فواید سیب زمینی برای رشد مو + دستور 6 ماسک مو با سیب زمینی

زیبایی و سلامتمراقبت از مومو

سیب زمینی یک ماده غذای محبوب در سرتاسر جهان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. جدا از طعم و قابلیت تطبیق این خوراکی با انواع غذاها، خواص آن برای موها شگفت انگیز است. سیب زمینی سرشار از آهن، پتاسیم، فیبر، پروتئین و ویتامین است و به تقویت فولیکول‌های مو کمک‌ می‌کند. سیب زمینی در حل مشکلات مختلف مو مانند خشکی، دو شاخه شدن یا موخوره، شوره سر و حتی شکستگی و ریزش مو مؤثر است. در ادامه بیشتر از فواید سیب زمینی برای رشد مو خواهیم گفت و با فرمول 6 ماسک خانگی سیب زمینی آشنا خواهیم شد.

فواید سیب زمینی برای مو

تمام قسمت‌های سیب زمینی، از پوست گرفته تا آب و پالپ آن‌ می‌تواند برای مراقبت از مشکلات مو مفید واقع شود. آب سیب زمینی و پوست آن فواید بسیار مختلفی برای سلامت مو و پوست سر دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره‌ می‌کنیم:

فواید پوست سیب زمینی برای رشد مو

۱. پوست سر را تمیز نگه‌ می‌دارد

با استفاده از آب سیب زمینی‌ می‌توان به‌سادگی به تمیز کردن پوست سر و رفع گرفتگی فولیکول‌های مو برای مقابله با مشکلاتی مانند شوره سر و ریزش مو پرداخت.

۲. رشد سریع مو

آب و پوست سیب زمینی حاوی روی، نیاسین و آهن است که با تغذیه فولیکول‌های مو به رشد سریع مو کمک‌ می‌کند. برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر باید هر روز از آب سیب زمینی برای رشد موهای خود استفاده کنید.

۳. شوره سر را از بین‌ می‌برد

سیب زمینی ماهیتی اسیدی دارد و از این رو به جلوگیری از شوره سر کمک‌ می‌کند. آب سیب زمینی‌ می‌تواند برای پوست سر نیز مفید باشد.

مطلب پیشنهادی:لیفت صورت با نخ

۴. نرم‌کننده طبیعی

سیب زمینی با افزودن درخشندگی به ساقۀ مو، به‌عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل‌ می‌کند. جالب است بدانید استفاده از آب سیب زمینی برای نرم کردن مو یک آیین باستانی در بسیاری از تمدن‌ها بوده است.

تهیه آب سیب زمینی برای رشد مو در خانه و با استفاده از مواد ساده، بسیار آسان است. فقط کافی است یک سیب زمینی را پوست بگیرید و در مخلوط کن مخلوط کنید تا پوره یکدستی به دست آید. سپس آن را با یک پارچه صاف کرده و آب آن را در ظرفی بریزید. همچنین‌ می‌توان از آب سیب زمینی به صورت ترکیبی با سایر مواد مانند تخم مرغ و عسل برای تهیه ماسک موها استفاده کرد.

۵. تحریک گردش خون

وقتی آب سیب زمینی به آرامی ‌روی پوست سر ماساژ داده شود، گردش خون را تحریک و تقویت کرده و مو را از شر ناخالصی‌های فولیکول‌های مو خلاص‌ می‌کند. این مسئله باعث رشد سالم مو نیز‌ می‌شود.

استفاده از پوست سیب زمینی برای رشد مو

۶. آب سیب زمینی برای موهای خاکستری

می‌توان از آب سیب زمینی برای موهای خاکستری استفاده کرد. این ماده به بازگرداندن درخشش از دست رفته موها کمک‌ می‌کند و به رشد سریع و ضخیم شدن موهای جدید کمک‌ می‌کند. می‌توان به‌راحتی ماسک‌های خانگی مختلفی را از آب و پوست سیب‌زمینی تهیه کرد. در بخش بعد به توضیح چند ماسک موی خانگی با استفاده از سیب زمینی خواهیم پرداخت.

ماسک موی خانگی با سیب زمینی برای رشد مو

۱. ماسک موی عسل و سیب زمینی

سیب زمینی درمان مناسبی برای موهای خشک و وز است. عسل و تخم مرغ استفاده شده در این ماسک به عنوان نرم‌کننده‌های طبیعی، عالی عمل‌ می‌کنند و پوست سر را مرطوب‌ می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی متوسط را میکس کرده و آب آن را بگیرید.

سپس یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید 40 تا 45 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای حصول بهترین نتیجه، این روند را هر هفته تکرار کنید.ماسک موی سیب زمینی و عسل

۲. ماسک مو آب پیاز و سیب زمینی

هم آب سیب زمینی و هم آب پیاز به‌عنوان ضد عفونی کننده برای مو و پوست سر عمل‌ می‌کنند و آن را از باکتری‌ها و قارچ‌هایی که باعث عفونت و شوره سر‌ می‌شوند پاک‌ می‌کنند. ترکیب این دو با هم به‌عنوان معجون تقویت کننده رشد مو، عمل‌ می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک عدد پیاز متوسط

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی متوسط را میکس کرده و آب آن را بگیرید. سپس پیاز را خرد کرده و آب آن را نیز صاف کنید.

این دو را با هم مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و به آرامی ‌به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت دیگر روی پوست سر بماند و سپس با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید.

این روند را حداقل یک بار در ماه تکرار کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ماسک مو آب پیاز و سیب زمینی

۳. ماسک موی آلوئه ورا و سیب زمینی

استفاده از پوست سیب زمینی برای مو‌ می‌تواند واقعا مفید باشد. هم سیب زمینی و هم آلوئه ورا موها را مرطوب کرده و آنها را نرم و براق‌ می‌کنند. آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی نیز‌ هست که به سلامت پوست سر کمک‌ می‌کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • پوست یک سیب زمینی متوسط
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست‌های کوچک شده یک سیب زمینی متوسط را بردارید و با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

مخلوط را روی تارهای مو و همچنین پوست سر بمالید و بگذارید 40 تا 45 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول بهترین نتیجه این روند را هر هفته تکرار کنید.

ماسک موی آلوئه ورا و سیب زمینی

۴. ماسک مو با روغن و سیب زمینی برای موهای خاکستری

از پوست سیب زمینی برای سرزنده کردن موهای خاکستری استفاده کنید. سیب زمینی به‌عنوان براق‌کننده طبیعی عمل‌ می‌کند و استفاده از پوست آن‌ می‌تواند تمام موهای خاکستری را بپوشاند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • 2-3 پوست یک سیب زمینی
  • یک قاشق غذاخوری روغن مو دابور واتیکا آملا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست‌های کوچک شده یک سیب زمینی متوسط را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن موی آملا با هم مخلوط کنید.

روی موهای خاکستری را از مخلوط بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای بهترین نتیجه این روند را هر ماه تکرار کنید. این ماسک موی طبیعی به رشد موی سالم نیز کمک‌ می‌کند.

روغن مو دابور واتیکا آملا

۵. ماسک موی ماست و سیب زمینی

ماسک سیب زمینی و ماست به از بین بردن چربی اضافی مو کمک‌ می‌کند. ماست همچنین موها را از آلودگی‌ها پاک کرده و پوست سر را مرطوب‌ می‌کند. با استفاده از این ماسک‌ می‌توان به موهایی زیبا، بدون مشکل، صاف و بلند دست یافت.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • یک قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه:

در یک کاسه یک سیب زمینی متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید.

سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به آب اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و هر تار مو را به‌درستی بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند.

با یک شامپوی ملایم بشویید و این روند را هر هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ماسک موی ماست و سیب زمینی

۶. ماسک موی آبلیمو و سیب زمینی

هم آب لیمو و هم آب سیب زمینی برای رشد مو بسیار خوب عمل‌ می‌کنند و بافت و رشد مو را تقویت‌ می‌کنند. هر دوی این مواد به پوشاندن موهای خاکستری کمک‌ می‌کنند و به آنها درخشندگی‌ می‌بخشند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • آب یک لیموترش

طرز تهیه:

در یک کاسه، آب یک سیب زمینی متوسط را با مخلوط کردن در مخلوط کن یا رنده کردن آن بگیرید.

آب لیموی تازه گرفته شده را به آب سیب زمینی اضافه کرده و آنها را به‌درستی مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید 1 تا 2 ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول بهترین نتیجه این روند را هر هفته تکرار کنید.

ماسک موی آبلیمو و سیب زمینی

سخن پایانی

در این مقاله با خواص سیب زمینی برای مو و فرمول انواع ماسک خانگی سیب زمینی آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم این ماسک‌های مفید را با مواد ساده و در دسترس تهیه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

4.3/5 - (33 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا