طرز استفاده صحیح از جلاسنج و کاربردهای آن

خانه‌دارینظافت و شستشو

تیرگی فلزات را باید چگونه رفع کرد؟ اگر شما هم به دنبال یک راهکار برای رفع تیرگی لوازم فلزی مختلف هستید، احتمالا نام جلاسنج را شنیدهاید. بسیاری از کارشناسان استفاده از جلاسنج را یکی از بهترین راهکارهای موجود میدانند اما آیا در این شرایط استفاده از این ماده بهترین گزینه پیش روی ماست؟ برای یافتن پاسخ این سؤال بهتر است کمی بیشتر با جلاسنج آشنا شویم. به این منظور در این مقاله از مجله آچاره پس از بررسی مشخصات، طرز استفاده از جلاسنج برای سطوح مختلف را مرور خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید. 

جلاسنج چیست و چه کاربردی دارد؟ 

این محصول یک براقکننده و پولیش سطوح مختلف فلزی است که با استفاده از آن میتوانید زیبایی ظاهری  لوازم را دوچندان کنید. پس از به‌کارگیری جلاسنج، سطح فلزاتی همچون مس، برنز و استیل درخشندهتر شده و با از بین بردن چرک موجود بر روی سطح، زیبایی بصری آن دو جندان میشود.

البته این تنها کاربرد جلاسنج نیست و شما میتوانید از آن به منظور از بین بردن خش سی دی (CD) و یا چرکبرداری برخی سطوح پلاستیکی نیز استفاده کنید. احتمالا میپرسید که جلاسنج چطور این سطوح را براق میکند؟ 

طرز استفاده از جلاسنج

در پاسخ به این سؤال باید گفت که جلاسنج در واقع با ایجاد اثر سایشی، سطح بسیار نازکی از بدنه بیرونی لوازم را ساییده تا درخشندگی آنها بیش از پیش شود.

با این که طرز استفاده از جلاسنج بسیار ساده است اما شما باید در این روند به برخی از نکات توجه ویژهای داشته باشید. از آن جایی که اکثر نکات، مربوط به جنس سطحی است که قصد پولیش آن را دارید، ابتدا مراحل میانی استفاده از جلاسنج را شرح داده و سپس نکات مربوط به هر نوع سطح را ذکر می‌کنیم. 


خدمات پیشنهادی آچاره: نظافت منزل


طرز استفاده از جلاسنج 

مراحل میانی استفاده از این محصول تقریبا برای همه سطوح یکسان بوده و تفاوت خاصی بین آنها دیده نمیشود. اما این نکته به معنای یکسان بودن جزئیات استفاده از جلاسنج برای همه سطوح نیست و شما باید بسته به جنس سطح، به برخی از نکات دقت کنید. میتوانید پس از مرور طرز استفاده از جلاسنج، این نکات را نیز مطالعه کنید. مراحل میانی استفاده از جلاسنج عبارتند از: 

  1. در قدم اول سطح موردنظر خود را کاملا تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی در این ناحیه باقی نماند.  
  2. پس از پاک شدن کامل سطح، یک پنبه تمیز را به جلاسنج آغشته کنید. 
  3. در قدم بعد پنبه را به آرامی بر روی سطح موردنظر خود کشیده و این روند را تا رسیدن به یک نتیجه دلخواه ادامه دهید. این مدت زمان به صورت میانگین 5 دقیقه در نظر گرفته میشود. 
  4. در نهایت پس از براق شدن سطح با استفاده از یک دستمال، جلاسنج را از روی آن پاک کنید.  

توجه داشته باشید که اگر دمای سطح ذکر شده نسبت به دمای معمولی داغتر و یا سردتر بود، حتما تا عادی شدن دمای آن منتظر بمانید.  میتوانید پس از رسیدن دمای سطح به دمای اتاق، استفاده از جلاسنج را آغاز کنید. اما همانطور که اشاره کردیم این همه ماجرا نیست. در ادامه به برخی از نکات مهم که بسته به جنس سطح باید موردتوجه قرار بگیرند و طرز استفاده از جلاسنج فلزات اشاره خواهیم کرد.

طرز استفاده از جلاسنج 

طرز استفاده از جلاسنج برای مس 

اگر سطحی که قصد براق کردن آن را دارید از جنس مس است، یک نکته را نباید فراموش کنید. ماندن بیش از حد جلاسنج بر روی سطوح مسی باعث سیاه شدن آن خواهد شد. ایجاد واکنش شیمیایی و اکسیده شدن را میتوان عامل ایجاد این مشکل دانست.

به منظور جلوگیری از بروز این چالش، جلاسنج را در مدت زمان کمتری از روی سطوح مسی پاک کنید. همچنین در مرحله پاک کردن، دستمال را محکم بر روی سطح بکشید تا جلاسنج به صورت کامل از روی سطح برداشته شود. 

مشکل دیگر سطوح مسی، سیاه شدن آنها در فاصله زمانی کوتاه پس از به‌کارگیری جلاسنج است. برای این که از بروز این اتفاق جلوگیری کنید، پس از به پایان رسیدن روند استفاده از جلاسنج، کمی پارافین مایع را بر روی سطح مسی بکشید. این راهکار سیاه شدن مجدد این نوع سطوح را به تاخیر خواهد انداخت. 

ه غیر از استفاده از جلاسنج روش ساده خانگی برای تمیز کردن ظروف مسی نیز وجود دارد.

جلا سنج

 استفاده از جلاسنج برای آلومینیوم 

هنگام کشیدن جلاسنج بر روی سطوح آلومینیومی احتمالا متوجه سیاهتر شدن آن خواهید شد. جلاسنج پس از برخورد با فلزات نرمی همچون آلومینیوم، باعث سیاهتر شدن آنها میشود اما جای نگرانی نیست. این سیاه شدن کاملا موقت بوده و شما در نهایت با استفاده از یک دستمال میتوانید این سیاهی را از بین ببرید. بنابراین ابتدا روند براق کردن را به پایان رسانده و سپس نسبت به پاک کردن سیاهی موجود اقدام کنید.

اگر این روش جواب نگرفتید می‌توانید روش‌های دیگر تمیز کردن وسایل برقی و استیل را امتحان کنید. 

 استفاده از جلاسنج برای برنز 

برای جلا دادن سطوح برنزی شما باید روند مشابهی با جلا دادن سطوح مسی را دنبال کنید. برنز نیز همانند مس، پس از برخورد بلندمدت با جلاسنج سیاه خواهد شد در نتیجه جلاسنج را زودتر از روی این نوع سطوح پاک کنید. همچنین استفاده از پارافین مایع برای سطوح برنزی نیز توصیه میشود. 

 استفاده از جلاسنج برای برنز 

 استفاده از جلاسنج برای سطوح رنگ شده 

 میتوانید از جلاسنج برای چرکبرداری سطوح رنگ شده نیز استفاده کنید. از این نوع سطوح میتوانیم به بدنه یخچال، بدنه خودرو و بدنه رایانه اشاره کنیم. طرز استفاده از جلاسنج برای این نوع سطوح تفاوتی با مراحل میانی ذکر شده نداشته و  با پشت سر گذاشتن همین مراحل میتوانید جلا دادن سطوح رنگ شده را به اتمام برسانید.  

طرز استفاده از جلاسنج

استفاده از جلاسنج برای شیرآلات استیل 

برخی از افراد استفاده از جلاسنج برای شیرآلات استیل را به دلیل سیاه شدن این سطوح توصیه نمیکنند. با این وجود اگر شما از جلاسنج در این نوع سطوح برای یک مدت زمان مشخص و محدود استفاده کنید، بروز چنین چالشی دور از انتظار خواهد بود. این مدت زمان باید نسبت به نوع شیرآلات و میزان کثیفی آنها تعیین شود. در این شرایط بهتر است قبل از آغاز روند، دفترچه راهنمای طرز استفاده از جلاسنج فلزات خود را مطالعه کنید. طرز استفاده از جلاسنج برای سینک بدین گونه است که در قسمت سیاه شده مقداری از جلاسنج را بزنید

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر برای تمیزی هرچه بیشتر منزلتان مقاله روش‌های پاک کردن لکه شکلات از فرش مطالعه کنید.

استفاده از جلاسنج برای شیرآلات استیل 

در این مقاله از مجله آچاره با مرور طرز استفاده از جلاسنج تلاش کردیم که تمام اطلاعات لازم به منظور استفاده از آن را در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که مطالعه دفترچه راهنمای جلاسنج قبل از آغاز روند میتواند تا حد امکان از بروز چالشهای احتمالی جلوگیری کند.

همچنین شما با خرید جلاسنج از مراکز معتبر میتوانید از با اصالت بودن این محصول اطمینان حاصل کنید.  سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته تا پاسخ خود را در سریعترین زمان ممکن از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.  

4.1/5 - (28 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا