HD به تلویزیون‌ها اضافه شد و پنل‌های پلاسما و LCD مجهز شدند و به سیستم‌های پخش وارد شدند، کار با تلویزیون‌ها بسیار پیشرفت کرد. تکنولوژی HD نوعی سکوی پرتاب بزرگ در صنعت تلویزیون سازی محسوب می‌شود. در سال 1922 فیلمی به‌نام “نیروی عشق” ساخته شد که جرقه ساخت تلویزیون سه بعدی را در ذهن‌ها آورد. در دهه 50 تلویزیون‌ها بسیار محبوب بودند و کارگردان‌ها تصمیم گرفتند از تجربه‌های چند بعدی، به‌جای سینما استفاده کنند.

استفاده از تلویزیون سه بعدی

8 تفاوت تلویزیون سه بعدی هوشمند و تلویزیون‌های دیگر

تلویزیون سه بعدی هوشمند یک سری فرق‌های رایج و مشهود با تلویزیون معمولی دارد. در این بخش به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم و همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی را بازگو می‌کنیم. شما با یاد گرفتن این تفاوت‌ها می‌توانید انتخاب منطقی‌تر و اصولی‌تری داشته باشید.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

1. ارتقا کیفیت تصویر

کیفیت بالای تلویزیون به‌شدت روی نظر خریدار تاثیرگذار است. “صدا” و “تصویر” دو عنصر اصلی برای خرید تلویزیون است که جزو ویژگی‌های مثبت تلویزیون به‌شمار می‌روند. تلویزیون‌های امروزی تصاویر را به صورت فول اچ‌دی Full HD و اولترا اچ‌دی Ultra HD نشان می‌دهند. تلویزیون 4k هم یکی از انواع پرطرفدار تلویزیون است.

اگر تلویزیونی قابلیت اچ‌دی داشته باشد، یعنی رزولوشنی برابر با 1080 در 1920 دارد که برابر با کیفیتی عالی است. تعداد پیکسل‌های موجود در تلویزیون‌های 4K دقیقا چهار برابر بیش‌تر است. طبیعتا با چهار برابر شدن تعداد پیکسل‌ها، کیفیت پخش هم بسیار بیش‌تر می‌شود. بدیهی است که قیمت‌ها با بالا رفتن رزولوشن و کیفیت تصاویر بالا می‌رود.

ارتقا کیفیت تصویر

2. نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون سه بعدی

تلویزیون‌هایی که در قدیم وجود داشتند، مثل الان صفحه تخت نداشتند. از‌طرفی مانیتور‌های آن‌ها کوچک بود و اندازه‌های مشخصی داشتند. تلویزیون‌های هوشمند امروزی تخت هستند و همین‌طور نسل‌های پیشرفته آن، حالت منحنی دارند. اولین نسل تلویزیون‌های هوشمند از سایز 32 اینچ شروع شد و امروزه در ابعاد بزرگ‌تری به‌ فروش می‌رسد.

این تلویزیون‌ها طرفداران زیادی دارند و می‌توان گفت که کاملا جای تلویزیون‌‌های قدیمی را گرفته‌اند. تلویزیون سه بعدی‌ امروزه در مدل‌های ال‌ای‌دی و بالاتر عرضه می‌شود، که رزولوشن بهتر، مصرف برق کمتر و عمر بیش‌تری دارد.

نمایشگر بزرگ‌تر این نوع تلویزیون

3. امکان متصل شدن به اینترنت

برای این‌که تلویزیون‌های معمولی قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند، باید برای آن‌ها یک اندروید‌ باکس خریداری کنید. نکته خوبی که درمورد تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد این است که شبیه به کامپیوتر‌های امروزی شده‌اند. شما از طریق تلویزیون می‌توانید به صورت وایرلس، به اینترنت وصل شوید. حتی قابلیت نصب اپلیکیشن‌های مختلف در تلویزیون‌های نسل جدید وجود دارد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

برای مثال شما می‌توانید برنامه‌های مرتبط با یوتیوب، نتفلیکس و … را روی تلویزیون نصب و از آن‌ها استفاده کنید. با این قابلیت، شما امکان تماشای فیلم و سریال را به صورت آنلاین خواهید داشت.

امکان اتصال به اینترنت

4. نمایشگر خمیده

چند‌سالی می‌شود که تلویزیون‌های خمیده به بازار آمده‌اند که ظاهر زیبایی دارند. بدیهی است که هر وسیله‌ای علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. از معایب این تلویزیون سه بعدی منحنی، می‌توان به اشغال کردن فضای بیشتری از اتاق یا نشیمن و ایجاد مشکل زاویه دید در کسانی که از گوشه اتاق تلویزیون تماشا می‌کنند، اشاره کرد. با تمام این موارد می‌توان نتیجه گرفت که خم بودن تلویزیون‌ها صرفا نشانه رزولوشن بالای تصاویر نیست. ولی وضوح آن به‌علت استفاده فناوری پیشرفته‌تر در آن، بالا رفته است.

نمایشگر خمیده

5. استاندارد‌های صوتی حرفه‌ای‌تر تلویزیون سه‌بعدی

از موارد مهمی که باید موقع خرید تلویزیون درنظر گرفت، وضوح صدای آن است. امروزه تمامی کمپانی‌های بزرگ در حوزه تولید وسایل الکترونیکی، مثل تلویزیون سه بعدی، تلاش می‌کنند که کیفیت صدا را در آن بالا ببرند. البته بالا بردن وضوح صدا فقط برای تلویزیون نیست. کمپانی‌ها هم‌چنین درصدد بالا بردن کیفیت صدای لپ‌تاپ‌ها، کامپیوتر‌ها و مدیا‌ پلیر‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی

استاندارهای صوتی حرفه‌ای تلویزیون سه بعدی

6. وجود پردازنده مرکزی در تلویزیون سه بعدی هوشمند

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، تلویزیون سه بعدی هوشمند، دارای پردازنده‌های مرکزی است. این پردازنده‌ها بسته به مدلی که تلویزیون دارد، با انواع مختلف چهار‌هسته‌ای وارد بازار شده‌اند. کار این پردازشگر سرعت دادن به انتقال تصاویر از دستگاه‌های دیگر، اجرا کردن دستورهای کاربر و گشتن در اینترنت است.

7. قابلیت نصب کردن بازی‌های مختلف

خیلی از اشخاص شیفته گیم هستند. بازی کردن در تلویزیون سه بعدی که دارای ابعاد بزرگ هم باشد، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. به نوعی بازی کردن در تلویزیون‌های بزرگ برای شما یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد شد. برای خرید مدل‌های مختلف و ابعاد متفاوت تلویزیون می‌توانید با پرداخت هزینه بالاتر، کالای موردنظر خود را خریداری کنید. (نصب نرم‌افزار روی تلویزیون ال جی)

نصب بازی‌های مختلف

8. تعداد پورت‌های بیشتر

وجود پورت‌ها در ابتدای خرید برای عموم مردم چندان مهم نیست. اما درست زمانی‌که می‎خواهید دستگاه‌های متفاوتی را به تلویزیون متصل کنید، این پورت‌ها مهم می‌شوند. در تلویزیون سه بعدی‌ هوشمند، تعداد پورت‌های یو‌اس‌بی (USB) و HDMI موجود، از تعداد پورت‌های موجود درتلویزیون‌های معمولی بیش‌تر است.

برخی از تلویزیون‌های معمولی از ابتدا پورت HDMI ندارند. اگر فاقد پورت باشند، باید به صورت جداگانه آن‌را تهیه کنید. کاربرد پورت‌ها برای منتقل کردن تصاویر و صدا از لپ‌تاپ و… است. در‌واقع این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فایل‌های فیلم و عکس خود را در تلویزیون تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی نصب نرم‌افزار روی تلویزیون ال جی

تعداد پورت‌های زیاد

مزایا و معایب تلویزیون سه بعدی

با افت قیمت تلویزیون سه بعدی، محتوا‌های سه‌بعدی افزایش یافت. علت نزول قیمت‌ها هم پیشرفت فناوری است. امروزه فناوری‌های اکتیو و پسیو در تلویزیون‌های سه‌بعدی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها، دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند. شرکت ال‌جی دارای فناوری پسیو است؛ در فناوری پسیو، قیمت عینک‌ها پایین است و باتری لازم ندارند. در مقابل، رزولوشن پسیو، از اکتیو کمتر است.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی تعمیر نگاتیو شدن تصویر تلویزیون

فناوری اکتیو دارای عینک‌های سنگین، لرزش تصویر و کاهش نور تصویر است. همان‌طور که متوجه شدید، هرکدام از فناوری‌ها مزایا و معایب خود را دارند. اما در‌نهایت اگر به دنبال رزولوشن بالا هستید، باید سراغ تلویزیون سه بعدی اکتیو بروید. از طرفی اگر دنبال دیدن فیلم و سریال زیاد هستید، فناوری پسیو به شما پیشنهاد می‌شود؛ بدین دلیل که عینک‌های ارزان‌تری دارد.

مزایا و معایب تلویزیون سه بعدی

آیا مشاهده تصاویر سه‌بعدی از طریق تلویزیون سه بعدی، باعث سردرد می‌شود؟

معمولا دیدن تصاویر سه ‎بعدی در تلویزیون سه بعدی، عوارض خاصی ندارد. اما در موارد بسیار کم دیده شده که افراد با عوارضی هم‎چون سردرد مواجه شوند. گفته می‏‌شود که یکی از دلایل این سردردها می‌تواند استفاده افراطی از جلوه‌های سه ‎بعدی و تحرک بالای دوربین باشد.

نکته دیگر این‌که فاصله چشم کودکان از بزرگ‌سالان متفاوت است. پس به علت کم بودن این فاصله، سازندگان انیمیشن‌های سه بعدی و فیلم‌ها باید به رعایت قواعد اصولی آن پایبند باشند. البته تماشای فیلم‌های سه بعدی برای کودکان زیر 6 سال منع شده و بهتر است که تماشا نکنند.

آیا برای استفاده از قابلیت سه‌بعدی، باید حتما عینک داشته باشیم؟

بدون شک پاسخ مثبت است. شما برای دیدن و لمس کردن تصاویر به صورت سه‌بعدی، باید قطعا عینک به چشم داشته باشید. دلیل استفاده از این عینک‌ها بسیار ساده است. اگر هنگام نمایش یک فیلم سه‌بعدی عینک نداشته باشید، تصاویر را به شکل ناهمگن،  بهم‌ریخته و تکراری می‌بینید.

مطلب پیشنهادی دلایل چشمک زدن چراغ تلویزیون

استفاده از عینک تلویزیون

 نتیجه‌گیری

تلویزیون‌ها امروزه به یک ابزار مهم برای سرگرمی تبدیل شده‌اند که در هر خانه‌‎ای با ابعاد و برند‌های مختلف وجود دارند. با مطالعه مطالب بالا، تقریبا با همه چیز درباره تلویزیون سه بعدی آشنا شدید.

می‌توان گفت که فناوری در جهت راحتی و رفاه حال مردم پیش می‌رود. در‌واقع ما نسل‌به‌نسل شاهد آپدیت تلویزیون‌ها بوده‌ایم که مانند هر محصول دیگری همواره با قابلیت‌ها و ورژن‌های مختلف وارد بازار می‌شود. در این میان، تفاوت کیفیت‌ها و رزولوشن تلویزیون، روی قیمت تلویزیون سه بعدی تاثیر می‌گذارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید