همه چیز درباره لیفت صورت با نخ + عوارض جانبی آن

زیبایی و سلامتپوست

لیفت صورت با نخ یک عمل زیبایی است که اینروزها زیاد از آن صحبت می‌شود و شبکه‌های اجتماعی مملو از عکس‌های قبل و بعد از این عمل شده است. در ادامه دربارۀ روش انجام این عمل و عوارض جانبی احتمالی آن صحبت خواهیم کرد.

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ نیز مانند لیفت 8 نقطه‌ای صورت، یک عمل زیبایی جایگزین برای جراحی لیفت صورت است. در روش لیفت با نخ، با قرار دادن مواد و نخ پزشکی در صورت و کشیدن و سفت کردن آن، پوست به سمت بالا لیفت ‌می‌شود. این روش که به «لیفت با نخ‌‌های بخیه خاردار» نیز معروف است، با هدف لیفت کردن و فرم دادن به شکل صورت و یا سینه انجام ‌می‌شود. در لیفت با نخ، جراحان از مواد بخیه موقت پزشکی استفاده ‌می‌کنند تا بتوانند پوست را بخیه زده و به سمت بالا بکشند.

قدمت روش لیفت با نخ به سال 1990 بر‌می‌گردد. اما نوآوری در مواد و افزایش موارد استفاده از لیفت با نخ، منجر به افزایش محبوبیت این روش در سال‌‌های اخیر شده است. اغلب مراجعه کنندگان برای لیفت با نخ، در اواخر دهه 30 تا اوایل دهه 50 ‌می‌باشند. این روش برای کسانی که به دلیل شرایط پزشکی امکان بیهوشی عمومی را نداشته و نمی‌توانند عمل جراحی لیفت صورت را انجام دهند، جایگزین مناسبی به حساب ‌می‌آید.

عوارض لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت با نخ چقدر است؟

هزینه‌های لیفت با نخ بسته به محل زندگی‌، میزان تجربۀ ارائه‌دهنده‌ و تعداد مناطقی که می‌خواهید با استفاده از این درمان مورد هدف قرار دهید، بسیار متفاوت است. پیشانی، ناحیه زیر چشم و ابرو همه قسمت‌‌هایی از صورت هستند که ‌می‌توانند برای لیفت با نخ مورد هدف قرار گیرند. شما ‌می‌توانید از این روش برای یک یا چند ناحیه از صورت خود استفاده کنید. بنابراین هزینه‌ای که باید بپردازید متفاوت خواهد بود. همانطور که گفته شد لیفت با نخ برای کشیدن و سفت کردن سینه‌‌ها نیز ممکن است به کار برده شود که قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بزرگترین مزیت لیفت با نخ این است که نیازی به بیهوشی عمو‌می ‌ندارد و معمولا بعد از انجام آن به استراحت چندان و یا حتی گرفتن مرخصی از محل کار، نیازی نخواهد بود. در مواردی ممکن است جراح پلاستیک، درمان‌‌های اضافی یا روش‌‌های زیبایی مانند بوتاکس یا ژوویدرم را برای افزایش اثرات لیفت نخ توصیه کند.

لیفت با نخ چگونه کار ‌می‌کند؟

روش لیفت با نخ به دو صورت عمل ‌می‌کند.

در مرحله اول با کشیدن نخ‌‌های نازک و قابل حل در زیر پوست، پزشک ‌می‌تواند پوست شما را در اطراف پیشانی، گردن و یا بالا تنه محکم کند. زمانی که نخ‌‌ها کشیده ‌می‌شوند، خارهای نامرئی و که روی پوست شما چسبیده‌اند سبب ‌می‌شوند تا بافت و ماهیچه‌های زیرین به سمت بالا کشیده شوند.

در مرحله دوم هنگامی که یک نخ خاردار وارد پوست ‌می‌شود، پاسخ درمانی بدن به آن آغاز ‌می‌شود. با وجود اینکه پوست، توسط این نخ‌‌ها آسیب چندانی ‌نمی‌بیند؛ اما بدن به مقابله با آن ‌می‌پردازد و در ناحیه آسیب دیده شروع به تولید کلاژن کرده و آن را تحریک ‌می‌کند. کلاژن ‌می‌تواند شکاف‌‌های موجود در پوست افتاده را پر کرده و حالت ارتجاعی و جوان‌تری به صورت بدهد.

مطلب پیشنهادی:عوارض لیفت مژه 

مطالعه صورت گرفته در سال 2017 بر روی 100 نفر که تحت عمل لیفت با نخ قرار گرفته بودند، نشان داد اثر اولیه روش لیفت با نخ این است که پوست، سفت‌تر و ساختاریافته تر از قبل به نظر خواهد رسید. اما پس از یک سال، با حل شدن بخیه‌‌ها، این اثر شروع به کاهش خواهد کرد. با این حال اثر ثانویه یعنی «جوان سازی» ثانویه به مدت 3 سال یا بیشتر پس از عمل، باقی خواهد ماند. البته با توجه به گسترش و پیشرفت فناوری و روش‌‌های ارائه لیفت با نخ، اثرات بلند مدت این روش روز به روز درحال افزایش است.

مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از چسب لیفت بینی

روش انجام لیفت با نخ

روش لیفت با نخ ممکن است بسته به منطقه مورد نظر و همچنین ترجیحات ارائه دهنده کمی ‌متفاوت باشد اما معمولا تکنیک اصلی یکسان است.

  1. ابتدا از فرد خواسته ‌می‌شود در اتاقی که عمل در آن انجام ‌می‌شود دراز بکشد. سپس مقداری الکل و بی حس کننده موضعی، در محل مورد نظراعمال ‌می‌شود.
  2. از یک سوزن یا کانول نازک برای وارد کردن نخ‌‌ها در زیر پوست استفاده ‌می‌شود. قرار دادن نخ‌‌ها ‌می‌تواند 30 تا 45 دقیقه طول بکشد.
  3. پس از قرار گرفتن نخ‌‌ها در محل موردنظر، ممکن است فشار خفیف یا مقداری سفتی زیر پوست خود احساس کنید.
  4. نهایتا در عرض چند دقیقه پس از بیرون آوردن سوزن‌ها، عمل شما تمام می‌شود و می‌توانید آزادانه و بدون مشکل به خانه برگردید.

مناطق مورد هدف در این عمل چیست؟

بسیاری از افراد لیفت با نخ را برای برخی از نواحی صورت که دارای «افتادگی» بوده و یا به مرور زمان از سفتی آنها کاسته شده است، انتخاب می‌کنند. این مناطق عبارتند از:

  • خط فک
  • خط ابرو
  • ناحیه زیر چشم
  • پیشانی
  • گونه‌‌ها

لیفت با نخ برای بلند کردن و سفت کردن سینه‌‌ها و به خصوص بعد از بارداری و کاهش وزن نیز استفاده ‌می‌شود.

خطرات عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ یک روش کم خطر با حداقل زمان مورد نیاز برای بهبودی ‌می‌باشد، اما عوارض جانبی و خطراتی نیز به همراه دارد. پس از لیفت با نخ، احتمال به وقوع پیوستن موارد زیر وجود دارد:

  1. کبودی
  2. ورم
  3. خون ریزی
  4. درد خفیف در محل تزریق نخ

در روش لیفت با نخ، ۱۵ تا ۲۰ درصد احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. البته عوارض احتمالی جزئی بوده و به راحتی قابل اصلاح هستند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به مواد موجود در نخ.
  • خونریزی در محل لیفت در قسمت پشت پوست.
  • فرورفتگی قابل مشاهده یا احساس کشش در جایی که نخ‌‌ها وارد شده اند.
  • حرکت ناخواسته نخ‌‌ها که منجر به پوستی برآمده ‌می‌شود.
  • احساس درد در زیر پوست به دلیل سفت شدن بیش از حد یا نامناسب بودن وضعیت نخ.
  • عفونت در محل عمل.

از بین تمام خطرات لیفت با نخ، عفونت یکی از مواردی است که باید با دقت بیشتری مراقب آن بود و در صورت بروز حتما به پزشک مراجعه کرد.

برخی افراد بعد از درمان و انجام لیفت متوجه ‌می‌شوند که ظاهر صورتشان آنطور که انتظار داشتند نشده است. برای جلوگیری از این مشکل حتماً قبل از انجام این درمان، با جراح خود صحبت کنید تا مشخص شود دقیقا چه انتظاری از این عمل دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا