5 دلیل خرابی هود درسا + بررسی خطای HU در هود درسا

لوازم خانگیهود و هواکش

استفاده از هود آشپزخانه لذت آشپزی را دوچندان می‌کند و شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید هنگام آشپزی از هوای مطبوع محیط اطراف نیز لذت ببرید. یکی از سازندگان هود آشپزخانه که محصولات آن روزبه‌روز توجه مصرف‌کنندگان را بیشتر نسبت به خود جلب می‌کند، برند درسا است که نزدیک به 20 سال در این صنعت فعالیت دارد. اگر شما هم از هود درسا در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، با مطالعه این مقاله از مجله آچاره با مشکلات رایج و خطای HU در هود درسا بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

خرابی هود درسا

عملکرد محصولات برند درسا از جمله هود آشپزخانه این برند همانند دیگر محصولات برقی در فواصل زمانی مختلف با اختلال مواجه می‌شود. در این شرایط شما باید علاوه بر تشخیص دقیق اختلال، اقدامات لازم برای تعمیر هود درسا را نیز در نظر بگیرید اما از آنجایی که اکثر افراد در این زمینه تخصصی ندارند، برای عیب‌یابی و تعمیر این دستگاه با چالش روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل در این بخش با مرور رایج‌ترین خرابی‌های هود درسا، به شما در این روند کمک خواهیم کرد.خرابی هود درسا

1. روشن نشدن هود درسا

مهم‌ترین عواملی که به بروز این اختلال منجر می‌شوند، وجود اشکال در شبکه برق‌رسانی و خرابی موتور هود درسا است. در صورتی که در هر قسمت از سیستم برق‌رسانی دستگاه اختلالاتی همچون خرابی پریز، خرابی 2شاخه، خرابی سیم‌ها و یا خرابی فیوز به وجود آمده باشد، انرژی موردنیاز هود در اختیار آن قرار نخواهد گرفت که روشن نشدن این دستگاه را در پی دارد.

توجه داشته باشید که در این شرایط مشاهده خطای HU در هود درسا احتمال وجود این اختلال را افزایش می‌دهد. در این صورت شما باید طی چند مرحله سلامت تمام اجزای سیستم برق‌رسانی هود درسا را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز اصلاحات لازم را اعمال کنید. اگر هیچگونه اختلالی را در این سیستم شناسایی نکردید، باید در قدم بعد عملکرد موتور هود را چک کنید.

عملکرد موتور هود درسا ممکن است بر اثر عواملی همچون نوسان جریان برق، فرسودگی و … مختل شود که در بعضی از موارد موتور دستگاه کاملا از کار می‌افتد. از آنجایی که عیب‌یابی و تعمیر موتور هود درسا یک روند بسیار تخصصی است، توصیه می‌کنیم که حتما آن را به افراد دارای صلاحیت بسپارید.

برای نصب و تعمیر هود از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. تولید صدای زیاد هود درسا

یکی از مشکلاتی که بروز آن آرامش روزانه شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد، تولید صدای غیرطبیعی هود آشپزخانه است. در صورتی که هنگام روشن بودن هود، این دستگاه صدای زیادی را تولید می‌کند، شما باید چند بخش مختلف از هود را بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:تولید صدای زیاد هود درسا

  • موتور هود

زمانی که موتور از قدرت کافی برای به حرکت درآوردن پروانه برخوردار نباشد، فشار زیاد بر روی قطعه باعث ایجاد صدایی غیرطبیعی خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که در این شرایط ابتدا عملکرد موتور هود درسا چک شود.

  • پروانه یا فن هود

عامل دیگری که به ایجاد صدای زیاد در هود منجر می‌شود، آسیب دیدن ساختار پروانه این دستگاه است بنابراین حتما ساختار فیزیکی این قطعه را بررسی کرده و به دنبال عواملی همچون شکستگی، ضربه‌خوردگی و … در ساختار پروانه بگردید.

  • فیلترهای هود

در صورتی که فیلترهای هود درسا به شدت کثیف شده باشند، فشار زیادی به موتور اعمال خواهد شد. اگر هنگام روشن کردن هود صدای زیادی می‌شنوید، بهتر است شرایط فیلترها را چک کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تمیز و یا تعویض کنید.

مطالعه بیشتر: مراحل نصب استاندارد هود آشپزخانه

  • موقعیت اجزای مختلف دستگاه

برای این که هود آشپزخانه با تولید کمترین صدای ممکن فعالیت کند، تمامی اجزای دستگاه باید به صورت صحیحی در موقعیت خود قرار گرفته باشند. در این شرایط با بررسی موقعیت قطعات مختلف، هرگونه شل بودن و یا جدا شدن این قطعات نسبت به موقعیت اصلی آن‌ها را اصلاح کنید.

موقعیت اجزای مختلف دستگاه

3. روشن نشدن چراغ‌های هود درسا

این اختلال معمولا به 2 علت اصلی رخ می‌دهد که این دلایل عبارتند از:

  1. خرابی لامپ‌ها
  2. وجود قطعی یا اتصالی در سیم‌های مرتبط

با توجه به این نکته، در قدم اول سالم بودن لامپ‌ها را چک کرده و در صورت عدم شناسایی مشکل در این بخش، در شبکه برق‌رسانی به دنبال وجود قطعی یا اتصالی بگردید.

4. ضعیف شدن مکش هود درسا

رایج‌ترین اختلالی که موجع به کاهش قدرت مکش در هود می‌شود، وجود مشکل در فیلترهای دستگاه است. عدم نظافت فیلترها در فواصل زمانی طولانی، بازدهی هود را به شدت کاهش می‌دهد و شما با رفع این مشکل می‌توانید عملکرد صحیح مکش هود را بازیابی کنید.

دیگر علتی که می‌توان برای بروز این مشکل در نظر گرفت، اختلال در عملکرد موتور و کاهش دور موتور است. به منظور بررسی شرایط عملکرد موتور هود توصیه می‌کنیم که حتما از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید.

5. خطای HU در هود درسا

یکی از مشکلات رایجی که افراد هنگام استفاده از این دستگاه با آن مواجه می‌شوند، خطای HU در هود درسا است. اگر شما هم این ارور را در هود خود مشاهده می‌کنید، بهتر است بدانید که نمایش این ارور به دلیل نوسانات جریان برق اتفاق می‌افتد. در صورت مواجهه با خطای HU در هود درسا شما باید در اولین قدم دکمه لمسی ال ای دی دستگاه را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.خطای HU در هود درسا

اگر پس از انجام این روند کماکان ارور HU را مشاهده می‌کردید، باید دستگاه را خاموش و اتصال آن با شبکه برق شهری را قطع کنید. پس از گذشت چند دقیقه اتصال هود با جریان برق را مجددا برقرار کرده و هود را روشن کنید.

در صورتی که ارور HU از بین نرفته بود، شما باید با استفاده از کمک یک فرد دارای صلاحیت، عملکرد برد الکتریکی هود درسا را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز اقدامات لازم درجهت رفع مشکل موجود در این قطعه را در نظر بگیرید.

نکات مهم در استفاده و نگهداری هود درسا

شما با توجه به نکاتی که در این بخش به مرور آن‌ها می‌پردازیم، نسبت به بروز اختلال در عملکرد هود درسا پیشگیری کرده و عمر مفید این دستگاه را افزایش می‌دهید.

  • 5 دقیقه قبل از شروع آشپزی هود را روشن کرده و آن را بر روی دور یک تنظیم کنید.
  • زمانی که هود خاموش است، شعله‌های اجاق گاز را به مدت طولانی روشن نگذارید.
  • اگر با هود خاموش آشپزی می‌کنید و دمای هوای محیط اطراف افزایش یافته است، از روشن کردن یک‌باره هود و تنظیم آن بر روی دورهای 3 و 4 خودداری کنید. در این شرایط ابتدا شعله‌‌ها را خاموش کرده و هود را بر روی دور 1 روشن کنید تا دمای هوای محیط اطراف به مرور زمان کاهش پیدا کند.
  • هنگامی که آشپزی به اتمام رسید بهتر است تا 10 دقیقه هود را خاموش نکنید.
  • فیلترها را در فواصل زمانی معینی چک کنید. اگر در هود شما از فیلتر الیافی استفاده شده است، هنگام زرد شدن فیلتر آن را تعویض کنید. در صورتی که فیلتر استیل یا آلومینیومی در هود بکار برده شده، پس از 2 تا 3 بار استفاده از هود آن‌ها را با استفاده از آب و مایع ظرفشویی بشویید.
  • مواد سرخ‌کردنی قابل اشتعال را در زیر هود قرار نداده و از کباب کردن مواد غذایی مختلف در این ناحیه بپرهیزید.
  • شعله‌های اجاق گاز را برای تولید گرما روشن نکنید.
برای نصب و تعمیر هود از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا علاوه بر بررسی خطای HU در هود درسا، اطلاعات لازم به منظور استفاده صحیح و عیب‌یابی هود درسا را نیز در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که روند عیب‌یابی و تعمیر لوازم برقی دارای خطرات مختلفی است و در صورت بی‌دقتی در این روند، سلامت شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. توصیه می‌کنیم که در این شرایط حتما از کمک افراد متخصص استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که کارشناسان مجرب آچاره در راستای عیبیابی و تعمیر انواع هود آشپزخانه در کنار شما خواهند بود و شما می‌توانید با ثبت درخواست در وب‌سایت یا اپلیکیشن آچاره از این خدمات بهره‌مند شوید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

3.5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر هود درسا دو موتور فعال شدن خود به خود حرف نمایشگر صفحه Diagnose وصدای مثل آژیر زدن چیست ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام صفحه نمایشگر خاموش است. چراغ ها و موتور هود یکسره روشن است. مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا