آموزش استفاده از شابلون خط چشم

زیبایی و سلامتآرایش

حتماً برای شما هم پیش آماده که برای کشیدن یک خط چشم صاف و قرینه مدت زیادی را در جلو آینه مشغول بوده‌اید و بارها مجبور به پاک‌کردن خط چشم و شروع از ابتدا بوده‌اید. خوشبختانه وجود شابلون‌های خط چشم کار ما را راحت‌تر کرده در این مقاله قصد داریم به‌صورت گام‌به‌گام نحوه استفاده از شابلون خط چشم و نحوه کشیدن خط چشم با شابلون را به همراه چند نکته و ترفند دیگر بپردازیم تا ازاین‌پس شما هم بتوانید، خط چشمی یکپارچه با ظاهری بی‌عیب‌ونقص کوتاه‌ترین زمان بکشید.

شابلون خط چشم چیست؟

شابلون‌های خط چشم مشابه شابلون‌هایی است که در دوران کودکی استفاده می‌کردید و تفاوت آن‌چنان ندارند، اما این بار برای چشمان شما هستند. ازآنجایی‌که ترسیم یک خط چشم عالی می‌تواند دشوار باشد، توصیه می‌کنیم از شابلون‌ استفاده کنید تا کار را برای خود آسان‌تر کنید. بدون شابلون، احتمال لکه شدن، بیرون‌زدگی و در نهایت احتمال ترسیم خط چشم نامتقارن و ناهموار وجود دارد؛ بنابراین شابلون کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که چشم‌های گربه‌ای شما دقیقاً شکل و اندازه یکسانی در هر دو چشم دارند.

شابلون خط چشم

نحوه استفاده از شابلون خط چشم

آیا به این فکر می‌کنید که شابلون هم نمی‌تواند کشیدن خط چشم را برای شما آسان‌تر کند؟ بنابراین آماده شوید تأثیر استفاده از شابلون خط چشم را ببینید و تحت‌تأثیر کارایی آن قرار بگیرید. شابلون‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که انتخاب آنها برعهده شماست که از شابلون برای انواع سایه مثل آرایش دودی چشم و یا خط چشم پهن و یا باریک می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۱: زیرساز آرایش چشم را آماده کنید

قبل از هر چیزی زیرساز آرایش که مهم‌ترین قسمت آرایش چشم است را انجام دهید.

همه خانم‌ها معمولاً اطلاعاتی در خصوص زیرسازی آرایش دارند اما ممکن است که تصور آنها از زیرسازی آرایش چشم دقیقاً با اصول  صحیح آن تفاوت داشته باشد پس حتماً زیرسازی اصولی را یاد بگیرید

برای دستیابی به پایه‌ای یکنواخت و تمیز، مقدار کمی پرایمر چشم را روی پلک، زیر چشم و اطراف ناحیه کلی چشم که هر نوع آرایش چشمی در آن وجود دارد، بزنید. کار اصلی پرایمر صاف کردن پوست است تا آرایش راحت‌تر شود. این به شما ظاهری بی‌عیب‌ونقص می‌دهد و همچنین آرایش را برای مدت طولانی ثابت نگه می‌دارد. کانسیلر را روی پلک و زیر چشم‌ها بزنید و آن را با اسفنج به‌خوبی محو کنید و سپس آن را با استفاده از پودر فیکس و قلم‌مو پوشش دهید.

بیشتر بخوانید : شناخت انواع پلک مونولید

مرحله ۲: محدوده خط چشم را مشخص کنید

به یک شابلون و خط چشم ترجیحاً ماژیکی نیاز دارید. استفاده از خط چشم ماژیکی کار را ساده‌ترمی کند. شابلون را از قسمت باز شابلون در لبه بیرونی هر یک از چشم‌ها قرار دهید، آن را مطابق باسلیقه خود به سمت بالا یا پایین زاویه دهید. شابلون را کاملاً روی پوست خود قرار دهید تا تمیزترین خط چشم خود را به دست آورید.

توجه داشته باشید که در تمامی مراحل کشیدن خط چشم شابلون را از سر جای خود تغییر ندهید.

انواع شابلون خط چشم

مرحله ۳: فضای خط چشم را به طور کامل پر کنید

با استفاده از خط چشم دنباله خط چشم خود را به طور کامل پر کنید. به صاف نگه‌داشتن آن روی پوست خود ادامه دهید و از حرکت‌دادن آن خودداری کنید، زیرا می‌تواند خط چشم شما را خراب کند.

مرحله 4: شابلون را بردارید

شابلون را به‌آهستگی از لبه بیرونی چشم بلند کنید تا خط چشم شما نمایان شود و از هرگونه لک جلوگیری شود.

نکته: اگر خط شما کامل نیست نگران نباشید! چه هنگام پرکردن شابلون خود نقطه‌ای را ازدست‌داده باشید و چه هنگام برداشتن شابلون به طور تصادفی خط خود را به‌هم‌ریخته باشید، می‌توانید به‌راحتی با مداد چشم و یا خط چشم اشتباهات خود را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید : جدیدترین میکاپ صورت ساده و شیک 2022

مرحله 5: خط خود را کامل کنید

خط چشم مایع خود را در خط مژه بالایی خود ادامه دهید تا ظاهر کامل شود. از حرکات کوچکی استفاده کنید تا مطمئن شوید که خط چشم شما تا حد ممکن صاف و یکنواخت است. همین روند را روی چشم دیگر خود تکرار کنید.

شابلون خط چشم

۳ نکته دیگر برای خط چشم دنباله‌دار

هنوز فکر می‌کنید نکته‌ای برای بهترشدن خط چشم شما وجود دارد؟ ما به‌غیراز استفاده از شابلون، چند نکته را برای ایجاد بهترین خط چشم به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نکته ۱: از خط چشم رنگی غافل نشوید

به‌تناسب آرایش و رنگ چشم خود از خط چشم رنگی استفاده کنید. رنگ خط چشم شما می‌تواند در زیبایی کلی شما تفاوت ایجاد کند. اگر موهای روشنی دارید، به‌جای رنگ مشکی، رنگ قهوه‌ای را انتخاب کنید، زیرا گاهی اوقات این تضاد می‌تواند باعث زیباتر شدن آرایش شما شود.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین برند لوازم آرایش فرانسوی

نکته ۲: غلط‌گیری کنید

در هنگام کشیدن خط مقداری میسلار واتر را در دسترس خود قرار دهید. اگر متوجه لک ناخواسته شدید، مقداری میسلار واتر را روی یک گوش‌پاک‌کن بریزید و از آن برای پاک‌کردن خطوط اضافی استفاده کنید. با این کار دیگر نیازی به انجام مجدد آرایش چشمتان نیست!

برای آرایش صورت بانوان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نکته ۳: منتظر بمانید!

پس از کشیدن خط چشم، سعی کنید حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس مابقی آرایش خود را انجام دهید. این کار به شما زمان می‌دهد تا خشک شود و از هرگونه انتقال از خط مژه به پلک بالایی که می‌تواند آرایش چشمتان را خراب کند، جلوگیری می‌کند. دراین‌بین می‌توانید از این زمان برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. شاید اطلاعات آرایش بیشتری دریافت کنید!

نکته آخر

در هنگام کشیدن خط چشم توجه داشته باشید که انتخاب زاویه مناسب بسیار مهم است اگر تازه‌کار هستید آن را در راستای خط پلک پایانی‌تان در نظر بگیرید. درباره نحوه آرایش چشم، نکات زیادی وجود دارد که ما در مقاله آموزش استفاده از شابلون خط چشم به آن پرداختیم و مدل‌های زیادی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد.

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا